Zaterdag wilde ik even de mat voor mn (bestuurders)stoel uitkloppen.
Tot mn grote schrik
Ik voelen aan de bekleding voor de stoel en ja, hoor toen nog een ijsbaan(tje)
Inmiddels is dit ijs gesmolten en heb ik een zwembadje voor de stoel.
Nou ja zo erg is het ook nog niet maar toch natter dan me lief is.
Nu had ik dit ook al eens ongeveer 1½ jaar geleden gehad, maar dat was in de zomer.
Toen heb ik bij mn schoonouders in de garage de vloerbekleding ook al eens los gehaald, droog geföhned en er oude kranten er tussen gestopt, deze regelmatig vervangen.
Ik zag toen dat er midden voor de stoel in de bodem een soort van verdiepte plek zat. Ik heb deze afgekit en met plastic en ducktape verder afgedicht met het idee er nog eens naar te kijken en wat beter op zoekt te gaan naar een oplossing hiervoor.
Vandaag zag ik,nadat ik de vloerbedekking had losgehaald\verwijderd dat alles nog mooi zo zat als ik het 1½ jaar geleden had bevestigd.
Wel, nadat ik dat geconstateerd had ben ik eens weer gaan kijken naar het vochtverhaal.
De katoenlagen die zowel onderaan de bekleding als aan de rubbermat die onder de pedalen ligt was redelijk tot door nat. En dan bedoel ik dat als ik erin knijp er dus inderdaad gewoon water uitloopt (net zoiets als het uitknijpen van een spons). Dit heb ik dan met een oude zeem opgenomen en in een emmer gedaan. Dit heb ik een een uurtje gedaan en die tijd had ik een laagje water van +/- 2 cm in een emmer staan.
Daarna ben ik eens op mn gemak gaan kijken of ik ergens een plek kon ontdekken waar er naar mijn idee water naar binnen kan komen. De enige plek die ik kon vinden bevind zich achter het gaspedaal en is een doorvoer van een kabel naar de motorruimte. Deze doorvoer is afgedekt met een witte dop.
Na deze lange inleiding een vraag van mijn kant:
Heeft een van jullie ook wel eens zoiets meegemaakt en een idee waar ik zoeken moet.
Ik wil graag eerst zelf eens proberen of ik het op kan lossen voordat ik naar mn garagist ga.
Ik zal proberen morgen een paar plaatjes te schieten. Had vandaag geen camera bij me.
Groet,
Marcel (die gelukkig wel droge voeten heeft)