Zwembadje in de 8G

Algemene 8G gerelateerde topics die echt nergens anders tussen passen.
Plaats reactie
rozem01
Provincie: Overijssel

Zwembadje in de 8G

Bericht door rozem01 »

Dag allemaal,

Zaterdag wilde ik even de mat voor mn (bestuurders)stoel uitkloppen.
Tot mn grote schrik :shock: zag ik dat er aan de onderkant van de mat een laagje ijs gevormd had.
Ik voelen aan de bekleding voor de stoel en ja, hoor toen nog een ijsbaan(tje)

Inmiddels is dit ijs gesmolten en heb ik een zwembadje voor de stoel.
Nou ja zo erg is het ook nog niet maar toch natter dan me lief is.

Nu had ik dit ook al eens ongeveer 1½ jaar geleden gehad, maar dat was in de zomer.
Toen heb ik bij mn schoonouders in de garage de vloerbekleding ook al eens los gehaald, droog geföhned en er oude kranten er tussen gestopt, deze regelmatig vervangen.
Ik zag toen dat er midden voor de stoel in de bodem een soort van verdiepte plek zat. Ik heb deze afgekit en met plastic en ducktape verder afgedicht met het idee er nog eens naar te kijken en wat beter op zoekt te gaan naar een oplossing hiervoor.
Vandaag zag ik,nadat ik de vloerbedekking had losgehaald\verwijderd dat alles nog mooi zo zat als ik het 1½ jaar geleden had bevestigd. :yes:

Wel, nadat ik dat geconstateerd had ben ik eens weer gaan kijken naar het vochtverhaal.
De katoenlagen die zowel onderaan de bekleding als aan de rubbermat die onder de pedalen ligt was redelijk tot door nat. En dan bedoel ik dat als ik erin knijp er dus inderdaad gewoon water uitloopt (net zoiets als het uitknijpen van een spons). Dit heb ik dan met een oude zeem opgenomen en in een emmer gedaan. Dit heb ik een een uurtje gedaan en die tijd had ik een laagje water van +/- 2 cm in een emmer staan.

Daarna ben ik eens op mn gemak gaan kijken of ik ergens een plek kon ontdekken waar er naar mijn idee water naar binnen kan komen. De enige plek die ik kon vinden bevind zich achter het gaspedaal en is een doorvoer van een kabel naar de motorruimte. Deze doorvoer is afgedekt met een witte dop.

Na deze lange inleiding een vraag van mijn kant:

Heeft een van jullie ook wel eens zoiets meegemaakt en een idee waar ik zoeken moet.

Ik wil graag eerst zelf eens proberen of ik het op kan lossen voordat ik naar mn garagist ga.
Ik zal proberen morgen een paar plaatjes te schieten. Had vandaag geen camera bij me.

Groet,

Marcel (die gelukkig wel droge voeten heeft)
Dit heb ik gehad:
Mitsubishi Colt 1.5 GLX bj 1983 (1990-1995)
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi 1989 (1997-1999)
Mitsubishi Carisma 1.6 GL 1996 (1999-2009)
Twain
Provincie: Zuid-Holland

Re: Zwembadje in de 8G

Bericht door Twain »

ik heb er in iedergeval geen last van,
Water lekt in de meeste gevallen van boven naar beneden. maar eigenlijk nooit recht naar beneden.. ik denk dat je telaag an het zoeken bent..
Ik zou beginnen bij de montage van de voorruit ..wanneer dat ding vervangen is geweest dan bestaat er een kans dat hij niet goed is terug gezet.. (zie bv bij ome foks)

wat ook wel een aardig idee is om eens goed te kijken/proeven wat er nu eigenlijk ligt.. is het wel water? opels lekken vaak vloeistof uit de kachel.
Awesomeness = Verveling x Talent
Lowlands
Provincie: Flevoland

Bericht door Lowlands »

Als je door een grote plas water hebt gereden kan er echt wel veel hoger water door heen komen..Juist omdat de onderkant van een galant motorruimte behoorlijk open is,althans de 7 G.Maar zou kunnen dat het ook bij de 8 G is.
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
foks

Bericht door foks »

ik heb het ook gehad, was overigens passagierskant bij mij. Twain beschrijft het al precies.
de bekleding was een soort van droog, maar de ondermat stond in een flinke plas water.
ik kon nergens een gat vinden. ik heb wel een slecht gemonteerde (slecht afgekit) voorruit gehad in die tijd.
de ruit is ondertussen vervangen en nu goed gekit. achteraf denk ik dat het via/langs het raam binnen is gekomen.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
martijn

Bericht door martijn »

Ik zou de rubbers van de portieren eens goed checken laat iemand desnoods de auto nat spuiten en dat jij dan aan de binnenkant kijkt met een lamp .
Ik heb eventueel nog een andere vloer liggen ....
japenga

Bericht door japenga »

Ik heb er momenteel ook last van. (Inmiddels) enkele maanden geleden ontdekte ik dat de vloerbedekking aan de bestuurderszijde door en door nat was. Auto is inmiddels diverse malen naar de dealer geweest (ben zelf beslist niet handig). Deze ontdekte in ieder geval dat er een of ander stopje waar een kabel door heen liep eruit was gevallen (aan de linkervoorzijde). Deze is teruggeplaatst. Echter dit was het niet. Voor de zekerheid had hij de vloerbedekking los laten liggen en het water lijkt in de omgeving van het gaspedaal de auto in te komen. (Althans daar is de bodem nat en daar zit het meeste vocht in de kranten die ik op de bodem heb gelegd.) Daar zit een of ander wit pijpje (Ik denk hetzelfde pijpje wat rozem01 bedoeld). In die omgeving is het nat onder de isolatiebekleding. Hoe het daar echter komt is mij een raadsel.
Ik maak binnenkort weer een afspraak met de dealer om deze bevindingen te delen. Hopelijk komt hij / komen we er achter waar het vandaan komt.

Wellicht hebben jullie nog aanvullende tips?

vr. gr

Gertjan
arnaud82

Bericht door arnaud82 »

Heb het een keer gehad bij een Honda Civic, dit bleek een lekke cilinder oid van de koppeling.. als ik het goed onthouden heb..
rozem01

Bericht door rozem01 »

@Twain, @Lowlands, @Foks, @Martijn,

Heren, bedankt voor de tips en input.

Helaas ben ik er dit weekend niet aan toegekomen om er eens nader naar te kijken.
's Avonds wordt zo snel ook niet wat op dit moment i.v.m. met licht.
Wellicht komend weekend en anders op een van de komende vrije dagen (als het droog is natuurlijk, anders wordt het wellicht nog erger :) )

Ik reageer hierna nog even op jullie apart.

Verder houd ik jullie op de hoogte of ik nog wat kan vinden.

Groeten,
Marcel
Dit heb ik gehad:
rozem01

Bericht door rozem01 »

twain schreef:ik heb er in iedergeval geen last van,
Water lekt in de meeste gevallen van boven naar beneden. maar eigenlijk nooit recht naar beneden.. ik denk dat je telaag an het zoeken bent..
Ik zou beginnen bij de montage van de voorruit ..wanneer dat ding vervangen is geweest dan bestaat er een kans dat hij niet goed is terug gezet.. (zie bv bij ome foks)

wat ook wel een aardig idee is om eens goed te kijken/proeven wat er nu eigenlijk ligt.. is het wel water? opels lekken vaak vloeistof uit de kachel.
Klopt wat je zegt, maar dan moet ik volgens mij er bijna continu last van hebben, gezien het weer in dit kleine kikkerland en de vorige keer dat ik hier last van had was in de zomer van 2011.
Daarna is het een he;e tijd goed gegaan.
Dit heb ik gehad:
rozem01

Bericht door rozem01 »

Lowlands schreef:Als je door een grote plas water hebt gereden kan er echt wel veel hoger water door heen komen..Juist omdat de onderkant van een galant motorruimte behoorlijk open is,althans de 7 G.Maar zou kunnen dat het ook bij de 8 G is.
Ja maar twee centimeter op de bodem van een normale emmer :no:

Marcel
Laatst gewijzigd door rozem01 op 17 dec 2012, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit heb ik gehad:
rozem01

Bericht door rozem01 »

foks schreef:ik heb het ook gehad, was overigens passagierskant bij mij. Twain beschrijft het al precies.
de bekleding was een soort van droog, maar de ondermat stond in een flinke plas water.
ik kon nergens een gat vinden. ik heb wel een slecht gemonteerde (slecht afgekit) voorruit gehad in die tijd.
de ruit is ondertussen vervangen en nu goed gekit. achteraf denk ik dat het via/langs het raam binnen is gekomen.
Ook jouw moet ik gelijk geven. Maar nogmaals als de voorruit niet goed\slecht afgekit zou zijn dan zou ik er regelmatig last van moeten hebben.

Marcel
Dit heb ik gehad:
rozem01

Bericht door rozem01 »

martijn schreef:Ik zou de rubbers van de portieren eens goed checken laat iemand desnoods de auto nat spuiten en dat jij dan aan de binnenkant kijkt met een lamp .
Ik heb eventueel nog een andere vloer liggen ....
Gaan we doen Martijn,

Marcel
Dit heb ik gehad:
rozem01

Bericht door rozem01 »

japenga schreef:Ik heb er momenteel ook last van. (Inmiddels) enkele maanden geleden ontdekte ik dat de vloerbedekking aan de bestuurderszijde door en door nat was. Auto is inmiddels diverse malen naar de dealer geweest (ben zelf beslist niet handig). Deze ontdekte in ieder geval dat er een of ander stopje waar een kabel door heen liep eruit was gevallen (aan de linkervoorzijde). Deze is teruggeplaatst. Echter dit was het niet. Voor de zekerheid had hij de vloerbedekking los laten liggen en het water lijkt in de omgeving van het gaspedaal de auto in te komen. (Althans daar is de bodem nat en daar zit het meeste vocht in de kranten die ik op de bodem heb gelegd.) Daar zit een of ander wit pijpje (Ik denk hetzelfde pijpje wat rozem01 bedoeld). In die omgeving is het nat onder de isolatiebekleding. Hoe het daar echter komt is mij een raadsel.
Ik maak binnenkort weer een afspraak met de dealer om deze bevindingen te delen. Hopelijk komt hij / komen we er achter waar het vandaan komt.

Wellicht hebben jullie nog aanvullende tips?

vr. gr

Gertjan
Hoi Gertjan,

Je stond er toch niet bij toen ik bezig was wel?

Precies hetzelfde bij mij. Bij dat witte pijpje zie ik volgens mij ook sporen van water wat er langs gelopen is.

Heb nog een paar foto's gemaakt.
Bijlagen
DSCF8362.JPG
DSCF8364.JPG
Dit heb ik gehad:
Twain

Bericht door Twain »

mij valt vooral de roest op die ene schroef op..
Awesomeness = Verveling x Talent
japenga

Bericht door japenga »

Dat klopt rozem01, ik stond er nog niet bij. Ik was op zoek naar mensen met hetzelfde euvel en stuitte op jou bericht.

Dat pijpje herken ik. Sporen van water kon ik daar nog niet zo goed ontdekken doch ik heb ook nog niet zo goed gekeken. Zal is met een lamp onder het stuur gaan hangen. Toch heb ik het vermoeden dat het daar ergens vandaan moet komen. Hoe het daar komt? Geen idee. Ben te weinig handig om dingen los te gaan schroeven.

O ja, en die schroef ziet er bij mij mooier uit :D

groeten
Gertjan
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Algemeen”