Sophia te koop!

Zoveel mogelijk info en plaatjes svp (en zet er een prijs bij!)
Plaats reactie
menno3x8g
Provincie: Groningen

Sophia te koop!

Bericht door menno3x8g »

Beste mede GF-ers,

Het moest er toch eens van komen: Sophia staat te koop! Sh*t.

Nadat ik de todo lijst afgelopen weekend had afgewerkt (zie topic Project Sophia bij de tur-boos :evil: ), was de uitdaging weg, de beurs leeg, en had ik er geen zin meer in. Aan een perfecte Legnum valt immers geen lol te beleven. Inmiddels wetende dat een opgeknapte VR4 10.000,- vette euries waard is, bied ik haar hier met pijn in mijn hart :( aan voor de liefhebber(s) voor het luttele bedrag van 8.950,- . Ja, idd een koopje (waar haalt die gozer het lef vandaan?!)! Nou, vooruit, over een goed bod wil ik ook nog nadenken. En anders gooi ik haar voor de haaien op MP.

Het enige probleempje dat ik nog kan melden: gisteren probeerde ik haar te starten na haar winterslaap, en toen bleek de accu leeg :x: . Je dient dus wel zelf een oplader mee te nemen, want ingepakt met de post gaat ze absoluut niet weg.

First come, first out!

Bye Sophia, snik-snik.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
KNOEI 8G
Provincie: Noord-Brabant

Re: Sophia te koop!

Bericht door KNOEI 8G »

Serieus? Zonde om zo'n plaatje weg te doen. Maar voor de niet zo actief lezende forumleden is het zo niet zo duidelijk om welke auto het gaat. Dus enige foto's en info zouden niet misstaan in dit topic! :yes:
Afbeelding
menno3x8g

Bericht door menno3x8g »

010420131303.jpg
010420131304.jpg
010420131305.jpg
010420131306.jpg
010420131307.jpg
010420131308.jpg
Specs volgen, ff hond uitlaten ...
Laatst gewijzigd door menno3x8g op 01 apr 2013, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Twain
Provincie: Zuid-Holland

Bericht door Twain »

Geld heb ik nie.. maar mag ik ook betalen met

Afbeelding

laten we zeggen 10.000 ?
Awesomeness = Verveling x Talent
menno3x8g

Bericht door menno3x8g »

Geen mooi kleurtje.
Jammerrr!
Xenon
Provincie: Niedersachsen (D)

Bericht door Xenon »

WHOEAA, Menno, wat is dat nu dan? :shock: :shock: :shock:

"...Aan een perfecte Legnum valt immers geen lol aan te beleven..." ??? Heb je te lang in de vrieskou gezeten, of teveel paaseieren gegeten?
Ik heb van de week nog eens 'n dagje de Lex laten staan om met Meany nog eens wat lol te beleven. Man, het is en blijft kicken, die levendigheid van een (ook perfecte) VR4. :yes: :yum: :yes: 8-).
Het eerste wat dan in me opkomt is zoiets als "...ja, het is wel goed. Meany blijft mooi. Ik zie wel hoe...", al weet ik dat het gewoon niet kan maken :emo:.

Damn... succes met de verkoop dan maar :nocheer:
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
menno3x8g

Bericht door menno3x8g »

Specs Sophia:
Mitsubishi Legnum (verstevigde Galant Wagon - RHD)
Bouwjaar 1996
Kilometerstand 166.666
Kleur: Sophia White
Motor: benzine 2.5L 24V V6 twinturbo (6A13TT) – gelimiteerd tot 260pk en 180km/h (eenvoudig te upgraden)
Bak: 5-traps INVECS-II automaat met tip-tronic
Permanente 4WD
AYC/TCL/ESP/ABS
PAS
CV met AB
XXX alarmsysteem code 010413
2 airbags
HC VR4 dash
Houten Nardi stuur
Beige lederen interieur
Greddy boost gauge op A-stijl
5e deur gecleaned (VR4 en mitsubishi logo opgeslagen)
Elektrisch bediende zijruiten
Elektrisch bediende en inklapbare zijspiegels
Ramen achter voorzien van folie
Zijruiten achter hebben zeldzame radioantennes
Geen dakrelingen voor betere CW en snellere look
Climate control
Airco unit gecontroleerd en opnieuw gevuld ½ jaar geleden
17 inch gepoedercoate Hokuto velgen met 225x45x17 P7 Pirelli’s (alles in nieuwstaat)

7 jaar geleden geïmporteerd uit Japan naar Wales
2 jaar geleden geïmporteerd van Wales naar Katwijk (door MD)
½ jaar geleden geïmporteerd naar ‘the Countryside of the Netherlands’ (door M)
APK tot 29 april 2013 (vorig jaar zonder problemen door de keuring gekomen en sindsdien een paar dkm gereden)

Dit is een zeldzame auto. Officieel niet in Nederland ingevoerd. Verkeert in zeer goede conditie gezien haar leeftijd. Heeft een uitgebreide technische Mitsubishi keuring gehad een half jaar geleden waaruit geen minpunten tevoorschijn kwamen. Met gezin erin is dit een ruime comfortabel rijdende station, zonder gezin een brute bak voor het betere gooi en smijtwerk, ondanks het gewicht van 1740kg (0->100km/h binnen 6 sec). Wordt geleverd met diverse reserve-onderdelen (w.o. aandrijfassen, wiellagers, props, diffs, bak) die je waarschijnlijk nooit nodig zult hebben, want deze auto’s zijn niet stuk te krijgen ( :hypo: ). Tweede set wielen 16 inch BBS en ruim voldoende profiel hoort er ook bij. De auto wordt goed onderhouden, geen tikkende klepstoters, alle knopjes werken en doen hun werk. Er zit een distributieriem in die nog geen 10 dkm heeft gelopen.

Nog niet overtuigd van de kwaliteiten van deze auto?

Commentaar van Jeremy Clarkson op de (handgeschakelde) VR4:
"Five years ago, there were maybe a couple of Japanese cars that I'd have actually wanted to own, but now there are several dozen. And topping that growing list is Mitsubishi's Galant VR4. First of all, I quite like the idea of driving a Galant. I feel it would help little old ladies with their shopping. And second, while I've never actually driven an ordinary Galant, I find myself drawn to what is simply terrific styling. It's like one of those women who, when you first meet them, don't appear attractive at all. But after a few hours, you're at her feet, slobbering. And the VR4 is even better because it's had collagen lip implants. My five-door estate test car had a huge spoiler on the back , a deep front air dam at the front, fat wheels and sexy tyres. Basically, you look at this car and know it's Japanese. Which means you know that it won't break down... The car's rear end is fitted with a torque transfer differential system with an electronically controlled clutch that senses the condition of the road and the driver's style, then adjusts the yaw force accordingly ... And it makes the Galant VR4 an enthralling companion. They say it develops only 280bhp, but that's a bit too neat seeing as 280 is the limit under Japanese law. I mean come on chaps. It has got a 2.5-litre twin turbo V6; it does 0-60 in 5.7 seconds; it'll hit 150. Two-eighty brake horsepower my arse ..."

YEAH!!! Wie wil er nou niet zo'n bak? 8-) 8-) 8-)
Laatst gewijzigd door menno3x8g op 07 apr 2013, 22:11, 4 keer totaal gewijzigd.
menno3x8g

Bericht door menno3x8g »

Hier het topic over Sophia voor nog wat info en leesvoer: viewtopic.php?f=6&t=904
martijn

Bericht door martijn »

Het blijft een beauty menno ...

Jammer dat we er financieel niet uit kunnen komen ;)
menno3x8g

Bericht door menno3x8g »

martijn schreef:Het blijft een beauty menno ...

Jammer dat we er financieel niet uit kunnen komen ;)
Tsja, ik gun het je anders van harte ...
8G-V6-AUT

Bericht door 8G-V6-AUT »

1 april blijft een bijzondere datum........
Xenon
Provincie: Niedersachsen (D)

Bericht door Xenon »

8G-V6-AUT schreef:1 april blijft een bijzondere datum........
Whaaahaahaha. Verdomd. Vol erin getuind!
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
marksanne

Bericht door marksanne »

Jeemig, ik trapte er ook VOL in en zat met enorme verbazing te lezen en dacht: Menno heeft een klap van de mallemolen gekregen!?
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Twain

Bericht door Twain »

veel te goed gelovig zijn jullie allemaal :D
martijn

Bericht door martijn »

Haha anders ik wel , ik zat al bijna in de auto opweg naar menno
menno3x8g

Bericht door menno3x8g »

:wha:
Ik heb veel plezier gehad aan het maken en lezen van dit topic. Er zitten wel een paar hints in, misschien heb je wat voorbij zien komen (de meest opvallende vind ik de alarmcode, maar die kwam pas een paar uur na de openingspost en foto's). Hoop dat ik niet teveel teleurstelling heb veroorzaakt, dat was nou niet de bedoeling ...

Ook absoluut niet mijn bedoeling om iemand in de zeik te zetten (behalve dan die idiote en al veel besproken VR4 advertentie op MP). Zowel: dan excuses hierbij! De kans dat ze ooit te koop komt te staan is overigens heeeel klein. Of het zou een crisis-verkoop moeten worden, maar daar ziet het (nog) niet naar uit. Wat er in de specs post staat aan lovende woorden, en wat Xenon opmerkte, staat als een paal. De Legnum/Galant VR4 is in alle opzichten een fantastische auto!

Er hangt ook een prijskaartje aan, met name het verbruik bij pittig rijden. Door haar nog even van de weg en uit de verzekering te houden kan ik er in de zomer selectieve tochtjes mee rijden. Blijft ze nog lang goed en kunnen we er van blijven genieten. Hoop haar eens op een meet mee te nemen, met Pinksteren gaat niet lukken. Bak en braad ze dan! Andere keer!
:bye
foks

Bericht door foks »

oh ... 1 april ... nee, ik had het ook niet in de gaten.
Die alarmcode vond ik inderdaad wel opmerkelijk maar het kwartje was nog niet gevallen ;)
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Twain

Bericht door Twain »

zelfs mijn mooie groene kikker in je bil foto niet ... sjonge... lol

kudo's voor menno :D
KissMyExhaust
Provincie: Flevoland

Bericht door KissMyExhaust »

Ik zal de bank morgen afbellen, geen tweede hypotheek nodig meer op m'n huis..
En bedankt he Menno :P
Hij was goed!

*gaat verder met schat zoeken op google maps*
Afbeelding
ghino

Bericht door ghino »

twain schreef:zelfs mijn mooie groene kikker in je bil foto niet ... sjonge... lol

kudo's voor menno :D
Kreeg daar eerder trek door in die kikkers....
KNOEI 8G
Provincie: Noord-Brabant

Bericht door KNOEI 8G »

En ik maar denken. Vandaag vrij en alleen thuis dus mij zullen ze niet hebben...... :puke: :bump:
Thumbs up menno!! :D
Afbeelding
cvw
Provincie: Gelderland

Bericht door cvw »

Nou Menno, tot 31 maart was het prettig om je mee te maken op het forum. Gisteren heb ik je vervloekt ............ toen je die advertentie plaatste. Onbegrip was jouw deel. :evil:
En dan lees ik eind van de dag: 1 april!

Eikel!!! Affijn, ik geloof direct dat je schik hebt gehad. Zou ik ook gehad hebben, dus wat dat betreft ben je niet beter als ik. :x: Goed opgezet hoor, complimenten. :yes:
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Te koop/gevraagd/ruil/webshops”