MD regelde een setje Camco Xenon H1 8000k (wit met een heel licht zweempje blauw) verlichting (conversie-kit). Hij had het al bij zijn eigen Galant gedaan, dus bij mij zou het ook appeltje-eitje moeten zijn. Klopt.
Demonteer de koplampen (hoeft niet per se, maar maakt het wel even wat makkelijker).
Haal de rubber dop los.
Sluitinkje losklikken.
H1 Xenon lampje erin (inclusief het extra foam-ring indien bijgevoegd).
Zet het lampje vast met het metalen sluitinkje.
Schuif de rubber kabel-dop tegen de rubberen lamp-dop aan, alle kabels wijzen naar 'buiten'.
Sluit de (enige passende) kabel aan op het omvormer-kastje.
En de twee losse mannetjes-stekkers plug je in de vrouwtjes connectors.
Steek de steekplugjes in de orginele H1 lampconnector.
De lichtopbrengst is groot en het rijdt plezierig! Mijn Galant is voorzien van electrische koplamp-verstelling, maar zelfs op de 'hoogste' stand verblindt het tegenliggers niet! Ook in de VR4 koplampunits van MD is nog nooit een licht-sein reaktie van mede-weggebruikers gekomen. Blijkbaar zijn de reflectoren samen met deze specifieke Xenon set een goede combinatie! Een neven-voordeel is dat deze Xenon-lampen er op de linkerbaan voor zorgen dat 'trage' voorliggers sneller naar rechts gaan dan voorheen. Het 'bmw/mercedes/audi'-Xenon effect zal ik het maar noemen. Prima!
Ja idd volgens mij moet me dat wel lukken haha. Dan ziet je galant er
meteen een stuk beter uit. Hellemaal als daarna de xenon met porjector en angel eyes erin zitten.
Ik wil alleen ff zeggen dat de gewoone lichten geen H1, maar H7 zijn.
Groot licht is H1
Ik ga een Pilot setje halen
Ik neem aan dat een Pilot setje voor de 2de lampen is (je groot licht) ???
Dat zal wel gaaf zijn.........
Eerst alleen nog mijn groot licht fixen die blijft niet aan staan alleen als je hem vast houd.
FF gauw een vraagje tussendoor er is ook al sins kort een nieuw technologie
die ook van Philips komt omdat philips de gene is die xenon heeft
uitgevonden. Dit zijn lampjes van 45 euro waar ook xenon in zit. Die
langer mee gaan dan nomale lampjes en 50% mee licht geven dan
gewone lampjes ze geven ook presies de zelfde kleur licht. Op de site
van philips zeggen ze dat deze lampjes nieuwer zijn dan xenon en een
resultaat geven als xenon alleen dan goedkoper. Waarschijnlijk is de
verheid wel iets minder dan echt xenon maar ik vroeg me af of een van
jullie die lampjes van Philips al hadden.
Wanneer er een bevestigingsbeugel is bijgevoegd(bij de Pilotset wel) dan kun je de trafo's wel kwijt naast de accu en naast de ruitenwisservloeistofvulbuis(leuk scrabblewoord) Er zitten een aantal M6 gaatjes waar je hem vast kan schroeven.
@Marksanne...zat die foamring er nu bij?....bij mijn pilotset heb ik zelf een vulring moeten maken. van ongeveer een cm dik van hard epoxy,want de veren klemmen zelfs de orginele lampen maar nauwlijks vast.
En heb je hem al eens op een afstelapparaat gehad van een APK keurmeester.Want een Pilot set in Galant lampunits geeft veel te veel strooilicht en komt dus met Xenon ook niet door de keuring.
Wanneer er een bevestigingsbeugel is bijgevoegd(bij de Pilotset wel) dan kun je de trafo's wel kwijt naast de accu en naast de ruitenwisservloeistofvulbuis(leuk scrabblewoord) Er zitten een aantal M6 gaatjes waar je hem vast kan schroeven.
@Marksanne...zat die foamring er nu bij?....bij mijn pilotset heb ik zelf een vulring moeten maken. van ongeveer een cm dik van hard epoxy,want de veren klemmen zelfs de orginele lampen maar nauwlijks vast.
En heb je hem al eens op een afstelapparaat gehad van een APK keurmeester.Want een Pilot set in Galant lampunits geeft veel te veel strooilicht en komt dus met Xenon ook niet door de keuring.
kenny,
die vulring zit erbij bij camco.
en ik ben gewoon door de apk gekomen met de xenon hoor geen probleem.
Hij apk meester zei zelfs dat hij het een nette lichtbundel vond !!!
Wanneer er een bevestigingsbeugel is bijgevoegd(bij de Pilotset wel) dan kun je de trafo's wel kwijt naast de accu en naast de ruitenwisservloeistofvulbuis(leuk scrabblewoord) Er zitten een aantal M6 gaatjes waar je hem vast kan schroeven.
@Marksanne...zat die foamring er nu bij?....bij mijn pilotset heb ik zelf een vulring moeten maken. van ongeveer een cm dik van hard epoxy,want de veren klemmen zelfs de orginele lampen maar nauwlijks vast.
En heb je hem al eens op een afstelapparaat gehad van een APK keurmeester.Want een Pilot set in Galant lampunits geeft veel te veel strooilicht en komt dus met Xenon ook niet door de keuring.
kenny,
die vulring zit erbij bij camco.
en ik ben gewoon door de apk gekomen met de xenon hoor geen probleem.
Hij apk meester zei zelfs dat hij het een nette lichtbundel vond !!!
De camco sets zijn mischien anders,of het ligt aan je Amerikaanse koplampen.
De pilot sets zijn iig. niet helemaal goed(ik ken nu 3 mensen met een pilot set,in een Galant,waarvan het licht verstrooit en dus niet APK waardig zijn.
Ik vind het geen probleem om 1x per jaar even de lampen te wisselen,maar ik kan me voorstellen dat anderen daar minder blij mee zijn.
Dus Camco lijkt wel een goed beeld te geven.Ik zit er aan te denken om mijn groot licht ook te voorzien van xenon.De mistlampen heb ik nog niet naar gekeken.
FF gauw een vraagje tussendoor er is ook al sins kort een nieuw technologie
die ook van Philips komt omdat philips de gene is die xenon heeft
uitgevonden. Dit zijn lampjes van 45 euro waar ook xenon in zit. Die
langer mee gaan dan nomale lampjes en 50% mee licht geven dan
gewone lampjes ze geven ook presies de zelfde kleur licht. Op de site
van philips zeggen ze dat deze lampjes nieuwer zijn dan xenon en een
resultaat geven als xenon alleen dan goedkoper. Waarschijnlijk is de
verheid wel iets minder dan echt xenon maar ik vroeg me af of een van
jullie die lampjes van Philips al hadden.
Ik heb een relaxte Xenon kit van 100 euro. Siemens transformatoren. Werkt perfect. Die zooi word steeds goedkoper joh
Wanneer er een bevestigingsbeugel is bijgevoegd(bij de Pilotset wel) dan kun je de trafo's wel kwijt naast de accu en naast de ruitenwisservloeistofvulbuis(leuk scrabblewoord) Er zitten een aantal M6 gaatjes waar je hem vast kan schroeven.
@Marksanne...zat die foamring er nu bij?....bij mijn pilotset heb ik zelf een vulring moeten maken. van ongeveer een cm dik van hard epoxy,want de veren klemmen zelfs de orginele lampen maar nauwlijks vast.
En heb je hem al eens op een afstelapparaat gehad van een APK keurmeester.Want een Pilot set in Galant lampunits geeft veel te veel strooilicht en komt dus met Xenon ook niet door de keuring.
Ik heb ook zelf vulringen gemaakt. Van een soort hard schoenzolen rubber, werkt perfect...
De camco sets zijn mischien anders,of het ligt aan je Amerikaanse koplampen.
ik heb geen US koplampen hoor !!!
gewoon de orginele vr-4 koplampen uit japan.
met de orginele reflectoren uit mijn NL koplampen die er dus standaard in zitten.
Ik heb vandaag mijn lichtbeeld laten bekijken en het blijkt dat 1 van mijn spiegels niet goed is. De dimlichtspiegel aan bestuurders kant om precies te zijn...
Ik zelf heb ook een xenon confersie kit van Pilot 8000K bi-xenon er in zitten dan wel h4 in mijn evo maar heb hem zaterdag gekeurd en vandaag afgemeld geen steekproef maar mijn chef wel hahahaha maar heb de mijne er toch even voorgezet en hij vond het perfect ik ook trouwens anders had ik hem niet afgemeld.
Ja ziet er idd erg goed uit. Ik zat vandaag in mijn broer zijn auto en die
heeft net die Xenon lampjes gekocht en dat is ook echt een hele
verbetering. Heel mooi wit licht het straalt verder en het straalt breder.
Echt heel mooi die xenon lampjes, echt een uitkomst. Ze zijn er ook nog
voor je interieur verlichting die ga ik binnekort eens voor de Galant halen
voor het lampjes boven je waar die twee lampjes zitten voor de
bestuurder en de gene ernaast. Dan ben je van de geele lampjes af en je
hebt meteen meer licht. Maar eerst maar eens zien hoe het eruit ziet.
Voor mijn straks nieuwe VR-4 Lichtunit wil ik ook een zo'n pilot set
hebben.