Wheel arches fender flares
Wheel arches fender flares
hoi
Ik heb een paar wheel arches op de kop getikt op de meeting en ben al behoorlijk aan het knooien geweest ze passen inmiddels perfect door met een dremel de randen strak te slijpen het foam aan de binnenkanten te besnijden en bij de randen een beetje kunsthars erin te gieten tot het past en vervolgens plamuren primen en later ga ik ze nog spuiten en lakken maar eerst een paar fotos hoever ik nu ben nu nog monteren
Ik heb een paar wheel arches op de kop getikt op de meeting en ben al behoorlijk aan het knooien geweest ze passen inmiddels perfect door met een dremel de randen strak te slijpen het foam aan de binnenkanten te besnijden en bij de randen een beetje kunsthars erin te gieten tot het past en vervolgens plamuren primen en later ga ik ze nog spuiten en lakken maar eerst een paar fotos hoever ik nu ben nu nog monteren
Laatst gewijzigd door FUNK3 op 16 mei 2012, 23:16, 4 keer totaal gewijzigd.
Re: Wheel arches
Ziet er al aardig goed uit! Ik had er zelf niet veel vertrouwen in toen ik ze zag op de meeting maar ik denk dat het wel goed gaat komen bij jou!
Re: Wheel arches fender flares
THANKS Fluff
Ik heb het al een paar keer van dichtbij gezien als mn pa het deed en een beetje helpen maar nu heb ik het helemaal zelf gedaan en ben best trots op het resultaat nu nog erop monteren
Ik heb het al een paar keer van dichtbij gezien als mn pa het deed en een beetje helpen maar nu heb ik het helemaal zelf gedaan en ben best trots op het resultaat nu nog erop monteren
Ziet er goed uit! Ben benieuwd hoe je ze op de auto monteert en vooral hoe het er dan uitziet!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
@marksanne wat betreft vertrouwen
maar indd ik heb er ook wel veel werk aan gehad, maar dan heb je ook wat kijk maar op de foto moet ze nog vast kitten en heb ze nu even voor de vorm vast gezet de lak heeft lekker uit kunnen harden.
Eerst ga ik de roest aan de randen wegslijpen en antiroesten en tectyleren dan komen deze erop en ga het morgen doen dus fotos volgen 
ik heb er verder geen verstand van, maar volgens mij zitten ze zo niet goed gemonteerd..
om het helemaal te laten passen moet je andere sideskirts en een klein stukje achter je achterwielen hebben, die van mij zijn al onderweg
Nu de fender flares nog zien te vinden...
om het helemaal te laten passen moet je andere sideskirts en een klein stukje achter je achterwielen hebben, die van mij zijn al onderweg
Nu de fender flares nog zien te vinden...
@fluff klopt ik weet dat er nog wat stukken missen maar het gaat mij erom dat er geen scherpe dingen meer aan de randen zitten voor de apk en over de hele lengte op de rand heb ik ongeveer 10 procent roest aan 1 kant. dus dit is een low budget oplossing. I.p.v 600 euro per kant. Ik ga zelf extensions maken en zijskirts met mallen fiberglass/kuntshars etc. Dat regel ik wel op mn werk. maar buiten dat het niet origneel is heb ik van dit stukje prut want het paste voor geen meter op de carrosserie toch mooi pas gekregen het sluit nu heel mooi aan en die zwarte flapjes in het zwart achter het wiel heb ik nu ook gespoten in de kleur. nu lijkt het alweer heel anders doordat die punt van de fender naar achter doorloopt boven dat zwarte flapje viel het heel erg op maar nu valt het veel minder op 
Hey patrick ! Lekker bezig geweest ! Ziet er netjes uit ! Wel beter dan al die bruine bulten
ik heb eventueel nog wel een setje originele achterstukjes ....
Dat zou echt fantastisch zijn!!!
Stuur wel even een pb! Groeten Patrick
nou ze zitten erop het is af!!
nu de zijstukkies en de voorkant nog fenderen en verlagen voorkant!!
ventieldopjes uit de us of a
nu de zijstukkies en de voorkant nog fenderen en verlagen voorkant!!
ventieldopjes uit de us of a
Netjes gedaan! Hoe heb je ze vastgezet? Kit? Schroeven? Anders?
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
Ziet er erg netjes uit patrick !
Ziet er goed uit ja!
Maar ik ben ook wel benieuwd hoe je hem vast hebt gezet..
Maar ik ben ook wel benieuwd hoe je hem vast hebt gezet..
Ja het is echt supermooi gelukt! dankjewel allemaal
- Bijlagen
-
- Nu met klemmen de fender op de auto vastzetten op de juiste plek en dan met schildertape precies langs de rand van fender op de carrosserie een paar banen plakken. dan haal je hem los en plak je ook de fender af langs de rand dan plaats je hem er weer op met klemmen en montagekit/afdichtingskit op de rand zon 1.5 cm breed, ik gebruikte (technobond van Womi Transparant van 14 euro) toen heb ik de schilderstape voorzichtig van de carrosserie afgetrokken langs de rand van de fender en nam toen in 1 x het overtollige beetje kit wat er tussen uit gevloeid was mee. De klemmen een paar uur laten zitten toen nog een beetje tectyleren en met (rotabond) zwart kit alles dichtgespoten aan de binnenkant boven/onder de randen en met plastic handschoenen water en zeep alles boetseren totdat alles eigenlijk goed geseald is zeg maar!
Er netjes gedaan patrick ! Ga je de voorkant ook doen trouwens ?