Hoi allemaal,
Ik ben Jesse.
Sinds december heb ik mijn rijbewijs, dus moest er een auto komen.
Op Marktplaats stond er een Galant 2.4 GDI-motion, en die sprak mij wel aan.
Ben er heen gereden en heb de auto bekeken, dat leek goed.
Heb de auto een paar dagen later met een oprijwagen opgehaald aangezien deze geen APK had.
Eenmaal de auto thuis ben ik direct aan de slag gegaan, en had de auto met de kerst door de APK heen.
Hier een foto van mijn auto hoe die er nu bij staat.
Als ik het goed begrijp is dit toevallig de oude Galant van Mark, die heeft ook een post met zelfde kenteken staan in voorstellen.
Nu direct een vraag, heeft iemand de wielnaaf dopjes van de GDI-motion velgen liggen? Die van mij lijken grotendeels afgebroken te zijn en er dus niet meer op willen of gewoon compleet ontbreken...
Galant 2.4 GDI-motion
Re: Galant 2.4 GDI-motion
Dag Jesse,
Welkom op het forum.
Die Galant is inderdaad 'n oude bekende op ons forum, maar daarna 'n paar jaar uit beeld geweest.
Veel plezier met je eerste auto.
Welkom op het forum.
Die Galant is inderdaad 'n oude bekende op ons forum, maar daarna 'n paar jaar uit beeld geweest.
Veel plezier met je eerste auto.
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 4 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2026: 284
Eigenaar van 1 van de 4 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Welkom!
Wat is de diameter van die naafkappen. Heeft dit type ook een veertje aan binnenzijde van de velg?
Oftewel: zijn het dezelfde als van de V6 15 inch velgen.
Wat is de diameter van die naafkappen. Heeft dit type ook een veertje aan binnenzijde van de velg?
Oftewel: zijn het dezelfde als van de V6 15 inch velgen.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Danku Menno en Qualconu,
Ik weet zo gauw niet of deze een veertje hebben Menno, dan zou ik binnenkort even moeten kijken.
Het zijn in ieder geval geen 15 inch velgen, maar de 16 inch velgen van de Motion. Volgens mij zijn dat de Stilauto mod SR500, meer weet ik niet.
Ik weet zo gauw niet of deze een veertje hebben Menno, dan zou ik binnenkort even moeten kijken.
Het zijn in ieder geval geen 15 inch velgen, maar de 16 inch velgen van de Motion. Volgens mij zijn dat de Stilauto mod SR500, meer weet ik niet.
Volgens de Mitsubishi ASA database zou de benodigde naafdop onderdeelnummer MB816391 kunnen zijn.
Maar om het zeker te weten moet ik zoeken op VIN en heb ik dus het chassisnummer van de auto nodig.
Volgens ASA past deze naafdop op de GDi 2.4 (EA3A) op de 2.0 (EA2A) en op de 2.5 V6 (EA5A) [External Link Removed for Guests]
MB816391 is volgens deze advertentie geschikt voor de Mitsubishi Galant, 2.4i 16V 1996-2003 (EA3A EA3W)
Maar om het zeker te weten moet ik zoeken op VIN en heb ik dus het chassisnummer van de auto nodig.
Volgens ASA past deze naafdop op de GDi 2.4 (EA3A) op de 2.0 (EA2A) en op de 2.5 V6 (EA5A) [External Link Removed for Guests]
MB816391 is volgens deze advertentie geschikt voor de Mitsubishi Galant, 2.4i 16V 1996-2003 (EA3A EA3W)
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.