Voorstellen Peter als Galant rijder

Stel je hier even voor (plaatjes van je auto svp in ShowCase plaatsen). Een foto van jezelf is helemaal leuk!
Plaats reactie
Peter
Provincie: Overijssel

Voorstellen Peter als Galant rijder

Bericht door Peter »

Dag beste andere Galant rijders,

Sinds eind 2023 heb ik een Galant uit 1986.
20250429_140708.jpg
Ik ruilde hem in tegen een golf cabrio. Zijn rijgedrag was niet florisant, maar ik wist dat het met een paar ingrepen helemaal goed zou komen.
Inmiddels heb ik de koppeling vervangen, de motor af laten stellen en de remmerij aan laten pakken. Hij rijd weer alsof hij net de fabriek uit komt.

Daarnaast heb ik nog wat kleinere onderhoudsdingen gedaan. Radiateur vervangen. Kofferbak waterdicht gemaakt. Interieurlicht herstelt. Front speakers vervangen door modern spul. Audio versterker met bleutooth ingebouwd. Hoedenplank weer mooi gemaakt (daar waren van die maffe gaten voor luidsprekers in gemaakt). Zulke dingen. Nu is hij weer helemaal bij de tijd.

Fantastische wagen met fantastische rij eigenschappen. Ik heb van plan om hem nog tien jaar op de weg te houden.

Ik zou het leuk vinden om andere eigenaren te ontmoeten en ervaringen uit te wisselen.

Hartelijke groet,
Peter
menno3x8g
Provincie: Groningen

Re: Voorstellen Peter als Galant rijder

Bericht door menno3x8g »

Fantastisch Peter! Deze zie je anders al helemaal niet meer op de weg.
Veel kilometers ermee.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Qualconu
Provincie: Noord-Brabant

Bericht door Qualconu »

Dag Peter,
Welkom op ons forum.

De laatsten der Mohikanen onder de 5G Galant's.
Volgens RDW staan er nog 10 geregistreerd met 'n geldige APK (peildatum 1 jan. 2025).
Die auto is inmiddels zo zeldzaam dat ons forum er zelfs geen eigen rubriek voor heeft.
Maar in deze rubriek is wellicht nog informatie voor jou te vinden. https://galant-fans.nl/forum/viewforum.php?f=50

Ik kan me herinneren dat 'n neef van mijn vrouw destijds zo'n 5G Galant had.
Die reed er in de zomermaanden, mede vanwege zijn werk in de reisbranche, heel Frankrijk mee door en was altijd heel enthousiast over het rijcomfort en de betrouwbaarheid van zijn Galant. Een reputatie die Mitsubishi bij de Galant altijd instand gehouden heeft.

Veel rijplezier met je Galant en houdt hem in ere, zodat we over 10 jaar de foto's van dan kunnen bewonderen.
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 4 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2026: 284
Paapie
Provincie: Noord-Holland

Bericht door Paapie »

Zo die ziet er nog netjes uit! Leuk dat je em rijdend wil houden, zie je niet veel meer. Veel rijplezier ermee.
Peter

Bericht door Peter »

Leuk dat jullie reageren!

Aha, dus ik ben nog één van de tien van de laatste der mohikanen. Leuk om te weten.

Vreemd eigenlijk dat zo'n wagen niet wat meer gereden wordt. Rijgedrag is voortreffelijk.

Zijn die anderen negen rijders ook hier ergens op de site?

Groeten van Peter
Uray25
Provincie: Friesland

Bericht door Uray25 »

Mooi dat er nog liefhebbers zijn. Ik heb alle 3 mijn 5G's dit jaar van de hand gedaan...
Peter

Bericht door Peter »

Dag Uray25,

Waarom heb je ze weggedaan dan? Viel er niet nog wat van te maken? Als je er drie hebt kun je het beste van elke gebruiken om één perfecte te maken.

Ikzelf vind de 5G de mooiste van alle Galants. Mooi strak. Gestroomlijnd. Elegant.

Groeten van Peter
Uray25
Provincie: Friesland

Bericht door Uray25 »

2 Waren gewoon goed, de Turbo was duidelijk minder.

Gebrek aan Tijd, Ruimte en Zin..
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”