Zooooo.... dat is ff geleden! Tijd om maar eens een update te plaatsen. Om diverse redenen heb ik 2 jaar terug besloten om mezelf af te zonderen van het forum. Nu is wellicht de tijd daar om mijn gezicht weer wat vaker te laten zien.
In de afgelopen 2 jaar 2 x van werkgever gewisseld en nu sinds feb 2018 aan het werk bij een adviesbureau. Hier kreeg ik direct de mogelijkheid om in een Renault ZOE te gaan rijden. 100% elektrisch en voor onder de 150 euro per maand onbeperkt kilometers rijden, na wat wikken en wegen besloten om deze kans te pakken om euro's te besparen. De galant had nog een aantal dingen die opgepakt moesten worden dus ervoor gekozen om deze te schorsen en te stallen. Zo gezegd zo gedaan, vanaf feb. 2018 staat mijn galant geschorst.
Na een half jaar in de ZOE gereden te hebben en soms tot 5 uur per dag, kwam ik tot de conclusie dat deze wagen echt veel te klein is voor mij. (voor wie ik nog nooit een hand heb mogen schudden, mijn lengte bedraagt 205 centimeters) Rug en knieklachten i.v.m. de zithouding. Ook de binnenspiegel, A- en B-stijl zorgen voor een groot obstakel in mijn gezichtsveld, met als resultaat dat ik non-stop met mijn hoofd aan het bewegen ben om alle obstakels te omzeilen.
Nu kreeg ik de kans om deze lease auto om te ruilen voor een andere 100% elektrische auto, onder de 4% grens van 50K. In een tijdsspanne van 5 maanden alle elektrische auto's gepast en getest te hebben is de conclusie dat ik in geen 1 van de auto's pas welke nu op de markt verkrijgbaar zijn. (Ook niet met een stoel op maat.) Aangezien ons adviesbureau zich focust op duurzaamheid gaat mijn werkgever geen benzine lease auto aanbieden. Deze keuze respecteer ik dus ik ben genoodzaakt om privé te gaan rijden.
Nu is het feit dat de problemen welke ik in de elektrische auto's ondervind natuurlijk ook van toepassing zijn op alle auto's. Na tientallen auto's geprobeerd te hebben ben ik nog maar 1 auto tegengekomen welke aan mijn "beperkte" eisen (passend, <9 Sec. 0-100 en een 3e of 5e deurs m.u.v. mpv's) voldoet. Namelijk de 1e generatie new MINI Clubman. Na diverse testritten en het nodige onderzoek online heb ik besloten om dit niet te doen. PSA blok in de Cooper-S tot de facelift en deze vergen de randjes van mijn budget en na de facelift zijn ze ver daarbuiten.
Na veel wikken en wegen en overleg met mijn garagist besloten om te kijken naar de mogelijkheden om mijn galant

"op maat" te maken. Hiervoor zou ik erg graag jullie mening, aanbod van de benodigde materialen en feedback willen ontvangen. Ook al is het een idee m.b.t. een toffe andere auto

. Roep vooral wat je denkt want het is nogal een uitdaging!!
Wat wil ik gaan doen:
- Binnenspiegel verwijderen en "dashcam" op de achterruit en klein display ergens in of op het dashboard plaatsen.
- Stuur moet dichter bij de bestuurder komen. Andere naaf en sportstuur, of kun je er spacers tussen zetten?
- Nieuwe XL stoel plaatsen van SCHEEL, Recaro of ASS.
- Carroserie aanpassen zodat de stoel lager geplaatst kan worden. Dit d.m.v. de ophogingen van +/- 4 cm waarop de rails bevestigd weg te halen/slijpen en hier 2 kokers te plaatsen waarop ik de nieuwe stoel kan plaatsen.
Buiten deze punten om zitten er ook nog een aantal dingen m.b.t. het onderhoud en APK klaar maken. Hier kom ik later op terug nadat ik een PVA heb m.b.t. de aanpassingen en besloten heb om de galant te gaan aanpassen en rijden.