Integra schreef:Twain schreef:
Wat er aan je TL hangt is een Inverter (en eigenlijk bij Xenon ook) Inverter is een omvormer van laag naar hoog spanning.... min of meer een omgekeerde trafo
psies... ballast
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
An electrical ballast is a device intended to limit the amount of current in an .... to power a fluorescent lamp, neon lamp, or high intensity discharge (HID) lamp
(dat laatste is dus xenon)
Maargoed dan noemen we het grote kastjes voortaan de engelse ballast van electrical ballast .. en de weerstandjes en andere prut in het kleine kastje noemen we nederlandse "ballast" van de belasting.
en als we dan toch bezig zijn. Wanneer we het hebben over een ballast welke geschikt is voor canbus zonder kleine vierkanten ballastjes dan noemen we het canbus ready ballast met links draaiende vreutelmeuten. (made in china uiteraard)
ik heb zoon idee dat dit iets wat verwarrend is.. het is gewoon niet handig om iets waar vooral engelse (internationale) termen inzitten ( ellectrical ballast HID Xenon etc) ineens een nederlandse ballast te gaan zitten introduceren in een product veld waar ookal een engelse ballast zit en iets totaal anders is, is gewoon vragen om verwarring. 1 keer raden wat je te zien krijgt als je in google "xenon ballast" in toetst. (en nee dat is niet vincent die overboord wordt gekieperd)
@Joop wat een bere goed argument man, jij kan echt goed discuseren, petje af hoor, geen spelt tussen te kijgen. Gelukkig hoef ik aan jouw hersenpan niet te twijfelen hoor, allemaal prima pico bello in orde.
Ga maar lekker vroeg slapen, dan kan je morgen weer van de duizelingwekkende argumenten opschrijven, ik kan niet wachten!!!!!