Mijn naam is Koen, inmiddels 22 jaar oud en woonachtend in Venlo, Noord-Limburg.
Sommigen van jullie kennen mij misschien al van het MOC-forum, waarop ik al langere tijd actief ben. Op dit forum heb ik ook dezelfde naam als op het MOC-forum.
Na trotse eigenaar te zijn geweest van 2 prachtige Eclipsen is het nu tijd geworden voor een Galant.
Deze Galant 8G 2.4 GDI GLS is misschien ook wel bekend bij menigeen, omdat deze auto al in het bezit is geweest van 2 leden van de MOC.
Het betreft zoals al gezegd een Galant 8G van bouwjaar 2000. Een 2.4 GDI in GLS-uitvoering met inmiddels iets meer dan 180.000 kilometer op de klok.
Ik heb de auto nu anderhalve week in bezit en hij bevalt heerlijk! Al ongeveer 1500 kilometer gereden met een gemiddeld verbruik van 1 op 11,2. Niet verkeerd voor zo'n vrij forse motor met automaat, al zeg ik het zelf.
Kleine extraatjes waar de auto van voorzien zijn is 17" lichtmetaal, een HC-dashboard en een kofferklepspoiler.
Vanochtend de auto bekeken op de brug, en op een paar minieme puntjes na was de auto in tip-top conditie. De stuurkogel linksvoor zal binnenkort een keertje vervangen moeten worden, en achter begint roestvorming er doorheen te komen.
Genoeg gekletst, even tijd voor een paar fotootjes:
Dit was mijn eerste auto, een Eclipse 1G 2.0 GS uit 1994:

Die heb ik na ongeveer driekwart jaar eigenaarschap ingeruild tegen deze zeer zeldzame Targa-uitvoering van zo'n zelfde Eclipse:

Deze auto heb ik lang in bezit gehad, ongeveer 2,5 jaar. Heel veel aan gedaan en veranderd, heel veel plezier mee gehad maar helaas ook een hoop pech. Wegens omstandigheden te koop aangeboden voor ongeveer 3 weken terug. Via het MOC-forum ingeruild op de Galant:

Voorlopig nog weinig plannetjes met de Galant. Voornaamste reden dat de Eclipse weg gegaan is, is om mijn spaarrekening wat te laten groeien.
T.z.t. zullen er uiteraard wel wat updeetjes plaats gaan vinden, maar eerst ga ik me nog iets meer in de auto verdiepen hier op het forum.
M.v.g.,
Koen