Lowlands schreef:
Eeh Martin,dit is wel spuitbussenverf he?Kan je dus totaal niet vergelijken met professionele verf..Sinasappelhuid komt vooral door de te dikke druppels die er uit komen..
Het zijn geen appels gemaakt van sinas hoor

sinaasappelhuid komt door verkeerd ontvetten/verkeerde verf/ de spuitmond tedicht op het werk /zon/wind/ luchtvochtigheid/ verkeerde droogtijden aanhouden/ te dik aanbrengen etc etc etc etc wanneer je een fatsoenlijke bus hebt gekocht met een fatsoenlijke cap is de spuitbus eigenlijk nooit de schuldige, eerder de ondergrond/ de omgeving of de persoon die de bus vast had.
Die ene keer dat een spuitbus echt sputtert dan krijg je daar doffe plekken/ druppels van, maar geen sinaasappelhuid (welke gek gaat er immers door met spuiten als het spul niet goed uit de bus komt) de oorzaak van dat sputteren is dan meestal het ontbreken van goed schudden of gewoon een oude bus met een beetje verstopte cap.
Ik zou echt voordat de lak erop gaat schuren met iets rond de 1000 en dan echt de tijd nemen voor het spuitwerk.. probeer te spuiten zonder schuren tussendoor (let dan wel op je droogtijden, er staat op de meeste bussen dat de volgende laag of binnen de 15 min moet of pas na zo en zoveel uur. en na zo en zoveel uur moet je eerst schuren let bij metalic lak op je spuitrichting je kan met de spuit de metaal deeltjes richten. en ze dieper in de lak of dichter op de oppervakte laten landen, oefen dit eerst en eerst goed kijken naar je eigen lak s

ook kan de verkeerde of oude cap ervoor zorgen dat bv in het midden van je spuitbaan veel en veel meer metalic deeltjes landen dan aan de zijkant.. het mooie is dat als het verkeerd gaat je gewoon weer opnieuw kan beginnen wacht dan wel even een paar dagen zodat de lagen echt droog zijn geworden.. er is niets zo vervelend als een nog net nat iets te schuren.
Je kan met een paar simpele spuitbussen echt een zeer hoge kwaliteit halen, mits je maar de tijd neemt. zodra je bij jezelf denkt.. "Ohww zo kan het ook wel " of "ik doe dat nog ff voordat ik ..." hou er voor dat moment dan mee op. voor mij persoonlijk is het echt DE waarschuwing dat het genoeg is geweest voor dat moment.