Xenon

Voor info en vragen over styling van je 8G!
Plaats reactie
Buzz Fuzz
Provincie: Overijssel

Xenon

Bericht door Buzz Fuzz »

Onlangs heb ik bij de APK de xenon uit de auto moeten halen omdat de lichtopbrengst niet goed was en dus afkeur.

De lampen zaten scheef en krom in de lichtunit omdat de lampen niet goed kunnen worden vastgezet.

Ik had de kabels met verlichting verwijderd maar ik mis nu wel het aggressieve `blauwige licht` van de xenon.

Ik heb 2 foto's van de bekabeling gemaakt omdat ik denk dat ik de xenon nog wel werkend terug kan plaatsen, want ik heb namelijk een mod gezien op het vorige forum van iemand met kunststof ringen.

Dit is de huidige situatie (wat ontbreekt er?):

Afbeelding

Afbeelding

Kunnen jullie mij helpen?
Echo Whiskey
Provincie: Zuid-Holland

Re: Xenon

Bericht door Echo Whiskey »

Het zou kunnen dat de vulringen een te grote binnendiameter hebben waardoor de klip er niet goed op drukt.
martijn

Bericht door martijn »

Even een tip...

Ik heb bij mijzelf de ringen gemaakt van een oude koelvloeistof slang , gewoon de dikte afsnijden die je nodig hebt en je kunt de xenon lampen keurig netjes recht en goed aangedrukt monteren !

Mijn auto is hiermee vorig jaar zonder enkel probleem door de APK gekomen ..
Buzz Fuzz

Bericht door Buzz Fuzz »

Die ringen die je ziet op de foto die wiebelen alle kanten op..

Ik was geschrokken van het amateuristische niveau.

Binnenkort probeer ik het wel een keer..
ProXar
Provincie: Gelderland

Bericht door ProXar »

Ik heb de ringen die eruit kwamen aangepast en de lampen daarmee gemonteerd. Werkt perfect en gaat al 4 jaar goed met de APK.
Buzz Fuzz

Bericht door Buzz Fuzz »

ProXar schreef:Ik heb de ringen die eruit kwamen aangepast en de lampen daarmee gemonteerd. Werkt perfect en gaat al 4 jaar goed met de APK.
Zou je iets specifieker willen zijn?

Nu zitten er de originele H7/H4-lampen in..

Ik ben zelf niet zo technisch dus misschien kan iemand het mij duidelijk uitleggen..
KNOEI 8G
Provincie: Noord-Brabant

Bericht door KNOEI 8G »

Bij mij zat het er in het begin ook niet netjes in.
Dus daarna op de sloop 2 houders gehaald waar de normale H7 lampjes ingaan.
Hiervan het ondeste stuk (wat dezelfde vorm heeft als het voetje van de lamp) eraf gezaagd en een kleine inkeping voor de draden. Nu zitten ze perfekt.
Afbeelding
Buzz Fuzz

Bericht door Buzz Fuzz »

KNOEI 8G schreef:Bij mij zat het er in het begin ook niet netjes in.
Dus daarna op de sloop 2 houders gehaald waar de normale H7 lampjes ingaan.
Hiervan het ondeste stuk (wat dezelfde vorm heeft als het voetje van de lamp) eraf gezaagd en een kleine inkeping voor de draden. Nu zitten ze perfekt.
Dat is toch te lezen in jouw xenon-conversie?
KNOEI 8G
Provincie: Noord-Brabant

Bericht door KNOEI 8G »

Uhm ja en nee. Ik had, zoals te lezen in het topic, eerst de schuimrubber ringetjes gebruikt.

Maar 2 weken geleden kwam ik erachter, met de koplampwissel, dat de schuimrubbers helemaal samengedrukt waren en toen heb ik dus de "nieuwe" houders afgezaagd.
Afbeelding
rozem01

Bericht door rozem01 »

KNOEI 8G schreef:Uhm ja en nee. Ik had, zoals te lezen in het topic, eerst de schuimrubber ringetjes gebruikt.

Maar 2 weken geleden kwam ik erachter, met de koplampwissel, dat de schuimrubbers helemaal samengedrukt waren en toen heb ik dus de "nieuwe" houders afgezaagd.
Bedankt voor de tip.

Ik heb zaterdag ook xenon ingebouwd.
Zaterdagavond toen het donker was een proefritje gemaakt.
Daarbij zag ik al dat het lichtbeeld van met name de linkerlamp niet goed was (te kort voor de auto), rechts was wel redelijk.

Vandaag voor de zekerheid even bij de garage langsgegaan om een en ander bevestigd te krijgen en idd geen goed beeld op de linkerlamp.

Ik heb ook de schuimrubbertjes gebruikt waar de veertjes tegenaan drukken.

Daar komt nog bij dat 2 jaar terug bij de APK een van de lampen vervangen moest worden. Aangezien het veertje toen niet goed scharnierde (het lipje waar het veertje achter zit was afgebroken)

Zoals het op deze foto te zien is zo moet het zijn. Als ik er aan denk zal ik, als ik de boel weer los heb even een foto maken van hoe ik het gerepareerd heb.
lamp.png
Omdat ze niet de hele lampunit los wilden halen hebben ze de nieuwe lamp er maar gewoon ingekit. :no: :( :cry:
Ik had dat inmiddels met een klein stukje blik, wat ik dubbelgevouwen heb, opgelost.
Moest alleen nog de resten kit verwijderen. Dat is inmiddels ook gedaan.

Maar goed, donderdagavond "even" de halogeenpitjes er weer in en dan vrijdag of zaterdag de xenon met andere aandrukschijfjes er weer in.
Bij de APK vrijdag kunnen ze dan meteen even kijken of het lichtbeeld links wel goed is.
Dit heb ik gehad:
Mitsubishi Colt 1.5 GLX bj 1983 (1990-1995)
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi 1989 (1997-1999)
Mitsubishi Carisma 1.6 GL 1996 (1999-2009)
Boed

Bericht door Boed »

hey dit is idd een komisch verhaal, ik heb ook gehad dat het lipje afgebroken was
door poreusheid. Dit was makkelijk op te lossen met vierkant stukje blik idd.
Zal ook eens kijken of ik daar een foto van kan maken.
martijn

Bericht door martijn »

Het stukje radiateurslang wat ik heb gebruikt klinkt raar maar werkt in principe ook perfect ( als je je originele adaptors wilt behouden.

De slang is speciaal gemaakt tegen hoge temperaturen en zal dus niet vervormen of smelten.
ProXar

Bericht door ProXar »

Buzz Fuzz schreef:
ProXar schreef:Ik heb de ringen die eruit kwamen aangepast en de lampen daarmee gemonteerd. Werkt perfect en gaat al 4 jaar goed met de APK.
Zou je iets specifieker willen zijn?

Nu zitten er de originele H7/H4-lampen in..

Ik ben zelf niet zo technisch dus misschien kan iemand het mij duidelijk uitleggen..
Lekker optijd met reageren weer :oops:
Ik heb hetzelfde gedaan als Knoei 8G, de originele houders aangepast dat deze de lamp klemt en een gleuf voor de kabels.
Maar als een stuk radiatorslang ook gaat zou ik dat eerst proberen. Dan behoud je de houders voor de lamp.
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Styling (interieur & exterieur)”