KNOEI 8G schreef:Uhm ja en nee. Ik had, zoals te lezen in het topic, eerst de schuimrubber ringetjes gebruikt.
Maar 2 weken geleden kwam ik erachter, met de koplampwissel, dat de schuimrubbers helemaal samengedrukt waren en toen heb ik dus de "nieuwe" houders afgezaagd.
Bedankt voor de tip.
Ik heb zaterdag ook xenon ingebouwd.
Zaterdagavond toen het donker was een proefritje gemaakt.
Daarbij zag ik al dat het lichtbeeld van met name de linkerlamp niet goed was (te kort voor de auto), rechts was wel redelijk.
Vandaag voor de zekerheid even bij de garage langsgegaan om een en ander bevestigd te krijgen en idd geen goed beeld op de linkerlamp.
Ik heb ook de schuimrubbertjes gebruikt waar de veertjes tegenaan drukken.
Daar komt nog bij dat 2 jaar terug bij de APK een van de lampen vervangen moest worden. Aangezien het veertje toen niet goed scharnierde (het lipje waar het veertje achter zit was afgebroken)
Zoals het op deze foto te zien is zo moet het zijn. Als ik er aan denk zal ik, als ik de boel weer los heb even een foto maken van hoe ik het gerepareerd heb.
Omdat ze niet de hele lampunit los wilden halen hebben ze de nieuwe lamp er maar gewoon ingekit.
Ik had dat inmiddels met een klein stukje blik, wat ik dubbelgevouwen heb, opgelost.
Moest alleen nog de resten kit verwijderen. Dat is inmiddels ook gedaan.
Maar goed, donderdagavond "even" de halogeenpitjes er weer in en dan vrijdag of zaterdag de xenon met andere aandrukschijfjes er weer in.
Bij de APK vrijdag kunnen ze dan meteen even kijken of het lichtbeeld links wel goed is.