Kan iemand aub even in de motorruimte kijken waarvoor dit stekkertje is / waar deze naar toe moet gaan. Deze steekt een beetje levensloos in de lucht (niet geconnecteerd). Als ik mij niet vergis is dit valkbij de CAM sensor? Ik heb geprobeerd de stekker op tekeningen / fotos terug te vinden, maar helaas. Als ik daar rond die plek kijk, zie ik nergens waar ie op zou kunnen . De auto betreft een 2001 GDI 2.4, maar ik vermoed dat deze ook op de andere motoren zit. Ik heb nog een andere kabelboom en daar is ie exact dezelfde plek / lengte.
Ik dacht in eerste instantie bij het eerste plaatje direct aan een temperatuur sensor stekkertje. Maar die tweede lijkt een beetje... twijfelachtig!? Ik heb geen GDI ervaring, alleen V6 en VR4 en dan zit daar in de buurt een beetje weggestopt inderdaad een sensor, maar hier durf ik het niet met zekerheid te zeggen. Hopelijk kunnen de (ex)GDI ervaringsdeskundigen er iets over roepen
Succes
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
correct daar dacht ik ook aan maar daar onder in de buurt zit een zelfde soort stekker, maar die zit wel ingeplugd en is ook net iets breder. wie trekt zijn gdi kap ff open, 5 min werk
Net even gekeken voor je. Hij zit achter die dikke stekker op hetzelfde onderdeel maar dan een beetje schuin van achteren. De foto's zijn wat slecht maar het is al vroeg donker natuurlijk
he bedankt voor de moeite, maar volgens mij zit ie verder naar voren... Chenk deze link [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;. Jij zit ter hoogte van die dikke slang en de stekker er boven. Maar bij mij zit ie verder naar voren. Met naar voren bedoel ik spruitstuk.
Misschien dat je even je kap eraf kan schroeven ? zo uit me hoofd 6x m10.
Heel erg bedankt! Ik denk dat ik hem bij jou wel gevonden heb. Hij zit bij jou, zo lijkt, ook niet aangesloten en hangt ter hoogte van de brandstof druk regelaar. Ik heb de plaats gemarkeerd. Zie onderstaand linkjes:
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
En dan nog een vraag; bij jou loopt over de intake spruitstuk een bekabeling stuk, deze zit er bij mij ook niet. Weet jij waar die vandaan / heen gaat ?
volgens mij is wat jij bedoelt toch echt dat stekkertje verder naar beneden en achteren. Dat is de enige die erop lijkt met zo een lang stukje draad eraan en zo een connector. ik heb die andere van mij die los zit op de bijgaande foto. is kleiner en heeft geen stukje draad eraan. rechtstreeks in de kabelboom. die lange over het inlaatspruitstuk loopt naar de dynamo en nog een ander iets wat op de multiriem zit met een potje vloeistof erop... weet niet wat voor apparaat dat is.
Dat stekkertje die jij bedoelt zit er wel bij mij in hoor . Dat stekkertje wat ook los zit bij jou, is bij jou nog gewoon ingetaped in de kabelboom. Wel appart dat da stekkertje ook los zit bij jou