Ik heb sinds enkele maanden een Galant 8 G. ik heb nu een aantal problemen die qua kosten flink uit de hand lopen. Het probleem waar ik zo even nog geen budget oplossing voor heb wilde ik hier graag even in de groep gooien, wellicht is er iemand met ervaring hiermee?
Sinds 1.5 maand heb ik last van een tik /knak geluid bij hard optrekken en hard remmen. Dat die ik regelmatig dus dit baarde mij zorgen. Diverse personen vertelden mij dat het om de homokineet zou gaan. Nu zag dat alles er goed uit. na verder zoeken kwam aan het licht dar er toch wel behoorlijke speling op de draagarm rubbers (rechte en kromme, Links en rechts) zit aan de wielzijde. Ik heb dat maar aangewezen als oorzaak va het geluid.
Welnu: De draagarm rubbers zijn schijnbaar niet los te verkrijgen en de draagarmen kosten respectievelijk 143 &134 euro. Dat komt dus in totaal op 277*2= €554,-. Eigenlijk vind ik dit zonde geld want ik wil alleen de rubbers vervangen. Is er iemand met tips of suggesties?
Verder ben ik op zoek naar:
-een setje rechte velgen zonder hoogteslag. Ivm een hoogteslag ik mijn beider achtervelgen zijn de wiellagers niet aan te slepen.205/16"
-een mogelijk achterliggend probleem bij een lekkende kleppendeksel pakking (LPG)
-En methode om (of een bedrijfje) nieuwe lagers in een aantal achterwielnaven te krijgen
-een spatbord rv in de kleur zilver (licht) grijs ( ik heb nu een tint te donker
-een voor bumper in de kleur lichtgrijs
-een beetje moed om dit drama weer recht te beunen tegen fatsoenlijke kosten. Anders zal ik hem helaas in moeten ruilen voor zo een super saaie Polo ofzo