Voorpijp 8G 2003 2.0L -gezocht-

Zoveel mogelijk info en plaatjes svp (en zet er een prijs bij!)
Plaats reactie
MSapporo
Provincie: Noord Holland & Georgia (V.S)

Voorpijp 8G 2003 2.0L -gezocht-

Bericht door MSapporo »

Hallo,

Het flexibele gedeelte van de voorpijp van m'n 2 liter 8G is kapot en moet vervangen worden.
Maar ik loop tegen de volgende problemen aan:

Mijn spruitstuk eindigt in een enkele pijp.
Online en in de werkplaats handboeken vind ik alleen Y-vormige voorpijpen.

Na het flexibele gedeelte zit bij mij de lambda-zonde, daarna een flauwe S-bocht.
Online en in de handboeken kom ik alleen rechte pijpen tegen en de positie van de lambda sonde klopt niet.

Is dit normaal voor een Facelift 2Liter voorpijp ?
Weet iemand een voorpijp te vinden die ik wel nodig heb ?
Of moet ik het flexibele deel er tussen uit laten zagen en er een nieuwe in laten lassen ?
Bijlagen
Voorpijp uit het werkplaats handboek, 2 pijpen bij het spruitstuk  en kompleet rechte pijp, positie lambda sonde is verder naar achteren dan op mijn huidige.
Voorpijp uit het werkplaats handboek, 2 pijpen bij het spruitstuk en kompleet rechte pijp, positie lambda sonde is verder naar achteren dan op mijn huidige.
Online gevonden uitlaten, ook met 2 pijpen bij het spruitstuk die naar 1 pijp met het flexibele gedeelte gaan.
Online gevonden uitlaten, ook met 2 pijpen bij het spruitstuk die naar 1 pijp met het flexibele gedeelte gaan.
Overgang van mijn spruitstuk naar voorpijp,  1 enkele pijp.
Overgang van mijn spruitstuk naar voorpijp, 1 enkele pijp.
Flauwe S- bocht na het flexibele gedeelte en lambda sonde zit bij mij na het flexibele gedeelte.
Flauwe S- bocht na het flexibele gedeelte en lambda sonde zit bij mij na het flexibele gedeelte.
Twain
Provincie: Zuid-Holland

Re: Voorpijp 8G 2003 2.0L -gezocht-

Bericht door Twain »

check ff in asa, dan heb je meteen het juiste nummer, daarmee googlen of zoeken op ebay, en je hebt hem zo gevonden.. Ohww en heel vaak kloppen de plaatjes niet met wat er geleverd word online..

En... kan je niet alleen het flex stuk vervangen???
Awesomeness = Verveling x Talent
MSapporo

Bericht door MSapporo »

Twain schreef:check ff in asa, dan heb je meteen het juiste nummer, daarmee googlen of zoeken op ebay, en je hebt hem zo gevonden.. Ohww en heel vaak kloppen de plaatjes niet met wat er geleverd word online..

in ASA kom ik op MR529322, dit plaatje geeft wel single pijp precies zoals ik hem onder de auto heb zitten (d'oh) maar online is dit nr nog steeds een Y-pijp.

Mijn garage had de verkeerde besteld, duurde 2 weken, was de verkeerde, met Y-pijp.
Nu kan mijn garage na meten en kijken de "goede" bestellen maar duurt weer 2 a 3 weken.. dan is de APK al verlopen.

Dus ik denk dat ik er inderdaad maar een flex stuk tussen laat lassen, maar dat wil mijn garage niet doen, dus ik moet op zoek naar iemand in de buurt van Hilversum die dit kan /wil.

Hopelijk weet iemand hier waar ik een complete voorpijp kan halen.
Twain

Bericht door Twain »

MSapporo schreef:
Twain schreef:check ff in asa, dan heb je meteen het juiste nummer, daarmee googlen of zoeken op ebay, en je hebt hem zo gevonden.. Ohww en heel vaak kloppen de plaatjes niet met wat er geleverd word online..

in ASA kom ik op MR529322, dit plaatje geeft wel single pijp precies zoals ik hem onder de auto heb zitten (d'oh) maar online is dit nr nog steeds een Y-pijp.

Mijn garage had de verkeerde besteld, duurde 2 weken, was de verkeerde, met Y-pijp.
Nu kan mijn garage na meten en kijken de "goede" bestellen maar duurt weer 2 a 3 weken.. dan is de APK al verlopen.

Dus ik denk dat ik er inderdaad maar een flex stuk tussen laat lassen, maar dat wil mijn garage niet doen, dus ik moet op zoek naar iemand in de buurt van Hilversum die dit kan /wil.

Hopelijk weet iemand hier waar ik een complete voorpijp kan halen.
misschien kan MS je helpen.. kost je wel wat cola LOL :P (sorry mark)
Awesomeness = Verveling x Talent
MSapporo

Bericht door MSapporo »

Twain schreef: misschien kan MS je helpen.. kost je wel wat cola LOL :P (sorry mark)
Omdat 150liter cola niet goed is heb ik uit bescherming van Mark maar besloten om het in Bussum te laten lassen (sorry Mark, geen jaar voorraad Cola)

Kan een slotje op, hoewel ik nog wel een hagel nieuwe zoek voor in de toekomst.
marksanne

Bericht door marksanne »

:)

Een hagelnieuwe (aftermarket) is volgens mij te bestellen bij alle Rijsbergen/Cartal vestigingen. Als ik er vanavond aan denk zal ik het artikelnummer erbijzoeken.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Te koop/gevraagd/ruil/webshops”