Sinds ik een paar jaar terug een setje custom koplampen voor een Evo X met dit effect zag, wist ik dat ik dit moest proberen voor onze Galants! Een soort uber-boze terminator look.
Een paar maanden terug kocht ik het eerste setje test-HID Xenon (4300K) lampen met het rode-oog effect. De angel-eyes zijn helaas niet te vermijden, want hoewel ik ze 'wel leuk' vindt, is het voor mij een beetje gepasseerd station intussen. De custom polycarbonaat-buis die ik intussen opnieuw (en twee keer
Vooralsnog nu dus een enorme berg werk verzet, ook alvast alles wat ik kan voorbereiden voor de linker koplamp:
- reflectors uitgezaagd en zwartgespoten
- JDM behuizing aangepast (oranje en zilveren knipperlichtdelen weggehaald, gat geboord voor de electrische koplampverstelling)
- polycarbonaat DRL staaf in vorm gemaakt
- knipperlicht-fitting aangepast zodat deze ook aan te sluiten en los te halen is met de koplamphoogteverstelling-motor
UPDATE 27-12-2013: finished!
- alle functies werken, volledig onafhankelijk van de normale verlichtingsfuncties kunnen de terminator rode ogen-lampjes worden aangezet dmv een Mitsubishi wip-schakelaar die ik ooit 'ns ergens kocht (cruise control), geen idee in welke Mitsu dat knopje ooit in heeft gezeten, ik herken het niet als 8G knop, maar hij past perfect in het rijtje van de koplamp-hoogteverstelling en TCL (als je dat hebt). Het stekkertje voor deze schakelaar heb ik van de interieur-kabelboom van de Legnum geknipt