8G V6 'monster' - de finale
Re: Re: 8G V6 'monster' - 99% interieur klaar :)
Vandaag een set zwarte gordels binnengekregen en gemonteerd!
Ook de achterbank-beugels een stukje verlengd zodat ze ook echt vastklikken (de facelift sedan's hebben fors grotere beugels!).
Qua interieur rest nog slechts:
- de deurrubbers vervangen
- lampjes c-stijlen erinklikken zodra ik ze heb (volgende week)
- wit lederen middenconsole passend maken
Ook de achterbank-beugels een stukje verlengd zodat ze ook echt vastklikken (de facelift sedan's hebben fors grotere beugels!).
Qua interieur rest nog slechts:
- de deurrubbers vervangen
- lampjes c-stijlen erinklikken zodra ik ze heb (volgende week)
- wit lederen middenconsole passend maken
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G V6 'monster' - 99% interieur klaar :)
Zo! Het witte middenconsole zit er nu ook netjes in! Zit nu echt als gegoten 
Nu alleen de deurrubbers nog!
Voor de oplettende kijkers: er zit sinds vanmiddag ook een heeeeel subtiele custom aanpassing in de auto. Ik heb het in ieder geval nog nooit eerder in een Galant gezien
En nu is de auto dus netjes, maar m'n garage is eh... Een PUINHOOP!
Nu alleen de deurrubbers nog!
Voor de oplettende kijkers: er zit sinds vanmiddag ook een heeeeel subtiele custom aanpassing in de auto. Ik heb het in ieder geval nog nooit eerder in een Galant gezien
En nu is de auto dus netjes, maar m'n garage is eh... Een PUINHOOP!
wowwie... ziet er super uit Mark
Ziet er weer netjes uit zo mark
Alleen wat is die aanpassing....
De aansteker die weg is is t enigste wat ik zie?
Alleen wat is die aanpassing....
De aansteker die weg is is t enigste wat ik zie?
Laatst gewijzigd door speedy500 op 15 aug 2013, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
godverju, wat ziet dat er gruwelijk strak uit! zeker als de buitenkant nog parelmoer wit is
Ennuh, die mod heb ik idd nog nooit eerder gezien, zal maar niet verklappen wat het is anders is het zo saai voor de rest
Ennuh, die mod heb ik idd nog nooit eerder gezien, zal maar niet verklappen wat het is anders is het zo saai voor de rest
Sweet !!
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
- SisterOfMercy
- Provincie: Zuid-Holland
Netjes hoor die garage! Die inhoud van de wagen... tsja, tijd om eens op te ruimen! 
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Subtiele aanpassing: ruitschakelaar in linker voorportier voor rechter voorportier?! Great!! Like it!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Is die ruit schakelaar niet normaal?
Ik dacht dat de subtiele aanpassing de witte strip op de A-stijl en C-stijl was. Nice touch!
Ik dacht dat de subtiele aanpassing de witte strip op de A-stijl en C-stijl was. Nice touch!
Bingo Menno! Jij krijgt eh... de eer! Hoewel ik sterk vermoed dat Nico 't ook al gezien had!
@Fluff: er zit altijd maar 1 enkele verlichtte ruitschakelaar in het bedieningspaneel, namelijk degene voor de bestuurder zelf. In europa is dat dus de linker, in de Legnum (RHD auto) was dat een rechter. Die twee zijn prima te combineren. Even een extra verlichte schakelaar van een donor paneel afwippen, LEDje van een donor afsolderen en samenbrengen in 1 paneel
De voorbereidingen zitten al op het printplaatje en in het plastic. Helaas zitten er geen voorbereidingen voor LEDs voor de achterraam-knoppen en ook in de losse raampaneeltjes van de passagiers voor en achter zit er geen voorbereiding. Zou best leuk zijn om er allemaal verlichtte knoppen in te hebben, maar 't is nogal een klusje dan en ... je hebt dan in totaal 6 donor-knoppen nodig. Eeek!
Wel leuk zou zijn om iets fellere LEDs te plaatsen, want ze zijn nogal overdreven subtiel qua lichtopbrengst
@Fluff: er zit altijd maar 1 enkele verlichtte ruitschakelaar in het bedieningspaneel, namelijk degene voor de bestuurder zelf. In europa is dat dus de linker, in de Legnum (RHD auto) was dat een rechter. Die twee zijn prima te combineren. Even een extra verlichte schakelaar van een donor paneel afwippen, LEDje van een donor afsolderen en samenbrengen in 1 paneel
Wel leuk zou zijn om iets fellere LEDs te plaatsen, want ze zijn nogal overdreven subtiel qua lichtopbrengst
Ahh oke, zie het nu pas idd. Is me zo nog nooit opgevallen
.
Nou sorry mark maar Nee. Ik vond die lendesteunverstelling voor de bijrijder al een leuke optie dus had ook niet verder geneusd 
Zit die lendensteun dan niet standaard in de el-stoelen ook van de bijrijder?KNOEI 8G schreef:Nou sorry mark maar Nee. Ik vond die lendesteunverstelling voor de bijrijder al een leuke optie dus had ook niet verder geneusd
(Overigens heb ik wel tig keer moeten kijken om dat knopje te vinden)
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
- SisterOfMercy
Volgende knopjesmod: zo maken dat het net zo werkt als in een 6G!
Woow ! Is gewoon een heel nieuw interieur ! Erg netjes gedaan Mark , met lendesteunverstelling bedoelen jullie dan het knopje links naast de koplampverstelling ?
- SisterOfMercy
Nee, in de zijkant van de rugleuning van de voorstoelen.martijn schreef:Woow ! Is gewoon een heel nieuw interieur ! Erg netjes gedaan Mark , met lendesteunverstelling bedoelen jullie dan het knopje links naast de koplampverstelling ?
Als je naar passagiers stoel kijkt zie je dat hendeltje zitten aan de zijkant
Bestuurderskant heeft dat ook
Heb je extra steun in je rug als je die naar voren haalt, dat is je lendensteun
Knopje naast koplampverstelling, waar is dat voor dan?
Bestuurderskant heeft dat ook
Heb je extra steun in je rug als je die naar voren haalt, dat is je lendensteun
Knopje naast koplampverstelling, waar is dat voor dan?
Oeh, goed gespot dat extra knopje! Het is een cruise aan/uit knopje dat ik er ingeklikt hebt. volgens mij uit een 7G. Nog functieloos, maar dat duurt niet lang meer 
Haha ik dacht dat dat het bewuste detail was , is wel een goede plek voor de cruisecontrol aan/uit knop !
Prachtig Mark, kan niet anders zeggen.
Nu gewoon de bezem door de garage halen en alles bij de deur naar rechts of links vegen. Zo gepiept.
Nu gewoon de bezem door de garage halen en alles bij de deur naar rechts of links vegen. Zo gepiept.
Re: Re: 8G V6 'monster' - alarm gemonteerd
Dankzij Mark Deen (MD) vandaag ook de lampjes in de c-stijlen gecompleteerd en vandaag een alarmsysteem gemonteerd. Stiekem toch steeds weer een hoop werk zeg... Maar het werkt erg mooi allemaal! Juiste gevoeligheid, logische opbouw, prima systeem met van die stevige klapsleutels. Top! Dat iemand de complete auto steelt is niet eens de reden, meer dat men denkt er iets uit te kunnen halen zonder iemand het ziet/hoort. Nou... dat gaat niet gebeuren
Wat een pokkeherrie bij een tik tegen een raam of carresoriedeel zeg!!!
Ohja, en de beugels voor de achterbank opnieuw iets verlengd. Ze gingen dus wel 'dicht' eerder, maar open... hmmm daar moesten wel paardenkrachten bij komen kijken. Ietsje TE precies pas zegmaar. Weer een halve cm extra lengte aan de beugels moet de truc zijn
Ohja, en de beugels voor de achterbank opnieuw iets verlengd. Ze gingen dus wel 'dicht' eerder, maar open... hmmm daar moesten wel paardenkrachten bij komen kijken. Ietsje TE precies pas zegmaar. Weer een halve cm extra lengte aan de beugels moet de truc zijn
Re: Re: 8G V6 'monster' - alarm gemonteerd
Heb je die middelconsole zelf bekleed? dat is iets wat ik ook nog op mijn projectenlijstje heb staan namelijk.
en zoon achteruitrijcamera kan ik ook wel gebruiken
iets met volvo knuffelen
en zoon achteruitrijcamera kan ik ook wel gebruiken
iets met volvo knuffelen
Mitsubishi Galant 2.0 GLXI
Re: Re: Re: 8G V6 'monster' - alarm gemonteerd
Jep zelf bekleed. Er staan hier diverse detailsfoto's van. Kan misschien in een ander specifiek topic zijn. Ik riep toen hard dat ik het nooit meer ging doen maar ik heb toch alweer plannen voor een zwarte editie in de vr2...
heeft gij bezwaar als ik het idee leen, bekleden en aansluiting van de aansteker verplaats?marksanne schreef:Jep zelf bekleed. Er staan hier diverse detailsfoto's van. Kan misschien in een ander specifiek topic zijn. Ik riep toen hard dat ik het nooit meer ging doen maar ik heb toch alweer plannen voor een zwarte editie in de vr2...
zoja dan mag gij dat morgen aangeven als ik bij u langs kom he.
Mitsubishi Galant 2.0 GLXI
Ga vooral je gang!
Re: Re: Re: 8G V6 'monster' - autobahn cruisen
Vandaag hebben we een ritje gemaakt naar een jarige oom van Carolien die in Duitsland woont. Lekker met 't monster 
Het verkeer viel voor de verandering 'ns aardig mee dus heen en terug konden we hele stukken lekker doortrappen. Wel een beetje gek gezicht... cruise-control lampje aan op 210km/u...
Fijn ritje
Het verkeer viel voor de verandering 'ns aardig mee dus heen en terug konden we hele stukken lekker doortrappen. Wel een beetje gek gezicht... cruise-control lampje aan op 210km/u...
Fijn ritje
Re: Re: 8G V6 'monster' - autobahn cruisen
Zat ie aan z'n top, of had je nog wat over?
- miss_laatjuh
- Provincie: Noord-Brabant
@ menno... Tuuuurlijk had hij nog wat over
.... 
Hij had zeker nog over! Op de teller stopte het bij 245 dus haal daar 15km vanaf dan zal de echte top rond de 230 hebben gezeten. Best vaartje hoor!
nou zeker. 200 is mij eigenlijk toch echt wel hard zat.
Het zal ook wel gewenning zijn
Het zal ook wel gewenning zijn
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
klopt.. al moet ik wel zeggen dat als je duidelijk merkt dat je nog vermogen over hebt het voldoende vertrouwen geeft om harder te gaan... ik had echt meer moeite om 150/160 in zoon kleine klote fiat te rijden waar je dus vanaf de 140 elke zoveel km er een km snelheid bij krijgt... das echt gewoon eng in mijn beleving... nee laat mij dan maar lekker dik 200 rijden met een 8gfoks schreef: Het zal ook wel gewenning zijn
Awesomeness = Verveling x Talent
Altijd wel leuk om het ff uitproberen, cc werkt idd ook bij hogere snelheden dan ik had verwacht. Kan hem gewoon op 240 zetten als je wil en de passagiers dat wel aandurven 
Trouwens wel altijd goed bezig met beide galants
Trouwens wel altijd goed bezig met beide galants
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Haha, ja, cruise op 200+... totdat je naar je peutmeter kijkt en de meter gewoon ziet zakken! Maar liep wel mooi
Greeny-1 liep die rit (265km met grotendeels 220km/h op gps) toen 1:4.5

Greeny-1 liep die rit (265km met grotendeels 220km/h op gps) toen 1:4.5
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: 8G V6 'monster' - custom sideskirts
En we gaan weer lekker door
De sideskirts die ik onder het Monster wil zijn 'gewoon' PFL VR4 skirts, die zijn mooi 'dik' en met de soepele welving die ik persoonlijk erg mooi vindt passen bij onze auto's. Alleen... ik heb m'n zinnen gezet op Facelift wielkastverbreders (die zitten er al een poosje op) en dan sluit de boel aan de voorzijde totaal niet mooi op elkaar aan, omdat de Facelift side-skirts een speciaal breder aansluit-stuk hebben dat mooi aansluit op wielkastverbreders.
Dus... een setje Facelift sideskirts in stukken gezaagd. En een set Pre-Facelift skirts afgezaagd. En het brede aansluitstuk van de FL gemonteerd op de PFL. Met plasticlasjes en de rvs krammetjes zit het ook zonder verder plamuurwerk al heel aardig (okee, ook het hete luchtpistool heeft nog wat kunstjes gedaan om eea een beetje te verbuigen).
Even plasticprimer plus een snel laagje primer en testpassen... spannend! Zou het mooi passen?! Sluit het goed aan?!
OH YEAH!!! Echt perfect. Zo had mr. Mitsubishi het gewoon moeten uitbrengen destijds
Skirt nr.1 zit nu in de 2 laag plamuur en morgen hoop ik primers en kleurlak te kunnen aanbrengen! Wat staat dit toch ontiegelijk veel dikker meteen!
Dus... een setje Facelift sideskirts in stukken gezaagd. En een set Pre-Facelift skirts afgezaagd. En het brede aansluitstuk van de FL gemonteerd op de PFL. Met plasticlasjes en de rvs krammetjes zit het ook zonder verder plamuurwerk al heel aardig (okee, ook het hete luchtpistool heeft nog wat kunstjes gedaan om eea een beetje te verbuigen).
Even plasticprimer plus een snel laagje primer en testpassen... spannend! Zou het mooi passen?! Sluit het goed aan?!
OH YEAH!!! Echt perfect. Zo had mr. Mitsubishi het gewoon moeten uitbrengen destijds
Skirt nr.1 zit nu in de 2 laag plamuur en morgen hoop ik primers en kleurlak te kunnen aanbrengen! Wat staat dit toch ontiegelijk veel dikker meteen!
Nice job mark !
- miss_laatjuh
- Provincie: Noord-Brabant
ONGELOOFELIJK ben jij !!!! gruwelijk weer 
Haha, niet te stoppen!!!
Gaaf!
Gaaf!