gevraagd Handbak v6

Zoveel mogelijk info en plaatjes svp (en zet er een prijs bij!)
Gesloten
MarkDuffy
Provincie: Limburg

gevraagd Handbak v6

Bericht door MarkDuffy »

Iemand er nog 1 tekoop? Ben er met spoed naar 1 opzoek. De mijne heeft afgelopen donderdag de brui eraan gegeven

Weer een nieuw probleem, ik vertrouw de revisie niet helemaal (mede omdat het al een keer kaduuk is gegaan)
Laatst gewijzigd door MarkDuffy op 09 jul 2013, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
KNOEI 8G
Provincie: Noord-Brabant

Re: gevraagd versnellingsbak v6

Bericht door KNOEI 8G »

Heb een bak liggen maar die ligt ook al in puin!! Ik neem aan dat je er rekening mee houd dat er 2 verschillende handbakken zijn he! :yes:
Afbeelding
MarkDuffy

Bericht door MarkDuffy »

Zie ik dan wel welk type aangeboden word. Anders word t n goedkope v6 kopen dan is t altijd goed. Dan kunnen de aandrijfassen ook om
Thom

Bericht door Thom »

Wat? Alweer tanden eraf?
menno3x8g
Provincie: Groningen

Bericht door menno3x8g »

Er staat hier een V6 uit 1997 die gesloopt gaat worden. Handbak is prima, ongeveer 160 dkm gereden. Heb zelf geen middelen om hem er onderuit te halen.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
marksanne
Provincie: Zuid-Holland

Bericht door marksanne »

Zijn de assen verschillende tussen een 2.0L en een V6? Wist ik niet. Raar...
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
KNOEI 8G

Bericht door KNOEI 8G »

Mark, je hebt toch 2 verschillende soorten aandrijfassen voor de V6 en Mark heeft de dikkere. Ik neem aan dat deze niet op een 2.0 geplaatst zijn... Denk ik....
Afbeelding
MarkDuffy

Bericht door MarkDuffy »

Nee ik weet niet, vertrouw de revisie gewoon niet zo meer.
Reed donderdag avond rond en ik voel een hikje (dacht motor) maar eigenlijk direct daarna begon de versnellingsbak te huilen.
Dus ik denk: pak snel even een andere versnelling
Geen aandrijving in de 4-5 en achteruit , in de 1 en 2 gooit ie m direct uit als ik de koppeling op laat komen en is daar ook niet in te houden.
Ben in de 3 naar huis gehobbeld en neergezet. Thuis aangekomen kan ik eigenlijk nieteens meer met mn versnellingspook op en neer. Kan alleen nog in de 3 en 4 zetten en de schakelkabels liggen vrij. (Is er ook niet met de hand op de bak in te drukken)
Dus mogelijk iets intern met de schakelvork stuk, maar dat verklaard voor mij nog niet direct de 3e versnelling die nu huilt....

Er zit geloof ik een verschil in de splines van de versnellingsbak tussen facelift en prefacelift. Dat is wat ik heb gehoord.

Menno, je aanbod is super, maar moet even kijken of het niet handiger gaat, want is niet echt handig op locatie om te doen of om de auto hierheen te halen en weer terug te brengen.
MarkDuffy

Re: gevraagd Handbak v6

Bericht door MarkDuffy »

Iemand?
Ik ga mn bak waarschijnlijk nog wel laten reviseren, dit zal dan wel voldoen voor een gewone galant. (misschien ook wel voor die van mij) Maar ik vertrouw het gewoon niet meer met dat vermogen erop.

In engeland heeft een FTO gereden met 500/600+ pk op een gewone V6 bak welke gewoon goed is gegaan, hij hoefde alleen om de zoveel tijd zijn sychromeshen vd 2e versnelling te vervangen. Waar de mijne na 2 jaar (en heeeeel veel jaar op een standaard galant) er eigenlijk nog wel prima uitzagen.

Zouden jullie het aandurven om na revisie m er gewoon weer onder te hangen?
Of wat zouden jullie doen?
GALANDY
Provincie: Antwerpen (B)

Bericht door GALANDY »

Ik weet niet of een FTO bak wel of niet intern hetzelfde is als die van de G, je zou denken dat een FTO bak steviger is omdat die berekend is op een sportieve auto met 200pk in tegenstelling tot de V6 bak uit de G die berekend is op 160 170pk en een gezinswagen?
De jongens van MD performance zouden hier misschien wat meer over kunnen vertellen, maar ik zou gewoon zeggen knal er een FTO handbak onder en kijk hoe ver deze het volhoudt?
Afbeelding
MarkDuffy

Bericht door MarkDuffy »

Ik heb bij Zentac op clubvr4 bericht, hij heeft een FTO met 600pk gehad.
Hij heeft verschillende bakken geprobeerd. Maar de standaard bak die die heeft gehad was toch die van de galant.
Hij heeft de versnellingsbak van zijn FTO opnieuw laten opbouwen voor 6000pond (allemaal versterkt e.d.) Daar wil ie nog 2000pond voor hebben waarvan de 5e versnelling stuk is en de ingaande as.
Dat is me echt teveel geld, ik wil gewoon een V6 bak gaan, deze deed het eigenlijk best goed zei die.
En zelf heb ik ook 2 jaar probleemloos met de gewone V6bak kunnen rijden.
KNOEI 8G

Bericht door KNOEI 8G »

Ik heb geen idee mark, ik zou gewoon hopen dat je een goede 2e hands bak vind. Misschien via stephan (tefentaler(o.i.d.)) die sloopt ook regelmatig avances en zet die te koop via ebay.de
Afbeelding
richard
Provincie: Overijssel

Bericht door richard »

Hoi Mark

Schakelbak gevonden
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
MarkDuffy

Bericht door MarkDuffy »

Hey Richard, nog bedankt voor het mee opletten.

Ik heb intussen al een dikke 2 maanden de nieuwe bak eronder en nergens meer last van!

Hier mag dus een slotje op!
KNOEI 8G

Bericht door KNOEI 8G »

Dat vermoeden had ik al :lck
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “(8G) Te koop/gevraagd/ruil/webshops”