8G V6 'monster' - de finale

Weer een aanpassing gedaan als deel van de totale make-over? Hier posten!
menno3x8g
Provincie: Groningen

Re: 8G V6 'monster' - custom voorbumper zit erop!

Bericht door menno3x8g »

Ziet er kek uit.
Ook plannen voor de aansluiting met de side-skirts?
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
marksanne
Provincie: Zuid-Holland

Re: Re: 8G V6 'monster' - custom voorbumper zit erop!

Bericht door marksanne »

Jep! Working on it! Pre-facelift VR4 skirts (zoals jij ze ook op de Legnum hebt Menno) maar dan ga ik ze 1 cm langer maken aan de achterkant (dat ergert me ook bij alle facelift VR4 & motion skirts icm met fender flares: je mist daar net een centimeter voor 't mooie.

En aan de voorzijde van de skirt ga ik de hoogte en breedte van de omhooglopende skirt opdikken zodat het feitelijk precies zo aansluit als bij de facelift skirts. Puist werk weer, maar ach... ik heb toch verder niks te doen ;)
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
marksanne

Re: Re: 8G V6 'monster' - lijstje kleine klusjes done

Bericht door marksanne »

Vanavond even in rap tempo een lijstje openstaande puntjes afgewerkt ruim voor we volgende week een flink stukkie gaan toeren:

- remmen rechtsachter maakten bij zacht remmen dikwijls een slepend geluid, dus de glijpennen opnieuw ingevet, de blokken-geleiders in de kopervet gezet: DONE (en geen geschraap meer)

- achterdempers een cm omhoog gezet. Ze stonden rondom op de laagste stand, maar achter stond net een toefje lager dan voor. Vond ik en een rotgezicht en het voelt niet goed in mijn hoofd. DONE (verschil niet echt gemerkt nog tijdens m'n proefrondje)

- interieurverlichting (dashboard) gefixed (de dimmer/schakelaar zat niet meer aangesloten, keertje vergeten blijkbaar) DONE!

- koppelingscylinder ontlucht en vloeistof ververst (opnieuw briljant makkelijk met de compressor-vacuum-ontluchter met ATE Super Racing Blue DOT4 vloeistof DONE! Koppelt nu netter en perfect op hoogte (eerder moest ik bijna maximaal de koppeling induwen, nu luistert het minder nauw). DONE!

Volgens mij ben ik er klaar voor/mee!
KNOEI 8G
Provincie: Noord-Brabant

Re: 8G V6 'monster' - lijstje kleine klusjes done

Bericht door KNOEI 8G »

Lekker! Toch is het zo dat zo'n kleine dingetjes je vaak harder irriteren dan bijv. een ongespoten onderdeel
Afbeelding
marksanne

Bericht door marksanne »

En ook vanavond nog even gespeeld met 't monstertje:

- De Amsoil MTG handbakolie gewisseld voor de Amsoil MTF (speciaal voor wat vermoeidere synchromeshes, vooral bekend van de wat lastig schakelende 1e, 2e & achteruitversnellingen) en verdomd, net als in de VR2 schakelt het ding duidelijk merkbaar soepeler. Het stond destijds al op m'n lijstje, maar tijdens de versnellingsbakwissel had ik alleen gewone MTG in huis (alsof het een schande is :)) maar dit echt een hele klap lekkerder!

- De subwoofer deed al een aantal weken niets meer. Bleek de aansluiting van de hoofdzekering (de dop eigenlijk) een tikje losgeschoten te zijn waardoor de zekering maar aan 1 kant prik gaf. Simpele fix, maar wel fijn als je een beetje bass hebt onderweg :)

- Vloeistoffen gechecked. Olie is perfect op pijl. Ergens zweet het blok heel lichtjes, maar het is niet aan de pijlstok te zien! Alleen de ruitenwissersproeistof moest een aantal liter bij.

Ofwel: klaar voor een paar duizend km reisplezier!
SisterOfMercy

Bericht door SisterOfMercy »

marksanne schreef:- Vloeistoffen gechecked. Olie is perfect op pijl. Ergens zweet het blok heel lichtjes, maar het is niet aan de pijlstok te zien! Alleen de ruitenwissersproeistof moest een aantal liter bij.
Ofwel: klaar voor een paar duizend km reisplezier!
En is de olie ook perfect op peil? :mean:

Vergeet niet wat leuke muziekjes voor onderweg!
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
marksanne

Re: 8G V6 'monster' - italiaans avontuurtje

Bericht door marksanne »

Vorige week zijn we op rondreis door heel italie gegaan met t monster. En zonder een krimp te geven reden we ruim 1100 km tot de eerste bestemming. Nog enkele kilometers te gaan en het begint me daar toch te HOZEN zeg! Echt abnormaal, de snelwegen van italie waren in no time bijna leeg! Italianen hebben bij noodweer nogal de gewoonte om hun auto's en masse onder bruggen aan de kant van de weg stil te zetten. Bang dat de storingsgevoelige electronica van hun lancia's, fiats en alfa romeo's en meer van dat spul de geest geeft. Snap ik. Zou ik ook doen. Alleen heb ik een japanner dus ik reed lekker door, net als de truckers en buschauffeurs.

Na de autostrade te zijn afgedraaid rijden we door kleine plaatjes in de buurt van milaan. De wegen zijn (nog) slechter dan we tot dan toe hadden meegemaakt en het plenst nog steeds. Zegmaar druppels maat theekopje en veel. De straten stonden blank en de afvoeren raakten in mum van tijd overvol. De plassen werden serieus diep. Het sportieve lipje op de verse voorbumper deed waarschijnlijk dienst als een soort sneeuwschuiver-maar-dan-voor-water intussen! Ruim 25-35cm stukken hebben we doorkruist. Proleemloos overigens, maar het voelt nogal gek om met zo'n wat verlaagde auto ook nog ns door zulk diep water te gaan.

Het stortregenen hield juist voor het hotel zo'n beetje op en was hooguit nog een 'buitje' te noemen. Soort van droog stapten we het hotel binnen. Done!

De volgende dag zouden we met een neef van Carolien en zijn vrouw Milaan gaan verkennen, ze zitten zelf een maand in Peschiera op een camping en de volgende (weer prachtig zonnige) dag vertrokken we naar Milaan. Wederom probleemloos. Pas de dag erna, toen we toch langs Peschiera reden om naar onze volgende bestemming te gaan ging het mis, op een paar km van de camping af hoorden we ineens een gierend, schrapend geluid. Wtf?! Er was niets te voelen, niets te ruiken, alles bleef perfect werken, alleen dat geluid... Dat moest toch ergens vandaan komen!

Op de parkeerplaats van de camping even snel onder de klep gekeken en vooral geluisterd. Het leek mij een lager te zijn van de stuurpomp of aircopomp. Maar dan zou ik het riempje eraf moeten halen en dan weet ik t nog niet welke van de twee... Weet je wat, het anwb gold abonnement met buitenlandservice maar weer na aanspreken :) een kleine 2 uur later stond er gewoon een echte, nederlandse anwb wegenwacht bij de auto en hij dacht als eerste aan de waterpomp. Oh dear... Als dat het echt is dan is het einde van de rit met het monster nu gekomen. Meer testjes wezen gelukkig uit dat het slechts de loop/spanrol is die de multiriem op spanning houdt. De wegenwacht heeft het gierende lager heeel dik in t kopervet gezet en het ding giert nog steeds maar lijkt het te kunnen uithouden!

Intussen zit er 1300km op met de gierende looprol, we houden de toeren zo laag mogelijk en vanaf 100km/u valt het geluid vrijwel weg met andere geluiden van de weg, windgeruis, aircoblower, en de radio dus uitstekend uit te houden en ik hoop dat ie nog 1500km meegaat want da's zo ongeveer weer thuis :)

Mijn gevoel zegt dat het looprollager al niet geweldig was, maar dat het rijden door de diepe plassen met modderwater m de laaste zet heeft gegeven: het vet(restant) is weggespoeld en water met modder is ervoor in de plaats gekomen. Een recept dat maar 1 uitkomst kent.

Als we terug zijn zal ik de spanrol samen met de riemen direct vervangen, net als de dynamo, daar heb ik nog een recent gereviceerde voor klaarliggen, en ook de lagers in de stuurbekrachtigingpomp en aircopomp ga ik uitzoeken of die een beetje te vervangen zijn en zo ja doe ik die ook direct, dat spul is tenslotte al 240.000km oud en een paar lagertjes hoeven niet per se de kop te kosten hoop ik.

Verder niets dan lof over het monster, want hij geeft vooralsnog geen krimp bij dit ongemak, de 34-36 graden en de afschuwelijk slechte wegen. En de italianen... Die kijken toch geregeld nogal verbaasd op als we voorbijrijden of ergens geparkeerd staan. Deze bolide is buitengewoon zeldzaam hier! We zijn er nog niet een tegengekomen, wel twee in zwitserland trouwens.

Om af te sluiten een paar plaatjes voor de aardigheid:
Bijlagen
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Semper Fidelis
Provincie: Friesland

Bericht door Semper Fidelis »

Je maakt nog wat mee in het buitenland :agree: Altijd jammer dat er zo weinig van de mooie Galant rondrijden, ook in het buitenland. Gelukkig dat het monster het nog vol kon houden. Geniet van je vakantie!
foks

Re: Re: 8G V6 'monster' - italiaans avontuurtje

Bericht door foks »

nou, wees blij dat het de waterpomp niet was.
Wel benzine getankt dit keer? Het had je benzinepomp nog kunnen wezen :wha:
Voor het mooie weer had je niet naar Italië gehoeven, we hebben hier ook al een week echt zomerweer.
Maar er is vermoedelijk wel wat te zien, dus maak er wat van.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
menno3x8g
Provincie: Groningen

Bericht door menno3x8g »

Dat was ff schrikken.
Goede terugreis!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
miss_laatjuh

Bericht door miss_laatjuh »

geen galants daar ?
1100 km ?
wat je eigenlijk bedoelt te zeggen is dat de volgende EXCLUSIVE galantmeeting met "rondrit" in italie zou kunnen zijn ? :D

shell would love it !! :lol:
Fluff

Bericht door Fluff »

Pff wat een verhaal, ik zou echt niet meer met een fijn gevoel in de auto zitten als er ineens zo'n geluid onder de motorkap vandaan komt! Maar gelukkig is het allemaal goed gekomen. Fijne vakantie nog!
cvw
Provincie: Gelderland

Bericht door cvw »

Wat een verhaal Mark. Mooie locaties kun je daar vinden. 3 jaar geleden heb ik bij het Idromeer gezeten. En ook ik ben daar geen Galant's tegengekomen.
Jammer dat die spanrol nu voor spannende momenten zorgt.

Tsja, er zitten risico's aan als je de auto de titel "monster" geeft. :lol: Voordat je het weet gaan ze zich ook als zodanig gedragen. :wha:
Hoe dan ook, geniet er nog van en sterkte de komende kilometers. Datzelfde geldt natuurlijk ook voor Carolien. ;)
Lowlands
Provincie: Flevoland

Bericht door Lowlands »

Haha!Ja een land met heel veel Italiaanse merken zal natuurlijk nooit gaan voor een Japanner!Dat is vloeken in de kerk..Maar hier vloekt toch ook weer de toch wel erg open onderkant van de motorruimte van de Galant.Er kan te gemakkelijk grote hoeveelheden water in komen.Bij mij ook,je hoeft maar even door een plas te rijden en de riem gaat al even slippen.
Maar goed,je kon toch nog terug rijden en dat is wel weer lekker natuurlijk...
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
marksanne

Bericht door marksanne »

Intussen zijn we een beetje meer richting thuis aan t rijden: vanmorgen vanuit een plaatsje in de buurt van Napoli nu aangekomen bij een hotel vlakbij Sienna. De rol maakt ook na weer vele vele honderden km's nog steeds hetzelfde geluid dus ik hoop dat het niet verandert, dan komen we zonder extra zweet thuis over een aantal dagen.

We duiken de italiaanse toscane in nu, wordt vervolgd :)
martijn

Bericht door martijn »

Jeetje wat een verhaal Mark !
Jullie hebben ook altijd wat he op je vakantie ..

Goeie reis terug !
marksanne

Re: 8G V6 'monster' - verse riemen en rollen

Bericht door marksanne »

Eergisteren (nacht) zijn we teruggekomen uit Italie. Heerlijke rondreis, lekker eten, lekker zonnetje, superveel gezien en gedaan en... met stuurbekrachtiging en airco al die 4505km lang! Gelukkig!
IMG_4774 dynamoriem rollager.JPG
IMG_4775 dynamoriem rollager.JPG
IMG_4776 multiriem rollager.JPG
IMG_4778 lager uit elkaar.JPG
IMG_4777 onderdelen nrs.JPG
md303884 looprollager/spanrol dynamoriem
md366344 looprollager/spanrol multiriem (stuurbekrachtigingspomp & aircopomp)
md184973 riem dynamo
md317142 multiriem tbv stuurbekrachtigingspomp en aircopomp

Ik heb een paar video's gemaakt van hoe die pestherrie klonk met lopende motor en ook hoe duidelijk de slijtage aan het lager los van de auto te horen en zien is! En om af te sluiten een video met het geluid van de lopende motor met de nieuwe snaren/riemen en nieuwe loop/spanrol (of eigenlijk 2, want er zat ook een lichte speling op het spanrollager van de dynamoriem, dus die heb ik ook vervangen).

Lopende motor met de takkeherrie die het lager maakte:
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Het lager losgehaald van de auto:
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Het lager uit elkaar gehaald en hier is goed te zien hoe sterk de balletjes en het loopvlak gesleten zijn en daardoor de herrie produceren:

Lopende motor met het nieuwe lager/looprol:
Twain

Re: Re: 8G V6 'monster' - verse riemen en rollen

Bericht door Twain »

zooo die is goed stuk.... welkom terug... met je nu veel te bruine hoofd ;)
Awesomeness = Verveling x Talent
martijn

Bericht door martijn »

Kijk goed bezig Mark ! Het was inderdaad wel aan vervanging toe !!
KNOEI 8G

Bericht door KNOEI 8G »

Weer een "mooie" vakantieervaring rijker :D maar mooi dat Monster zn vuurdoop toch goed heeft doorstaan! :yes:
Afbeelding
marksanne

Bericht door marksanne »

Nou... vuurdoop had ie al een paar keer gehad Nico: al 2x Oostenrijk op en neer zonder een centje pijn :)
Plus een paar duizend km 'in den lande' zelf, dus wat mij betreft een glorieus 2e (3e/4e?) bestaansrecht voor het ouwe beestje!

En tsja... na 240.000km een keer een nieuwe paar nieuwe lagertjes klinkt ook helemaal niet al te raar tenslotte. Mooiste vindt ik nog dat het blijkbaar toch wel zo goed geproduceerd spul is dat het ook bij overduidelijke slijtage nog een ontiegelijk eind meekan! Dat gierende lager had vrijwel zeker nog wel een paar duizend km mee kunnen gaan. Dat geeft wel (extra) vertrouwen in de materialen die onze Japanse vrienden gebruiken/produceren! Natuurlijk is dat onderbuikgevoel en geen feit, maar mijn onderbuikgevoel zegt me ook dat ik in een franse of italiaanse auto intussen stil had gestaan... Keerzijde is dan wel weer dat je in die zuidelijke landen overal garages van die merken tegenkomt waardoor reparatie waarschijnlijk ook niet al te lang zou hoeven (!) te duren.
Xenon
Provincie: Niedersachsen (D)

Bericht door Xenon »

Mooi verhaal, Mark. Ik had je topic 'onderweg' gevolgd. Ja, bij die regenbuien in de zuidelijke regio's kan ik me wat voorstellen. Ik heb er wat oude (en sinds kort ook weer wat verse :wha: ) herinneringen aan met bepaald niet alledaagse beelden. Als dáár eenmaal de sluizen open gaan... :mean: :) :x :( :cry: :x:

Mooi dat Monster zich zo goed er doorheen heeft geslagen. En inderdaad: een paar lagertjes na zo'n kilometerstand is allerminst een schande.

Good job, zowel van Monster als van jou :agree:
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
cvw
Provincie: Gelderland

Bericht door cvw »

Wat betreft de kwaliteit van de Japanse materialen geef ik je gelijk Mark. Maar oh oh, wat is dat lager ver versleten. Die filmpjes........ :shock:
Maar zeker geen schande na zoveel jaren en kilometers. En het is de moeite waard om er een paar nieuwe in te zetten. Voordat je het weet staat er dan weer 100.000 km extra op de teller van dit Japanse Monster. Daar kunnen die Italiaanse Gedrochten een puntje aan zuigen..... :wha:
ghino

Bericht door ghino »

Lag echt helemaal dubbel bij deze tekst:

Italianen hebben bij noodweer nogal de gewoonte om hun auto's en masse onder bruggen aan de kant van de weg stil te zetten. Bang dat de storingsgevoelige electronica van hun lancia's, fiats en alfa romeo's en meer van dat spul de geest geeft. Snap ik. Zou ik ook doen. Alleen heb ik een japanner dus ik reed lekker door.

Te GENIAAL!!
SisterOfMercy

Bericht door SisterOfMercy »

En als het nou nog mooie wagens waren, maar kolere, wat zijn die afval roesteo's lelijk zeg. Om maar niet te spreken over die wrakken die bij fiat vandaan komen (waar nooit en te nimmer een fiat voor afgegeven is!).
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
marksanne

Re: 8G V6 'monster' - radio! & project silence started

Bericht door marksanne »

Jaja! Het monster heeft weer radio-ontvangst!!! Dankzij de briljante oplossing die van de week gepost werd om de achterruitverwarming te gebruiken als antenne. Ik heb voor een euro een condensator gehaald 3kV / 1000pF (was de enige die ze zo hadden liggen bij de witgoed-reparatie-shop bij mij in de buurt. Het stelt geen moer voor: condensatorpootje (maakt niet uit welke) aan de kern van een antennekabel solderen (ik heb er effe voor het nette een krimpkousje omgedaan), en het andere pootje van de condensator vastsolderen een een stukje blootgemaakt draad van de 12V + van de achterruitstekker. Daarna wat electrotape om de blootliggende delen gedaan (niet te zien in de foto's). De mantel (massa) ook even voorzien van een krimpkousje en aan een oogje vastgesoldeerd en met een zelftapper in de c-stijl geschroefd.

Stukje gereden en uitstekende ontvangst!
monster-radio1.JPG
monster-radio2.JPG
monster-radio3.JPG
Daarna eindelijk een start gemaakt met het ontdreunen en isoleren van geluid. Flinke klus, zo'n complete achterbak! Met het voorbereiden (demonteren, uitzuigen, schoonmaken/ontvetten) ben je al een lekkere poos bezig natuurlijk, maar het allemaal zo aardig mogelijk beplakken is toch echt heel wat uurtjes werk! Ik heb vooral op de achterwielkasten meerdere lagen geplakt en ook 'aan de binnenkant' (die holte tussen de buitencarresorie en het binnenframe van de kofferbak dus) de nodige meters geplakt. In die holtes heb ik ook 2 lagen van elk ongeveer 2cm vilt met een rubberzijde geplaatst om naast ontdreuning ook een reductie in het geluid dat van buiten naar binnen doordringt wat (trachten) te dempen.

Natuurlijk direct even geluisterd hoe de muziek klinkt en het is een enorm verschil! De bass van de subwoofer komt eens zo strak door nu! En al rijdend (geluid uit) merk ik nu al een afname van de typische rolgeluiden van achteren! Ik heb zeer goede hoop dat als ik dit helemaal doortrek (bodem, a/b/c stijlen, deuren, wielkasten voorzijde, dak) dat de hele geluidsbeleving van de auto fors verandert zal zijn!

Het zal wel weer even duren voor alles klaar, want ik doe nu eerst de deuren, daarna pas de bodem en schutbord/wielkasten voorzijde. Ik ben ook van plan om in de zijschermen zelf (en/of op die zwarte plastic spatschermen aan de binnenkant van de wielkasten) van die foam-achtige rubberplaten (vrij duur spul trouwens) te plakken, aangezien die in mijn beleving nu vooral als holle ruimte geluid staan te versterken/reflecteren.
monster-silence00.JPG
monster-silence02.JPG
monster-silence03.JPG
monster-silence04.JPG
Buzz Fuzz
Provincie: Overijssel

Re: Re: 8G V6 'monster' - radio! & project silence started

Bericht door Buzz Fuzz »

Wat ben jij lekker bezig met die bak zeg..

Bedankt voor de duidelijke how-to van de antenne, dit gaan we binnenkort ook doen!
marksanne

Bericht door marksanne »

En gisterenavond nog maar even doorgegaan en de binnenkant van de bestuurderdeur ontdaan van het oude plastic, schoongemaakt en ontvet en plakken maar weer! Ik heb twee lagen van deze ontdreuningsplaat aangebracht:

1. aan de binnenkant van de voordeur, feitelijk dus tegen het buitenplaatwerk aan
2. aan de buitenzijde van de binnendeur (zoals hier goed is te zien op de foto)

De speaker is nu eindelijk ook weer een echte Hertz HSK165. Vanavond de andere voordeur!
Bijlagen
monster-silence05.JPG
Thom

Bericht door Thom »

De originele antennekabel. Is die lang genoeg om van links naar rechts te leggen?
marksanne

Bericht door marksanne »

Nee ik denk het niet (er zat in het monster geen antenne meer), het koppelstuk zit (zoals je op een van foto's kunt zien) aan precies de andere kant en daar heb ik een antennekabel ingestoken die ik toevallig nog had liggen. Misschien wel een stuk uit de Legnum ofzo, geen idee, maar je moet de hele hoedenplank overbruggen, dus da's toch nog wel een metertje.
Thom

Bericht door Thom »

Oke. Dan zal ik hier eens een sloop autotje nog verder slopen haha. Thanks.
Fluff

Bericht door Fluff »

Sow, dat ziet er weer goed uit! Ik zou het rolgeluid ook wel wat minder willen hebben.
Wat heb je precies gebruikt en waar heb je dat vandaan? Is misschien wel een leuk klusje voor in de vakantie :)
marksanne

Bericht door marksanne »

Zie: http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=36&t=835" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb gekocht op ebay.co.uk het volgende:

Ontdreuningsmateriaal op rol:
Dit spul is wat dunner dat wat ik eerder heb gebruikt, zo'n 2.5mm denk ik. Eerder, in andere auto's heb ik van die rechthoekige stukken gekocht die iets dikker waren (3/4mm). Het is wel iets 'luchtiger' lijkt het, ondanks dat het nog steeds een behoorlijke massa heeft en een mooie alu afwerklaag.

Vilt met vinyllaagje:
Ik had verwacht dat het dat heel dunne, pluizige spul was zoals ook in de auto zelf onder de vloerbedekking zit, maar dit is veel compacter, wat stugger en die vinyl toplaag maakt het zowel stevig als vorm een ander type barierre voor geluid. In de kofferbak heb ik in de lege gaten bij de wielkasten een dubbele laag van dit spul aangebracht. Hopelijk is er aan de voorkant bij de wielkasten genoeg ruimte om dit spul ook aan te brengen. Ik wil graag een merk-/hoorbaar verschil realiseren in demping van 'buitengeluiden' en de audioinstallatie zoveel mogelijk tot z'n recht laten komen. Qua gevoel en gehoor ben ik op de goede weg :)
marksanne

Bericht door marksanne »

En we gaan natuurlijk lekker door!

Gisteren de bijrijderzijde voordeur geheel onder handen genomen (ontdreuningsplaat aangebracht, Hertz woofer gemonteerd) en vandaag de eerste achterdeur aangepakt. Meteen ook de raampjes vervangen voor getinte (folie) exemplaren die al (een paar maanden) klaarlagen... had ik bij de voordeuren ook even aan moeten denken... sjips... dat wordt dus alsnog een to-do. Nouja...

Achterzijde is stiekem minimaal zo'n klus op deze manier:
- ramen vervangen voor getinte (klote schroefje bovenop (onder het rubber) dat uiteraard niet meewerkt, dus schroefje uit moeten boren)
- deur binnen-binnenkant voorzien van ontdreuningsplaat
- deur buitenzijde (binnen) voorzien van ontdreuningsplaat
- speaker monteren (Hertz HSK 165 woofer) en alvast een stuk speakerkabel door de kabeldoorvoer naar binnen trekken

De andere deur krijgt morgen dezelfde behandeling en dan begint het aardig wat te worden!
Bijlagen
monster-silence06.JPG
Fluff

Re: Re: 8G V6 'monster' - project silence continued

Bericht door Fluff »

Merk je nu ook echt verschil qua rolgeluid tijdens het rijden?
Ziet er verder allemaal wel goed uit!
Lowlands
Provincie: Flevoland

Re: 8G V6 'monster' - project silence continued

Bericht door Lowlands »

Als je alleen al de deurbekleding weg haalt hoor je meteen al veel meer weglawaai!Weet ik uit eigen ervaring...
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
martijn

Bericht door martijn »

Wooow jemaakt er echt een mooi project van Mark !
Wat zal de audio straks goed klinken als je helemaal klaar bent !
Wat ga je met de achterruit doen ? Ga je die ook zelf folieen ?
MD
Provincie: Noord-Holland

Bericht door MD »

lekker bezig kerel.

maar uuuhhh ff wat anders
dat dempings materiaal op de deuren, moet eigelijk IN de deuren.
dat wat jij nu heb gedaan, dicht geplakt (vlak af) heeft niet veel zin.
nu heb je er een gesloten klankkast van gemaakt.
terwijl je dempingsmateriaal gebruikt om van die klankkast af te komen, en dan moet het materiaal achter het geluid zitten.

of heb je ook in de deur zitten?
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder

Co-founder of galantfans
marksanne

Re: Re: 8G V6 'monster' - project silence continued

Bericht door marksanne »

Jep, zowel IN de deur als deze 'afdeklaag'. De zichtbare afdeklaag zorgt wel voor een mooi gesloten kist en wat in ieder geval audio ten goede komt plus dat het ook enige barriere vormt voor buitengeluid naar binnen toe.
MD
Provincie: Noord-Holland

Bericht door MD »

ooooo top.
heb niets gezegt.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder

Co-founder of galantfans