Yes, Mark Sanne from Miami - verhuisbericht

Post hier je fun, ga volledig off-topic of klets erop los tot je een ons weegt!
Plaats reactie
marksanne
Provincie: Zuid-Holland

Yes, Mark Sanne from Miami - verhuisbericht

Bericht door marksanne »

Howdy folks!

It's Mark Sanne from sunny Miami, Florida.
Recently I've bought myself a piece of U, S and A!

Oftewel: ik heb een adres gekocht/gehuurd daarzo voor het onvangen & doorsturen van pakketjes. Ben erg benieuwd hoe goed dat werkt en welke rotgeintjes er toch weer aan vastzitten.

Het idee erachter kwam door de lagers voor die reserve versnellingsbak die ik heb liggen. Nieuwprijzen in europa/UK voor dat spul zijn echt fors. Dan ben je met 470 euro incl. btw klaar via een Mitsu dealer. Via MD-Performance zal het al wat leuker worden, ik doe even een wilde gok en roep 400 euro, maar dan nog: 400 euro voor wat lagers, clipjes en keerringen is natuurlijk een hoop geld. En al helemaal als het een reserve-bak is die misschien wel een paar jaar ligt te verstoffen!

Nu gun ik iedereen een boterham, maar ik vind mijn eigen beleg ook wel leuk, dus ik ging op zoek naar alternatieven. In de US zijn diverse online aanbieders die originele Mitsu parts leveren tegen heeeeeuuuuul veel leukere prijzen. Lang niet alles, maar bepaalde parts worden natuurlijk ook in USDM Mitsu's gebruikt, blijkbaar deze versnellingsbak-onderdelen in ieder geval :) Voor de hele handel die ik wilde hebben ben ik nu in aanschaf + verzending naar mijn adres in Miami 170 euro kwijt. Nou... dan mag er van mij nog wel 50-100 euro aan verzendkosten naar NL bijkomen, dan lach ik nog steeds de ballen uit m'n broek natuurlijk. Punt is namelijk dat geen enkele van deze bedrijven buiten de US (wil/kan/mag?) leveren! Dus zo'n adres in de US lijkt dan een mooie oplossing.

Maar... nu is het dus de vraag wat er precies aan kosten bijkomen, naast de jaarlijkse huur van 30 euro, voor deze service. Hoeveel fee & verzendkosten is me een compleet raadsel. Ik heb het via [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false; geregeld maar vooralsnog vind ik het maar een wazige, onduidelijke toestand. Het pakketje is intussen onderweg (binnenlandse zending in de US) dus wat er precies gebeurd als het aankomt... geen idee!

Wordt vervolgd!
Bijlagen
galant-switch.JPG
galant-headlight-wire.jpg
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
MarkDuffy
Provincie: Limburg

Re: Yes, Mark Sanne from Miami

Bericht door MarkDuffy »

Leuk probeersel in ieder geval, en de moeite waard!
TPA
Provincie: Noord-Brabant

Bericht door TPA »

Dat is een goede ingeving. Alleen beetje jammer dat de euro zo gezakt is ;)

Heb zoiets al 3 jaar geleden gedaan.Heette MyUS.com geloof ik. Echt voor spullen die niet buiten de VS werden verstuurt of voor webshops die geen non-USA betalingen accepteren.

Weet niet hoe het bij die toko gaat, maar bij mij werd het opgeslagen totdat ik aangaf: verstuur de handel maar. Zo is het mogelijk om divers spul te kopen, daar opslaan, voor verzending alles her-verpakken en daarna alles tegelijk verzenden. Kan in volume en dus de prijs voor verzending schelen.
Laatst gewijzigd door TPA op 09 jan 2013, 21:26, 2 keer totaal gewijzigd.
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
ghino

Bericht door ghino »

vraag me wel af hoe je nieuwe *woning* eruit ziet hehe
KNOEI 8G

Bericht door KNOEI 8G »

:lol: Inderdaad, FOTO's!!!! ;) :bye
Afbeelding
Twain

Bericht door Twain »

ik was toevallig in miami om mijn goudvis wanda water te geven
was ff langs bij mark, helaas lag hij te slapen

Afbeelding
Awesomeness = Verveling x Talent
menno3x8g
Provincie: Groningen

Bericht door menno3x8g »

:thx: :wha:
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Thom

Bericht door Thom »

Dus als ik iets in Amerika wil bestellingen. Kan ik het via jou naar NL halen?

Kun je nog een aardig centje op verdienen Mark. Ik weet nog wel een aantal mensen die Diamond Racing velgen zoeken. Dat bedrijf stuurt niet buiten USA namelijk..
marksanne

Bericht door marksanne »

In theorie wel Thom. Maar ik wil het eerst allemaal maar 'ns meemaken en of ik het daarna zelf en/of voor anderen wil gebruiken... we'll see!
Twain

Bericht door Twain »

vergeet niet dat onze belastingdienst, vooral bij commercieel gebruik, geen malse rekeningen stuurt voor de import van spullen thom. gezonde winst veranderd al bar snel in enkele tientjes
marksanne

Bericht door marksanne »

Precies! Ik had zelf in mijn hoofd dat de douane voor pakketten met een waarde tot 250 euro geen heffingen deed, maar Anton wees me op de komma die ik 1 cijfer moet opschuiven. Sterker nog: alles boven de 22 euro kan de douane invoerbelasting op heffen. De details met wat voorbeelden staan op de overheidssite van de belastingdienst:

[External Link Removed for Guests]

De omzetbelasting van 21% is eenvoudig te berekenen, maar de douanerechten zijn een groot niet helder vastgelegd mysterie. Het komt er bijna op neer dat het gaat om dagprijzen en de inschatting van de desbetreffende douanebeambte. Welke percentages er gelden voor autoonderdelen, zoals wielen, of waar deze zelfs maar ter indicatie te vinden zijn is me geheel onduidelijk. De kans dat je hard en diep genaaid wordt is zeer zeker aanwezig. En lekker wordt het niet...

Zo'n setje wielen zal zomaar incl verzendkosten binnenland + verzendkosten buitenland een euro 600 zijn. En dan komt er (ik doe een willekeurige aanname nu) 15% op voor douanerechten en daaroverheen nog eens 21% omzetbelasting. Pak 'm beet: 850 euro

Als geld geen rol speelt, dan is het misschien geen punt, noch als er gewoon geen alternatief is, evengoed zou ik er persoonlijk niet zo graag tussenzitten. Teveel gedoe. Als geld geen rol speelt dan kan iemand die dat soort spullen wil hebben zelf voor 30 euro ook zo'n adresje vastleggen :)
Twain

Bericht door Twain »

als er geen alternatief is kan je proberen om ontheffing te krijgen. alleen zal dat voor eeen simpel setje velgen uitgesloten zijn... velgen zijn er immers genoeg in europa. maar het kan natuurlijk een heel bijzondere velg zijn :)
voor bepaalde in europa zeldzame onderdelen kan je dat nog wel proberen.

wat mark zegt klopt echt... voer 2 keer dezelfde dingen in en je betaald vaak twee keer een verschillend bedrag.. de enige variable is dus de duane meneer/mevrouw.. en als die al 3 maanden geen seks heeft gehad.. is uw de lul
TPA

Bericht door TPA »

Weet niet of het nu ook nog is, maar percentages zijn wel op te zoeken. Stond ergens op de site van de douane. Het is alleen wel een heel boek- en zoekwerk.
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
martijn

Bericht door martijn »

Leuk idee mark !

Ben benieuwd !
marksanne

Bericht door marksanne »

Nou... het heeft gewerkt. Een keer of 6/7 intussen. Snel zijn niet, communicatie over voortgang is er zo goed als niet, maar... met wat geduld: het kwam aan. Tot vorige week... toen heeft het bedrijf erachter de stekker uit deze dienst getrokken.

Okee, NEXT! :)

Ik heb nu een abonnementje afgesloten op [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;, kijken hoe goed dat gaat!
Ohja, ik woon nu in Hawthorpe, da's wat minder tot de verbeelding sprekend, maar ach, je moet wat!
Zorro
Provincie: Gelderland

Re: Yes, Mark Sanne from Miami - verhuisbericht

Bericht door Zorro »

Succes! Kan uit ervaring zeggen dat dit alleen maar geld kan opleveren!

Ik kan ook altijd voor je kijken of ik een vriendin in de US zo ver krijg iets door te sturen?
Heb jaren in een internet bedrijf gezeten waarin we eigenlijk dit werk overnamen. Dus in de VS inkopen en doorsturen naar Nederland. USgoodi (moet helaas zeggen was) de naam. Staat nog wel een oude FB pagina open. Check het uit :) [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Future: Mitsubishi Galant VR4 Wanted!
Present: Mitsubishi Galant Wagon V6 Lpi & Mitsubishi Grandis
History: 7G Mitsubishi Galant GTI V6, 8G Mitsubishi Galant Wagon V6, Mitsubishi Grandis
Super Top
Provincie: Gelderland

Bericht door Super Top »

Ervaring is al wel dat Mark z'n nieuwe adres een stuk vlotter is dan die in Miami.
Driving a: '88 Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi Super Top A/T
Driving a: '97 Mitsubishi ЯVR 2.0T Hyper Sports Gear R
In Project: '89 Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: '91 Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top
marksanne

Bericht door marksanne »

Ohja, goed om dat even te melden ja. Ideaal! Kost niet veel, uitstekende dienst, snel, compleet, simpel. Ik zeg: als je ook zoiets zoekt: [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Uray25
Provincie: Friesland

Bericht door Uray25 »

Ik heb vrienden aan de andere kant van de Plas, werkt ook heel goed...
marksanne

Bericht door marksanne »

Eens, maar ik niet en aan "vrienden van" vind ik ook een beetje een brug te ver. Dit werkt prima en is heel kosten-efficient zonder dat ik er iemand mee 'tot last' ben :)
MarkDuffy

Bericht door MarkDuffy »

Kan je het principe nog eens uitleggen Mark? Ik pak 'm niet helemaal namelijk.

Je hebt een "adres" in Amerika, hier worden jou items naartoe verzonden en vervolgens?
Hoe werk het precies en waaruit haal je vervolgens je voordeel?
marksanne

Bericht door marksanne »

Goedkope Onderdelen of speciale parts die je alleen in de VS kunt krijgen worden dikwijls niet geleverd buiten de VS of tegen absurde vervoerskosten (omdat die yanks geen zin hebben in gezeik). Met zo'n amerikaans adres ben je ineens amerikaan zegmaar (voor die bedrijven dan) en zodra je iets op dat adres ontvangt krijg je een bericht dat het is aangekomen en dan mag je zeggen wat je ermee wil doen en hoe. Wel niet verzekeren, wel/niet express leveren, enz. Onderaan de streep betaal je een eerlijk verzendbedrag voor verzending vanaf je VS adres naar NL.

That's it. Of als je beetje pech hebt dan krijg je nog wat inklaringskosten. Reken op iets van 10-20%.
MarkDuffy

Bericht door MarkDuffy »

Aaaah okay, nu vat ik 'm thnx :)
Plaats reactie

Terug naar “Kletsen / off-topic / fun / flauwekul”