Mijn 2.5 v6 met LPI installatie heeft een eigenaardigheid.
Rijd ik met de auto door de stad, korte stukken rijksweg, etc, is er niks aan de hand en is het goed vertoeven in de G
MAAR, rij ik een langer stuk rijksweg en kom ik daarna tot stilstand dan lijkt de auto zich te verslikken / er onstaat een misfire bij stationair toerental ( vaak eenmalig ).
Als ik van de rijksweg af kom en ik ga direct stilstaan voor het stoplicht, krijg ik meerdere misfires achter elkaar bij stationair toerental.
Tijdens het rijden merk ik niks, ALLEEN als ik LANGE tijd een constante snelheid op de rijksweg aan hou dan wil die soms nog wel eens een eenmalig hikje geven.
ter illustratie een klein filmpje, ik ben van de rijksweg afgekomen en ben in het dorp onderweg naar huis. eenmaal thuis laat ik de auto even stationair draaien en je ziet de eenmalige hik in het toerental. Soms is dit meerdere keren achter elkaar, soms is het een enkele keeer.
Nou is het in dit geval niet schrikbarend maar als je kiespijn hebt en je gaat naar de tandarts heb je geen kiespijn meer ( oftewel, het is me eindelijk gelukt om een voorval op film vast te leggen )
Hoop dat het een beetje duidelijk is
Wie o wie heeft een suggestie ?
De bougiekabels zijn nieuw, bougies zijn nog goed, verdelerkap vertoonde geen haarscheurtjes of iets dergelijks en benzine of GAS rijden maakt geen verschil.
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
EDIT: Misfire in de laatste paar seconden van het filmpje