In al die km's is er overigens een aantal jaar terug een motorswap geweest. Helaas was de 1.5i motor overleden, niet door ouderdom, maar doordat een koelwaterslang losgeschoten was (een verroeste slangenklem had het begeven) en de temperatuur te hoog was opgelopen waardoor de motor vastliep. Zuslief had die in het rood lopende temperatuurmeter te laat door helaas.
Maargoed, na de motorswap (met dank aan Tjalling!) rijdt ie alweer jaren vrolijk verder.
Dit jaar heb ik er rondom nieuwe KYB schokbrekers ingezet. De auto is verder voorzien van een setje 16" Stilauto wielen die we van de 8G Galant goed kennen. Het staat de auto erg goed, dat smoked chrome van de wielen matchen super bij de zwarte body.
Omdat het een EXE uitvoering is zit er eigenlijk behoorlijk veel luxe op:
- centrale deurvergendeling
- electrisch bedienbare ramen
- luxe stoelen met hoogteverstelling en lendesteun
- electrisch bedienbare en verwarmde zijspiegels
- 3e remlicht
- achterspoiler
- EXE achterbumper
- achterruitenwisser/sproeier
- interval ruitenwissers
Ook heb ik er een andere radio met bluetooth audio enzo ingebouwd met een setje leuke speakers rondom.
De knipperlichten aan de voorzijde zijn vervangen door de heldere versie wat een moderne look geeft.
Over modern gesproken: de koplampen heb ik omgebouwd naar echte Xenon 4300K met HID lens (supermooi lichtbeeld, geen 'tegenligger-verblinders').
Een van de dingen die er helaas niet opzit is airco. Maar wellicht dat ik zoiets toch een keer voor elkaar ga proberen te boxen.
Verder mist een open dak. En dat zou binnenkort wel 'ns kunnen gaan veranderen! Een SuperTop dak komt waarschijnlijk mijn kant op en als dat lukt om die netjes uit de donor Colt te peuteren en in te bouwen in de zwarte Colt dan wordt het waarschijnlijk de eerste zwarte C52 Colt met een SuperTop open dak! Hoe gaaf is dat?!!
Zeker komt er een GTi voorbumper op zodat ie nog iets stoerder wordt!
Kortom, al heel wat meegemaakt, al heel wat aan gedaan en er zit nog leven zat in! Omdat ik ergens een soort historie wil bijhouden doe ik dat voor het gemak lekker hier