Galant fans forum NL (dutch) - Het forum voor de Galant liefhebbers! Forum Index Galant fans forum NL (dutch) - Het forum voor de Galant liefhebbers!
Als inloggen en/of posten niet lukt: verwijder je cookies!
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   
  Doneer!Doneer!    ThuisThuis    AlbumAlbum     KalenderKalender

Anti roest behandeling

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie   printer-friendly view    Galant fans forum NL (dutch) - Het forum voor de Galant liefhebbers! Forum Index -> Vragen
Auteur Bericht
Jan
Club GF lid
Club GF lid



Geregistreerd op: 7-6-2008
Berichten: 349

BerichtGeplaatst: Zo mei 16, 2010 12:28    Onderwerp: Anti roest behandeling Reageer met quote

Het is algemeen bekend dat bij de G8 roest bij de achterste wielkasten een probleem is. Mij is op Rosmalen nog weer eens duidelijk geworden dat de meeste er toch wel last van hebben. Ik zie bij mijn auto zo met het blote oog nog geen roest, maar dat gaat wel komen hoe schoon je het ook houd. Wanneer ik het goed heb onstaat de roest tussen de twee velsranden.

Kan iemand mij op ervaring een goed advies geven wat het beste te doen (of laten doen) of te gebruiken om dit zolang als mogelijk tegen te gaan. ( op het forum is er niet veel over te vinden, hoewel het toch een zwakpunt is van de G8)
Naar boven
Lowlands




Geregistreerd op: 18-12-2009
Berichten: 2026
Woonplaats: Almere

BerichtGeplaatst: Zo mei 16, 2010 13:02    Onderwerp: Reageer met quote

jawel!!!!Er zijn berichten te zien van mensen die de wielkasten zelf getectyleerd hebben,of zoiets.
Ik kan het zo gauw niet vinden,maar er zijn vast mensen die dat gedaan hebben en het voor je kunnen laten zien.Het zal wel "verstopt"zitten in een andere topic.
Naar boven
NLduffyNL




Geregistreerd op: 15-5-2008
Berichten: 1693
Woonplaats: Afferden Lb

BerichtGeplaatst: Zo mei 16, 2010 13:31    Onderwerp: Reageer met quote

Jep klopt, iemand nog niet zo heel lang geleden zn hele auto laten doen geloof ik, weet even niet meer wie :$

Moet zeggen dat het facelift model minder last heeft van roest dan daarvoor.
Naar boven
kenny




Geregistreerd op: 8-12-2007
Berichten: 2161

BerichtGeplaatst: Zo mei 16, 2010 13:32    Onderwerp: Reageer met quote

belangrijk is dat je ook vanuit de binnenkant gaat tectyleren(ML).Dus de kofferbak bekleding eruit en ook de verticale bekleding naast de achterbank en de afdekstrips over de dorpels.Zo kun je van binnenuit de hele zijkant mee pakken.Overal zitten gaten voor bekabeling en bevestigingsclipjes die je kunt gebruiken om de ML in te spuiten.
De plaatdelen van de achterspatborden komen in de kofferbak, achter de bekleding bij elkaar.En hier kun je dus mooi de ruimte tussen de 2 plaatdelen, vol spuiten met ML.

Nadeel is alleen dat je auto een week of wat een uur uit de wind stinkt, maar dat moet je er maar voor over hebben.

Aan de buitenkant kun je de wielkast randen goed schoon maken.Eventueel aanwezige roest kun je insmeren met een roest omvormer.vervolgens primeren en dan de liggende rand helemaal vol leggen met carrosserie kit(bv. sika)Zodat er niks meer kan blijven liggen.
Naar boven
Jan
Club GF lid
Club GF lid



Geregistreerd op: 7-6-2008
Berichten: 349

BerichtGeplaatst: Zo mei 16, 2010 20:32    Onderwerp: Reageer met quote

OK ! ik ga er aan beginnen.

Wanneer je aan de binnenkant voelt van de spatbord rand voel je dat dit uit twee lagen bestaat. Ik dacht dat dit de bron van alle ellende was. Vuil en water wat er tussen blijft zitten.

Is trouwens ML het beste voor deze klus ? Ik was pas bij iemand die auto's restaureerde en hij zweerde bij dit spul. (RX5) Maar goed ieder zo zijn voorkeur.
Naar boven
Xenon
Moderator
Moderator



Geregistreerd op: 24-10-2007
Berichten: 3087
Woonplaats: Almelo

BerichtGeplaatst: Zo mei 16, 2010 22:48    Onderwerp: Reageer met quote

Dat wat Kenny schreef over het volspuiten van de binnenschermen heb ik ook gedaan. Zowel bij greeny toen ik 'm kreeg (in 2003) als bij Meany in oktober vorig jaar.

Bij Greeny kwamen de eerste bubbeltjes vorig jaar (pas) om de hoek kijken. Na 12jr en 270k... blijft natuurlijk jammer, maar zeg nou zelf...
Bovendien kan de Mercedes E (2002) van overbuur zich hier een voorbeeld aan nemen, want bij een beetje stilte in de straat kun je dat ding horen knisperen rondom! Ja, ik overdrijf, maar niet veel.

Ik ga met Greeny binnenkort aan de slag: gritten, sealen, plamuren en spuiten. Zal toch van tijdelijke aard blijven, zo'n reparatie.
Naar boven
Lowlands




Geregistreerd op: 18-12-2009
Berichten: 2026
Woonplaats: Almere

BerichtGeplaatst: Ma mei 17, 2010 07:53    Onderwerp: Reageer met quote

Kom je wel in slaap?Met al dat geknisper van die mercedes?? Laughing
Naar boven
Jan
Club GF lid
Club GF lid



Geregistreerd op: 7-6-2008
Berichten: 349

BerichtGeplaatst: Ma mei 17, 2010 08:45    Onderwerp: Reageer met quote

Xenon schreef:

Bij Greeny kwamen de eerste bubbeltjes vorig jaar (pas) om de hoek kijken. Na 12jr en 270k... blijft natuurlijk jammer, maar zeg nou zelf...
Helemaal mee eens. Ik heb de tijd nog mee gemaakt dat een auto van 10 jaar oud met een ton op de teller eigenlijk toch wel op zijn laatste benen liep en meestal geheel was wegerot en olie gebruikte. De vraag is eigenlijk ontstaan op Rosmalen, daar stond een G8 met behoorlijke roest schade waar ik de eigenaar heb gesproken. Volgens heb was het meeste ontstaan binnen 1 jaar. Dus wannneer het begint gaat het snel. Als nu ergens wel een hekel aan heb is het roest. Toen ik de G8 twee jaar geleden kocht zei Mark S al tegen mij, let er op, en doe er wat aan. Maar ja, je denk het komt wel ik zie nog niets. maar nu wordt het tijd wiilen we de G8 netjes houden.............
Naar boven
Tiki Rodder




Geregistreerd op: 31-1-2010
Berichten: 95

BerichtGeplaatst: Ma mei 17, 2010 17:22    Onderwerp: Reageer met quote

mijn 59 er Ford is pas roestig Crying

maar bij www.rustbuster.nl hebben ze goede producten
zoals Fertan roestoplosser en holle ruimte was.
snelle levering en goede adviezen Mr. Green
Naar boven
ggiesberts




Geregistreerd op: 3-5-2008
Berichten: 248

BerichtGeplaatst: Ma mei 17, 2010 23:07    Onderwerp: Reageer met quote

Hier iets van onze buurmannen:

http://www.mitsu-talk.de/thread.php?threadid=3223&threadview=0&hilight=&hilightuser=0&page=6

U-profieltje zoeken en volsmeren met Mike Sanders vet, zit hier zelf ook aan te denken voordat het te laat is.
Naar boven
Jan
Club GF lid
Club GF lid



Geregistreerd op: 7-6-2008
Berichten: 349

BerichtGeplaatst: Di mei 18, 2010 13:01    Onderwerp: Reageer met quote

Ziet er veel belovend uit. Komt ook zeer goed uit de test. Nadeeltje is wel dat je het moet verwerken op 130 C, en het liefst met hogedruk.
Naar boven
Jan
Club GF lid
Club GF lid



Geregistreerd op: 7-6-2008
Berichten: 349

BerichtGeplaatst: Di mei 18, 2010 14:55    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de binnenbekleding in de kofferbak eraf gehaald, maar dan kom je eigenlijk nog nergens bij. Ik snap de constructie ook niet helemaal.

Ik heb maar het idee dat zit zoals op het tekening met binnen en buiten beplating waar tussenin gaat roesten. Of zit ik er naast?
Naar boven
evo driver




Geregistreerd op: 24-11-2007
Berichten: 2213
Woonplaats: Noord-Holland

BerichtGeplaatst: Di mei 18, 2010 16:42    Onderwerp: Reageer met quote

Aan de binnenkant van het achterscherm komt het binnenste gedeelte van de auto bij elkaar onderin. Wat mij laatst opviel is doordat er condens in de achterbak endergelijke op de binnenkant van de achterschermen komt te staan en op een gegeven moment worden het druppels en loopt het naar beneden in de kitrand cq velsrand. En daar verdenk ik dus het begin van de roestende achterschermen.
Naar boven
Jan
Club GF lid
Club GF lid



Geregistreerd op: 7-6-2008
Berichten: 349

BerichtGeplaatst: Di mei 18, 2010 18:09    Onderwerp: Reageer met quote

Dus als condens tussen beide schermen de vermoedelijke oorzaak is ziet het er ongeveer uit als op het plaatje.
Naar boven
evo driver




Geregistreerd op: 24-11-2007
Berichten: 2213
Woonplaats: Noord-Holland

BerichtGeplaatst: Di mei 18, 2010 21:34    Onderwerp: Reageer met quote

Juist dat denk ik tenminste want ik zag bij een 8g die aardig wat roest in de randen heeft zitten ook mega roest in de bak achter de bekleding. Ook het vuil wat op de randjes blijft liggen in de wielkasten kan ook een oorzaak zijn maar ik ga toch voor de 1ste optie
Naar boven
Jan
Club GF lid
Club GF lid



Geregistreerd op: 7-6-2008
Berichten: 349

BerichtGeplaatst: Wo mei 19, 2010 16:12    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor jullie hulp!
Dan ga ik maar eens kijken of ik ergens een plekje kan vinden waar ik een gaatje kan boren om de holleruimte te behandelen met een anti roest middel. ( suggesties zijn natuurlijk altijd welkom)
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie   printer-friendly view    Galant fans forum NL (dutch) - Het forum voor de Galant liefhebbers! Forum Index -> Vragen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 


Gehost door MessageBoard.nl
   Powered by phpBB © 2001 phpBB Group
   Protected by: 17357 aanvallen geblokkeerd
Counter