Geplaatst: Zo mei 16, 2010 12:28 Onderwerp: Anti roest behandeling
Het is algemeen bekend dat bij de G8 roest bij de achterste wielkasten een probleem is. Mij is op Rosmalen nog weer eens duidelijk geworden dat de meeste er toch wel last van hebben. Ik zie bij mijn auto zo met het blote oog nog geen roest, maar dat gaat wel komen hoe schoon je het ook houd. Wanneer ik het goed heb onstaat de roest tussen de twee velsranden.
Kan iemand mij op ervaring een goed advies geven wat het beste te doen (of laten doen) of te gebruiken om dit zolang als mogelijk tegen te gaan. ( op het forum is er niet veel over te vinden, hoewel het toch een zwakpunt is van de G8)
jawel!!!!Er zijn berichten te zien van mensen die de wielkasten zelf getectyleerd hebben,of zoiets.
Ik kan het zo gauw niet vinden,maar er zijn vast mensen die dat gedaan hebben en het voor je kunnen laten zien.Het zal wel "verstopt"zitten in een andere topic.
belangrijk is dat je ook vanuit de binnenkant gaat tectyleren(ML).Dus de kofferbak bekleding eruit en ook de verticale bekleding naast de achterbank en de afdekstrips over de dorpels.Zo kun je van binnenuit de hele zijkant mee pakken.Overal zitten gaten voor bekabeling en bevestigingsclipjes die je kunt gebruiken om de ML in te spuiten.
De plaatdelen van de achterspatborden komen in de kofferbak, achter de bekleding bij elkaar.En hier kun je dus mooi de ruimte tussen de 2 plaatdelen, vol spuiten met ML.
Nadeel is alleen dat je auto een week of wat een uur uit de wind stinkt, maar dat moet je er maar voor over hebben.
Aan de buitenkant kun je de wielkast randen goed schoon maken.Eventueel aanwezige roest kun je insmeren met een roest omvormer.vervolgens primeren en dan de liggende rand helemaal vol leggen met carrosserie kit(bv. sika)Zodat er niks meer kan blijven liggen.
Wanneer je aan de binnenkant voelt van de spatbord rand voel je dat dit uit twee lagen bestaat. Ik dacht dat dit de bron van alle ellende was. Vuil en water wat er tussen blijft zitten.
Is trouwens ML het beste voor deze klus ? Ik was pas bij iemand die auto's restaureerde en hij zweerde bij dit spul. (RX5) Maar goed ieder zo zijn voorkeur.
Dat wat Kenny schreef over het volspuiten van de binnenschermen heb ik ook gedaan. Zowel bij greeny toen ik 'm kreeg (in 2003) als bij Meany in oktober vorig jaar.
Bij Greeny kwamen de eerste bubbeltjes vorig jaar (pas) om de hoek kijken. Na 12jr en 270k... blijft natuurlijk jammer, maar zeg nou zelf...
Bovendien kan de Mercedes E (2002) van overbuur zich hier een voorbeeld aan nemen, want bij een beetje stilte in de straat kun je dat ding horen knisperen rondom! Ja, ik overdrijf, maar niet veel.
Ik ga met Greeny binnenkort aan de slag: gritten, sealen, plamuren en spuiten. Zal toch van tijdelijke aard blijven, zo'n reparatie.
Bij Greeny kwamen de eerste bubbeltjes vorig jaar (pas) om de hoek kijken. Na 12jr en 270k... blijft natuurlijk jammer, maar zeg nou zelf...
Helemaal mee eens. Ik heb de tijd nog mee gemaakt dat een auto van 10 jaar oud met een ton op de teller eigenlijk toch wel op zijn laatste benen liep en meestal geheel was wegerot en olie gebruikte. De vraag is eigenlijk ontstaan op Rosmalen, daar stond een G8 met behoorlijke roest schade waar ik de eigenaar heb gesproken. Volgens heb was het meeste ontstaan binnen 1 jaar. Dus wannneer het begint gaat het snel. Als nu ergens wel een hekel aan heb is het roest. Toen ik de G8 twee jaar geleden kocht zei Mark S al tegen mij, let er op, en doe er wat aan. Maar ja, je denk het komt wel ik zie nog niets. maar nu wordt het tijd wiilen we de G8 netjes houden.............
Aan de binnenkant van het achterscherm komt het binnenste gedeelte van de auto bij elkaar onderin. Wat mij laatst opviel is doordat er condens in de achterbak endergelijke op de binnenkant van de achterschermen komt te staan en op een gegeven moment worden het druppels en loopt het naar beneden in de kitrand cq velsrand. En daar verdenk ik dus het begin van de roestende achterschermen.
Juist dat denk ik tenminste want ik zag bij een 8g die aardig wat roest in de randen heeft zitten ook mega roest in de bak achter de bekleding. Ook het vuil wat op de randjes blijft liggen in de wielkasten kan ook een oorzaak zijn maar ik ga toch voor de 1ste optie
Bedankt voor jullie hulp!
Dan ga ik maar eens kijken of ik ergens een plekje kan vinden waar ik een gaatje kan boren om de holleruimte te behandelen met een anti roest middel. ( suggesties zijn natuurlijk altijd welkom)