TPA Galant '98 V6

Weer een aanpassing gedaan als deel van de totale make-over? Hier posten!
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door TPA »

Lijkt me ook meer werk dan het lijkt. Plaatje in het werkplaatshandboek zag er zo simpel urekening gehouden werkelijkheid is helaas anders. Zou maar saai zijn als iedereen hetzelfde zou zijn of zou doen ;)

Expres met voor begonnen omdat ik wel wist dat dat wat moeilijker was dan achter. Voor het geval dat ik maar 1 as klaar kreeg, zie ik liever alleen de voorkant lager.

Thanks Martijn! Ook voor de strutbrace :) Het stuk rijden in het hondenweer die dag wel waard.
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door TPA »

De "normale"chromen grill vervangen door de "open" chromen grill.

Nog ff filmpje gemaakt van de audiosetup voor een impressie. Kenteken trilt zo goed als niet meer, alleen de klep en de achteruitkijkspiegel geven nog aardige rammels.

[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Waarschijnlijk wel naar de Mitsubishi meeting bij de Meern, wie wil kan dan wel luisteren. Je eigen muziek/film (cd/dvd) meebrengen mag natuurlijk ook :)
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
miss_laatjuh
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door miss_laatjuh »

Ik kwam je op internet al tegen [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false; :lol: ik wil je setup wel even bekijken en horen ,ik heb thuis nog 3 films liggen die ik nog niet gezien heb ..haal je dat met je accu ?
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door TPA »

Heb veel vertrouwen in de Japanse bouwkunst der kofferbakkleppen :D
Toen het voor het eerst werkte, heb ik ongeveer 3 uur in de auto gezeten.
1 film moet dus zeker lukken.

Misshien in een later stadium een scherm onderaan de klep zetten
voor een mini drive-in bioscoopje :uhu:
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door KNOEI 8G »

Dat blaast wel lekker, of niet? :hypo:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door Lowlands »

Je hebt een prachtige 8G TPA!Zo eentje wil ik ook wel.. :yum:
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
mitsu-galant
Berichten: 1000
Lid geworden op: 09 jul 2012, 13:12
Provincie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door mitsu-galant »

zo dat gaat wel tekeer! Gril staat hem
goed trouwens!
Huidige Galantpark

Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door TPA »

@Nico & mitsu-galant: Volgensmij mag het achteraf wel nog een tikkeltje harder maar qua geluid voldoet het wel. Misschien wel een beetje gewenning en omdat ik wel veel extremere installs gevoeld/gehoord heb :P

:Lowlands: Thanks. In het echt is het alleen iets minder prachtig helaas. Zit aardig wat roest aan de wielkasten, onder de kap ook wat plekjes. Op de kap wat steenslag en in de beide zijkanten in totaal stuk of 15 parkeerplaatsdeukjes van andermans auto. Hoop het wel allemaal een keer afgewerkt te hebben.
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door Lowlands »

Ok,dat bewijst eens te meer dat je bij een koop niet moet af gaan op de foto's... :) .
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door TPA »

Ja inderdaad. Dan bewerk ik mijn foto's ook niet eens met fotoshop :)
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
speedy500
Berichten: 621
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:12
Provincie: Zeeland

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door speedy500 »

Nice, en wil je installatie ook wel eens horen op een meeting
Altijd mooi beetje (hard) geluid in de auto

Schermpje in de kofferklep kan trouwens wel erg mooi zijn :P
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door TPA »

Vorige week nieuwe voorbanden erop. Heb op de snelweg klapband gehad. Gewoon naar huis gereden, langleve de versterkte wangen :)
nieuwe voorbanden.jpg
Zaterdag richting Marksanne gegaan omdat ik zijn GAB schroefset heb overgenomen. Daar aangekomen eerst ff laten wat muziek laten horen/voelen om daarna de schroefset te monteren.
Alles ging goed tot ik een wielmoer verkeerd erop schroef. Gelukkig had Mark die nog liggen en heeft hij er 3 vervangen, andere waren ook beschadigd. 3 wielmoeren konden ook weg en heb er toen 3 geleend om toch weg te komen.
Na de eerste installatie bleek de auto toch nog veel te hoog te staan. Voor dus wat verder naar beneden, alleen achter wilde de ringen niet loskomen. Toen maar besloten om met de oude achterdempers naar huis te rijden. Natuurlijk A20 afgesloten en daarna flink in de file gestaan.
Bij thuiskomst heb ik gauw de oude achterdempers/veren vervangen voor gele Koni's met H&R -35mm veren. Mooi net op tijd klaar voor de regen.
Al goed nieuws gekregen dat de ringen van de achterste toch los zijn gegaan dus binnenkort weer ff terug om de achterste erop te zetten en rondom nog iets naar beneden te gaan.
op de brug.jpg
wielbouten vervangen.jpg
achter stock.jpg
poot klemmen.jpg
it fits.jpg
op tijd voor de regen.jpg
achter gele koni.jpg
Binnenkort ook maar is mijn zijskirts spuiten, bij mijn vorige auto's ook zelf gedaan. Dat was altijd een normale kleur (rood) dus eerst maar wat proef gespoten omdat ik nooit met metallic gewerkt heb. De oude stock grill maar gepakt en daarna maar de kapjes van wielkasten gedaan. Is wel te zien dat het niet profi is, maar ik vind het iig veel beter dan dat zwart/grijs :P
IMAG0022.jpg
IMAG0025.jpg
IMAG0029.jpg
IMAG0030.jpg
IMAG0033.jpg
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door KNOEI 8G »

Beter! Ziet er al netjes uit zo, waarom sluit je niet bij ons aan op Japfest?
Afbeelding
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door marksanne »

Jeetje Akim, dat zal echt effe tegen zeg met die achterste stelringen. Ik ben gisteren uren bezig geweest om ze uiteindelijk na een liter kruipolie, een plastic hamer en eindeloos geduld ze stuk voor stuk los te wrikken. Mijn volle gewicht (100+ kg) op die speciale sleutels en cm voor cm heen en weer. Er zat in die ringen een berg aangekoekt vuil zeg... Wat een verschil met die voorste, die zonder moeite loskwamen. Nou ja, ze zijn los. Van de week spreken we wel wat af dan is de set compleet.

Ondanks dat staat je auto er nu al wel een klap beter bij dan op die eerste foto waar de gapende wielkastgaten duidelijk zichtbaar zijn.

En voor iedereen die een keertje geluid wil voelen ipv alleen horen: stap een keertje in bij Akim, kolere wat een bak geluid zit er in die auto!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door TPA »

Voor een groot event als Japfest vind ik de auto nog niet af genoeg. De planning was wel afgelopen keer naar de Meern te gaan alleen was er iets tussen gekomen.

Vind al heel knap dat je ze los hebt gekregen Mark. Ben nu lekker van die gapende gaten af :)
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
miss_laatjuh
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door miss_laatjuh »

het gaat er niet om hoe "af" of hoe "mooi" je auto is maar vooral om de gezelligheid ..thrust me that you have fun !! leuk om andere g,s te zien en om de mensen achter de autos te leren kennen .. ;)
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door KNOEI 8G »

Inderdaad, het gaat toch om de gezelligheid. Dus gewoon aanmelden! :D
Afbeelding
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door TPA »

Dat het leuk en gezellig kan zijn weet ik wel :)
Alleen bij een event als Japfest vind ik de lat gewoon iets hoger liggen dan een kleinere straat/shopmeeting. Met "af" bedoel ik ook niet het showgehalte en hij hoeft ook niet perfect te zijn. Het moet iig niet standaard en toch wel enigzins netjes afgwerkt zijn. Je presenteert toch wel een beetje het merk, het model de Galant en ben je het visitekaartje van de club.

Ik denk er nog wel over na en kijk wel hoe het nog vordert in de tussentijd met mijn auto
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door KNOEI 8G »

Ik snap je redenering, maar bij galantfans staat gezelligheid bovenaan en showgehalte lager op de prioriteitsladder. Dus laat maar weten of je zin hebt om aan te haken! :P
Afbeelding
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door TPA »

Heb de kofferklep zwaarder gemaakt/gedempt met vol pak vipbraflex extreme. Begint nu pas lawaai te maken vanaf volume 16 ipv al bij 12. Denk dat ik de kentekenplaat maar vastschroef. De houder zit wel goed vast. De kentekenplaat zit alleen niet vast genoeg in de houder.
kofferklep gedempt.jpg
Heb het pootje maar volgespoten met lijm dan maakt die ook geen irritant geluid meer als het goed is.. Zal als het droog is wel het pootje opnieuw zwart moeten verven.
poot spiegel volgespoten.jpg
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
miss_laatjuh
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door miss_laatjuh »

Heb ook last gehad van die spiegel ..heb daar toen een stuk zwart naaigaren tussen gerold en goed aangetrokken ...beetje een chappie manier maar zit er al jaren ..werkt perfect en je ziet er niks van :p
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door TPA »

Toch ook een goede manier lijkt me.

Heb het achteraf misschien ook iets anders kunnen doen, maar dit kwam gewoon ff als eerste in me op :uhu: Zo'n rot geluid maakt dat ding
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door Lowlands »

Kentekenplaat vast schroeven is sowieso een goed idee,want ze worden nog wel eens gestolen,en dan krijg jij alle bekeuringen van iemand anders of erger..Is mij al een keer overkomen,al was het dan een bedrijfs Opel Corsa.Zou in Arnhem veel te hard hebben gereden terwijl ik in Amsterdam aan het werk was op dat moment....Kon het met mijn al reeds ver er voor ingevuld werkbriefje bewijzen.
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door TPA »

Bij een vorige auto hadden ze de kentekenplaten ook gestolen, gelukkig voor de rest nooit meer wat van gehoord.

Plaat is vastgeschroefd en de poot van de de spiegel is ook vast. Alleen waar de spiegel vast zit op de kogel hoor je nog enigzins bij volluit, maar dat is niet zo hard als de losse poot. Boel trilt nu heel wat minder in iedergeval.

Mijn vader had 2 flesjes ruitenseal via werk gekregen. Hij heeft geen auto of rijbewijs dus mag ik die gebruiken. Heb het erop gedaan en benieuwd of het een beetje werkt. Schrok wel beetje van de prijs die erop stond: 50,- per flesje :shock:
Ruitenseal.jpg
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door TPA »

Tis Mark toch maar weer gelukt om de achterste gangbaar te maken. 1 stelring heeft hij moeten slijpen en weer heel laten lassen. Zaterdag dus weer tripje Gouda, alles gemonteerd en de boel op zijn laagst gezet :D Wat eerst 3 vingers ruimte was is nu 2. Bij normale hoogte banden zou het +-1 zijn, maar ik vind hoge banden niet zo mooi. Schroefset rijd heel wat stugger dan de gele koni's, maar dat is niet erg.

Oude situatie voor schroefset, achter koni+verlagingsveren.
voorzij crop.jpg
Zijkant crop.jpg
Huidig
IMAG2208.jpg
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door TPA »

Ben zondag naar Oss gereden om mijn audio te meten. Voor het eerst propper dropper gedaan. Word dan op 4 lage frequenties gemeten. Komt wel aardig overeen met de 133db die ik geschat had. Ook erg duidelijk dat die van mij echt niet exttreem is ofzo :lol: NL heeft nu trouwens weer het wereldrecord verbeterd naar 159,7db 8-)
Score pd 25_5_14 .png
Daarna van Oss ff naar Kloosterzande gereden om een Momostuur op te halen. Mooie 385 km gereden die dag, maar was het wel waard.
Gisteren stuur aangepast voor mijn cruisecontrolhendeltje gemonteerd. Zit misschien iets anders, maar alles werkt tenmiste.
IMAG2292.jpg
Nog wat nieuwe plaatjes geschoten nu de schroefset rondom op zijn laagst staat.
IMAG2224.jpg
IMAG2226.jpg
IMAG2227.jpg
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1520
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door foks »

tjonge, wat een geweld.
ik heb je "inbouwtopic" kennelijk gemist vorig jaar, is altijd wel interessant om te zien hoe iedereen dat voor zichzelf praktisch oplost.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door marksanne »

Netjes resultaat zou ik zo zeggen! Zowel de competitie als het stuurtje en de algehele looks Akim!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door KNOEI 8G »

Nice job, looking good!! 8-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
martijn
Berichten: 1705
Lid geworden op: 07 mar 2012, 18:47
Provincie: Zuid-Holland

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door martijn »

Staat er strak bij akim ! Top !
Gebruikersavatar
speedy500
Berichten: 621
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:12
Provincie: Zeeland

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door speedy500 »

Staat er strak bij

Erg netjes kerel!
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door TPA »

Thanks allen :)

@foks: in mijn geval niet altijd praktisch, maar voldoet voorlopig wel.
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door TPA »

Heb een voltmetertje ingebouwd om de spanning een beetje in de gaten te houden. Wilde hem zonder al te veel moeite kwijt kunnen. Dus maar voor deze oplossing gekozen. Heb hem maar aangesloten op het lampje van het opbergvak/bekerhouder voor mijn armsteun. Gaat dus aan als ik mijn verlichting aan zet.
Voltmeter.jpg
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door TPA »

Heb een zijskirt gespoten. Niet helemaal perfect gelukt, maar iig veel beter dan het vaal grijze wat het eerst was. Hopelijk dat de ander iets beter lukt :)
Mijn oude Northstar AGM accu weer tot leven gewekt als het goed is. De polen zijn helaas omgewisseld dus ik moet nog ff kijken hoe ik dat oplos met de bedrading.
Ook mijn wisserarmen weer een zwart kleurtje gegeven.

Kan al vanaf het het weekend geen foto's uploaden naar galantfans dus die komen nog eraan.
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door marksanne »

Goed bezig! Uploaden van foto's? Ik zag net een plaatje staan in je topic, maar nu is ie weg?
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door TPA »

Ja na 5x proberen en timed out krijgen is er eentje erdoorheen. De volgende foto 6x geprobeerd en weer steeds timed out. Probeer het later nog wel een keertje anders gewoon upload via photobucket.
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door Twain »

tien tegen een... je foto's zijn te groot :)
Awesomeness = Verveling x Talent
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door TPA »

Is een logische gedachtengang. Dan zouden de foto's hierboven die wel erop staan, er niet mogen staan. Bij te grote foto's krijg je normaal de melding dat ze te groot zijn. ;) Maar zal het straks nog een keer proberen. Eerst mijn wisserarmen terugzetten.
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
miss_laatjuh
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door miss_laatjuh »

Heb jij iets van demping in je sub zitten ? Ik ga voor mijn sub ook een bass reflex kist maken zodat het nog wat harder kan :) speel nu in een gesloten kist van 50ltr en ga naar 70 met pijp dus
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door TPA »

Ik heb zelf niks qua demping in zitten, enkel mdf hout. Ben niet zo heel veeleisend :)

Je kunt de kist vullen met dempingswol, dat vergroot de inhoud van je kist met +- 10% Heb je bijvoorbeeld een kist met 70l en vul je die met dempingswol of iets soortgelijks, speelt de sub als in een kist van 77l zonder wol.

Je kan de kist zelf ook dempen met bitumen aan de binnenkant of steviger maken met dubbele platen of braces van mdf. Hoe steviger/stijver de kist des te beter.

Neem aan dat je de de bassreflex bouwt naar specs van de fabrikant of na berekening? Zo maar kist bouwen en een pijp erin doen is niet verstandig namelijk.
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Projecten”