Geplaatst: Di feb 14, 2012 22:08 Onderwerp: De 4G start niet meer
Gisterochtend wou ik met de 4G naar school gaan, maar ze wou niet starten. Je hoort de startmotor goed doordraaien, dus ik denk niet dat het iets elektrisch is. Het rare is dat ik dit weekend redelijk ver en veel gereden heb (van mijn kamer in omg. Rotterdam naar huis, omg. Arnhem, vandaar naar Meppel, weer terug naar huis en vandaar weer terug naar mijn kamer, tussen iedere rit door heeft de auto minstens een aantal uur stilgestaan), toen startte de auto iedere keer bij de eerste keer de sleutel omdraaien of bij de tweede keer (na het indrukken van gaspedaal voor de choke). Ook tijdens het rijden in het weekend heb ik niets raars opgemerkt. Alleen voor het weekend had de accu een keer moeite met het starten (ik denk vanwege de kou), waardoor de auto een keer met de starthulp van de buurman gestart moest worden.
Weet iemand waar dit aan kan liggen? Of heeft iemand tips wat ik naar kan kijken?
Bedankt voor de reacties, ik heb vandaag eerst school tot 4 uur , maar wanneer ik thuis ben ga ik eerst maar eens kijken of hij vonkt (dat is wat ik op een ander forum mee heb gekregen makkelijker te controleren dan de brandstoftoevoer).
En dan maar hopen dat het mankement niet al te moeilijk op te lossen is, omdat ik voor aanstaande maandag een afspraak had gemaakt om een nieuwe taxatie te laten uitvoeren.
Gisteren was het aan het regenen toen ik thuiskwam, totdat het donker werd (terwijl buienradar "af en toe een bui" had gemeld). Dus heb ik vanochtend gekeken.
De buurman heeft mij wat gereedschap uitgeleend en is even mee wezen kijken. Omdat ik achter het stuur zat om iedere keer te starten heb ik zelf de vonk niet gezien, de buurman gaf aan dat die eerst matig was (waarschijnlijk omdat de accu al flink is leeg getrokken van het iedere keer proberen te starten deze week). En toen we de starthulp aan de accu hadden gezet vonkte de bougie gewoon goed.
Vervolgens heeft hij bij de verdeler gekeken, terwijl ik de auto een keer startte. Dat deed volgens de buurman ook allemaal wat het moet doen.
Dus dan is denk ik het brandstofsysteem het volgende, hoe kan ik controleren of er brandstof de motor in komt?
Ok, ik zie inderdaad wel een klein rond dingetje zitten (die zit onderaan de carburateur, net boven de aansluiting op het inlaatspruitstuk), maar daar kan ik niets aan zien, dat ziet er zelfs als ik er een lamp bij pak helemaal zwart uit (vandaar dat ik eerst dacht dat dat het glaasje niet was, maar gewoon iets van kunststof). Wat zou ik daar precies door moeten zien?
Ok, er van uitgaande dat dat het goede glaasje is. Zou het dus betekenen dat er geen brandstof in de carburateur komt? Wat zou dan het eerstvolgende zijn om te controleren?