Galant fans forum NL (dutch) - Het forum voor de Galant liefhebbers! Forum Index Galant fans forum NL (dutch) - Het forum voor de Galant liefhebbers!
Als inloggen en/of posten niet lukt: verwijder je cookies!
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   
  Doneer!Doneer!    ThuisThuis    AlbumAlbum     KalenderKalender

White Galant 2.0 GTI 16V Hatchback
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 35, 36, 37  :| |:
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie   printer-friendly view    Galant fans forum NL (dutch) - Het forum voor de Galant liefhebbers! Forum Index -> (6G) Showcase
Auteur Bericht
KNOEI 8G
Club GF lid
Club GF lid



Geregistreerd op: 17-1-2009
Berichten: 1434
Woonplaats: Deurne

BerichtGeplaatst: Di okt 05, 2010 22:16    Onderwerp: Reageer met quote

Galant-GTI-2.0 schreef:
De auto zal gepromoveerd worden naar puur een "goed weer auto", en zal dus nagenoeg niks meer van pekel periode's gaan meemaken.


Goede keuze, zou anders toch een gemis op GF zijn duim up
Naar boven
Xenon
Moderator
Moderator



Geregistreerd op: 24-10-2007
Berichten: 3087
Woonplaats: Almelo

BerichtGeplaatst: Di okt 05, 2010 22:17    Onderwerp: Reageer met quote

Ha kijk! That's the spirit!
Je hebt 'm rijker dan Full Options uitgevoerd en weet precies wat je eraan hebt. Als de bliksem die put in jij en aan de slag ermee! Laughing

duim up
Naar boven
Galant-GTI-2.0
Club GF lid
Club GF lid



Geregistreerd op: 9-12-2007
Berichten: 5239
Woonplaats: Hier

BerichtGeplaatst: Vr okt 08, 2010 20:58    Onderwerp: Reageer met quote

Oke, de grondige inspecties zijn achter de rug, en ik kan de eerste "rapporten" opmaken wat betreft de staat van de carrosserie.

De witte GTi heeft dus op exact dezelfde plek als de zwarte de problemen. Opvallend is dat 1 sloper op die plek ook serieuze roespuntjes had, en de andere ook ver gevorderde vliegroest had. Lijkt mij dus op een typische plek voor dit model. Ik ben eigenlijk op alle bekende plekken met grof materiaal eroverheen geweest om te kijken wat het uiteindelijke resultaat gaat worden. Ik had evengoed voorlopig de kleine gaatjes kunnen laten zitten, maar ik wil het zoveel mogelijk isoleren voordat het gelast gaat worden, zodat het niet de kans krijgt nog verder te gaan. En op zich valt het eigenlijk redelijk mee. Er is 1 echt serieuze plek, en dan is de achterasophanging rechtsachter. Daar is zowel aan de onderzijde een flinke opening in, alsook in de wielkast. Dat daar in de wielkast een punt zat ,was ik me van bewust. Dat de onderzijde uiteindelijk ook zo groot zou worden toen alle roest weggehaald was, was me niet bekend. Tja, shit happens.
Voor de rest stelt het eigenlijk allemaal niet veel voor. Wat losse puntjes roest, voor 99,9 procent puntjes waar je nog niet met de top van je pink doorheen kunt en eigenlijk allemaal geisoleerde plekken. Geen grote samenhangende plekken zoals bij de achterwielophanging r.a.
Onder de tectyl is eigenlijk weinig verrassends uitgekomen. Het is overigens wel enorm goed dat ik toch heb besloten de onderzijde kaal te maken, want ik ben wel wat puntjes tegengekomen met vliegroest onder de tectyl. Nu stelt vliegroest uiteraard niks voor, maar dat zou wel een probleem KUNNEN worden, als je zo nog eens 6/7 jaar zou doorrijden.

Brengt ons meteen tot het volgende punt. Ik zit eraan te denken, om de boel grondiger als grondig aan te pakken, en de achteras eronderuit te halen. Dit om deze te laten stralen en poedercoaten. Nu ik toch alles uit elkaar ben aan het "slopen" , wil ik eigenlijk ook alles zo goed mogelijk doen. Alle onderdelen in uitmuntende staat terugbrengen, en zo goed en lang mogelijk conserveren voor de toekomst. Een gepoedercoate achteras zou betekenen dat ik er compleet geen omkijken meer naar heb, en daarbuiten ziet het er ook nog eens supermooi, en netjes uit. Heeft iemand enig idee op welke prijs je bij zoiets moet denken? Ik wil dan overigens hetzelfde aan de voorzijde gaan doen met het subframe e.d.

Dan nog een puntje waarover ik een beetje twijfel had. De onderzijde heeft op het blank metaal eerst een laklaag, vervolgens een soort van gele waslaag(die wat dikker op de lasnaden e.d. zit), en vervolgens de tectyllaag. Op sommige punten, waar wat vliegroest zat, heb ik de boel uiteraard blank moeten maken. Maar op de rest van de punten, zie ik het nut niet ervan in; om zó diep te schuren dat ik op het blanke metaal zit. Dat heeft mijn inziens geen meerwaarde als er geen roest aanwezig is. Wat is het verstandigste dan? Stoppen bij de gele was, en daar straks weer nieuwe overeen, of tot de laklaag? Of toch door tot het blanke?


Als laatste heb ik ook nog wat kleine onderdelen hier en daar binnen gekregen. Zoals onder andere de aansluitingen om mijn retourleiding van de brandstofdrukregelaar fatsoenlijk aan te sluiten, en een hoop New Old Stock spul. Alles nieuw in de doos, waaronder een zgn. eterna grille zoals op deze;



De dynamic 4's werden hier in W-europa er ook mee geleverd. Altijd benieuwd geweest hoe die grille zou staan op mijn auto. Tijd om het te gaan uitproberen dus Smile

Momenteel staan er ook nog een hoop spullen in bestellen, en zijn er ook nog spullen die ik nog moet bestellen(zoals o.a. de ankerplaten voor de achteras, revisiesetje voor de achterklauwen, gevlochten remslangen voor de achteras enz).


Heb eigenlijk van alle puntjes roest wat foto's geschoten. Zo allemaal bij elkaar lijkt het in 1x redelijk wat, maar het overgrote deel stelt niks voor. Te meer omdat eigenlijk alleen maar van de roestpunten foto's zijn, en niet van de legio goede plekken die de auto heeft. En ach, het is een auto van bijna 22 jaar. Ik heb er 3 jaar in kunnen rijden met minimale kosten wat betreft onderhoud. Ik heb er nagenoeg niks serieus aan gehad, op de verbrande klep na dan. Enkel het reguliere onderhoud, filters,remmen, en 2 homokineten,thermostaat en 2 temp voelers toen ik hem kocht. That's it. Dus tja, relatief gezien heb ik daarmee best wel wat geld bespaard als ik het vergelijk met veel andere auto's.

Het moge duidelijk zijn dat ik er een enorm stuk positiever tegenover sta. Het is natuurlijk weer wat werk, maar als je er eens serieus naar gaat kijken, is er maar 1 echt aandachtspunt en dat is rechtsachter. De rest stelt eigenlijk vrij weinig voor. En tegen de tijd dat ik deze punten allemaal heb opgelost, en klaar ben met de rest van de auto; rolt hij dus ook nieuwer als nieuw de garage uit. En de ritten die er dàn mee gemaakt gaan worden(+meetings e.d.) zullen een nòg hogere funfactor hebben dan voorheen al! Mr. Green


Laatst aangepast door Galant-GTI-2.0 op Za okt 09, 2010 10:34, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
SDH




Geregistreerd op: 26-5-2008
Berichten: 241
Woonplaats: nij beets

BerichtGeplaatst: Vr okt 08, 2010 22:24    Onderwerp: Reageer met quote

wat betreft het poedercoaten wij als bedrijf laten wel eens wat coaten en hebben ook wel eens gevraagd voor een enkel ding bijv. jou ophanging en dat kost minimaal 150 euro plus coating kosten 50/100 euro.
die 150 is een ''klein ordertoeslag'' en ivm omzetten kleur.
dit is wat ik weet voor in het noorden.

Gr SDH
Naar boven
kenny




Geregistreerd op: 8-12-2007
Berichten: 2161

BerichtGeplaatst: Za okt 09, 2010 09:51    Onderwerp: Reageer met quote

Je hebt het veel over vliegroest Dennis, maar wat ik zie is echt geen vliegroest.Dat is namelijk meer roest van losliggende deeltjes op het metaal. Ik zie bij jouw echt serieuze corrosie(put, spleet)De metalen delen zijn echt aangetast.Omdat het vaak erg dun metaal is, is de kans groot dat ook de binnenkanten van de kokerbalken,dorpels etc. ook zijn aangetast.(op de zelfde plaatsen waar het aan de buitenkant ook is aangetast)

Je doet er idd. erg goed aan om alles grondig te reinigen, neutraliseren en te isoleren.(alle bruine en zwarte putjes weghalen)

succes verder duim up
Naar boven
Galant-GTI-2.0
Club GF lid
Club GF lid



Geregistreerd op: 9-12-2007
Berichten: 5239
Woonplaats: Hier

BerichtGeplaatst: Za okt 09, 2010 10:14    Onderwerp: Reageer met quote

kenny schreef:
Je hebt het veel over vliegroest Dennis, maar wat ik zie is echt geen vliegroest.Dat is namelijk meer roest van losliggende deeltjes op het metaal. Ik zie bij jouw echt serieuze corrosie(put, spleet)De metalen delen zijn echt aangetast.Omdat het vaak erg dun metaal is, is de kans groot dat ook de binnenkanten van de kokerbalken,dorpels etc. ook zijn aangetast.(op de zelfde plaatsen waar het aan de buitenkant ook is aangetast)

Je doet er idd. erg goed aan om alles grondig te reinigen, neutraliseren en te isoleren.(alle bruine en zwarte putjes weghalen)

succes verder duim up


Sommige stukken die voorheen van afstand meer weg hadden van "vliegroest" , bleken bij de echt grondige inspectie die ik de afgelopen dagen gedaan heb, toch door de mand te vallen; doordat er toch een stukje inzat waar al een gaatje zat. Maar het valt alsnog behoorlijk mee. Ik kan er hier geen plaatjes van plaatsen, maar ik heb zelfs rechtsachter de binnenkant van de kokerbalken al gecontroleerd. En op wat serieuze roest rond die gaten na, is er nagenoeg niks te bekennen. En hier komt ook meteen het grof geschut naar binnen, want ik ga al die stukken eruit flexen, en de binnenkanten controleren. Zelfs op de plekken waar maar 1 klein gaatje is, gaat een veel groter stuk eruit. Houdt ook in dat ik van een sloper specifieke stukken plaat moet gaan snijden( die stukken onder de deuren hebben echt een specifiek motief erin), maar het houdt ook in dat ik er zeker van ben dat ik niks raars meer ga tegenkomen in die gebieden. Het belangrijkste is i.i.g. het isoleren van deze plekken. De plekken die eruit geflext gaan worden moeten dusdanig zijn, dat het alle roest die eventueel aan de binnenzijde zit, meeneemt.
Wordt dit veel werk? Zeker weten. Het zal ook wat mooie eurootjes gaan kosten. Maar tegelijkertijd zal het wel de redding van de auto zijn. En hetgeen wat hem gaat "conserveren" voor de toekomst.

Als ik het eens heel eerlijk bekijk, kan ik dit niet op dezelfde schaal als de 8G gaan vergelijken. Iets wat ik eerst wel deed. Aan die 8G kon je bezig blijven, veelal aan dezelfde problemen(trillende remmen, anyone.....), en mijn GTi heeft nooit ergens een dergelijk probleem gehad. Er zijn zelfs maar zeer weinig onderdelen gesneuveld, in de 3 jaar tijd dat ik ermee gereden heb.(op het in orde maken, nadat ik hem gekocht had na dan)


Overigens moet je bij het bekijken van de foto's, wel met 1 ding rekening houden. Die foto rechtsachter maakt de meeste indruk. Daardoor lijkt het geheel in 1x VEEL erger. Bekijk de foto's maar eens zonder na die ene foto te kijken, dan lijkt het peanuts. Maar op die plaats rechtsachter, zat voorheen wel een plaat gelast, die ik eraf gehaald heb. Beste man had dus een plaat EROVERheen gelast, ipv ERIN, en daarna een hoop kit en tectyl erop gespoten zodat het niet zou opvallen. Ik wilde daarna niet overal die complete kit en tectyl er weer afhalen, en heb dat slechts op een paar puntjes gedaan. Nu ik alles eraf had gehaald, viel me pas op dat het zo enorm slecht gedaan was. Dus de plaat verwijderd, en dit is dan wat erboven zit. Iets om te janken..... Neutral


Ik heb/had indertijd ook geen specifieke foto's van de zwarte GTi meer gemaakt, nadat ik over de gaten in kon prikken, maar bekijk mijn bovenstaande foto's, voornamelijk van rechtsachter, en vergroot dat probleem keer 5. Zo was het linksachter,rechtsachter, en zelfs het complete stuk onder de voeten van de bijrijder rechtsachter(kon je dus ook met je vingers doorheen gaan. Tel daarbij op dat de zwarte binnenin de kokerbalken ZEER serieus aangetast was, en je kunt je voorstellen waarom die indertijd weg gegaan was. Van die carrosserie moest je meer gaan verbouwen dan dat je heel kon laten. Schieten/Kill-em


Laatst aangepast door Galant-GTI-2.0 op Za okt 09, 2010 10:20, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Lowlands




Geregistreerd op: 18-12-2009
Berichten: 2026
Woonplaats: Almere

BerichtGeplaatst: Za okt 09, 2010 10:19    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind anders dat wiel ook wel ernstig......Daar zit toch je rem aan.......
Naar boven
Galant-GTI-2.0
Club GF lid
Club GF lid



Geregistreerd op: 9-12-2007
Berichten: 5239
Woonplaats: Hier

BerichtGeplaatst: Za okt 09, 2010 10:22    Onderwerp: Reageer met quote

Lowlands schreef:
Ik vind anders dat wiel ook wel ernstig......Daar zit toch je rem aan.......


Dat is gewoon de ankerplaat. Beschermt de boel wat tegen rotzooi e.d. Stelt totaal niks voor, en daar zit de remklauw ook niet aan vast.
Ga maar eens onder je eigen auto liggen, en dan maak je met een flits van de ankerplaten een foto, vanuit de binnenkant. Gegarandeerd dat je soortgelijke tafferelen ziet.

De roest op de remschijf die je daarachter ziet is simpelweg omdat de auto nu al langer als een jaar stop staat...
Naar boven
kenny




Geregistreerd op: 8-12-2007
Berichten: 2161

BerichtGeplaatst: Za okt 09, 2010 12:02    Onderwerp: Reageer met quote

Galant-GTI-2.0 schreef:
Lowlands schreef:
Ik vind anders dat wiel ook wel ernstig......Daar zit toch je rem aan.......


Dat is gewoon de ankerplaat. Beschermt de boel wat tegen rotzooi e.d. Stelt totaal niks voor, en daar zit de remklauw ook niet aan vast.
Ga maar eens onder je eigen auto liggen, en dan maak je met een flits van de ankerplaten een foto, vanuit de binnenkant. Gegarandeerd dat je soortgelijke tafferelen ziet.

De roest op de remschijf die je daarachter ziet is simpelweg omdat de auto nu al langer als een jaar stop staat...
De ankerplaten van mijn 8G waren ook helemaal weg. Er zat een dikke laag tectyl op die de boel nog bij elkaar hield Rolling Eyes
Naar boven
Galant-GTI-2.0
Club GF lid
Club GF lid



Geregistreerd op: 9-12-2007
Berichten: 5239
Woonplaats: Hier

BerichtGeplaatst: Ma okt 11, 2010 21:56    Onderwerp: Reageer met quote

Zo, we zijn weer ietjes verder. Auto is weer een flink stuk verder gedemonteerd, en van diverse binnenkanten van kokerbalken,afwateringskanalen e.d. zijn foto's. Dus uiteraard ook van de "gevoelige" plaats van de afwatering onder de voorruit. Genoeg bekende 6G's die daar problemen hebben gekregen, dus ik verwachte ook al behoorlijke symptomen bij die van mij. Maar waar hij op andere plekken ietjes tegenvielt, viel me dit behoorlijk mee.


^Foto gericht van midden richting bestuurderskant

^Foto gericht van midden richting bijrijderskant. Zichtbaar is de bekende koker die zorgt dat er geen afwateringswater in het interieur komt en geen water mee wordt aangezogen door de aanjager. Roest valt, zoals te zien is, behoorlijk mee.




Zo staat de auto er nu bij. Wielen zijn weer even terug geplaats omdat de auto even uit de garage is geweest, zodat er even gauw nog wat aan de put kon gebeuren. Die is in de afgelopen weken enorm opgeschoten. Put was er eigenlijk altijd al, maar nooit de goede hoogte, en geen echte vloer/muur erin. Afgelopen week toen ik vrij had dus compleet goed uitgegraven, en de beton wordt ook asap gestort. Dan nog een muurtje, en dan is de put ook af. Put is bijna over de gehele lengte van de garage, en zal iets van 9 meter lang zijn.

Momenteel is eigenlijk even de twijfel ingeslagen over wat de volgende stap is. Met andere woorden; HOE ga ik het aanpakken? Enkel de slechte plekken overal behandelen, of echt serieus aanpakken? Laatste houdt dus in dat ik echt de complete auto strip, tot de laatste schroef/bout. Motor/bak/kabelboom allemaal eruit; zodat ook de motorruimte compleet opnieuw gespoten kan worden. Subframe eronderuit,assen eronderuit, en ieder onderdeel wat ook maar iets serieus geleden heeft, vervangen. Dit houdt natuurlijk ook weer in dat het een ECHT serieus project wordt, en dat de naam "project" gerust vervangen kan worden door "restauratie". Houdt ook in dat alles een stuk langer gaat duren, en ook een BEHOORLIJK stuk duurder zal uitpakken. Maar tegelijkertijd is het wel de garantie dat de auto over 20 jaar nog steeds het NL wagenpark zal verrijken. Moeilijke keuze, aangezien het ook een enorme aanslag op mijn kostbare vrije tijd zal worden...


Financieel is het reeds een bodemloze put. Welke optie het ook gaat worden. De optie van verkopen is eigenlijk al van de lijst verdwenen. Daarvoor ben ik een TE groot liefhebber van deze modellen, en is het model TE zeldzaam. Als ze nu in overvloed zouden zijn, zoals bijv. met Golfjes, zou je kunnen zeggen; ik koop me een beter exemplaar. 1tje meer of minder zou daar zowieso geen gemis bij zijn. Maar bij een 6G Galant GTi ligt dat toch wat anders. Als ze nog te redden zijn, moet dat eigenlijk ook gebeuren....





Heb ook nog de grille binnengekregen, en wat werkplaatshandboeken en handboeken van de importeur HNG, waarvan in 1tje zelfs nog diverse rekeningen aanwezig zijn van een bepaalde Mitsubishi dealer in NL. Vrij gespecificeerd, met de aantallen auto's die ze verplicht moeten afnemen, de prijzen ervan, de kortingen die ze krijgen, enz,enz,enz. Ook een hoop modificaties die door de jaren hebben plaatsgevonden, waarvan ik zelfs niks afwist. Iedereen die een 6G GTi heeft, weet dat er op diverse sites of onderdelenleveranciers staat: 106 KW of 107 kw. Zo goed als niemand die weet wat het verhaal erachter is. Ik nu wel. Eind 1991 zijn alle 6G's voorzien van een "speciaal" lagedruk uitlaatsysteem, waardoor het motorvermogen toenam van 106 tot 107 kilowatt, en er 5 Nm vermogenswinst was. Strict gezien zou je onder een GTi van na 1991 dus ook andere uitlaatdelen moeten monteren, zou je hem echt origineel willen houden. Immers vergooi je anders je 2 pk en 5 Nm winst Laughing
En er zijn nog veel meer veranderingen in kabelbomen, of technische systemen, waar je je vraagtekens bij zet van het nut. Leuk om nu i.i.g. eens de beredeneringen en alles erbij te zien.
Grille is spiksplinternieuw, alleen ooit uit het plastic gehaald om een foto van te maken. 4x4 logo is aan de achterzijde bevestigd met 2 losse schroefjes, en ook het mitsu-logo is uitwisselbaar en zit met 2/3 schroefjes vast. Krijg steeds een grotere voorraad met zeldzaam en vooral NIEUW 6G spul! Stampen/Jumping
Naar boven
MarkSanne
Site Admin
Site Admin



Geregistreerd op: 3-10-2007
Berichten: 4973
Woonplaats: Gouda

BerichtGeplaatst: Wo okt 13, 2010 10:19    Onderwerp: Reageer met quote

Pfoei... ben benieuwd wat je gaat doen: restauratie of netjes opknappen. Vast en zeker dat je hart zegt: restauratie, maar eigenlijk een beetje gekkenwerk natuurlijk. Als je 'm op de juiste punten nu goed aanpakt en beschermd, en blijft controleren/bijhouden dan zal de auto over 20 jaar alsnog hier prima kunnen rondrijden lijkt me.
Naar boven
Uray25




Geregistreerd op: 23-3-2008
Berichten: 1736
Woonplaats: Hallum

BerichtGeplaatst: Wo okt 13, 2010 11:25    Onderwerp: Reageer met quote

Waar vindt je toch al die Onderdelen iedere keer weer...
Naar boven
Galant-GTI-2.0
Club GF lid
Club GF lid



Geregistreerd op: 9-12-2007
Berichten: 5239
Woonplaats: Hier

BerichtGeplaatst: Za okt 30, 2010 19:04    Onderwerp: Reageer met quote

Uray25 schreef:
Waar vindt je toch al die Onderdelen iedere keer weer...



Tja; goede contacten... Smile


Paar dagen geleden nog wat speciaal gereedschap gekocht voor de distributieriem te vervangen van mijn GTi(4G63 DOHC).
Ook nog 4 persberichten uit 1986 gekregen(inclusief persfoto's) van de 6G. In die tijd was het zelfs nog de bedoeling dat de 1.6 Galant 6G hier ook op de markt zou gezet worden!!! Specificaties e.d. staat er allemaal bij. Zelfde voor de vr4. In de eerste 2 persberichten(1986) hebben ze het uitvoerig over deze speciale auto met turbo en interkoeler(grappig, nooit erover nagedacht dat je "intercooler" zo makkelijk overzet in correct Nederlands), in de laatste 2 (1987 en 1988), staat duidelijk dat de Importeur HNG heeft aangegeven dat er in NL geen markt is voor een dergelijke auto. Tezamen daarmee ook 2 originele werkplaatsklappers/handboeken van Mitsubishi Motors, van enkel en alleen de 6G binnen gekregen. 2 klappers van elk 1200 pagina's , met werkelijk ALLES wat je ook maar ooit zou willen weten erover. De rest wat ik tot op heden had waren eigenlijk alleen maar hoofdstukken, of specifieke dingen voor bepaalde jaartallen + supplementen, maar nu heb ik de complete "real deal".


Verder ben ik nu druk zoekende naar een set originele, nieuwe dorpels voor de 6G. Volgens de werkplaatshandboeken zouden deze zo leverbaar moeten zijn, om ze te kunnen vervangen in geval van schade; dus dat is de beste oplossing voor mijn probleem met de dorpels. Ga eerst eens een hoop onderdelen bij elkaar verzamelen, en een hoop benodigde informatie zoeken; en dan gaan we echt aan project 6G GTi beginnen! Stampen/Jumping
Naar boven
kenny




Geregistreerd op: 8-12-2007
Berichten: 2161

BerichtGeplaatst: Zo okt 31, 2010 15:35    Onderwerp: Reageer met quote

Wanneer je de tijd hebt is het een mooi project. Maar mijn ervaring is dat je vaak vol goede moed begint, maar dat je gaandeweg het project, toch wat motivatie en focus verliest, waardoor het steeds meer een moetje wordt.
Maar jou kennende zul je ondanks dat, toch doorzetten om het perfect te krijgen.

succes iig.
Naar boven
KNOEI 8G
Club GF lid
Club GF lid



Geregistreerd op: 17-1-2009
Berichten: 1434
Woonplaats: Deurne

BerichtGeplaatst: Zo okt 31, 2010 16:57    Onderwerp: Reageer met quote

kenny schreef:
Wanneer je de tijd hebt is het een mooi project. Maar mijn ervaring is dat je vaak vol goede moed begint, maar dat je gaandeweg het project, toch wat motivatie en focus verliest, waardoor het steeds meer een moetje wordt.
Maar jou kennende zul je ondanks dat, toch doorzetten om het perfect te krijgen.

succes iig.


Inderdaad, maar "Thumbs up" dat je toch die stap neemt!! duim up
Naar boven
KNOEI 8G
Club GF lid
Club GF lid



Geregistreerd op: 17-1-2009
Berichten: 1434
Woonplaats: Deurne

BerichtGeplaatst: Wo feb 08, 2012 23:18    Onderwerp: Reageer met quote

Ik was eigenlijk wel benieuwd hoe het stond met "DE witte!"!!?! Smile
Naar boven
Galant-GTI-2.0
Club GF lid
Club GF lid



Geregistreerd op: 9-12-2007
Berichten: 5239
Woonplaats: Hier

BerichtGeplaatst: Do feb 09, 2012 18:25    Onderwerp: Reageer met quote

KNOEI 8G schreef:
Ik was eigenlijk wel benieuwd hoe het stond met "DE witte!"!!?! Smile



Die staat, omdat ik tot op heden nog niet alle benodigde onderdelen heb kunnen bemachtigen, nog steeds in een (verwarmde) garage. Hij gaat er dus zeker niet op achteruit ergens buiten op een weilandje, maar veel voortgang zit er op het moment ook niet in.
Naar boven
KNOEI 8G
Club GF lid
Club GF lid



Geregistreerd op: 17-1-2009
Berichten: 1434
Woonplaats: Deurne

BerichtGeplaatst: Do feb 09, 2012 19:16    Onderwerp: Reageer met quote

Jammer man, maar wel top dat hij rustig aan het wachtten op "betere tijden" Smile
Naar boven
Galant-GTI-2.0
Club GF lid
Club GF lid



Geregistreerd op: 9-12-2007
Berichten: 5239
Woonplaats: Hier

BerichtGeplaatst: Vr feb 10, 2012 11:22    Onderwerp: Reageer met quote

KNOEI 8G schreef:
Jammer man, maar wel top dat hij rustig aan het wachtten op "betere tijden" Smile


Ik heb hem ook weer zover mogelijk in elkaar gezet, zodat ik later niks kwijt ben/raak. Enkel het voorfront ligt er nog af, en een paar dingen in het interieur. Dus voorlopig, totdat ik echt alles heb wat ik zowel nodig heb , als wat ik wil, kon hij niet beter staan. Droog, verwarmd, wat wil hij nog meer? Motor loopt nog als nieuw, en hij gaat zo nu en dan(met beter weer) toch nog wel eens de garage uit om alles een beetje gangbaar te houden.


Misschien ook maar beter zo, voorlopig. Ik kan rustig de onderdelen verzamelen, en als ik dan eenmaal alles heb; eraan beginnen. In de tussentijd kost een vriendin ook een paar centen, en begint mijn bankrekening al te janken met de vooruitzichten van een huisje kopen(misschien net over de grens in Belgie) Neutral


En in de tussentijd kan ik me nog wel wat vermaken met de crown Smile




Naar boven
foks




Geregistreerd op: 11-8-2008
Berichten: 1500
Woonplaats: schiecity

BerichtGeplaatst: Za feb 11, 2012 13:16    Onderwerp: Reageer met quote

wat een bazenmobiel is dat zeg!! wauw Woow/Woow
Naar boven
Galant-GTI-2.0
Club GF lid
Club GF lid



Geregistreerd op: 9-12-2007
Berichten: 5239
Woonplaats: Hier

BerichtGeplaatst: Za feb 11, 2012 19:48    Onderwerp: Reageer met quote

foks schreef:
wat een bazenmobiel is dat zeg!! wauw Woow/Woow


Dank je!

Ik zal in offtopic binnenkort wel eens wat meer foto´s plaatsen Smile
Naar boven
Xenon
Moderator
Moderator



Geregistreerd op: 24-10-2007
Berichten: 3087
Woonplaats: Almelo

BerichtGeplaatst: Za feb 11, 2012 22:15    Onderwerp: Reageer met quote

Goed plan Dennis. Doen!
Post dan ook wat plaatjes van de zij-/achterkant en het interieur Mr. Green
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie   printer-friendly view    Galant fans forum NL (dutch) - Het forum voor de Galant liefhebbers! Forum Index -> (6G) Showcase Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 35, 36, 37  :| |:
Pagina 37 van 37

 


Gehost door MessageBoard.nl
   Powered by phpBB © 2001 phpBB Group
   Protected by: 17357 aanvallen geblokkeerd
Counter