Galant fans forum NL (dutch) - Het forum voor de Galant liefhebbers! Forum Index Galant fans forum NL (dutch) - Het forum voor de Galant liefhebbers!
Als inloggen en/of posten niet lukt: verwijder je cookies!
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   
  Doneer!Doneer!    ThuisThuis    AlbumAlbum     KalenderKalender

Mivec motors mitsubishi
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende  :| |:
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie   printer-friendly view    Galant fans forum NL (dutch) - Het forum voor de Galant liefhebbers! Forum Index -> Vragen
Auteur Bericht
VR-4styler




Geregistreerd op: 27-3-2009
Berichten: 119
Woonplaats: Londerzeel

BerichtGeplaatst: Wo dec 23, 2009 22:07    Onderwerp: Mivec motors mitsubishi Reageer met quote

Heeft toevallig iemand meer ervaring of informatie over de MIVEC motors van mitsubishi?

Heb er al een paar gezien en verhalen e andere gehoord maar niets concreet.

Specifiek over deze wagen http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//auto.marktplaats.nl/mitsubishi/305851695-mitsubishi-colt-cao-mivec-enige-in-nederland.html

Ik heb de wagen dit jaar zien staan op de galantfans meeting.

Alle informatie over deze motor is welkom.

Dank bij voorbaat.
Naar boven
evo driver




Geregistreerd op: 24-11-2007
Berichten: 2214
Woonplaats: Noord-Holland

BerichtGeplaatst: Wo dec 23, 2009 22:50    Onderwerp: Reageer met quote

De auto is van rc power hij is wel geregistreerd op dit forum maar hij is wel vaak actief op www.mitsupowerforum.nl Het is gewoon dat bij een bepaald toerental de kleplift wordt vergroot zodat er een groter lucht-brandstof mengsel de cilinder in kan
Naar boven
MD
Site Admin
Site Admin



Geregistreerd op: 9-10-2007
Berichten: 5249
Woonplaats: Beverwijk

BerichtGeplaatst: Wo dec 23, 2009 23:31    Onderwerp: Reageer met quote

yep dat is een 4g92 blok.
1.6L
mij net ff te klein.
maar rijd leuk hoor.
Naar boven
thom3108




Geregistreerd op: 17-7-2009
Berichten: 918
Woonplaats: udenhout

BerichtGeplaatst: Do dec 24, 2009 00:13    Onderwerp: Reageer met quote

MIVEC is hetzelfde als honda's V-tec
Naar boven
VR-4styler




Geregistreerd op: 27-3-2009
Berichten: 119
Woonplaats: Londerzeel

BerichtGeplaatst: Do dec 24, 2009 09:37    Onderwerp: Reageer met quote

Ja ik wist al dat de MIVEC motors hetzelfde systeem is als de V-TECH van honda en VVT van toyota enzoverder.

Maar hier in belgie zeggen de garagisten dat die systemen van die tijd niet zo goed werkten omdat ze nog niet op punt stonden, en in deze tijden wel omdat ze bijna in al mitsubishi de dag van vandaag worden toegepast.

Weet er toevallig iemand iets meer over dat er problemen zijn met deze motors of kinderziektes?

Want ik heb misschien wel intresse om hem te kopen.

Ja idd een 1600 is een klein motortje maar ik ben eigenlijk altijd voor coltjes geweest, en ik vind dat standaard 175pk toch redelijk wat is voor zo een klein motortje. Alleen weet ik niet of ze in het echt wel 175pk's hebben. Kan goed zijn dat je ze op de rollebank zet en ze maar 160 ofzo hebben.

En met het lage gewicht van de wagen komt dat ook goed uit, en dat kan ik met men galant niet.
Naar boven
Robbie-Avance




Geregistreerd op: 5-12-2009
Berichten: 494

BerichtGeplaatst: Do dec 24, 2009 11:14    Onderwerp: Reageer met quote

VR-4styler schreef:
Ja ik wist al dat de MIVEC motors hetzelfde systeem is als de V-TECH van honda en VVT van toyota enzoverder.


V-TECH is kinder speelgoed en honda maakt VTEC. Smile

Het ligt er aan wat je wilt. Als je een velle snelle auto wilt kan je dit goed de MIVEC kopen. Als je meer van het snelweg cruisen bent is een wat zwaardere motor fijn. Heb hiervoor een VTI VTEC gereden en ik werd er een beetje gek van dat ik met 140 km/u rijden 5.000rpm draaide. Maar in de stad was hij een stuk veller als de galant. Dus beide hebben ze voor en nadelen.
Naar boven
MarkSanne
Site Admin
Site Admin



Geregistreerd op: 3-10-2007
Berichten: 4973
Woonplaats: Gouda

BerichtGeplaatst: Do dec 24, 2009 11:32    Onderwerp: Reageer met quote

Robbie-Avance schreef:
Het ligt er aan wat je wilt. Als je een velle snelle auto wilt kan je dit goed de MIVEC kopen. Als je meer van het snelweg cruisen bent is een wat zwaardere motor fijn. Heb hiervoor een VTI VTEC gereden en ik werd er een beetje gek van dat ik met 140 km/u rijden 5.000rpm draaide. Maar in de stad was hij een stuk veller als de galant. Dus beide hebben ze voor en nadelen.


Velle = de buitenkant van je lichaam, maar dan hoort er eigenlijk nog wel een 'n' achter.

Veller = Feller.

Yellow Wink
Naar boven
evo driver




Geregistreerd op: 24-11-2007
Berichten: 2214
Woonplaats: Noord-Holland

BerichtGeplaatst: Do dec 24, 2009 11:46    Onderwerp: Reageer met quote

mivec is niet hetzelfde als vtec van honda honda heeft een 3 kleppen voor de inlaat en mitsubishi veranderd de kleplift hoogte dus de kleppen verder opent bij een bepaalt toerental dat door de oliedruk de kleppen verder worden geduwd. Bij honda worden er dan ipv 2 kleine inlaat kleppen normaal gesproken bediend maar op hogere toerentallen wordt er door de oliedruk ipv de 2 kleine kleppen 1 grote klep bediend.

En vvt is variabele kleptiming dus het verdraaien van de nokkenassen cq kleptiming dus is weer iets anders dan mivec en vtec
Naar boven
thom3108




Geregistreerd op: 17-7-2009
Berichten: 918
Woonplaats: udenhout

BerichtGeplaatst: Do dec 24, 2009 18:08    Onderwerp: Reageer met quote

remco, ben ik het niet helemaal met je eens,

v-tec heb je in diverse uitvoeringen.

de oudere Vtec systemen maken gebruik van een extra nok op de nokkenas die normaal loos zweeft, bij bepaalde toeren neemt deze nok het over en verandert de kleptiming en kleplift hoogte.

maar wat ik bedoelde met mitsubishi's MIVEC is hondas VTEC is eigenlijk een simpele manier om te zeggen dat het je kleppen gedrag verandert. ik denk dat hij dat ook wel doorhad.
Naar boven
kenny




Geregistreerd op: 8-12-2007
Berichten: 2161

BerichtGeplaatst: Do dec 24, 2009 18:53    Onderwerp: Reageer met quote

Valvetronic is de BMW uitvoering.Wat weer een opvolger is van de VANOS.

Variabele kleptiming,openings duur en mate van openen.
Naar boven
thom3108




Geregistreerd op: 17-7-2009
Berichten: 918
Woonplaats: udenhout

BerichtGeplaatst: Do dec 24, 2009 18:54    Onderwerp: Reageer met quote

en fiat heeft nu multi-air. maar dat is weer net iets anders maar eigenlijk ook variabele kleptiming
Naar boven
evo driver




Geregistreerd op: 24-11-2007
Berichten: 2214
Woonplaats: Noord-Holland

BerichtGeplaatst: Do dec 24, 2009 19:39    Onderwerp: Reageer met quote

@ thom je hebt gelijk over die nok dat bedoelde ik ook ipv klep.
Naar boven
thom3108




Geregistreerd op: 17-7-2009
Berichten: 918
Woonplaats: udenhout

BerichtGeplaatst: Do dec 24, 2009 20:19    Onderwerp: Reageer met quote

oh oke, zitten we toch op het zelfde niveau;)
Naar boven
evo driver




Geregistreerd op: 24-11-2007
Berichten: 2214
Woonplaats: Noord-Holland

BerichtGeplaatst: Do dec 24, 2009 22:33    Onderwerp: Reageer met quote

bedacht me net trouwens wat ik beschreef over de mivec van mitsubishi is van de grandis de colt cz en de evo enz heeft een ander preciepe bijna hetzelfde als v-tech
Naar boven
thom3108




Geregistreerd op: 17-7-2009
Berichten: 918
Woonplaats: udenhout

BerichtGeplaatst: Vr dec 25, 2009 01:46    Onderwerp: Reageer met quote

ik weet niet precies hoe dat zit remco... eigenlijk nooit echt op gelet. ik weet wel wat het met oliedruk werkt maar of er nou een 3de nok zit? weet ik niet, want bij sommige systemen verdraait de nokkenas tenopzichte van het nokkenas tandwiel toch? om de klep vervroeging te krijgen.

durf dat btw niet met zekerheid te zeggen
Naar boven
Kaneda




Geregistreerd op: 25-11-2007
Berichten: 438
Woonplaats: Hardenberg

BerichtGeplaatst: Vr dec 25, 2009 09:56    Onderwerp: Reageer met quote

thom3108 schreef:
MIVEC is hetzelfde als honda's V-tec


Als ik het verhaal in de adv. zo lees lijkt het meer op de iV-TEC.
Deze draaien standaart ook 8500Rpm. Maat van mij heeft een Civic EP3 en daar kickt de V-TEC in bij 6200Rpm. Als je dan overschakeld bij 8500Rpm blijft hij in de V-TEC.

Zeer rappe bak!!!
Naar boven
Robbie-Avance




Geregistreerd op: 5-12-2009
Berichten: 494

BerichtGeplaatst: Vr dec 25, 2009 12:28    Onderwerp: Reageer met quote

misschien maakt dit een hoop duidelijker.

http://www.youtube.com/watch?v=AcT_ZyY3F0k
Naar boven
MD
Site Admin
Site Admin



Geregistreerd op: 9-10-2007
Berichten: 5249
Woonplaats: Beverwijk

BerichtGeplaatst: Vr dec 25, 2009 12:39    Onderwerp: Reageer met quote

de taal kan een klein probleem zijn voor sommige Mr. Green
maar plaatjes en illustraties zeggen voldoende.
http://www.youtube.com/watch?v=mgDdbrMh6bo&feature=related

mivec, vtec en vvti
Naar boven
Robbie-Avance




Geregistreerd op: 5-12-2009
Berichten: 494

BerichtGeplaatst: Vr dec 25, 2009 13:00    Onderwerp: Reageer met quote

ja dat is ook een mooie duidelijk filmpje.
Naar boven
Super Top




Geregistreerd op: 24-4-2008
Berichten: 679
Woonplaats: Oosterbeek

BerichtGeplaatst: Vr dec 25, 2009 14:28    Onderwerp: Reageer met quote

Die auto is inderdaad van RC Power. Zit zelf ook op het mitsupower forum. Die auto is van binnen gestript. Hij rijd er o.a. mee op de Nurburgring. Las ergens dat ie ermee op de rollenbank was geweest. Scores waren geloof ik 158,7 pk en 158 nm. Blok is ingebouwd door Atec.
Naar boven
VR-4styler




Geregistreerd op: 27-3-2009
Berichten: 119
Woonplaats: Londerzeel

BerichtGeplaatst: Vr dec 25, 2009 23:29    Onderwerp: Reageer met quote

Ja die filmpjes heb ik ook al gezien maarja het een is in het japans dus eigenlijk versta je er geen knijt van.

Ai 158pk is al niet veel meer, das wel eventjes een dipje, maarja met de nodig revisie en aanpassingen kunnen wedie er wel terug uithalen.

Maar zouden jullie me hem aanraden om te kopen?

Men vriendin is er al op tegen omdat we dan geen koffer meer hebben voor te gaan winkelen, maar eigenlijk interesserd me dat geen zak.
Ik wil gewoon hard gaan Grapje/Razz
Naar boven
MarkSanne
Site Admin
Site Admin



Geregistreerd op: 3-10-2007
Berichten: 4973
Woonplaats: Gouda

BerichtGeplaatst: Za dec 26, 2009 09:10    Onderwerp: Reageer met quote

Weet niet wat je budget is, maar je kunt natuurlijk voor een nog niets eens zo'n absurd bedrag naar een Galant of Legnum VR4 kijken. Snelheid en kofferruimte zat Yellow Wink Evo's zijn een idee, maar over het algemeen behoorlijk prijzig.
Naar boven
MD
Site Admin
Site Admin



Geregistreerd op: 9-10-2007
Berichten: 5249
Woonplaats: Beverwijk

BerichtGeplaatst: Za dec 26, 2009 10:49    Onderwerp: Reageer met quote

die mivec past niet.
ligt verkeerd om.
Naar boven
Super Top




Geregistreerd op: 24-4-2008
Berichten: 679
Woonplaats: Oosterbeek

BerichtGeplaatst: Za dec 26, 2009 11:21    Onderwerp: Reageer met quote

VR-4styler schreef:
Men vriendin is er al op tegen omdat we dan geen koffer meer hebben voor te gaan winkelen, maar eigenlijk interesserd me dat geen zak.
Ik wil gewoon hard gaan Grapje/Razz


Die kofferruimte zal het probleem niet zo snel zijn. Hoop alleen niet dat je nog van plan bent achterpassagiers mee te nemen.
De achterbank en alle binnenbekleding is er uit.
Naar boven
VR-4styler




Geregistreerd op: 27-3-2009
Berichten: 119
Woonplaats: Londerzeel

BerichtGeplaatst: Za dec 26, 2009 17:10    Onderwerp: Reageer met quote

Ja idd in dat geval zijn een VR-4 of evo beter maar ik heb er al een naar naar aan het uitkijken geweest voor een evo 6, tax en verzekering hier in belgie valt nogal mee maar die speelgoedjes gaan toch nog altijd enorm veel geld kwa verkoopsprijs.

De carroserie maakt me niks uit, kwil zelf een wagen puur eigenlijk voor de power, as er passagiers in zoude moeten moeten ze maar een andere wagen zoeken om met mee te rijden.

Hoe bedoel je hij past niet?
Ik ga de motor niet overbouwen, wil gwn de wagen kopen.

Maar kwa motor zou hij betrouwbaar zijn?
Zouden jullie me hem aanraden voor te kopen?
Hij vraagt nu 3100 maar ik mag ook een goed bod doen zei hij.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie   printer-friendly view    Galant fans forum NL (dutch) - Het forum voor de Galant liefhebbers! Forum Index -> Vragen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende  :| |:
Pagina 1 van 2

 


Gehost door MessageBoard.nl
   Powered by phpBB © 2001 phpBB Group
   Protected by: 17357 aanvallen geblokkeerd
Counter