De auto is van rc power hij is wel geregistreerd op dit forum maar hij is wel vaak actief op www.mitsupowerforum.nl Het is gewoon dat bij een bepaald toerental de kleplift wordt vergroot zodat er een groter lucht-brandstof mengsel de cilinder in kan
Ja ik wist al dat de MIVEC motors hetzelfde systeem is als de V-TECH van honda en VVT van toyota enzoverder.
Maar hier in belgie zeggen de garagisten dat die systemen van die tijd niet zo goed werkten omdat ze nog niet op punt stonden, en in deze tijden wel omdat ze bijna in al mitsubishi de dag van vandaag worden toegepast.
Weet er toevallig iemand iets meer over dat er problemen zijn met deze motors of kinderziektes?
Want ik heb misschien wel intresse om hem te kopen.
Ja idd een 1600 is een klein motortje maar ik ben eigenlijk altijd voor coltjes geweest, en ik vind dat standaard 175pk toch redelijk wat is voor zo een klein motortje. Alleen weet ik niet of ze in het echt wel 175pk's hebben. Kan goed zijn dat je ze op de rollebank zet en ze maar 160 ofzo hebben.
En met het lage gewicht van de wagen komt dat ook goed uit, en dat kan ik met men galant niet.
Ja ik wist al dat de MIVEC motors hetzelfde systeem is als de V-TECH van honda en VVT van toyota enzoverder.
V-TECH is kinder speelgoed en honda maakt VTEC.
Het ligt er aan wat je wilt. Als je een velle snelle auto wilt kan je dit goed de MIVEC kopen. Als je meer van het snelweg cruisen bent is een wat zwaardere motor fijn. Heb hiervoor een VTI VTEC gereden en ik werd er een beetje gek van dat ik met 140 km/u rijden 5.000rpm draaide. Maar in de stad was hij een stuk veller als de galant. Dus beide hebben ze voor en nadelen.
Het ligt er aan wat je wilt. Als je een velle snelle auto wilt kan je dit goed de MIVEC kopen. Als je meer van het snelweg cruisen bent is een wat zwaardere motor fijn. Heb hiervoor een VTI VTEC gereden en ik werd er een beetje gek van dat ik met 140 km/u rijden 5.000rpm draaide. Maar in de stad was hij een stuk veller als de galant. Dus beide hebben ze voor en nadelen.
Velle = de buitenkant van je lichaam, maar dan hoort er eigenlijk nog wel een 'n' achter.
mivec is niet hetzelfde als vtec van honda honda heeft een 3 kleppen voor de inlaat en mitsubishi veranderd de kleplift hoogte dus de kleppen verder opent bij een bepaalt toerental dat door de oliedruk de kleppen verder worden geduwd. Bij honda worden er dan ipv 2 kleine inlaat kleppen normaal gesproken bediend maar op hogere toerentallen wordt er door de oliedruk ipv de 2 kleine kleppen 1 grote klep bediend.
En vvt is variabele kleptiming dus het verdraaien van de nokkenassen cq kleptiming dus is weer iets anders dan mivec en vtec
de oudere Vtec systemen maken gebruik van een extra nok op de nokkenas die normaal loos zweeft, bij bepaalde toeren neemt deze nok het over en verandert de kleptiming en kleplift hoogte.
maar wat ik bedoelde met mitsubishi's MIVEC is hondas VTEC is eigenlijk een simpele manier om te zeggen dat het je kleppen gedrag verandert. ik denk dat hij dat ook wel doorhad.
bedacht me net trouwens wat ik beschreef over de mivec van mitsubishi is van de grandis de colt cz en de evo enz heeft een ander preciepe bijna hetzelfde als v-tech
ik weet niet precies hoe dat zit remco... eigenlijk nooit echt op gelet. ik weet wel wat het met oliedruk werkt maar of er nou een 3de nok zit? weet ik niet, want bij sommige systemen verdraait de nokkenas tenopzichte van het nokkenas tandwiel toch? om de klep vervroeging te krijgen.
Als ik het verhaal in de adv. zo lees lijkt het meer op de iV-TEC.
Deze draaien standaart ook 8500Rpm. Maat van mij heeft een Civic EP3 en daar kickt de V-TEC in bij 6200Rpm. Als je dan overschakeld bij 8500Rpm blijft hij in de V-TEC.
Die auto is inderdaad van RC Power. Zit zelf ook op het mitsupower forum. Die auto is van binnen gestript. Hij rijd er o.a. mee op de Nurburgring. Las ergens dat ie ermee op de rollenbank was geweest. Scores waren geloof ik 158,7 pk en 158 nm. Blok is ingebouwd door Atec.
Ja die filmpjes heb ik ook al gezien maarja het een is in het japans dus eigenlijk versta je er geen knijt van.
Ai 158pk is al niet veel meer, das wel eventjes een dipje, maarja met de nodig revisie en aanpassingen kunnen wedie er wel terug uithalen.
Maar zouden jullie me hem aanraden om te kopen?
Men vriendin is er al op tegen omdat we dan geen koffer meer hebben voor te gaan winkelen, maar eigenlijk interesserd me dat geen zak.
Ik wil gewoon hard gaan
Weet niet wat je budget is, maar je kunt natuurlijk voor een nog niets eens zo'n absurd bedrag naar een Galant of Legnum VR4 kijken. Snelheid en kofferruimte zat Evo's zijn een idee, maar over het algemeen behoorlijk prijzig.
Men vriendin is er al op tegen omdat we dan geen koffer meer hebben voor te gaan winkelen, maar eigenlijk interesserd me dat geen zak.
Ik wil gewoon hard gaan
Die kofferruimte zal het probleem niet zo snel zijn. Hoop alleen niet dat je nog van plan bent achterpassagiers mee te nemen.
De achterbank en alle binnenbekleding is er uit.
Ja idd in dat geval zijn een VR-4 of evo beter maar ik heb er al een naar naar aan het uitkijken geweest voor een evo 6, tax en verzekering hier in belgie valt nogal mee maar die speelgoedjes gaan toch nog altijd enorm veel geld kwa verkoopsprijs.
De carroserie maakt me niks uit, kwil zelf een wagen puur eigenlijk voor de power, as er passagiers in zoude moeten moeten ze maar een andere wagen zoeken om met mee te rijden.
Hoe bedoel je hij past niet?
Ik ga de motor niet overbouwen, wil gwn de wagen kopen.
Maar kwa motor zou hij betrouwbaar zijn?
Zouden jullie me hem aanraden voor te kopen?
Hij vraagt nu 3100 maar ik mag ook een goed bod doen zei hij.