Geplaatst: Do dec 29, 2011 22:18 Onderwerp: 8G V6 met kerstverlichting op het dashboard!?
Ik heb mn gas erin zitten, loopt prima, gister lkkr voor 60 euro
op en neer winterberg gegast, en niet bepaalt rustig gereden..
Maar nu, ik had al gemerkt dat ie stationair op benzine al af en toe een hikje had, het werd iets erger als je hem in "D" zette, maar verder niet
storends. Af en toe een schokje door de auto, en als je aan de uitlaat
luisterd, hoor je dat ie af en toe een plofje mist zeg maar.
Nu Lpg erin, en zoals mij al verteld was, de nukken die ie op benzine
heeft wordt op gas erger, nou dat klopt dus, hij loopt iets onregelmatig,
aan de uitlaat hoor je dat ie iets vaker een plofje misplaatst,en je voelt
de motor draaien als je voor het stoplicht staat, héél irritant.
De viergasmeting was wel perfect met de keuring.
Plus het feit dat ik een CE lampje kreeg, wat na uitlezen (28 euro armer)
resulteerde in een (MISFIRE CIL 4) melding.
Gereset, zelf nog een keer, maar "The Light Of Death'' blijft terugkomen.
Mn gasklephuis heb ik schoon, bougie's zijn vervangen voor het "beter
voor LPG type" en mn luchtfilter is ook schoon.
Nu is het vermoeden dat het in mn bougiekabels zit, maar na prijs
gehoord te hebben (€275,-!)zoek ik wel iets meer als een vermoeden.
Plus dat iemand weet of ik ze ergens anders als bij de dealert kan kopen,
want ik heb tot nog toe weinig geluk.
Wat denken jullie?
Laatst aangepast door Malfie op Do feb 16, 2012 21:14, in totaal 1 keer bewerkt
Heb trouwens eens in het donker gekeken naar mn kabels, het is niet zo
erg als met mn 7g toendestijds, toen had ik een lavabol onder mn kap,
maar zie toch wel wel enige regelmaat hier en daar een lichtpuntje verschijnen
op verschillende plekken op de kabels.
Dus andere kabels is een must.
Nu ben ik wezen kijken voor originele, 275 euro, via Remko wat goedkoper,
maar heb ze nu ook gevonden van BERU 144 incl en van Nipparts 104 incl...
Iemand ervaringen met deze merken? BERU staat wel goerd aangeschreven,
wat ik zo her en de lees, en Nipparts heefft ook alleen maar A-quallity, wat ze
zeggen..
Laatst aangepast door Malfie op Ma jan 02, 2012 14:22, in totaal 1 keer bewerkt
Met dit soort onderdelen ben ik vrij makkelijk in dat moet gewoon orgineel.
Dit hebben we bv ook bij de coltjes en space wagons gezien. Door vaak aftermarked bougiekabels en verdelerkappen en rotors dat toch de onstekings units defect gaan. Voor mijzelf zou ik ook voor orgineel gaan tenzij je natuurlijk flink aan het tunen bent maar dat is een ander verhaal.
Maar dit is natuurlijk mijn mening en de ervaring die ik er bij heb.
Met dit soort onderdelen ben ik vrij makkelijk in dat moet gewoon orgineel.
Dit hebben we bv ook bij de coltjes en space wagons gezien. Door vaak aftermarked bougiekabels en verdelerkappen en rotors dat toch de onstekings units defect gaan. Voor mijzelf zou ik ook voor orgineel gaan tenzij je natuurlijk flink aan het tunen bent maar dat is een ander verhaal.
Maar dit is natuurlijk mijn mening en de ervaring die ik er bij heb.
gr. remco
Nipparts maakt toch (deels) gebruik van originele mallen machines etc..?
voor een flink aantal van hun producten zou dus moeten gelden dat ze delfde zouden moeten zijn als de oem onderdelen.
Ik heb geen idee waar het in zit. Dit zijn enkel mijn bevindingen. Ook is meestal de pasvorm en de lengte niet helemaal hetzelfde waardoor ze overal en nergens tegen aan liggen te raggen.
Ik heb ooit een wiel lager gemonteerd van nipparts....zucht.
Binnen 10.000 km zat er een originele op.
Dus ik deel de mening van Remco, gewoon origineel, altijd goed.
Nu ben ik wezen kijken voor originele, 275 euro, via Remko wat goedkoper,
maar heb ze nu ook gevonden van BERU 144 incl en van Nipparts 104 incl...
Iemand ervaringen met deze merken? BERU staat wel goerd aangeschreven,
wat ik zo her en de lees, en Nipparts heefft ook alleen maar A-quallity, wat ze
zeggen..
Gewoon Magnecors erop... Is ook niets mis mee...
Duurder dan de B-Merken maar toch weer goedkoper dan Origineel Mitsubishi...
Jongens bedankt voor jullie meningen, uitlatingen en waarschuwingen, het
helpt altijd een beetje de "juiste" keuze te maken. Nipparts heb ik het ook
niet zo op, weet niet waarom, maar hoor er teveel over, toen wilde ik voor
de BERU's gaan, en nu komt Raymond hiermee, (thnx!), en heb ik ze hier
besteld en zij ze onderweg, zij claimen beter te zijn als origineel, en
worden op zwaar getunende motoren toegepast dus neem aan dat het goed
is.. Blijft afwachten natuurlijk, maar het ziet er goed uit en is duidelijk goed-
koper als die altijd té (sorry hoor) dure mitsuonderdelen. Ik was nu
omgerekend 154 euro kwijt inclusief verzenden vanuit Engeland.
Grappig daar bestellen en versturen is gewoon wéér goedkoper als hetzelfde
product hier bestellen... lol das de zoveelste keer al...
Ik ben benieuwd, ik heb de Magnecor KV85 (65135) besteld, laat maar komen.
Ik heb nu nieuwe bougies, bougiekabels, verdelerkap en rotor, en nog ist eigenlijk klote..
Stationair op gas hobbelt ie, voel je de motor door heel de auto heen lopen, Je hoort aan de uitlaat dat ie plofjes mist..
Met trekkende motor voel je ook trillinkjes, dat ie gewoon niet lekker loopt.. Op benzine is het 95% minder maar zeker ook niet weg..
Mn CE lampje brand ook weer...
Zal wel weer misfire zijn..
ik heb bij die van mijn dat die op LPG het motormanagment lampje brand en op benzine niet
mijn storing is de injector, mischien moet je daar zoeken!?
ik moet mijn auto naar de LPG specialist brengen voor mijn storing
Mijn CE is in de eerste 4000 km ook een stuk of 6 keer aangegaan ivm misfire.
Maar sinds toen is ie geen 1 keer meer aangegaan! Sindsdien geef in ook rustiger gas de eerste 3 KM zodat hij niet "bevriest" voor de onsteking.
Maar het schokken heb ik gelukkig niet gehad........
Nou ik ben er over uit dat het niet alléén aan het gas ligt, maar dat het
op gas rijden een ander probleem aan het licht heeft gebracht, wat erger
is op gas.
Heb gister een stukkie op benzine gereden, en stationair merk je weinig,
maar als je gas geeft, bijv van 30 naar 100 km/h met goed trekkende
motor, voel je gewoon een trilling in de auto die volgens mij niet hoort.
Totdat je je gas weer uitvlakt en constant gaat rijden..
Zit nu dus te brainstormen waar het aan zou kunnen liggen..
Bobine's krukaspositiesensor, nokkenaspositiesensor, heb ook al iets gelezen
over een slechte aarding van de bobines..
Ga maar eens meten van het weekend denk ik..
EDIT
Nu ik erover nadenk, heb het toen ik hem net had op benzine een keer
gehad dat ik hem starte, dat ie heel verrot liep, op 4 poten ofzo, heel de auto
schudden, CE lampje, toen stil gezet, gereset, en weer gestart en toen
was het weg. Heb er ook nooit meer aan gedacht omdat het wegbleef..
Nou, wat ik net weer had baart me ook een beetje zorgen..
Start de auto rijdt weg, zie ik ineens mn accu lampje en oliepeil lampje branden.. FUCK, wat is dit, een keer gestopt, gestart, nog steeds lampjes..
Rustig doorgereden, lampjes uit, zucht, ploep lampjes aan, steeds
tegelijkertijd..
Een een stukje verder, een hoop gepiep onder de kap vandaan, huh,
multiriem? Ineens een stuk of wat lampjes meer, ABS lampje, TLC OFF
lampje, acculampje en oliepeil lampje... WÁÁÁÁTT??
Weer gepiep, lampjes aan lampjes uit, ABS en TLC OFF omdebeurt, en accu
en oleipeil steeds samen, aan uit aan uit..
Onderussen steeds een sqeek of wat onder de kap vandaan, een stukje
verder gingen TLC OFF en ABS weer uit, en bleven uit maar accu en
oliepeil, aan, uit enz..
En weer een stukje verder was alles uit, en blijft het uit..
Kan dit alles temaken hebben met een slippende multiriem?
Of kan het iets temaken hebben met bovenstaand probleempje?
Ben een filmpje aan het uploaden naar youtube, van nadat TLC OFF en ABS
Ja oke zover was ik zelf ook al, vond het alleen raar dat het acculampje
steeds samen met het oliepeillampje opkwam.. En zou he lampje dan al
gaan branden als de riem een beetje slipt? Blijf het vaag vinden..
Maar angezien jij dat ook had, beide lampjes toen je dynamo
overleden was zullen die wel gekoppeld zitten, zelfde kabel
boompje denk ik, ze zitten ook vlak bij mekaar die sensor en de dynamo.
Thnx, dit verheldert de zaak al ietsje..
Nu het grote TLC en ABS raadsel, dat zit óók daar in die hoek..
Zeg, zomaar een idee hoor, maar ligt er niet bijvoorbeeld een lager uit van de dynamo (of iets anders wat aan die snaar zit), i.p.v. de multiriem zelf ? Dat ie soms blokkeert en soms niet.
Bij carolien in de legnum vorig jaar toen de Dynamo het begaf was het een soortgelijke disco. Ook ABS en als ik me goed herinner zelf SRS lampjes, naast de 'gebruikelijke' accu en olie lampjes. Ik verdenk dus sterk de dynamo zelf en het slippen van een multiriem maakt het dan alleen maar erger. Of sterker nog: misschien slipt die riem niet eens, maar loopt de dynamopoelie af en toe 'vast' of loopt erg zwaar!?
Zeg, nog een tip. Volgens mij zit er heel weinig benzine in je benzinetank.
Bij de meeste LPG installaties blijft de benzinepomp lopen ook al rij je in werkelijkheid op gas. Zonder benzine loopt deze vast.
Ik zou er ff 10 liter bij doen ofzo.