Vrijstelling MRB Oldtimers Vervalt
Vrijstelling MRB Oldtimers Vervalt
Wat nu dan, het zal toch niet???
[External Link Removed for Guests]

Re: Vrijstelling MRB Oldtimers Vervalt
ja ik las het ookal... wat ik HOOP is dat de echte klassiekers een speciale regeling krijgen.. het probleem zit hem in de massale misbruik van de goed bedoelde regeling met die stink mercedes diesels. als ik eerlijk ben hoopte ik al dat er iets aan zou gebeuren..Neo-- schreef:Wat nu dan, het zal toch niet???
Awesomeness = Verveling x Talent
ik roep al tijden, schuif die regeling zo ver op dat alleen de "komt op zondag buiten met goed weer" auto's overblijven.
Of dat nou 25 of 45 jaar is.
Of dat nou 25 of 45 jaar is.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Dat zou wel vervelend zijn, dan wordt het afscheid nemen van mn audi... 
-
tiki rodder
- Provincie: Zuid-Holland
Altijd de auto rijder aanpakken.
Eerst grijs kenteken, mijn GMC de deur uit voor de helft van de oorspronkelijke waarde.
Maar mijn 59 Ford gaat echt niet weg.
Mot ik dan als hobby nemen? Duiven?
Eerst grijs kenteken, mijn GMC de deur uit voor de helft van de oorspronkelijke waarde.
Maar mijn 59 Ford gaat echt niet weg.
Mot ik dan als hobby nemen? Duiven?
Niet doen, die sch**ten op m'n autolak en dan gaat het daaronder rottentiki rodder schreef:Mot ik dan als hobby nemen? Duiven?
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
net "even" (82 a4tjes) het akkoord zelf gelezen.. er staat echt helemaal geen nuttige info in.. er staat alleen
105. Vervallen vrijstelling oldtimers MRB
De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers komt te vervallen.
dus de liefhebbers moeten hopen op Mark Rutte en de rest van de vvd om het veder vorm te geven, er is al eens voorgesteld om een systeem in te voeren met 1e en 2e auto's (vergelijkbaar zoals veel verzekeraars het hanteren).. wel opvallend dat juist de pvda kiezers worden getroffen (kansen mensen met een mercedes diesel met 3 letterig kenteken) dit terwijl het een pvda standpunt/idee is
ook opvallend is als je de MRB telaat betaald er een boete is en deze wordt hoger als je vaker telaat betaald.. voor de ondernemers onder ons ... het wordt dus het zelfde als bij telaat indienen van de kwartaal aangifte
90. Taakstelling MRB (hogere boete bij herhaaldelijk te laat betalen)
Bij het te laat betalen van de Motorrijtuigenbelasting (MRB) wordt een boete opgelegd
van 50 euro. Bij een tweede en derde (en verdere) verzuim binnen een periode van 2 jaar
bedraagt de boete respectievelijk 100 en 150 euro. Dat is een verzwaring van de huidige
systematiek waarbij een boete wordt opgelegd van 50 euro voor het tweede en verdere
verzuim binnen een periode van één jaar.
105. Vervallen vrijstelling oldtimers MRB
De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers komt te vervallen.
dus de liefhebbers moeten hopen op Mark Rutte en de rest van de vvd om het veder vorm te geven, er is al eens voorgesteld om een systeem in te voeren met 1e en 2e auto's (vergelijkbaar zoals veel verzekeraars het hanteren).. wel opvallend dat juist de pvda kiezers worden getroffen (kansen mensen met een mercedes diesel met 3 letterig kenteken) dit terwijl het een pvda standpunt/idee is
ook opvallend is als je de MRB telaat betaald er een boete is en deze wordt hoger als je vaker telaat betaald.. voor de ondernemers onder ons ... het wordt dus het zelfde als bij telaat indienen van de kwartaal aangifte
90. Taakstelling MRB (hogere boete bij herhaaldelijk te laat betalen)
Bij het te laat betalen van de Motorrijtuigenbelasting (MRB) wordt een boete opgelegd
van 50 euro. Bij een tweede en derde (en verdere) verzuim binnen een periode van 2 jaar
bedraagt de boete respectievelijk 100 en 150 euro. Dat is een verzwaring van de huidige
systematiek waarbij een boete wordt opgelegd van 50 euro voor het tweede en verdere
verzuim binnen een periode van één jaar.
-
tiki rodder
- Provincie: Zuid-Holland
laat ik ze niet naar Groningen vliegen:)menno3x8g schreef:Niet doen, die sch**ten op m'n autolak en dan gaat het daaronder rottentiki rodder schreef:Mot ik dan als hobby nemen? Duiven?.
Dan ben jij de vlees geworden misbruiker van de regeling!KNOEI 8G schreef:Dat zou wel vervelend zijn, dan wordt het afscheid nemen van mn audi...
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Waarom zou KNOEI 8G dan de misbruiker zijn van deze regeling, er zijn genoeg oldtimer liefhebbers die de oldtimer alleen met een vrijstelling van de MRB kunnen betalen. Ook ik weet niet of ik nog met mijn 4G kan blijven rijden als ik daarvoor wegenbelasting moet betalen.Lowlands schreef:Dan ben jij de vlees geworden misbruiker van de regeling!KNOEI 8G schreef:Dat zou wel vervelend zijn, dan wordt het afscheid nemen van mn audi...
Als student willen ze me al flink uitmelken (gelukkig nog niet zo erg als ze dat met de toekomstige student willen doen), waardoor ik ondanks mijn bijbaan vrijwel al mijn geld direct weer moet uitgeven aan de studie en daarbij de huur van mijn kamer. Met de vrijstelling van de MRB ben ik in staat om de 4G als hobby erbij te hebben, maar ik ben bang dat bij het afschaffen van die vrijstelling ik de auto moet gaan schorsen om hem nog in mijn bezit te houden (en verkoop van de 4g zal ik koste wat kost voorkomen, daarvoor ben ik te gehecht aan mijn Galant).
Om een of andere reden is de auto-industrie/auto al decennia lang een van de grootste melkkoeien/pispaaltjes van de overheid onder het mom van de uitstoot, terwijl het verkeer zelf maar voor een fractie van de totale uitstoot verantwoordelijk is.
Het is trouwens wel erg hypocriet dat ze belasting willen heffen op oldtimers uit "milieuoverwegingen" terwijl die ministers zelf in dikke limousines rondgereden worden waarvan alleen de CO2-uitstoot alleen al equivalent staat aan de uitstoot van meerdere oldtimers, om dan nog niet eens gesproken te hebben over de fijnstof die oldtimers (vrijwel) niet uitstoten en moderne auto's juist wel (en fijnstof is juist hetgeen je longen van dicht gaan zitten).
Agh ja.. de goede moeten onder slechte L... juist ja, een veel misbruikte zin , maar helaas nog vaker waarheid als een koe ( al dan niet heilig).
De regeling is bedacht voor de zondag middag rijders, het is nooit de bedoeling geweest dat er massaal daily runners onder die zelfde regeling gratis zouden rondrijden en vaak 20.k of meer rijden per jaar. En als die auto's nu uit schuren in nederland zouden worden opgedoken, opgeknapt en dan met veel liefde op de weg worden gehouden is het nog een soort van ander verhaal...
Maaar nee de auto's worden geimporteerd( aanschafprijs dus UIT onze economy), nooit onderhouden en de APK is in de meeste gevallen aan elkaar gelogen. tegen de tijd dat het tijd is voor een nieuwe auto, wordt er gesjoemeld met verzekering.. En ja daar betalen "we" allemaal voor.
En voordat nu iemand gaat roepen .. "JA maar je moet een ander iets gunnen" .. of "niet iedereen doet het zo slecht".. dat klopt.. maar deze regeling was hier NOOIT voor bedoeld en moreel gezien is het dus misbruik maken van..
Het is ook niet voor niets dat veel verzekeringen mercedes en bwm NIET als oldtimer/youngtimer kunnen verzekeren. en ja ook dat komt door de "slechte" .
dat het nu onder de noemer milleu valt is wel HEEEEEEL erg slecht een auto slopen kost altijd meer energie en dus vervuiling dan hem blijven rijden. voordat de energie die in een nieuwe auto wordt gestopt een beetje efficient is gebruikt moeten er heel veel kilometers mee gereden zijn. en nieuwe auto's halen dat gewoon echt nooit. En ja ik ben ook een beetje verbittert, want ik snap echt niet waarom een vervuilende roetfilter loze mercedes gratis rond mag rijden en mijn eigenlijk super schone LPG galant het volle pond betaald.
Al met al is Knoei dus niet de misbruiker ( ook niet moreel), het is immers niet zijn primare vervoersmiddel. omdat van de 4g er zo weinig zijn ben je moreel daar ook geen misbruiker ookal gebruik je de auto als daily runner , want daarom is ook die mogelijkheid oorspronkelijk in de regeling gebleven (1e auto etc)
Als ik me goed herinner was de motivatie o.a. dat het extra geld kost om een klassieker op de weg te houden als er dagelijks in wordt gereden.
Ik zou graag een systeem zien waarbij je per dag oid wegenbelasting zou kunnen betalen voor oldtimers. met de huidige techniek moet dat zeer makkelijk mogelijk moeten zijn.
De regeling is bedacht voor de zondag middag rijders, het is nooit de bedoeling geweest dat er massaal daily runners onder die zelfde regeling gratis zouden rondrijden en vaak 20.k of meer rijden per jaar. En als die auto's nu uit schuren in nederland zouden worden opgedoken, opgeknapt en dan met veel liefde op de weg worden gehouden is het nog een soort van ander verhaal...
Maaar nee de auto's worden geimporteerd( aanschafprijs dus UIT onze economy), nooit onderhouden en de APK is in de meeste gevallen aan elkaar gelogen. tegen de tijd dat het tijd is voor een nieuwe auto, wordt er gesjoemeld met verzekering.. En ja daar betalen "we" allemaal voor.
En voordat nu iemand gaat roepen .. "JA maar je moet een ander iets gunnen" .. of "niet iedereen doet het zo slecht".. dat klopt.. maar deze regeling was hier NOOIT voor bedoeld en moreel gezien is het dus misbruik maken van..
Het is ook niet voor niets dat veel verzekeringen mercedes en bwm NIET als oldtimer/youngtimer kunnen verzekeren. en ja ook dat komt door de "slechte" .
dat het nu onder de noemer milleu valt is wel HEEEEEEL erg slecht een auto slopen kost altijd meer energie en dus vervuiling dan hem blijven rijden. voordat de energie die in een nieuwe auto wordt gestopt een beetje efficient is gebruikt moeten er heel veel kilometers mee gereden zijn. en nieuwe auto's halen dat gewoon echt nooit. En ja ik ben ook een beetje verbittert, want ik snap echt niet waarom een vervuilende roetfilter loze mercedes gratis rond mag rijden en mijn eigenlijk super schone LPG galant het volle pond betaald.
Al met al is Knoei dus niet de misbruiker ( ook niet moreel), het is immers niet zijn primare vervoersmiddel. omdat van de 4g er zo weinig zijn ben je moreel daar ook geen misbruiker ookal gebruik je de auto als daily runner , want daarom is ook die mogelijkheid oorspronkelijk in de regeling gebleven (1e auto etc)
Als ik me goed herinner was de motivatie o.a. dat het extra geld kost om een klassieker op de weg te houden als er dagelijks in wordt gereden.
Ik zou graag een systeem zien waarbij je per dag oid wegenbelasting zou kunnen betalen voor oldtimers. met de huidige techniek moet dat zeer makkelijk mogelijk moeten zijn.
Ik ben bang dat de prijzen van de old-timers ineens heel sterk zullen gaan dalen.
Daarbij komt dat als ik MRB moet gaan betalen voor de celica, ik deze hoogst waarschijnlijk niet kan blijven rijden.
Helaas hebben ze er niet voor gekozen om de rest vd autos geen oldtimer meer te maken.
Import word geen oldtimer meer en alle auto's >87 ook niet. En dat gewoon zo laten. Maargoed dat zal wel niet voldoende opleveren.
Ik wacht nog even af wat het uiteindelijk nou word als het zover is
Daarbij komt dat als ik MRB moet gaan betalen voor de celica, ik deze hoogst waarschijnlijk niet kan blijven rijden.
Helaas hebben ze er niet voor gekozen om de rest vd autos geen oldtimer meer te maken.
Import word geen oldtimer meer en alle auto's >87 ook niet. En dat gewoon zo laten. Maargoed dat zal wel niet voldoende opleveren.
Ik wacht nog even af wat het uiteindelijk nou word als het zover is
Uhhh...Lowlands schreef:Dan ben jij de vlees geworden misbruiker van de regeling!KNOEI 8G schreef:Dat zou wel vervelend zijn, dan wordt het afscheid nemen van mn audi...
Het klopt inderdaad dat ik in eerste instantie de 4G als enige auto had, echter reisde ik voor mijn school vrijwel altijd met het OV en kon op dat moment de 4G niet echt gezien worden als daily driver. Doordat ik toen in Rotterdam ben gaan studeren en meer kilometers met de Galant ging maken heb ik ingezien dat ik die afstanden nooit kan blijven rijden terwijl ik de Galant in ere/de huidige staat kan houden. Zodoende heb ik sinds kort een daily driver. Ik kan dus uit ervaringen wel zeggen dat een liefhebber zijn oldtimer niet voor dagelijks vervoer kan (blijven) gebruiken op de lange termijn. Zeker die pekel 's winters op de weg is funest voor een oldtimer. Maar (zoals ik in mijn eerste zin aangeef) wil dat dus niet zeggen dat iemand met alleen een oldtimer in zijn/haar bezit, de oldtimer ook voor dagelijks verkeer gebruikt.twain schreef:Al met al is Knoei dus niet de misbruiker ( ook niet moreel), het is immers niet zijn primare vervoersmiddel. omdat van de 4g er zo weinig zijn ben je moreel daar ook geen misbruiker ookal gebruik je de auto als daily runner , want daarom is ook die mogelijkheid oorspronkelijk in de regeling gebleven (1e auto etc)
Dat zou idd makkelijk moeten kunnen, maar ik denk dat er weinig oldtimer eigenaren zin hebben (ik in ieder geval niet) om iedere keer voordat ze de oldtimer van stal halen eerst nog even een handeling moeten verrichten om voor die dag belasting te betalen. Daarnaast gebruik ik de 4G zoveel mogelijk. Daar bedoel ik dus mee bij mooi weer voor ritjes in de buurt, niet voor dagelijks gebruik, omdat ik het een ontzettend plezier vindt om er mee te rijden. Als ik dus in de vakanties en weekenden met mooi weer met de Galant zou toeren dan zit je in no time alsnog op een redelijk hoog bedrag, terwijl je niets te maken hebt met de spits (waar in mijn ogen het grootste deel van de kosten van het wegennetwerk aan zitten: verbredingen snelwegen, aanleg extra snelwegen, etc.).twain schreef:Ik zou graag een systeem zien waarbij je per dag o.i.d. wegenbelasting zou kunnen betalen voor oldtimers. met de huidige techniek moet dat zeer makkelijk mogelijk moeten zijn.
Ik vindt dan ook dat je het beste op gereden kilometers belasting kan innen, een liefhebber die bijvoorbeeld 2.000 km per jaar rijdt hoeft dan (vrijwel) geen belasting te betalen, maar iemand die 20.000 km per jaar maakt met zijn oldtimer gebruikt hem duidelijk voor dagelijks verkeer en dient dan veel meer belasting te betalen. Het enige probleem is dan het meten van de gereden kilometers, gezien een teller van een oldtimer nogal makkelijk terug te draaien/te vervangen is. Maar daar zullen vast wel oplossingen voor zijn.
naja het enige wat dan nog overblijft is weg met de MRB en kom er maar in rekening rijden.. ... maar dat wil ik echt niet.. voordat je het weet worden de kosten elke dag een paar cent omhoog gegooit. (ala benzine)
heb 2 wagens, alle 2 moek wgb voor betalen... dus voor mij... veranderd er geen moer.
Kheb er 4 waarvan 2-3 geschorst. Scheelt behoorlijk in de kosten. Met vrijstelling MRB zou ik niet zoveel opschieten omdat de oldtimer een vette diesel is, en de G's zijn nog te young.ghino schreef:heb 2 wagens, alle 2 moek wgb voor betalen... dus voor mij... veranderd er geen moer.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
soms heb ik de indruk dat ze het allemaal veel te moeilijk maken voor zich zelf bij de regering zowel in NL als elders, als ze nu gewoon simpel afspreken van een oldtimer mag maximum X aantal kilometers maken per jaar, ga je daar over dan moet je gewoon betalen voor een gewone auto. de mensen die oldtimer rijden als hobby hebben nergens last van en de mensen die het nodig vinden om dagelijks met hun aftandse diesel te rijden laat je belasting betalen. simpel toch?

Je hebt groot gelijk.. alleen het probleem daarin is de km registratie.. iedere gek die het boek mathilda heeft gelezen weet hoe hij een kmteller terug moet schroeven van een oldtimer
dus dan moet je gaan werken met gps boxen oid .. het probleem daarvan is natuurlijk weer privacy en baby boomers geven overal (vooral andermans) privacy op .. Behalve als het gaat om hun auto's daar is ook dat rekeningrijden verhaal vooral op stuk gelopen.
Edit: En oja. het is natuurlijk in nederland gewoonte om alle succesvolle regelingen af te schaffen... die kosten heel veel geld en schrappen is dus makkelijk te verdedigen naar de kiezer en daar win je stemmen mee... regelingen waar weinig gebruik van wordt gemaakt kan je lekker over zeggen dat je dat dus allemaal voor de burger over hebt, maar mensen weten de weg nog niet te vinden bla bla bla daarin liggen dan ook de taken van de voorlichter/gemeente/provincie blablabla.. em zo win je daar kiezers mee, terwijl het je geen fuck kost. Politiek is een heel makkelijk spelletje, waarbij eigenlijk alleen maar van belang is wat je als laatste hebt gedaan voor de verkiezingen.. want daar wordt je op af gerekend door de gemiddelde kiezer.. helaas is dat tegenwoordig dus een optreden in DWDD oid en wie dus het leuktste lachje of de mooiste oneliner heeft krijgt de meeste stemmen..
dus dan moet je gaan werken met gps boxen oid .. het probleem daarvan is natuurlijk weer privacy en baby boomers geven overal (vooral andermans) privacy op .. Behalve als het gaat om hun auto's daar is ook dat rekeningrijden verhaal vooral op stuk gelopen.
Edit: En oja. het is natuurlijk in nederland gewoonte om alle succesvolle regelingen af te schaffen... die kosten heel veel geld en schrappen is dus makkelijk te verdedigen naar de kiezer en daar win je stemmen mee... regelingen waar weinig gebruik van wordt gemaakt kan je lekker over zeggen dat je dat dus allemaal voor de burger over hebt, maar mensen weten de weg nog niet te vinden bla bla bla daarin liggen dan ook de taken van de voorlichter/gemeente/provincie blablabla.. em zo win je daar kiezers mee, terwijl het je geen fuck kost. Politiek is een heel makkelijk spelletje, waarbij eigenlijk alleen maar van belang is wat je als laatste hebt gedaan voor de verkiezingen.. want daar wordt je op af gerekend door de gemiddelde kiezer.. helaas is dat tegenwoordig dus een optreden in DWDD oid en wie dus het leuktste lachje of de mooiste oneliner heeft krijgt de meeste stemmen..
Misbruik zal er altijd zijn maar het roept wel een halt toe aan de massale import van dikke diesels uit Duitsland waar ze zo fel tegen zijn. je kan natuurlijk ook de import regels strenger maken door te zeggen dat alle auto's die nu nog geïmporteerd worden een roet filter moeten hebben, zoals ze dus in Duitsland gedaan hebben voor alle auto's daarom ook dat het zo aantrekkelijk is geworden om daar een oldtimer te kopen, geen roetfilter = niet meer op de weg mogen en dus gaan al die auto's voor een schijntje de deur uit daar.twain schreef:Je hebt groot gelijk.. alleen het probleem daarin is de km registratie.. iedere gek die het boek mathilda heeft gelezen weet hoe hij een kmteller terug moet schroeven van een oldtimer

opzich zou die regel van aantal KM per jaar ideaal zijn.
Want tja... de regeling is bedoelt voor mensen die zo nu en dan rijden met een oldtimer en niet zoals vele nu doen de belasting te ontduiken....
Want tja... de regeling is bedoelt voor mensen die zo nu en dan rijden met een oldtimer en niet zoals vele nu doen de belasting te ontduiken....
Hmmm , ik krijg verzoekjes om tegen de afschaffing te "stemmen".... Gutdumme die mensen (mijn vrienden) zouden toch beter moeten weten.
handhaving van km vergoeding is echt onbetaalbaar (vergelijk het maar met rit regestratie van vrachtauto's) En omdat het niet verkoopbaar is dat iedereen mee moet betalen aan jouw oldtimer zal dat hem niet worden.
Het is jammer dat overheid en IT zo slecht samen gaan, anders zou dagkaarten een zeer goede en eerlijke manier zijn om dit probleem op te lossen. gewoon even op internet aanmelden.. meteen betalen met ideal uitprinten en meenemen .. en dat wordt dan vanzelf doorgegeven aan de rdw status dingus .. dus politie heeft ook de juiste gegevens..
Agh Ja dromen mag he
handhaving van km vergoeding is echt onbetaalbaar (vergelijk het maar met rit regestratie van vrachtauto's) En omdat het niet verkoopbaar is dat iedereen mee moet betalen aan jouw oldtimer zal dat hem niet worden.
Het is jammer dat overheid en IT zo slecht samen gaan, anders zou dagkaarten een zeer goede en eerlijke manier zijn om dit probleem op te lossen. gewoon even op internet aanmelden.. meteen betalen met ideal uitprinten en meenemen .. en dat wordt dan vanzelf doorgegeven aan de rdw status dingus .. dus politie heeft ook de juiste gegevens..
Agh Ja dromen mag he
twain schreef: En omdat het niet verkoopbaar is dat iedereen mee moet betalen aan jouw oldtimer zal dat hem niet worden.
Niemand betaalt mee aan de oldtimers, de enige die geld uitgeeft aan de oldtimer is de eigenaar van de oldtimer. Er zijn op het gehele Nederlandse wagenpark erg weinig oldtimers (ik heb ergens 400.000 op de 7 miljoen gelezen, dus dat is minder dan 6%), vervolgens wordt er met de gemiddelde oldtimer maar enkele kilometers per jaar gereden (die door de overheid al belast worden met accijnzen op de brandstof). Het percentage km's waar oldtimers verantwoordelijk voor zijn is dus een fractie van die 6% (immers rijdt de gemiddelde nieuwe auto veel meer dan de gemiddelde oldtimer). De daadwerkelijke kosten aan het Nederlandse wegennet bestaan voor het grootste deel uit de aanbouw van nieuwe/bredere (snel)wegen, waar een oldtimer-eigenaar vrijwel geen gebruik van maakt. En bij dit alles heb ik de transportsector nog niet eens meegerekend. Er kan dus wel geconcludeerd worden dat de daadwerkelijke kosten waar de oldtimers verantwoordelijk voor zijn zo minimaal zijn dat deze bijna te verwaarlozen zijn. Nu wil men dus dat de oldtimer-eigenaar weer belasting gaat betalen, terwijl dat in der verste verten niet in verhouding staat tot de kosten waar zij daadwerkelijk voor verantwoordelijk zijn.
Ik kwam net trouwens op een hele andere kijk op dit onderwerp: Voor iedere oldtimer is er al 25 jaar belasting betaald, om recht van spreken te hebben zou iedereen die met het afschaffen eens is eigenlijk zelf eerst maar eens 25 jaar aan MRB aan de staat moeten hebben overgedragen. Want eigenlijk rijdt jij nu met jouw dagelijkse auto op wegen die voor het grootste gedeelte door de MRB van de huidige oldtimers gefinancierd is.
Ik zou het trouwens niet erg vinden om mijn deel MRB voor de oldtimer te betalen, maar deze zou dan wel in verhouding moeten staan met de kosten waar ik ook voor zorg. Dat zou dus waarschijnlijk hooguit op enkele tientallen euro's per jaar uitkomen. Zoals veel mensen aangeven is er tot nog toe geen goede manier om die verhoudingen op landelijk schaal vast te stellen, daarom vindt ik het minstens zo eerlijk dat er voor de oldtimer geen MRB betaald hoeft te worden.
Laatst gewijzigd door Marv46 op 31 okt 2012, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
euh, wat valt daar aan te stemmen dan? De politiek beslist dat, niet wij?
ik heb overigens van een kennis wel eens begrepen dat er vroeger een of ander systeem met papieren dagkaarten was.
Maar dat hebben ze afgeschaft omdat 't teveel moeite kostte om het te controleren. Ofzo.
Mijn grootste probleem met kilometer-systemen is, dat als de overheid het verzint, het bijna vanzelf weer een hopeloos, langzaam, afgrijselijk duur en onhandelbaar systeem wordt ....
implementatie van de OV-chipkaart ging ook al zo soepel, goedkoop en integer
ik heb overigens van een kennis wel eens begrepen dat er vroeger een of ander systeem met papieren dagkaarten was.
Maar dat hebben ze afgeschaft omdat 't teveel moeite kostte om het te controleren. Ofzo.
Mijn grootste probleem met kilometer-systemen is, dat als de overheid het verzint, het bijna vanzelf weer een hopeloos, langzaam, afgrijselijk duur en onhandelbaar systeem wordt ....
implementatie van de OV-chipkaart ging ook al zo soepel, goedkoop en integer
6G's never die, they just get older...
als ik het zo hoor zijn de regels wat betreft oldtimers anders in Belgie dan in Nederland? hier heeft een oldtimer zoiezo beperkingen, niet s'nachts rijden en maximum in een straal van ik dacht 25 kilometer rond de woning/plaats waar hij ingeschreven staat. er zijn uitzonderingen op de regel maar dan moet je kunnen bewijzen dat je onderweg ben van of naar een manifestatie/evenement.
en dan heb je nog het verschil tussen een oldtimer en een classic, oldtimer moet niet naar de keuring en heeft beperkingen een classic moet wel jaarlijks naar de keuring en heeft geen beperkingen, voor bijde is er een belasting maar deze is maar enkele tientallen euro's per jaar. is dat in NL ook zo?
en dan heb je nog het verschil tussen een oldtimer en een classic, oldtimer moet niet naar de keuring en heeft beperkingen een classic moet wel jaarlijks naar de keuring en heeft geen beperkingen, voor bijde is er een belasting maar deze is maar enkele tientallen euro's per jaar. is dat in NL ook zo?

Kilometer standen worden hier in BE bij de jaarlijkse technische keuring genoteerd en komen automatisch op de carpass, de keuring hier wordt dan ook door de staat zelf gedaan en is niet zoals bij jullie gewoon bij de garage.

@ foks UHu.overheid en stroomlijnen zijn 2 begrippen die niet zo heel goed samen gaan:D
Met stemmen bedoelde ze, een petitie tekenen
het grappige is dan wel weer dat het verzoek van pvda stemmerts komt... dus ik heb terug gestuurd dat ze maar op een andere partij hadden moeten stemmen
kreeg ook 3 keer het zelfde verzoek... copy paste ftw zullen we maar zeggen
Weetje wat ik me zat af te vragen... ze willen een soort super provincies maken he... moeten dan de mensen in lutjebroek aan het haringvliet straks net zo veel betalen als wij in rotterdam.. (provinciale opcenten)... ik bedoel wij minder betalen zal hem toch echt niet gaan worden LOL
Voor de belgen onder ons.. in Nederland is er maar 1 eis.. en die is
de auto moet zijn van bouwjaar 86 (of eerder) of ouder dan 30 jaar (klinkt raar maar is echt zo) en dan mag je er als je wilt er zoveel mee rijden als je maar kunt.. en waar je maar heen wilt... dus veder helemaal geen beperkingen.. en dus geen kosten voor wegenbelasting brandstoftoeslag of provinciale opcenten (voor de galant is dat ongeveer 60 euro p/m)
Dus je zult wel begrijpen dat er massaal (mis)(ge)bruik van die regeling is gemaakt
Km standen worden hier ook geregistreerd maar het is natuurlijk erg makkelijk om voordat je naar de apk gaat dat ding terug te draaien..
Met stemmen bedoelde ze, een petitie tekenen
kreeg ook 3 keer het zelfde verzoek... copy paste ftw zullen we maar zeggen
Weetje wat ik me zat af te vragen... ze willen een soort super provincies maken he... moeten dan de mensen in lutjebroek aan het haringvliet straks net zo veel betalen als wij in rotterdam.. (provinciale opcenten)... ik bedoel wij minder betalen zal hem toch echt niet gaan worden LOL
Voor de belgen onder ons.. in Nederland is er maar 1 eis.. en die is
de auto moet zijn van bouwjaar 86 (of eerder) of ouder dan 30 jaar (klinkt raar maar is echt zo) en dan mag je er als je wilt er zoveel mee rijden als je maar kunt.. en waar je maar heen wilt... dus veder helemaal geen beperkingen.. en dus geen kosten voor wegenbelasting brandstoftoeslag of provinciale opcenten (voor de galant is dat ongeveer 60 euro p/m)
Dus je zult wel begrijpen dat er massaal (mis)(ge)bruik van die regeling is gemaakt
Km standen worden hier ook geregistreerd maar het is natuurlijk erg makkelijk om voordat je naar de apk gaat dat ding terug te draaien..