Te koop: TEAB mooie Galant V6 wagon automaat niet rijdend (kapotte versnellingsbak) *VERKOCHT*

Zoveel mogelijk info en plaatjes svp (en zet er een prijs bij!)
Plaats reactie
Mennovanw
Provincie: Zuid-Holland

Te koop: TEAB mooie Galant V6 wagon automaat niet rijdend (kapotte versnellingsbak) *VERKOCHT*

Bericht door Mennovanw »

Vandaag was het zover: bij het inhalen van een vrachtwagen klap-boem toeren omhoog maar auto niet meer vooruit. Bij 191k km de automaatbak defect, de beruchte koppelomvormer..

Ik heb besloten naar iets anders uit te gaan kijken. Dus Tegen Elk Aannemelijk Bod:

Nette V6 Galant Wagon uit 1997, netjes onderhouden (distributie gedaan bij 114k km). Blok ijzersterk, 0.0 olieverbruik met netjes volsyntheet elke 10.000 km. Net beige leren interieur. Komt met zomer en winterset. Nette 2 DIN Alpine DAB-radio met Apple Carplay.

Nadelen (naast de kapotte versnellingsbak): roest aan de wielkastranden achter en ergens een gaatje voor waardoor er bij hevige regenval water in de voetenbak van de bestuurder staat. Auto staat te Rhoon (zuidkant Rotterdam).

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mennovanw op 06 jun 2026, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Qualconu
Provincie: Noord-Brabant

Re: Te koop: TEAB mooie Galant V6 wagon automaat niet rijdend (kapotte versnellingsbak)

Bericht door Qualconu »

Tjonge wat 'n pech dat je zoiets, en dan op die manier, overkomt.
Zonde ook van de auto.
Hopelijk vindt die toch nog ergens 'n nieuw leven.
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 4 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2026: 284
Mennovanw

Re: Te koop: TEAB mooie Galant V6 wagon automaat niet rijdend (kapotte versnellingsbak)

Bericht door Mennovanw »

Tsja, pech inderdaad. Het blijft een oude auto (bijna 30 jaar oud) waarmee ik in m’n eentje, maar ook met het gezin mooie tijden mee heb gehad. Fantastische motor, ruim, knap uiterlijk (nog steeds), zeer comfortabel in deze uitvoering. Maar simpelweg voor mij economisch niet haalbaar meer.. Ik hoop ook dat iemand er mee aan de slag wil (de basis is goed genoeg ervoor) of dat in ieder geval de onderdelen nog gebruikt worden om andere 8G’s op de weg te houden. Zo nee lonkt de sloper - helaas :cry:
Laatst gewijzigd door Mennovanw op 29 mei 2026, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Qualconu
Provincie: Noord-Brabant

Bericht door Qualconu »

Ik lees toch te vaak dat die automatische bakken (koppelomvormers) na verloop van tijd problemen geven.
Toch iets minder degelijk voor zo'n kostbaar en essentieel onderdeel dan we van de Galant gewend zijn.
Heb de indruk dat versnellingsbakproblemen bij de handbakken minder voorkomen.
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 4 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2026: 284
Uray25
Provincie: Friesland

Bericht door Uray25 »

Dat deel ik dus totaal niet. Ok, ik heb ook wel eens een koppelomvormer moeten wisselen. Maar dat was bij 370.000Km ofzo. Die handbakken heb ik veel vaker moeten wisselen. Kan ook aan de gebruiker gelegen hebben uiteraard. Zelf hadden we geen Schakel bakken.
Mennovanw

Bericht door Mennovanw »

Ter update: de Galant gaat naar Eric de Kort voor demontage. [External Link Removed for Guests]

Ik ben blij dat er zo nog andere Galantjes op de weg kunnen blijven, al zal ik deze fantastische wagen zeer gaan missen :cry:
Mennovanw

Re: Te koop: TEAB mooie Galant V6 wagon automaat niet rijdend (kapotte versnellingsbak) *VERKOCHT*

Bericht door Mennovanw »

En vandaag netjes opgehaald door Eric de Kort :cry:

Met een lach en een traan een einde aan een tijdperk. Na dik een decennium geen mooie Mitsubishi v6 meer in huis. Times are a-changing :x:
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Te koop/gevraagd/ruil/webshops”