Voorstellen 8G uit vlissingen

Stel je hier even voor (plaatjes van je auto svp in ShowCase plaatsen). Een foto van jezelf is helemaal leuk!
Plaats reactie
BasG6
Provincie: Zeeland

Voorstellen 8G uit vlissingen

Bericht door BasG6 »

Hey allemaal ik ben Bas 28 jaar uit Vlissingen en ik ben sinds 2 weken eigenaar van een galant 2.4 motion uit 2000. Sommige van jullie zullen me wel kennen van Mitsubishi owners club aangezien ik sinds mijn 20e jaar mitsubishi rij.
Ik heb alle foto's maar als link gedaan aangezien de pagina niet in staat is de foto's zelf te verkleinen :bump: en ik geen tijd heb om de grootte van de foto's aan te passen dus ik hoop dat jullie ze kunnen zien
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
De auto zou ook een bekende zijn van de pagina was me verteld.
En hier is ie dan:

zo heb ik hem gekocht.
Aangezien de vorige eigenaar wat minder aandacht heb besteed aan de lak van de auto en heel veel snelweg heb gereden denk ik zit de voorbumper en de motorkap helemaal vol met steenslag. ik heb het motorcompartiment ff goed schoongemaakt want het was echt een nest van spinnenwebben, bladeren en gewoon straat vuil
en ik heb gelijk de motorkap ingepakt met 3M 3D carbon folie. Ik vind dat persoonlijk mooier dan een hoodbra en het beschermt goed tegen steenslag

volgens mij heb de galant een tikje van vooren gehad want er zit een lelijk gerepareerd stuk op, de kentekenplaat staat scheef en de motorkap sluiting zit te ver omhoog waardoor de motorkap niet goed aansluit op de lampen en grille. En de grille sluit niet aan op de voorbumper

ik heb de galant in sas van gent gekocht zonder apk. Daar vroeg de garage 200 extra voor. Bleek alleen lekke uitlaat en kapotte stuurkogel te zijn. 65 eu klaar :D

dus maar ik wil dus nog een andere voorbumper er voor hebben.
Uitlaat 60mm rvs vanaf kat
en de EGR klep wil ik nog dichtmaken. ik heb bij de carisma gezien wat die kan veroorzaken.
Ik ben bezig met metalen motor bescherm kap aangezien die veel te grote plastic kap kapot en smerig is
Moet nog een raamband op de vooruit komen, ik denk van Ralliart.
sportstuur, schakelpook en misschien nog sportstoelen
en m'n 15 inch 1000w rms ground zero sub moet er weer inkomen. Is een mitsubishi familie traditie geworden. Hij heb in de lancer en in de carisma gezeten en ik hou wel van een beetje bass. :)
en zoiezo 17 of 18 velgen volgend jaar ergens... als ik geld heb...

Ik had nog wel gelijk een paar vraagjes
De galant verbruikt best wat olie ik denk alleen in hoge toeren maar dit kan ik niet met zekerheid zeggen. Zijn de klepseals van de 2.4 gdi gevoelig? of kan het ergens anders aan liggen? blok zweet volgens mij ook wel heb na het schoonmaken niet meer grondig gecontroleerd

heb iemand foto's van mij hoe zij een easy flow filter hebben zitten? geeft dit veel problemen? en ja ik weet dat ik de computer moet resetten na installeren.

Tips info altijd welkom :bye
Laatst gewijzigd door BasG6 op 14 sep 2015, 09:23, 3 keer totaal gewijzigd.
menno3x8g
Provincie: Groningen

Re: Voorstellen G6 uit vlissingen

Bericht door menno3x8g »

Hey Bas, welkom!
Mijn V6 gebruikte wat olie (ongeveer 1 liter per 15dkm) wat verholpen werd na het vervangen van de pakking van een kleppendeksel. Waarmee de stoep ook weer een stuk schoner werd. Met mijn andere galanten hoefde ik nooit olie bij te vullen, zat echter geen GDI tussen.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Ran-DiZzle
Provincie: Flevoland

Bericht door Ran-DiZzle »

Ein.....de.....lijk! Hahaha
//// ////GALANT AUTO SOCIETY CHAPTER NETHERLANDS//// ////
KNOEI 8G
Provincie: Noord-Brabant

Bericht door KNOEI 8G »

Strakke motion Bas!! :yes: En welkom hier op t forum!

Mbt de GDI heb je door je carisma denkik meer ervaring dan ik.

P.s. ik zou gaan voor een GF raamband ;)
Afbeelding
Twain
Provincie: Zuid-Holland

Bericht door Twain »

welkom bas :D
Awesomeness = Verveling x Talent
BasG6

Bericht door BasG6 »

ja randy eindelijk hahaha

ik hoop dat er nog iemand voorbijkomt met ervaring met de GDI motor. Met die van de carisma ook lekkende kleppendekselpakking gehad. Lekte olie de bougie kamers in. Bij deze nog niet gecontroleerd. Deze kleppendeksel is gelukkig wat makkelijker aangezien het inlaatspruitstuk niet bovenop zit gemonteerd. Moet zoiezo wat dieper op de motor kijken aangezien hij best erg staat te pingelen.
SisterOfMercy

Bericht door SisterOfMercy »

Ik dacht eigenlijk dat het om een 6G ging.... :-(
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
speedy500

Bericht door speedy500 »

Mooie Motion, leuk weer iemand in de buurt van de club ook

Wou er zelf ook nog gaan kijken in Sas van gent, maar je was me voor haha

Wel kans dat je kleppendeksel lekt, of 1 van de o ringen die je bougie gaten afsluiten onder je kleppendeksel, die harden ook nog wel eens uit, waarna er olie bij de bougies komt
Bij men 2.0 ook gehad, en na vervanging (ik heb gelijk de kleppendeksel ook vervangen gezien die ietjes krom leek) bijna geen olie verbruik meer, en ook geen zweterig gedoe
KNOEI 8G

Bericht door KNOEI 8G »

SisterOfMercy schreef:Ik dacht eigenlijk dat het om een 6G ging.... :-(
dat dacht ik ook :D
Afbeelding
foks

Bericht door foks »

hoi welkom!

nou, ik dacht dat in Duitsland (denk ook nederland) dit inderdaad de 6e generatie is.
Dus volgens mij heeft-ie echt gelijk :)
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Twain

Bericht door Twain »

g6 is een snelweg (en vast nog veel meer) 6g is een auto :P

en ik ben de dislect, gaat lekker jongens
marksanne

Bericht door marksanne »

Welkom Bas!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
SisterOfMercy

Twain schreef:g6 is een snelweg
Uhhh, in welk land?
Twain

Bericht door Twain »

SisterOfMercy schreef:
Twain schreef:g6 is een snelweg
Uhhh, in welk land?
China! ik heb me wel eens zitten verbazen over de lengte van de snelwegen daar .... en kennelijk was het blijven hangen :wha:

BasG6

Re: Voorstellen 6G uit vlissingen

Bericht door BasG6 »

6G dan :lol: de 8G ziet er heel anders uit en de 7G is er volgens mij niet?
zag laatst iemand bij de mitsubishi club met een 8G. zelfde stijl voorbumper als de 2005 lancer.

maar ik moet inderdaad de bougie schachten nakijken. Ik denk ook dat daar het probleem ligt. was ook bij de carisma
en dit zou ook het stotteren van de motor verklaren.
Ran-DiZzle

Bericht door Ran-DiZzle »

//// ////GALANT AUTO SOCIETY CHAPTER NETHERLANDS//// ////
speedy500

Bericht door speedy500 »

Een 7G is er zeker wel, gemaakt tussen 1993 en 1995

En jij hebt de 8G (gemaakt tussen 1996 en 2003) , de 6 G is een stuk ouder en vierkanter (gemaakt tussen 1988 en 1992), de G's ervoor zijn allemaal dus nog net ietjes ouder, de Galant heeft een hele geschiedenis
Jij hebt de Motion uitvoering, de 8G's zijn er wel in verschillende soorten gemaakt waardoor ze soms net iets anders ogen

Zelfs de 9G is er, alleen die rijden in NL niet veel rond, hebben mijn inziens ook niet echt meer de mooie Galant vorm
SisterOfMercy

Ran-DiZzle schreef:[External Link Removed for Guests]
En ik dacht een filmpje te gaan zien over zo'n stotterende motor met een 'bougieschachtprobleem'... krijg ik een en al pokkezooi. WTF is dat voor shite?
SisterOfMercy

speedy500 schreef:Zelfs de 9G is er, alleen die rijden in NL niet veel rond, hebben mijn inziens ook niet echt meer de mooie Galant vorm
Volgens mij hadden ze 9G niet eens in japan: [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Als ze de nieuwe lancer een galant hadden genoemd dan had die best in het rijtje gepast. In japan heet dat ding ook de 'Galant Fortis', of zo.
speedy500

Bericht door speedy500 »

De 9G is denk ik ook meer amerikaans als japans, maar t bestaat wel

Afbeelding
Afbeelding
BasG6

Re: Voorstellen 8G uit vlissingen

Bericht door BasG6 »

Zo dan hahaha
KNOEI 8G

Bericht door KNOEI 8G »

Hahahaha :agree:

En mbt de luchtflter. In heb deze inlegfilter toendertijd gekocht bij MD performance. Stuk sportiever geluid maar niet zo extreem als met een open luchtfilter :D
Bijlagen
Screenshot_2015-09-14-10-15-02.png
Afbeelding
Lowlands

Bericht door Lowlands »

BasG6 schreef:6G dan :lol: de 8G ziet er heel anders uit en de 7G is er volgens mij niet?
zag laatst iemand bij de mitsubishi club met een 8G. zelfde stijl voorbumper als de 2005 lancer.

maar ik moet inderdaad de bougie schachten nakijken. Ik denk ook dat daar het probleem ligt. was ook bij de carisma
en dit zou ook het stotteren van de motor verklaren.
Hee zeg!Geen 7 G?Ben je mal?Kijk naar mijn avatar duidelijk een 7 g hatchback!! :bump:
Of klik op de foto hier onder..
Bijlagen
P1000743.jpg
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Lowlands

Bericht door Lowlands »

speedy500 schreef:Een 7G is er zeker wel, gemaakt tussen 1993 en 1995

En jij hebt de 8G (gemaakt tussen 1996 en 2003) , de 6 G is een stuk ouder en vierkanter (gemaakt tussen 1988 en 1992), de G's ervoor zijn allemaal dus nog net ietjes ouder, de Galant heeft een hele geschiedenis
Jij hebt de Motion uitvoering, de 8G's zijn er wel in verschillende soorten gemaakt waardoor ze soms net iets anders ogen

Zelfs de 9G is er, alleen die rijden in NL niet veel rond, hebben mijn inziens ook niet echt meer de mooie Galant vorm
Eeh,de 7 G tot en met 1996 hoor! :yes:
Lowlands

Bericht door Lowlands »

"inlegfilter¨....Krijg ik toch andere ideeën er van... :uhu:
BasG6

Bericht door BasG6 »

Kleine update:
EGR is dicht. Inlaat was echt gigantisch smerig, lekker schoon gemaakt incl gasklep. Maar ik denk dat de klepstand motor kapot is want de klep veert niet terug en de auto danst nogal in toeren stationair. Sinds schoonmaken is dit wel minder geworden maar is niet weg.
Binnenkort de gasklephuis open halen en controleren en daarna computer uitlezen.
marksanne

Bericht door marksanne »

GDI's (en al die moderne auto's met feitelijk zo'n systeem) zijn allemaal van die aankoekmonsters. Als je niet heel geregeld de boel flink in de toeren jaagt om de boel op te stoken dan wordt het van kwaad tot erger. Ohja, en eigenlijk liefst een 98 of 100 octaan benzine gebruiken. Allemaal precies contra aan wat je eigenlijk wil en waarmee geadverteerd wordt: "lekker zuinig met het nieuwe rijden"... En dat werkt prima de eerst 5-6-7 jaar. Daarna kun je wachten op geklooi met volgekoekte onderdelen, waarmee de auto eigenlijk al snel weer een duur ding wordt om dat allemaal te reinigen of vervangen. Nu valt het eigenlijk nog mee met de GDI's als je 't vergelijkt met de echt nieuwe auto's. Als je die dingen niet continu aftrapt kun je na een paar jaar al de eerste ellende verwachten. Maarja, wie gaat een 'lekker zuinige' auto nou regelmatig hele stukken flink hoog in de toeren jagen? Daar gaat je zuinige gemiddelde! Okee, einde van mijn tirade over de waardeloze milieunormen die de levensduur verkorten en onderaan de streep misschien dus wel belastender zijn voor het milieu dan gewoon lekker rondkarren met een benzineauto uit de ideale periode (1990-2000) waarin de verhouding tussen levensduur en betrouwbaarheid en milieunorm naar mijn idee eigenlijk ideaal zijn.

Succes met de klep! Ik weet niet veel van de gasklephuizen van de GDI's behalve dat ze electronisch geregeld zijn en na x jaar / km nogal eens voor wat kleine ongemakken zorgen.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Twain

Bericht door Twain »

consuminderen is de enige echt goede oplossing..

dichterbij je werk gaan wonen, auto's niet na 4 jaar afschrijven, boodschaoppentas van thuis meenemen etc etc etc ... de rest is 1 grote facade

oja en dit mag natuurlijk wel,... maar o wee als je auto iets teveel rotzooi uitstoot

BasG6

Bericht door BasG6 »

Ja mark ik weet het. Maar de inlaat koekt door de egr. Heet zal de inlaat hopelijk nooit worden. Tank altijd 98 en heel af en toe 102.
Ik update het binnenkort met foto's en filmpjes en ook van de gasklep.
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”