Pagina 1 van 1
Versnellings Bak
Geplaatst: 06 jan 2015, 13:27
door BubbliciouSz
Gisteren langs de dealer geweest om na te kijken waarom ik een "vreemd slijtend geluid" hoor als ik met de Galant rijd.
Blijkt dat er versleten platen zijn, en volgens de dealer de bak gereviseerd moet worden = 1700 euro ...
Ik vind dit een te hoog bedrag, en ben benieuwd of er ook andere opties zijn, of als iemand misschien een garage ken die dit voor veel minder kan doen.
Misschien heeft iemand een bak liggen in goede staat ?
ALLES is welkom, alvast bedankt!
(PS: Galant 8G V6 Handmatig Schakelbak ... )
Re: Versnellings Bak
Geplaatst: 06 jan 2015, 14:27
door TPA
Echt goedkoop is zo'n klusje niet, maar 1700 lijkt mij ook wel wat teveel.
Marksanne had volgensmij nog wel zo'n versnellingsbak liggen. Zou je in de verkoop topic kunnen vinden.
Re: Versnellings Bak
Geplaatst: 06 jan 2015, 15:24
door Uray25
Klopt, Markt had er nog een.
Weet niet of ie die ook gereviseerd had.
En, ja, het is wel een klusje. Maar 2 handige mensen krijgen dat wel klaar in een dagje.
Re: Versnellings Bak
Geplaatst: 06 jan 2015, 15:25
door BubbliciouSz
Thanks man, ik heb even gezocht en wel gezien dat hij een Bak te koop heeft aangeboden. Maar het vervangen van de bak alleen is niet voldoende ...
(
http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... 144#p29144" onclick="window.open(this.href);return false; )
De platen moeten er ook bij vervangen/gereviseerd worden ...
Ik heb zelf volgende week weer een dagje de tijd om langs wat garages te rijden en na te vragen, maar ik verwacht er niet veel van eerlijk gezegd ..
Re: Versnellings Bak
Geplaatst: 06 jan 2015, 15:30
door BubbliciouSz
Uray25 schreef:Klopt, Markt had er nog een.
Weet niet of ie die ook gereviseerd had.
En, ja, het is wel een klusje. Maar 2 handige mensen krijgen dat wel klaar in een dagje.
Echt waar?!, bij de dealer kreeg ik te horen dat het heel complex was. Dealer zou het nieteens zelf doen, maar doorsturen naar een andere bedrijf ....
Re: Versnellings Bak
Geplaatst: 06 jan 2015, 22:25
door menno3x8g
Ik volg de discussie.
Hier zit nog een goede V6 handbak aan de motor vast, dus inclusief de platen, en de motor zit nog in het vooronder.
Weet niet of ie ooit gereviseerd is, heeft 160dkm gelopen.
Heb geen tijd om hem er onderuit te vissen, en heb hem zelf niet nodig want rij automaten.
Mocht je hem dus willen hebben, dan moet je dat zelf doen.
Mocht je interesse hebben, zal ik eens over de prijs nadenken.
Re: Versnellings Bak
Geplaatst: 06 jan 2015, 23:13
door martin
dat bedrijf zou waarschijnlijk het reviseren van je bak uitbesteden maar je kan goedkoper idd een andere bak kopen en die er met 2 man en het liefst een motorkraan onder zetten, ben je dan in een dag/middag klaar.
Re: Versnellings Bak
Geplaatst: 07 jan 2015, 10:24
door BubbliciouSz
menno3x8g schreef:Ik volg de discussie.
Hier zit nog een goede V6 handbak aan de motor vast, dus inclusief de platen, en de motor zit nog in het vooronder.
Weet niet of ie ooit gereviseerd is, heeft 160dkm gelopen.
Heb geen tijd om hem er onderuit te vissen, en heb hem zelf niet nodig want rij automaten.
Mocht je hem dus willen hebben, dan moet je dat zelf doen.
Mocht je interesse hebben, zal ik eens over de prijs nadenken.
Dit zou wel goed uit komen ja. Ik ben momenteel nog aan het informeren voor een Nieuwe bak + platen, met all info zal ik beslissen wat ik ga doen.
Ik zal je nog laten weten...
Re: Versnellings Bak
Geplaatst: 08 jan 2015, 22:11
door rklijn
mocht je de bak zelf los kunnen halen, wil ik het lager wel vervangen voor je

heb het vorige week bij mijn v6 gedaan. en rijd weer als nieuw
marksanne verkoopt zijn vbak ook, 300 euro dacht ik. en die heeft ook een nieuw lager naar mijn weten
je vbak in ieder geval niet weggooien! ze worden schaars
Re: Versnellings Bak
Geplaatst: 09 jan 2015, 11:45
door BubbliciouSz
rklijn schreef:mocht je de bak zelf los kunnen halen, wil ik het lager wel vervangen voor je

heb het vorige week bij mijn v6 gedaan. en rijd weer als nieuw
marksanne verkoopt zijn vbak ook, 300 euro dacht ik. en die heeft ook een nieuw lager naar mijn weten
je vbak in ieder geval niet weggooien! ze worden schaars
Ja klopt, ik heb Marksanne al gesproken hierover.
MD-Performance is voor mij ook nog bezig met het uitzoeken, ik verwacht volgende maandag/dinsdag bericht van hun.
Ik wacht eerst dit bericht af voordat ik verder kan zeggen hoe ik dit ga aanpakken. Ik houd je op de hoogte.
Zowieso niks weggooien

Re: Versnellings Bak
Geplaatst: 12 jan 2015, 11:15
door BubbliciouSz
Korte update:
ik heb bericht gehad van MD performance, zij kunnen de bak voor mij reviseren en de lagers vervangen.
Advies gehad om ook de koppeling aan te pakken ....
Ik ben dus heel wat verder geholpen, ik denk dit ook bij MD te gaan laten doen ....
Re: Versnellings Bak
Geplaatst: 12 jan 2015, 16:41
door KNOEI 8G
Ik heb m'n v6 bak ook daar laten reviseren, Remco kan volgens mij met z'n ogen dicht onze bak uit elkaar halen
