Pagina 1 van 1
Deurpanelen verwijderen
Geplaatst: 20 feb 2013, 21:27
door Theo
Waar moet ik allemaal op letten als ik de voorste deurpanelen van mijn station los wil maken?
Tips, trucs, foefjes, doe het zelf handleidingen, allemaal welkom.
Ik wil effe naar de speakers kijken en de panelen graag heel houden namelijk

Re: Deurpanelen verwijderen
Geplaatst: 20 feb 2013, 21:41
door KissMyExhaust
Laat ik dit nou net ook nodig hebben! Goed bezig Theo

Re: Deurpanelen verwijderen
Geplaatst: 20 feb 2013, 22:10
door speedy500
Ongeveer onder de zijspiegel een dopje met schroefje (openklikken met klein schroevendraaiertje, en dan kruiskopschroef)
Nog een zelfde zit aan de rand van je deurpaneel, buitenzijde
Dan moet je het schroefje achter de deurhendel loshalen, en het plastic kuipje verwijderen (hendel blijft zitten)
Deurgreep in het paneel ook loshalen (plaatje eruit, schroef eruit, en dan de hele greep eruit halen, bij bestuurdersdeur/deur met elec raam dus ook het stekkertje van de raamschakelaar loshalen)
Daarna is t kwestie van rondom het deurpaneel lostrekken en eraf pakken (zit rondom met plastic klik-pinnetje).
Bij de voordeuren wel beste ff het driehoekje bij je zijspiegel eruit klikken, en met 2 moertjes het plastic omhulsel dat blijft zitten weg halen, dan kun je dat niet beschadigen met deurpaneel eraf te pakken (scheelt ook wat prutswerk met deurpaneel terug erop zetten)
Stelt eigenlijk niks voor als je zo bekijkt
Oh, met deuren zonder elec raam, dus een zwengel moet je de zwengel er dus afhalen, zit een veertje achter, ff met een doek of schroevendraaien op de punten omhoogdrukken, en zien dat het veertje niet wegschiet en dan pak je hem eraf
Re: Deurpanelen verwijderen
Geplaatst: 10 mei 2013, 21:07
door TPA
speedy500 schreef: (
Bewerkt door TPA) Ongeveer onder de zijspiegel een dopje met schroefje (openklikken met klein schroevendraaiertje, en dan kruiskopschroef)
Nog
twee zelfde zit aan de rand van je deurpaneel, buitenzijde
Dan moet je het schroefje achter de deurhendel loshalen, en het plastic kuipje verwijderen (hendel blijft zitten)
Deurgreep in het paneel ook loshalen (plaatje eruit, schroef eruit, en dan de hele greep eruit halen, bij bestuurdersdeur/deur met elec raam dus ook het stekkertje van de raamschakelaar loshalen)
Kapje van portierlicht van de deur afhalen, stekker draaien en lampje wegduwen
Daarna is t kwestie van rondom het deurpaneel lostrekken en eraf pakken (zit rondom met plastic klik-pinnetje).
Bij de voordeuren wel beste ff het driehoekje bij je zijspiegel eruit klikken, en met 2 moertjes het plastic omhulsel dat blijft zitten weg halen, dan kun je dat niet beschadigen met deurpaneel eraf te pakken (scheelt ook wat prutswerk met deurpaneel terug erop zetten)
Stelt eigenlijk niks voor als je zo bekijkt
Oh, met deuren zonder elec raam, dus een zwengel moet je de zwengel er dus afhalen, zit een veertje achter, ff met een doek of schroevendraaien op de punten omhoogdrukken, en zien dat het veertje niet wegschiet en dan pak je hem eraf
Heb wat pics erbij gedaan om het nog wat duidelijker te maken.
Re: Deurpanelen verwijderen
Geplaatst: 10 mei 2013, 21:12
door TPA
De linkerkant is zoals te zien probleemloos gegaan, alleen bij het rechter paneel krijg ik de raambediening er niet uit. Ook heb ik een gedeelte gesloopt :S Krijg hem niet verder dan dit:
Iemand de gouden tip om hem eraf te krijgen?
Re: Deurpanelen verwijderen
Geplaatst: 10 mei 2013, 21:44
door Twain
waarom haal je dat er af dan?... daar zit het deurpaneel helemaal niet mee vast... je hoeft alleen maar de schroeven los te maken.. onderin los trekken.. en dan naar boven drukken.. stekkertjes los... en klaar is twain.. het kapje van de tweeter is zelfs een optie.. (al is het wel makkelijker terug plaatsen).. maar voor het verwijderen kan ook dat gewoon blijven zitten
Re: Deurpanelen verwijderen
Geplaatst: 10 mei 2013, 21:58
door TPA
Aan de linkerkant klikt de raambediening gewoon los alsof het gewoon zo bedoelt is. Plaatje daarvan maar verwijderd. Als links op manier A gaat dan leek mij manier A ook voor rechts te gelden. Bedankt voor de tip, kijk ik binnenkort of het nu wel lukt.