Pagina 1 van 1
Eindelijk voorstellen ipv alleen meelezen
Geplaatst: 30 jan 2013, 10:13
door mits8g
Na een tijdje actief meelezen toch maar eens geregistreerd
Sinds juli ben ik trotse eigenaar van een 2001 galant 2.5 v6 met een LPI installatie.
Woonachtig onder de rook van Rotterdam in de Hoeksche Waard maak ik elke dag een plezierige 140 km woon werk verkeer met dit genot op wielen
Met mijn 28 jaar heb ik een voorliefde voor Amerikaanse klassiekers.
Na onder andere een Camaro , Ford LTD, Firebird en Chevy Van te hebben gehad, trok deze Japanner mijn aandacht.
Ik kon de auto voordelig kopen gezien de mankementen destijds ( liep heel moeilijk op benzine ).
Inmiddels loopt de auto nagenoeg perfect ( tot vorige week, maar dat terzijde ) en ben ik diep onder de indruk van deze auto.
Het rijgenot, de luxe, het comfort, de boterzachte v6 en automaat, en vooral de uitstraling maken het mijn favoriete auto tot nu toe !
Wellicht open ik ook een topic voor wat technische hulp maar de uitdaging om te vinden wat er nu aan de hand is, is eigenlijk ook wel een leuke speurtocht...
Groet,
Rene
Re: Eindelijk voorstellen ipv alleen meelezen
Geplaatst: 30 jan 2013, 10:23
door Echo Whiskey
Strakke wagen man, van binnen en van buiten!
Welkom op GF.

Re: Eindelijk voorstellen ipv alleen meelezen
Geplaatst: 30 jan 2013, 10:48
door martijn
Mooie strakke wagen rene !!
Welkom hier !
Re: Eindelijk voorstellen ipv alleen meelezen
Geplaatst: 30 jan 2013, 11:46
door Twain
welkom hier... volgens mij heb ik je zien rijden bij de reedijk een week of 2 geleden.... kan dat?
Re: Eindelijk voorstellen ipv alleen meelezen
Geplaatst: 30 jan 2013, 12:14
door KissMyExhaust
Welkom hier.
Ziet er goed uit!
I like the rims

Re: Eindelijk voorstellen ipv alleen meelezen
Geplaatst: 30 jan 2013, 12:58
door mits8g
twain schreef:welkom hier... volgens mij heb ik je zien rijden bij de reedijk een week of 2 geleden.... kan dat?
Dat kan zomaar kloppen.
Waarschijnlijk op een vrijdag, als ik mijn zoon naar de wekelijkse zwemles breng

Re: Eindelijk voorstellen ipv alleen meelezen
Geplaatst: 30 jan 2013, 14:06
door Neo--
zo, ziet er goed uit! En welkom!

Re: Eindelijk voorstellen ipv alleen meelezen
Geplaatst: 30 jan 2013, 15:11
door KNOEI 8G

welkom hier op GF!!
Strak interieurtje, en mooie wagen zeg!
Re: Eindelijk voorstellen ipv alleen meelezen
Geplaatst: 30 jan 2013, 15:18
door marksanne
Welkom Rene!
Re: Eindelijk voorstellen ipv alleen meelezen
Geplaatst: 30 jan 2013, 16:07
door foks
welkom. Mooie G.
automaat .. v6 ... halve amerikaan

Re: Eindelijk voorstellen ipv alleen meelezen
Geplaatst: 30 jan 2013, 18:02
door MarkDuffy
Welkom!!

en inderdaad nette bak hoor
Re: Eindelijk voorstellen ipv alleen meelezen
Geplaatst: 30 jan 2013, 18:14
door menno3x8g
Mooie bak die Galant hè? En rijdt ook nog lekker!

Re: Eindelijk voorstellen ipv alleen meelezen
Geplaatst: 30 jan 2013, 19:26
door yollie76
Welkom rene
Re: Eindelijk voorstellen ipv alleen meelezen
Geplaatst: 30 jan 2013, 19:44
door MD
Welkom bij GF !!
Re: Eindelijk voorstellen ipv alleen meelezen
Geplaatst: 30 jan 2013, 22:41
door Jan
He Renee,
veel plezier op dit forum!
Re: Eindelijk voorstellen ipv alleen meelezen
Geplaatst: 31 jan 2013, 08:24
door mits8g
Dank allen voor dit warme welkom...
Nog geen 8 uur nadat ik me geregistreerd heb , wordt mijn dashboard verlicht met de Check Engine en wil de auto niet meer lopen op LPG.
Op benzine rijden we nog, zei het niet dat ik nu vreemde meldingen heb met Lambdasondes, co2 meldingen en misifre ( dit terwijl de CO2 meting perfect is op benzine en LPG )
Je registreert je omdat je met zoveel plezier rondrijdt, en dan maak je dezelfde dag een afspraak bij de gasboer omdat je niet meer in de auto kan/wil rijden op benzine met de meldingen.
Maandag wordt er gekeken naar het LPG probleem, daarna kunnen we weer rijden en zoeken naar de oorzaak van de meldingen.
Er gaat ongetwijfeld wel een topic van komen

Re: Eindelijk voorstellen ipv alleen meelezen
Geplaatst: 31 jan 2013, 11:17
door foks
ai succes ermee, wie weet de pomp stuk, dat gebeurt nog wel eens bij LPI geloof ik.
Re: Eindelijk voorstellen ipv alleen meelezen
Geplaatst: 31 jan 2013, 13:47
door Twain
de lpg computer gebruikt ook echt alle 2 de lambda sondes en corrigeerd de inspuiting on the fly... een storring in 1 van de sondes zou een verklaaring kunnen zijn
als de labda sonde bij benzine stuk is gebeurd er vrij weinig behalve dathet lampje op je dashboard gaat branden, en je afentoe een misfire hebt..
Re: Eindelijk voorstellen ipv alleen meelezen
Geplaatst: 31 jan 2013, 14:26
door marksanne
Klinkt flink plausibel! Ik zag dat MD twee van die lambda sensors te koop heeft voor ongeveer een appel en een ei:
http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=47&t=991
Re: Eindelijk voorstellen ipv alleen meelezen
Geplaatst: 31 jan 2013, 15:06
door mits8g
Had het gezien inderdaad, ik heb eigenlijk nog geen idee hoeveel lambda sondes ik heb en waar deze zitten ( ik weet er 1 boven op het spruitstuk zogezegd ).
Eerst maar eens de auto op de brug gooien vanavond en kijken hoeveel ik er heb, de ene sonde zal de andere niet zijn neem ik aan ?
Ik zal dus eerst moeten kijken hoeveel ik er heb en welke MD heeft....
Re: Eindelijk voorstellen ipv alleen meelezen
Geplaatst: 31 jan 2013, 15:42
door KNOEI 8G
Als je de Facelift versie hebt met 3 katalysatoren. 1 aan ieder uitlaatspruitstuk en 1 na de voorpijp. Dan heb je 4 lambda sensoren...

Re: Eindelijk voorstellen ipv alleen meelezen
Geplaatst: 31 jan 2013, 17:05
door Xenon
Welkom René
