Pagina 3 van 3
Re: Project Echo Whiskey - Soon to be VR-2
Geplaatst: 24 feb 2013, 14:14
door Echo Whiskey
Is dan misschien omdat de motorkap open was en de auto binnen stond.
Maar het n/a blok is wel erg stil hoor.
Had je die post over de motorsteun gezien?
Re: Project Echo Whiskey - Soon to be VR-2
Geplaatst: 24 feb 2013, 14:18
door MD
Nee had ik niet gezien!!
Waar staat ie?
Re: Project Echo Whiskey - Soon to be VR-2
Geplaatst: 24 feb 2013, 14:23
door Echo Whiskey
Stukje terug, in ieder geval heb ik een motorsteun nodig die op het aluminium subframe past.
Zowel de n/a V6 als de VR-4 steun pasen namelijk niet.
Re: Project Echo Whiskey - Soon to be VR-2
Geplaatst: 24 feb 2013, 14:36
door menno3x8g
Gooood jobbb!!
Nu de laatste loodjes ...
Ja, het VR4 blok kan net zo stil zijn op, met name op kruissnelheid, als de 'gewone' V6 (voor mij is de V6 ook absoluut smullen).
Maar met een beetje gasgeven: waauw!
Re: Project Echo Whiskey - Soon to be VR-2
Geplaatst: 24 feb 2013, 15:01
door marksanne
Kleppenstoters denk?
Re: Project Echo Whiskey - Soon to be VR-2
Geplaatst: 24 feb 2013, 15:10
door MD
Heb je wel eerst oliedruk gestart??
Re: Project Echo Whiskey - Soon to be VR-2
Geplaatst: 24 feb 2013, 15:26
door Echo Whiskey
Geen idee, wat is dat?
Re: Project Echo Whiskey - Soon to be VR-2
Geplaatst: 24 feb 2013, 22:53
door MarkDuffy
@MS dat zijn inderdaad de klepstoters die je hoord.
Erik jou blok klinkt verder gewoon goed en normaal, het lijkt nu inderdaad harder omdat er geen motorkap op zit en met name omdat je binnen staat in een holle schuur.
Ik verwacht niet dat het geluid met de vr4 einddemper veel anders zal gaan klinken, maargoed daar kom je vanzelf nog wel achter.
Ik schrok ervan toen Johan (JJCP) zei dat je de koppeling niet direct ging vervangen, als t om financien gaat had je beter nog een maandje kunnen wachten man, nu kost 't je sowieso meer geld en mocht je stil komen te staan dan kan je helemaal niets meer, hij trekt nu al door de koppeling heen als de turbo inkomt, als je dit niet heel goed in de gaten houd heb je je heel snel geen koppeling meer en kan je niet meer rijden. En zal je de auto moeten wegslepen van waar je op dat moment staat. Ben je daar in ieder geval wel bewust van want dan ben je verder en veel duurder uit.
Re: Project Echo Whiskey - Soon to be VR-2
Geplaatst: 24 feb 2013, 23:14
door Echo Whiskey
Heb je helemaal gelijk in Mark, ik had wel wat tegenslagen ingecalculeerd maar geen koppeling van 500,-.
Het zal inderdaad voorlopig even rustig rijden worden en wat extra geld kosten voor het wisselen maar dat komt helemaal goed.
Met de n/a V6 ging het ook prima dus ik hoef alleen maar te zorgen dat ik niet meer dan 160 pk gebruik.
Gewoon even maximaal 2 maandjes rustig aan doen en daarna genieten.

Re: Project Echo Whiskey - Soon to be VR-2
Geplaatst: 06 mar 2013, 16:42
door JJCP.EU
Hij klinkt inderdaar helemaal niet verkeerd.
Ben er ook van overtuigd dat het de klepstoters zijn.
Re: Project Echo Whiskey - Soon to be VR-2
Geplaatst: 06 mar 2013, 16:51
door Echo Whiskey
Klopt, het viel achteraf allemaal nogal mee, kwam dus puur doordat hij zonder motorkap in een schuur stond te draaien.
En er is inderdaad een klepstotertje dat wat herrie maakt.

Re: Project Echo Whiskey - VR-2 in opbouw
Geplaatst: 26 mar 2013, 10:10
door mick
En hoe is het hier nu mee? Mis nog een hele hoop fotos in je topic!!

Re: Project Echo Whiskey - VR-2 in opbouw
Geplaatst: 07 apr 2013, 14:50
door Echo Whiskey
Gaat allemaal prima Mick, er moet nog wel het één en ander gedaan worden.
Stuurhuis moet vervangen (ligt klaar)
Nieuwe motorsteun monteren ivm ander subframe (in bestelling bij MD)
VR-4 teller monteren (in bestelling)
Motorafdekkap regelen (geen haast mee)
Achteruitrijlichten aansluiten want kabelboom komt van een automaat
Turbotimer monteren (ligt bij JJCP op me te wachten)
Sportkoppeling monteren
En nog wat klein grut zoals een nieuwe intercoolerslang, FL VR-4/motion modderkuipen ed dat ook allemaal in bestelling staat.
Dan ben ik qua ombouw compleet.
Met m'n vorige blok trouwens een verbruik van 1:10,5 en nu een verbruik van 1:9 dus dat valt alleszins mee.

Re: Project Echo Whiskey - VR-2 in opbouw
Geplaatst: 07 apr 2013, 14:56
door Twain
jaja lul er maar overheen... FOTO'SSSSssss
Re: Project Echo Whiskey - VR-2 in opbouw
Geplaatst: 07 apr 2013, 15:02
door Echo Whiskey
Haha, zal er zo eens een paar schieten.
Eerst even telefoon opladen.

Re: Project Echo Whiskey - VR-2 in opbouw
Geplaatst: 07 apr 2013, 15:38
door Echo Whiskey
Sleeper.

Re: Project Echo Whiskey - VR-2 in opbouw
Geplaatst: 07 apr 2013, 16:19
door marksanne
Lekker bezig Erik! Maar eh... Wat is er gebeurd met die motorafdekkap die je mij had?
Re: Project Echo Whiskey - VR-2 in opbouw
Geplaatst: 07 apr 2013, 16:23
door Echo Whiskey
Die staat hier nog omdat er een stuk was afgebroken.
Maar zag pas dat dat stuk nog op het blok geschroefd zit dus misschien zet ik hem er binnenkort toch op.

Re: Project Echo Whiskey - VR-2 in opbouw
Geplaatst: 07 apr 2013, 16:50
door mick
Aardig projectje zo. Respect!
Re: Project Echo Whiskey - VR-2 in opbouw
Geplaatst: 07 apr 2013, 16:50
door marksanne
Zie je niets van, zo heeft ie bij mij ook 2 jaar eropgezeten

haast onmogelijk te zie. Dat 'losse' hoekje.
Re: Project Echo Whiskey - VR-2 in opbouw
Geplaatst: 07 apr 2013, 21:02
door KNOEI 8G
Sleeper? Zeker omdat z'n "ogen" nog steeds dicht geducttape zitten of wat??
Maar ziet er lekker uit zo!

Re: Project Echo Whiskey - VR-2 in opbouw
Geplaatst: 07 apr 2013, 21:58
door menno3x8g
Ziet er goed uit kerel!
Re: Project Echo Whiskey - VR-2 in opbouw
Geplaatst: 07 apr 2013, 23:17
door martijn
Goed bezig erik !
Waar heb je trouwens die modderkuipen kunnen vinden voor de motion ?
Re: Project Echo Whiskey - VR-2 in opbouw
Geplaatst: 07 apr 2013, 23:31
door MarkDuffy
Ik heb nog een goede cover in mn vitrine kast liggen maar dat had ik je geloof ik al verteld

Re: Project Echo Whiskey - VR-2 in opbouw
Geplaatst: 08 apr 2013, 12:19
door Echo Whiskey
KNOEI 8G schreef:Sleeper? Zeker omdat z'n "ogen" nog steeds dicht geducttape zitten of wat??
Maar ziet er lekker uit zo!

Hehe, zaterdag ga ik naar Mark Sanne, gaan we een ophangpunt van m'n bumper fixen en alle schroeven en clips vervangen.
Als dan eind deze maand de modderkuipen binnen zijn gaan ze er écht in.
martijn schreef:Goed bezig erik !
Waar heb je trouwens die modderkuipen kunnen vinden voor de motion ?
Club VR-4, er worden in GB zat FL VR-4's gedemonteerd en niemand koopt die dingen.
MarkDuffy schreef:Ik heb nog een goede cover in mn vitrine kast liggen maar dat had ik je geloof ik al verteld

Niet dat ik weet maar ik hou het in m'n achterhoofd.

Re: Project Echo Whiskey - VR-2 in opbouw
Geplaatst: 08 apr 2013, 18:44
door mitsu-galant
well done!! Lekkere sleeper man
kicke
Re: Project Echo Whiskey - VR-2 in opbouw
Geplaatst: 09 mei 2013, 22:08
door Echo Whiskey
Pas de upgrade naar de Ross schakelbus gedaan, dat scheelde nogal.
Zag wel dat m'n inlaatbuizen behoorlijk vies zijn van binnen, dan heb ik het over de pijp tussen je luchtfilter en de turbo's in.
Daar hoort volgens mij dus geen vuil in te zitten, iemand enig idee hoe dit kan?
M'n gemiddeld verbruik is momenteel trouwens 1:9 en vandaag met alleen maar snelweg 1:11 gehaald.

Re: Project Echo Whiskey - VR-2 in opbouw
Geplaatst: 09 mei 2013, 22:14
door menno3x8g
Nou dat klinkt als een keurig verbruik!
Luchtinlaat hoort schoon te zijn. Zit er ergens een lek, of sluit het luchtfilter niet goed aan?
Re: Project Echo Whiskey - VR-2 in opbouw
Geplaatst: 09 mei 2013, 22:16
door marksanne
Ik heb nog nooit een vr4 gezien waar de luchtinlaat/intercoolerbuizen compleet schoon en droog waren. Altijd wel wat vettig / olie. Kan ook helemaal geen kwaad, maar als het je niet zint kun je oil catch can gebruiken, zie je ook veel op vr4's.
Re: Project Echo Whiskey - VR-2 in opbouw
Geplaatst: 09 mei 2013, 23:14
door KNOEI 8G
Zit daar ook niet de carterontluchting op aangesloten?
Re: Project Echo Whiskey - VR-2 in opbouw
Geplaatst: 10 mei 2013, 01:14
door MarkDuffy
Inderdaad klopt wat Mark zegt, bij mij heeft ie ook een beetje aanslag, maar niet abnormaal dat ik me zorgen maak.
en klopt wat jij zegt over de carterontluchting, daar moet de oilcatchcan op aansluiten.
Re: Project Echo Whiskey - VR-2 in opbouw
Geplaatst: 10 mei 2013, 13:37
door Echo Whiskey
Top, bedankt jongens, oil catch can added to wishlist.

Re: Project Echo Whiskey - VR-2 in opbouw
Geplaatst: 12 mei 2013, 20:28
door Echo Whiskey
Woohoo, morgen gaat er weer een pakketje op de post.
Stuurbekrachtigingsvloeistofkoeler (originele past niet ivm intercooler)
Luchthapper achter voorbumper (idem)
Voorste rolstopper (originele past niet 100%, is langer dan VR-4)
Bumperbalk (originele past niet ivm intercooler)
VR-4 FL tellerunit (eindelijk weer een werkende toerenteller)
FL VR-4 spatschermen (net iets breder aan de onderkant ivm de andere voorbumper, sluit nu net niet lekker af)
Re: Project Echo Whiskey - VR-2 in opbouw
Geplaatst: 12 mei 2013, 22:49
door MarkDuffy
De stuurbekrachtigingskoeler die zou wel moeten passen hoor, heeft er bij mij ook nog gewoon opgezeten van de 2L
Die dingen kan je anders gewoon vrij buigen als t net niet had gepast

(alleen zorgen da ie nie dubbel komt te zitten)
maar goed weer lekker wat dr bij dus

Re: Project Echo Whiskey - VR-2 in opbouw
Geplaatst: 12 mei 2013, 23:08
door KNOEI 8G
Dat is een mooi pakketje! En zo'n toerenteller is idd wel handig ja

Re: Project Echo Whiskey - VR-2 in opbouw
Geplaatst: 13 mei 2013, 10:37
door Echo Whiskey
Klopt Mark, hij zit nu ook gewoon achter de intercooler weggewerkt maar als er een af-fabriekoplossing is...

Re: Project Echo Whiskey - VR-2 in opbouw
Geplaatst: 13 mei 2013, 18:29
door MarkDuffy
Moet m ook mooi achter de intercooler houden, zo'n ding moet je niet in t zicht willen
