Pagina 3 van 8
Re: KNOEI's 8G Avance - whoops.........
Geplaatst: 15 mei 2012, 23:04
door KNOEI 8G
martijn schreef:Moet je wel zeggen dat ik wel erg schrok toen ik de foto's eerst in het klein zag ...
Mijn vriendin ook die stond helemaal te shaken toen ze 20 sec later achter mij aankwam! "kijk mijn hand dan!! En jij maar lachen sukkel"

Re: KNOEI's 8G Avance - whoops.........
Geplaatst: 15 mei 2012, 23:36
door MD-Performance
OMG jij hebt echt mazzel gehad zeg gelukkig !!!!!
Mazzelpik !!!
gr. remco
Re: KNOEI's 8G Avance - whoops.........
Geplaatst: 16 mei 2012, 12:33
door janmitsv6
Gelukkig maar zo.n Want zou zonde zijn van zo,n mooie bolide. Gelukkig woon je niet tegen over een vaart of iets dergelijks, gebeurt ook nog wel is..
Re: KNOEI's 8G Avance - whoops.........
Geplaatst: 16 mei 2012, 12:36
door Fluff
Sow, wat heb jij geluk gehad zeg! Ik heb ook ooit gedroomd dat ik mijn handrem was vergeten, alleen liep dat iets minder goed af

Re: KNOEI's 8G Avance - whoops.........
Geplaatst: 16 mei 2012, 12:46
door FUNK3
sow echt heel veel geluk gehad haha maar indd ff schrikken met die fotos zeg
Re: KNOEI's 8G Avance - whoops.........
Geplaatst: 16 mei 2012, 19:07
door Boed
zit je lekker te eten gaat je auto er van tussen hahahaha!!.
Re: KNOEI's 8G Avance - whoops.........
Geplaatst: 20 jun 2012, 09:36
door Cyberray
Heey,
Wat voor velgen heb jij onder je wagon zitten?
Is dat 16 of 17 inch? en welke banden maat?
Groetjes Ray
Re: KNOEI's 8G Avance - whoops.........
Geplaatst: 20 jun 2012, 11:38
door KNOEI 8G
Dat zijn de originele "avance" velgen (zijn standaard onder deze uitvoering geleverd in Duitsland)
is 17" en bandenmaat is 215/45 dat is DE maat voor 17"!
Re: KNOEI's 8G Avance - whoops.........
Geplaatst: 22 jun 2012, 21:04
door Malfie
Damn, heb jij mazzel.. Zoals MarkSanne al zegt, PANNEKOEK!
Hmmm 225/45/17 past ook best hoor..

Re: KNOEI's 8G Avance - whoops.........
Geplaatst: 22 jun 2012, 23:45
door KNOEI 8G
Dank je....
Maar Dennis hoe is het nu met jou V6 loopt ie ondertussen al goed op gas?!?
Re: KNOEI's 8G Avance - whoops.........
Geplaatst: 23 jun 2012, 09:10
door tiki rodder
Mooie wagen
Re: KNOEI's 8G Avance - whoops.........
Geplaatst: 23 jun 2012, 11:02
door KissMyExhaust
Haha, had het al gelezen op MOC forum..
Ik zou ook rennen voor mn leven haha xD
Re: KNOEI's 8G Avance - whoops.........
Geplaatst: 24 jun 2012, 00:49
door Malfie
KNOEI 8G schreef:Dank je....
Maar Dennis hoe is het nu met jou V6 loopt ie ondertussen al goed op gas?!?
You're welcome..
Nope, wil ik je idd een keer meer lastig vallen, jij hebt een uitlees gerat toch?
Re: KNOEI's 8G Avance - whoops.........
Geplaatst: 24 jun 2012, 10:54
door KNOEI 8G
Nope, jammergenoeg niet.... Ennuhh.... De mijne loopt momenteel ook af en toe niet op gas
Ik pm je zo nog even.
Re: KNOEI's 8G Avance - whoops.........
Geplaatst: 24 jun 2012, 15:27
door Malfie
Ah jammer.. Nou hij loopt wel echt altijd op gas, alleen hobbelt ie stationair nog steeds..
Re: KNOEI's 8G Avance - whoops.........
Geplaatst: 24 jun 2012, 18:37
door ghino
damned zeg... jjij kan nu letterlijk sticker erachterop plakken:
*mijn auto rijd, vliegt en duikt*
gelukkig zo dan dat die bij 1 of adner meer staat en dat je kan zingen *die zien we nooit meer... terug*
Re: KNOEI's 8G Avance - Extra PK's!!!
Geplaatst: 25 jul 2012, 15:31
door KNOEI 8G
Haha, vandaag weer gezorgd voor wat extra pk's ---> Stickertuning

Laatst was er een barst in mijn voorruit gekomen dus die was vervangen alleen was ik dus ook mijn GF sticker kwijt.... Maar hij is er weer

Re: KNOEI's 8G Avance - Extra PK's!!!
Geplaatst: 25 jul 2012, 18:32
door martijn
Kijk ! Ziet er weer erg strak uit man !!
Re: KNOEI's 8G Avance - Extra PK's!!!
Geplaatst: 25 jul 2012, 20:57
door janmitsv6
Krijg vandaag of morgen ook een raamband , maar is dat veel werk ?? en hoe ontvet je de voorruit ??
Maar de jouwe ziet er strak uit hoor !!!!
Re: KNOEI's 8G Avance - Extra PK's!!!
Geplaatst: 25 jul 2012, 21:26
door martijn
Gewone glasreiniger zou voldoende moeten zijn , is immers ook een ontvetter .
Ik zou een beetje water gebruiken dan kan je de sticker namelijk nog verplaatsen , als dan sticker eenmaal op de juiste plaats zit strijk je met een rubbertje of een kaartje het water van binnen naar buiten ..
Nico zal vast nog wel meer praktische tips voor je hebben , die heeft deze sticker al meerdere keren geplakt

Re: KNOEI's 8G Avance - Extra PK's!!!
Geplaatst: 26 jul 2012, 00:57
door KNOEI 8G
Ik heb 'm deze keer niet eens ontvet..... maar meestal pak ik gewoon een klein scheutje grasmaaier benzine op een paar stukkies keukenrol. Niets ontvet beter dan (was)benzine.
Bij mij op de ruit zitten een merkteken op iedere kant. Op deze lijn heb ik afplaktape geplakt. hiervan het midden opgemeten en een lijntje gezet met potlood. Hetzelfde heb ik dus met de sticker gedaan opmeten waar het midden zit en dan uitmeten waar je moet beginnen.
Je kunt het eerst ook insprayen met zeepsop dan kun je de sticker nog schuiven en dan idd met een pasje alle vloeistof onder de sticker vandaan schuiven.
Succes Jan!!

Re: KNOEI's 8G Avance - Extra PK's!!!
Geplaatst: 26 jul 2012, 22:54
door janmitsv6
He, mannen bedankt voor de tips, zal tzt wel een foto,tje maken hoe de galant er bij staat.
Re: KNOEI's 8G Avance - Extra PK's!!!
Geplaatst: 26 jul 2012, 23:23
door KNOEI 8G
Zeker doen Jan, zijn echt te weinig 7G's actief op dit forum dus je vertegenwoordigt een hele generatie aan Galant's

Re: KNOEI's 8G Avance - Extra PK's!!!
Geplaatst: 09 aug 2012, 19:47
door KNOEI 8G
Weer een kleine update vanuit brabant.
Via clubvr-4 een kapje gescoord wat bij de legnum in de bumper zit zodat er een andere demper onder kan. En enkele weken geleden een Dremel gekregen.
Dus vandaag maar de stoute schoenen aangetrokken en de dremel in mijn pas overgespoten bumper gezet.......
Het duurde wel laaaang maar hij zit nu perfekt! Nou ja perfekt..... Blijkbaar heeft de Legnum een andere bumperbalk en die zit dus wel in de weg, dus het het kapje ook een beetje moeten modificeren maar hij zit er nu strak in!!
Hij is nu nog trigger mauve, maar ga hem een deze dagen ff spuiten. En dan ga ik binnenkort de einddemper weg laten halen en vervangen door een open pijp

Re: KNOEI's 8G Avance - Extra PK's!!!
Geplaatst: 09 aug 2012, 20:04
door MarkDuffy
Sexy

Leuke kleine upgrade zo. Ben benieuwd wat voor een pijp je kiest om eronder te zetten

Re: KNOEI's 8G Avance - Extra PK's!!!
Geplaatst: 09 aug 2012, 20:07
door KNOEI 8G
Ik denk ovaal, vind zo'n japstyle 10 cm ronde denk ik een beetje te veel van 't goede voor een n/a v6
Re: KNOEI's 8G Avance - Extra PK's!!!
Geplaatst: 09 aug 2012, 20:27
door MarkDuffy
Jup denk dat dat ook het mooiste aansluit bij de uitsparing die je nu hebt

Re: KNOEI's 8G Avance - Extra PK's!!!
Geplaatst: 09 aug 2012, 20:40
door KNOEI 8G
Uhum..... edit.... Het was geen bumperbalk die in de wegzat, maar de balk van mijn trekhaak

oops...

Re: KNOEI's 8G Avance - Extra PK's!!!
Geplaatst: 09 aug 2012, 23:31
door Xenon
KNOEI 8G schreef:Uhum..... edit.... Het was geen bumperbalk die in de wegzat, maar de balk van mijn trekhaak

oops...

Ach jòh, gewoon een stukje wegfrezen... van die trekhaak balk dan, hè. No problem
Moet bekennen dat ik die kapjes nog nooit eerder ergens opgemerkt heb, dus wist ook niet van het bestaan af.
Ben benieuwd wat voor pijp je in gedachten hebt. Zal vast lekker smoelen icm zo'n kap

Re: KNOEI's 8G Avance - Extra PK's!!!
Geplaatst: 10 aug 2012, 09:16
door marksanne
Oe, eindelijk dan toch Nico. Gaaf! Spannend!!!
Re: KNOEI's 8G Avance - Extra PK's!!!
Geplaatst: 10 aug 2012, 10:54
door martijn
Dikkkkk !!!! Netjes man !
Heb Gister even je nieuwe schijven bewonderd

Re: KNOEI's 8G Avance - Extra PK's!!!
Geplaatst: 11 aug 2012, 17:12
door Fluff
Lekker hoor!
en een mooi pijpje zal hem goed doen!
Re: KNOEI's 8G Avance - Extra PK's!!!
Geplaatst: 12 aug 2012, 01:10
door MD-Performance
Lekker hoor ziet er goed uit !
Re: KNOEI's 8G Avance - Groot onderhoud....
Geplaatst: 04 okt 2012, 19:21
door KNOEI 8G
uhum.... de demper komt er de komende weken nog niet onder

Heb de afgelopen weken m'n bankrekening al te hard moeten plunderen
Er zit wat onderhoud aan te komen, ik heb nog steeds 2 rammeltjes. Waarvan 1 m'n voorste kat is. en 2e hoogstwaarschijnlijk de koppeling of drukgroep.
En achter de distr. kap klinkt het niet altijd even fris.
Dus wat staat er op het lijstje:
Naven en Aandrijfassen - zitten nu compleet aan elkaar vastgekoekt dus moeten vervangen worden en dan heb ik eindelijk na een jaar weer ABS

.
Katalysator - is 1 geheel met het spruitstuk
Koppeling, drukgroep en druklager
Distributieset incl. waterpomp, rollen, en hydraulische spanner
en ook maar meteen een verse sloot olie incl filter.
En ik heb nog een setje nieuwe remschijven en RVS slangen voor achter. En nog Red stuff voor rondom.
Opmerking van m'n vriendin:
Voor dat geld had je ook een auto erbij kunnen kopen....
En dan hopen dat ie probleemloos de winter doorkomt
en ja ze kan ook wel een poets/polijstbeurt gebruiken!!
Re: KNOEI's 8G Avance - Groot onderhoud....
Geplaatst: 04 okt 2012, 19:35
door marksanne
Jeemig Nico... Da's inderdaad serieus groot onderhoud! Alsof je een emmer leeggooit.
Re: KNOEI's 8G Avance - Groot onderhoud....
Geplaatst: 04 okt 2012, 19:38
door KNOEI 8G

m'n spaarrekening sputterde ook flink tegen, en dan komen daar natuurlijk ook nog de montage kosten bij....Ouch....
Alleen de olieverversing en remmerij doe ik zelf, majah das ook peanuts

Re: KNOEI's 8G Avance - Groot onderhoud....
Geplaatst: 04 okt 2012, 21:14
door Twain
jemmig Nico... je vriendinneke heb wel gelijk:P
Re: KNOEI's 8G Avance - Groot onderhoud....
Geplaatst: 05 okt 2012, 21:26
door martijn
Wooow ! Wat een klus nico ! Wel een hoop geld ! Maar dat is deze beauty toch ook wel dubbel en dwars waard

Re: KNOEI's 8G Avance - Groot onderhoud....
Geplaatst: 30 okt 2012, 16:23
door KNOEI 8G
Re: KNOEI's 8G Avance - Groot onderhoud....
Geplaatst: 30 okt 2012, 16:50
door cvw
Gaaf Nico. Ben ook benieuwd hoe het met de velgen gaat. Staat wel gaaf in het wit.
Het lijkt wel of de schijven "hapjes" uit de remblokken genomen hebben in de rand met die gaatjes. Daardoor krijg je een groef in het remblok en dus minder slijtage op de schijf. Heb er zelf geen ervaring mee, dus weet ook niet of dit vaker voorkomt.
