Mijn vriendin ook die stond helemaal te shaken toen ze 20 sec later achter mij aankwam! "kijk mijn hand dan!! En jij maar lachen sukkel"martijn schreef:Moet je wel zeggen dat ik wel erg schrok toen ik de foto's eerst in het klein zag ...
KNOEI's 8G Avance - The reawakening
Re: KNOEI's 8G Avance - whoops.........
- MD-Performance
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
- Provincie: Noord-Holland
Re: KNOEI's 8G Avance - whoops.........
OMG jij hebt echt mazzel gehad zeg gelukkig !!!!!
Mazzelpik !!!
gr. remco
Mazzelpik !!!
gr. remco
Re: KNOEI's 8G Avance - whoops.........
Gelukkig maar zo.n Want zou zonde zijn van zo,n mooie bolide. Gelukkig woon je niet tegen over een vaart of iets dergelijks, gebeurt ook nog wel is..
Re: KNOEI's 8G Avance - whoops.........
Sow, wat heb jij geluk gehad zeg! Ik heb ook ooit gedroomd dat ik mijn handrem was vergeten, alleen liep dat iets minder goed af 
Re: KNOEI's 8G Avance - whoops.........
sow echt heel veel geluk gehad haha maar indd ff schrikken met die fotos zeg
Re: KNOEI's 8G Avance - whoops.........
zit je lekker te eten gaat je auto er van tussen hahahaha!!.
Re: KNOEI's 8G Avance - whoops.........
Heey,
Wat voor velgen heb jij onder je wagon zitten?
Is dat 16 of 17 inch? en welke banden maat?
Groetjes Ray
Wat voor velgen heb jij onder je wagon zitten?
Is dat 16 of 17 inch? en welke banden maat?
Groetjes Ray
Re: KNOEI's 8G Avance - whoops.........
Dat zijn de originele "avance" velgen (zijn standaard onder deze uitvoering geleverd in Duitsland)
is 17" en bandenmaat is 215/45 dat is DE maat voor 17"!
is 17" en bandenmaat is 215/45 dat is DE maat voor 17"!
Re: KNOEI's 8G Avance - whoops.........
Damn, heb jij mazzel.. Zoals MarkSanne al zegt, PANNEKOEK! 
Hmmm 225/45/17 past ook best hoor..
Hmmm 225/45/17 past ook best hoor..
Re: KNOEI's 8G Avance - whoops.........
Dank je....
Maar Dennis hoe is het nu met jou V6 loopt ie ondertussen al goed op gas?!?
Maar Dennis hoe is het nu met jou V6 loopt ie ondertussen al goed op gas?!?
-
tiki rodder
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 09 mar 2012, 23:19
- Provincie: Zuid-Holland
Re: KNOEI's 8G Avance - whoops.........
Mooie wagen
- KissMyExhaust
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 06 jun 2012, 15:53
- Provincie: Flevoland
Re: KNOEI's 8G Avance - whoops.........
Haha, had het al gelezen op MOC forum..
Ik zou ook rennen voor mn leven haha xD
Ik zou ook rennen voor mn leven haha xD

Re: KNOEI's 8G Avance - whoops.........
KNOEI 8G schreef:Dank je....![]()
Maar Dennis hoe is het nu met jou V6 loopt ie ondertussen al goed op gas?!?
You're welcome..
Nope, wil ik je idd een keer meer lastig vallen, jij hebt een uitlees gerat toch?
Re: KNOEI's 8G Avance - whoops.........
Nope, jammergenoeg niet.... Ennuhh.... De mijne loopt momenteel ook af en toe niet op gas
Ik pm je zo nog even.
Ik pm je zo nog even.
Re: KNOEI's 8G Avance - whoops.........
Ah jammer.. Nou hij loopt wel echt altijd op gas, alleen hobbelt ie stationair nog steeds..
Re: KNOEI's 8G Avance - whoops.........
damned zeg... jjij kan nu letterlijk sticker erachterop plakken:
*mijn auto rijd, vliegt en duikt*
gelukkig zo dan dat die bij 1 of adner meer staat en dat je kan zingen *die zien we nooit meer... terug*
*mijn auto rijd, vliegt en duikt*
gelukkig zo dan dat die bij 1 of adner meer staat en dat je kan zingen *die zien we nooit meer... terug*
Re: KNOEI's 8G Avance - Extra PK's!!!
Haha, vandaag weer gezorgd voor wat extra pk's ---> Stickertuning 
Laatst was er een barst in mijn voorruit gekomen dus die was vervangen alleen was ik dus ook mijn GF sticker kwijt.... Maar hij is er weer
Laatst was er een barst in mijn voorruit gekomen dus die was vervangen alleen was ik dus ook mijn GF sticker kwijt.... Maar hij is er weer
Re: KNOEI's 8G Avance - Extra PK's!!!
Kijk ! Ziet er weer erg strak uit man !!
Re: KNOEI's 8G Avance - Extra PK's!!!
Krijg vandaag of morgen ook een raamband , maar is dat veel werk ?? en hoe ontvet je de voorruit ??
Maar de jouwe ziet er strak uit hoor !!!!
Maar de jouwe ziet er strak uit hoor !!!!
Re: KNOEI's 8G Avance - Extra PK's!!!
Gewone glasreiniger zou voldoende moeten zijn , is immers ook een ontvetter .
Ik zou een beetje water gebruiken dan kan je de sticker namelijk nog verplaatsen , als dan sticker eenmaal op de juiste plaats zit strijk je met een rubbertje of een kaartje het water van binnen naar buiten ..
Nico zal vast nog wel meer praktische tips voor je hebben , die heeft deze sticker al meerdere keren geplakt
Ik zou een beetje water gebruiken dan kan je de sticker namelijk nog verplaatsen , als dan sticker eenmaal op de juiste plaats zit strijk je met een rubbertje of een kaartje het water van binnen naar buiten ..
Nico zal vast nog wel meer praktische tips voor je hebben , die heeft deze sticker al meerdere keren geplakt
Re: KNOEI's 8G Avance - Extra PK's!!!
Ik heb 'm deze keer niet eens ontvet..... maar meestal pak ik gewoon een klein scheutje grasmaaier benzine op een paar stukkies keukenrol. Niets ontvet beter dan (was)benzine.
Bij mij op de ruit zitten een merkteken op iedere kant. Op deze lijn heb ik afplaktape geplakt. hiervan het midden opgemeten en een lijntje gezet met potlood. Hetzelfde heb ik dus met de sticker gedaan opmeten waar het midden zit en dan uitmeten waar je moet beginnen.
Je kunt het eerst ook insprayen met zeepsop dan kun je de sticker nog schuiven en dan idd met een pasje alle vloeistof onder de sticker vandaan schuiven.
Succes Jan!!
Bij mij op de ruit zitten een merkteken op iedere kant. Op deze lijn heb ik afplaktape geplakt. hiervan het midden opgemeten en een lijntje gezet met potlood. Hetzelfde heb ik dus met de sticker gedaan opmeten waar het midden zit en dan uitmeten waar je moet beginnen.
Je kunt het eerst ook insprayen met zeepsop dan kun je de sticker nog schuiven en dan idd met een pasje alle vloeistof onder de sticker vandaan schuiven.
Succes Jan!!
Re: KNOEI's 8G Avance - Extra PK's!!!
He, mannen bedankt voor de tips, zal tzt wel een foto,tje maken hoe de galant er bij staat.
Re: KNOEI's 8G Avance - Extra PK's!!!
Zeker doen Jan, zijn echt te weinig 7G's actief op dit forum dus je vertegenwoordigt een hele generatie aan Galant's

Re: KNOEI's 8G Avance - Extra PK's!!!
Weer een kleine update vanuit brabant.
Via clubvr-4 een kapje gescoord wat bij de legnum in de bumper zit zodat er een andere demper onder kan. En enkele weken geleden een Dremel gekregen.
Dus vandaag maar de stoute schoenen aangetrokken en de dremel in mijn pas overgespoten bumper gezet.......
Het duurde wel laaaang maar hij zit nu perfekt! Nou ja perfekt..... Blijkbaar heeft de Legnum een andere bumperbalk en die zit dus wel in de weg, dus het het kapje ook een beetje moeten modificeren maar hij zit er nu strak in!!
Hij is nu nog trigger mauve, maar ga hem een deze dagen ff spuiten. En dan ga ik binnenkort de einddemper weg laten halen en vervangen door een open pijp

Via clubvr-4 een kapje gescoord wat bij de legnum in de bumper zit zodat er een andere demper onder kan. En enkele weken geleden een Dremel gekregen.
Dus vandaag maar de stoute schoenen aangetrokken en de dremel in mijn pas overgespoten bumper gezet.......
Het duurde wel laaaang maar hij zit nu perfekt! Nou ja perfekt..... Blijkbaar heeft de Legnum een andere bumperbalk en die zit dus wel in de weg, dus het het kapje ook een beetje moeten modificeren maar hij zit er nu strak in!!
Hij is nu nog trigger mauve, maar ga hem een deze dagen ff spuiten. En dan ga ik binnenkort de einddemper weg laten halen en vervangen door een open pijp
Re: KNOEI's 8G Avance - Extra PK's!!!
Sexy
Leuke kleine upgrade zo. Ben benieuwd wat voor een pijp je kiest om eronder te zetten 
Re: KNOEI's 8G Avance - Extra PK's!!!
Ik denk ovaal, vind zo'n japstyle 10 cm ronde denk ik een beetje te veel van 't goede voor een n/a v6
Re: KNOEI's 8G Avance - Extra PK's!!!
Jup denk dat dat ook het mooiste aansluit bij de uitsparing die je nu hebt 
Re: KNOEI's 8G Avance - Extra PK's!!!
Uhum..... edit.... Het was geen bumperbalk die in de wegzat, maar de balk van mijn trekhaak
oops... 
Re: KNOEI's 8G Avance - Extra PK's!!!
Ach jòh, gewoon een stukje wegfrezen... van die trekhaak balk dan, hè. No problemKNOEI 8G schreef:Uhum..... edit.... Het was geen bumperbalk die in de wegzat, maar de balk van mijn trekhaakoops...
Moet bekennen dat ik die kapjes nog nooit eerder ergens opgemerkt heb, dus wist ook niet van het bestaan af.
Ben benieuwd wat voor pijp je in gedachten hebt. Zal vast lekker smoelen icm zo'n kap
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: KNOEI's 8G Avance - Extra PK's!!!
Oe, eindelijk dan toch Nico. Gaaf! Spannend!!!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: KNOEI's 8G Avance - Extra PK's!!!
Dikkkkk !!!! Netjes man !
Heb Gister even je nieuwe schijven bewonderd
Heb Gister even je nieuwe schijven bewonderd
Re: KNOEI's 8G Avance - Extra PK's!!!
Lekker hoor!
en een mooi pijpje zal hem goed doen!
en een mooi pijpje zal hem goed doen!
- MD-Performance
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
- Provincie: Noord-Holland
Re: KNOEI's 8G Avance - Extra PK's!!!
Lekker hoor ziet er goed uit !
Re: KNOEI's 8G Avance - Groot onderhoud....
uhum.... de demper komt er de komende weken nog niet onder
Heb de afgelopen weken m'n bankrekening al te hard moeten plunderen
Er zit wat onderhoud aan te komen, ik heb nog steeds 2 rammeltjes. Waarvan 1 m'n voorste kat is. en 2e hoogstwaarschijnlijk de koppeling of drukgroep.
En achter de distr. kap klinkt het niet altijd even fris.
Dus wat staat er op het lijstje:
Naven en Aandrijfassen - zitten nu compleet aan elkaar vastgekoekt dus moeten vervangen worden en dan heb ik eindelijk na een jaar weer ABS
.
Katalysator - is 1 geheel met het spruitstuk
Koppeling, drukgroep en druklager
Distributieset incl. waterpomp, rollen, en hydraulische spanner
en ook maar meteen een verse sloot olie incl filter.
En ik heb nog een setje nieuwe remschijven en RVS slangen voor achter. En nog Red stuff voor rondom.
Opmerking van m'n vriendin:
En dan hopen dat ie probleemloos de winter doorkomt
en ja ze kan ook wel een poets/polijstbeurt gebruiken!!
Er zit wat onderhoud aan te komen, ik heb nog steeds 2 rammeltjes. Waarvan 1 m'n voorste kat is. en 2e hoogstwaarschijnlijk de koppeling of drukgroep.
En achter de distr. kap klinkt het niet altijd even fris.
Dus wat staat er op het lijstje:
Naven en Aandrijfassen - zitten nu compleet aan elkaar vastgekoekt dus moeten vervangen worden en dan heb ik eindelijk na een jaar weer ABS
Katalysator - is 1 geheel met het spruitstuk
Koppeling, drukgroep en druklager
Distributieset incl. waterpomp, rollen, en hydraulische spanner
en ook maar meteen een verse sloot olie incl filter.
En ik heb nog een setje nieuwe remschijven en RVS slangen voor achter. En nog Red stuff voor rondom.
Opmerking van m'n vriendin:
Voor dat geld had je ook een auto erbij kunnen kopen....
En dan hopen dat ie probleemloos de winter doorkomt
en ja ze kan ook wel een poets/polijstbeurt gebruiken!!
Re: KNOEI's 8G Avance - Groot onderhoud....
Jeemig Nico... Da's inderdaad serieus groot onderhoud! Alsof je een emmer leeggooit.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: KNOEI's 8G Avance - Groot onderhoud....
Alleen de olieverversing en remmerij doe ik zelf, majah das ook peanuts
Re: KNOEI's 8G Avance - Groot onderhoud....
jemmig Nico... je vriendinneke heb wel gelijk:P
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: KNOEI's 8G Avance - Groot onderhoud....
Wooow ! Wat een klus nico ! Wel een hoop geld ! Maar dat is deze beauty toch ook wel dubbel en dwars waard 
Re: KNOEI's 8G Avance - Groot onderhoud....
Hij is gefixed!!
De gehele waslijst die 4 posts terug staat is afgewerkt! En hij loopt weer zoals het hoort, fluisterstil stationair en lekker soepel in de toeren. Geen rare rammeltjes meer dus Nico kan weer volop genieten van z'n G!
Zelf heb ik de achterremmerij aangepakt. Deze lente al beide klauwen gereviseerd en nu nieuwe schijven, RVS slangen en Redstuff blokkies
Ook de voorste remblokjes vervangen alleen vond de slijtage van de schijf een beetje vreemd, precies waar de gaten zitten in de schijven is de schijf ook minder versleten en de blokjes zijn daar meer versleten. Ik hoop dat het te zien is op de foto wat ik bedoel. Zou dit puur en alleen te maken hebben met de extra koeling door de gaten? Zou niet weten waardoor het anders zou moeten komen.
Direct ook maar de kans gegrepen om er weer een verse sloot olie in te doen met een amsoil filter. En laatst een setje wintervelgen gescoord deze waren echt in een echt slechte staat. Dus schoongemaakt met een fles velgenreiniger en Iron x. En daarna 4 lagen witte plastidip eroverheen. Ben zeeeer tevreden met het resultaat nu kijken hoe lang dit het uit houd!!

De gehele waslijst die 4 posts terug staat is afgewerkt! En hij loopt weer zoals het hoort, fluisterstil stationair en lekker soepel in de toeren. Geen rare rammeltjes meer dus Nico kan weer volop genieten van z'n G!
Zelf heb ik de achterremmerij aangepakt. Deze lente al beide klauwen gereviseerd en nu nieuwe schijven, RVS slangen en Redstuff blokkies
Ook de voorste remblokjes vervangen alleen vond de slijtage van de schijf een beetje vreemd, precies waar de gaten zitten in de schijven is de schijf ook minder versleten en de blokjes zijn daar meer versleten. Ik hoop dat het te zien is op de foto wat ik bedoel. Zou dit puur en alleen te maken hebben met de extra koeling door de gaten? Zou niet weten waardoor het anders zou moeten komen.
Direct ook maar de kans gegrepen om er weer een verse sloot olie in te doen met een amsoil filter. En laatst een setje wintervelgen gescoord deze waren echt in een echt slechte staat. Dus schoongemaakt met een fles velgenreiniger en Iron x. En daarna 4 lagen witte plastidip eroverheen. Ben zeeeer tevreden met het resultaat nu kijken hoe lang dit het uit houd!!
Re: KNOEI's 8G Avance - Groot onderhoud....
Gaaf Nico. Ben ook benieuwd hoe het met de velgen gaat. Staat wel gaaf in het wit.
Het lijkt wel of de schijven "hapjes" uit de remblokken genomen hebben in de rand met die gaatjes. Daardoor krijg je een groef in het remblok en dus minder slijtage op de schijf. Heb er zelf geen ervaring mee, dus weet ook niet of dit vaker voorkomt.
Het lijkt wel of de schijven "hapjes" uit de remblokken genomen hebben in de rand met die gaatjes. Daardoor krijg je een groef in het remblok en dus minder slijtage op de schijf. Heb er zelf geen ervaring mee, dus weet ook niet of dit vaker voorkomt.