Het zijn de kleine dingen die het soms doen, maar ik ben er erg mee in m'n nopjes! De VR2 is weer een stapje dichter bij de 'done' status.
VR2/50 shades - soon my love, soon!
Re: VR2 - stoelverstelling fixed
Zo-even de haperende electrische stoelverstelling (de leuning) gefixed! Ik dacht dat het motortje defect zou zijn, maar na demontage en aansluiten op een losse accu waarbij ik plus en min even omdraaide ging de leuning weer keurig de 'andere' kant op (hij kantelde alleen maar naar voren, niet naar achteren). Dus tsja... dan is het motortje natuurlijk prima, en moet het in de aansturing zitten. 'Uiteraard' had ik nog een losse bedieningsmodule liggen en na die even los aan de stoelbekabeling te hebben aangesloten: bingo! Kantelen naar voor- en achteren. Mooi! Dan hoef ik ook geen van de beige stoelen te offeren, hoewel ik ook nog een setje losse stoelmotoren moet hebben. Ergens... 
Het zijn de kleine dingen die het soms doen, maar ik ben er erg mee in m'n nopjes! De VR2 is weer een stapje dichter bij de 'done' status.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Toch vind ik het wonderbaarlijk hoeveel onderdelen jij hebt liggen op je kleine zoldertje 
daarin sta je niet alleen nico... eric en ik hebben ons daar ook al over staan verbazen... het leukste is als je dan uit dat gat hoort.." oHWW is dat ding hier" of "wat zocht ik ook alweer"KNOEI 8G schreef:Toch vind ik het wonderbaarlijk hoeveel onderdelen jij hebt liggen op je kleine zoldertje
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: VR2 - alarm fixje :)
Haha, jep... vandaag weer zo'n momentje meegemaakt. Ik wist zeker dat ik een LHD zwart bestuurderzijde raam-bedieningspaneel ergens moest hebben liggen voor het Monster. Ik heb me suf gezocht en niet gevonden. Eerst een RHD erin gepropt en later van Ricard een zwarte gekocht. Vandaag kwam ik een gall&gall tasje tegen en... ja hoor! Bingo. Samen met nog wat extra afdekkapjes voor de stoelen.
En over kleine dingen die het leven op vier wielen plezieriger maken: nu ik gisteren in het monster het alarmsysteem heb aangesloten ben ik erg in mijn nopjes met een functie die ik NIET heb aangesloten
Het signaaldraadje dat de kofferbak open is namelijk. Zoals iedereen met een Galant sedan wel weet waarschijnlijk is er vanuit de kofferruimte met geen mogelijkheid in het interieur te komen als de achterbank niet al neergeklapt is. Je komt simpelweg niet bij het knopje en er is feitelijk geen enkel gevaar voor inbraak richting de 'cabine', plus dat je niet met een drukknop maar alleen met een sleutel in de kofferbak kan komen. Vrijwel (bijna) onzinnige functie dus om dat op een alarmsysteem aan te sluiten. Ik kan best wel enkele situaties voorstellen, maar die komen bij mij zelden tot niet voor. Dit 'risico' is het comfort van het gewoon kunnen openen van je kofferbak me meeeeer dan waard. De afgelopen 7 jaar heb ik tientallen zo niet honderden keren met een geopende kofferbak gestaan, alarm in eerste instantie op 'disarm' maar na 20/30 seconden bij geen deur-open gaat dan alsnog het alarm af. Zucht. Ik had er al mee leren leven. Tot gisteren toen ik me bestefte dat het kwestie van een draadje moest zijn. Dat draadje is nu dus verleden tijd en ik kan weer fijn boodschappen inladen zonder geloei!
En over kleine dingen die het leven op vier wielen plezieriger maken: nu ik gisteren in het monster het alarmsysteem heb aangesloten ben ik erg in mijn nopjes met een functie die ik NIET heb aangesloten
Re: VR2 - alarm fixje :)
Hahaha, die 20 seconden qua Disarm > Arm klinkt herkenbaar!
Ik deed altijd eventjes een deur open, maar ik snap het frustratiepunt
Ik deed altijd eventjes een deur open, maar ik snap het frustratiepunt

Re: VR2 - JIC schroefset
Vanavond de TEIN schroefset even omgewisseld voor de JIC set. Jeeeeemig wat kan die set laag zeg! Na een paar keer op gevoel wat te hebben verhoogd tot redelijk drempelvriendelijk heb ik een proefritje gemaakt. Nou... okee, na ook de bestuurderzijde achterwiellager te hebben vervangen (zat speling op, 'toen' net geen APK afkeur maar intussen kon ik 'm duidelijk horen zingen, dus snel een verse erop). En even de wielen gewisseld voor de Team Dynamics 'winterset' (de ATS wielen worden van de week gestraald en hopelijk ook gespoten).
Dus... rondje rijden! Opnieuw een serieus 'stevige' set. Het PLAKT aan de weg. Bochten?! Body-roll?! Niets van te merken! Comfort? Ook niet. Ja, op vlak asfalt! Dan is het zeker prima rijden. Van de week maar weer opnieuw wisselen voor mij. Want ik wil toch net effe iets meer comfort. De JIC set is denk ik de ideale set voor VR2/VR4 rijders die echt willen knallen door bochten, ns wat willen doen op een circuit, nurnburgring e.d. De wegligging geeft echt het gevoel dat je aan de weg geplakt zit. Mooie stukken techniek, alleen niet voor mij.
Dus... rondje rijden! Opnieuw een serieus 'stevige' set. Het PLAKT aan de weg. Bochten?! Body-roll?! Niets van te merken! Comfort? Ook niet. Ja, op vlak asfalt! Dan is het zeker prima rijden. Van de week maar weer opnieuw wisselen voor mij. Want ik wil toch net effe iets meer comfort. De JIC set is denk ik de ideale set voor VR2/VR4 rijders die echt willen knallen door bochten, ns wat willen doen op een circuit, nurnburgring e.d. De wegligging geeft echt het gevoel dat je aan de weg geplakt zit. Mooie stukken techniek, alleen niet voor mij.
Re: VR2 - JIC schroefset en wiellager
Hmmzzzz interesting, jammergenoeg laat de fin. situatie dit momenteel niet toe
Dus nu snel weer dat verse setje Tein's eronder?
Dus nu snel weer dat verse setje Tein's eronder?
Re: VR2 - JIC schroefset en wiellager
Haha lache !!
Zei het toch
Zei het toch
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Co-founder of galantfans
Re: VR2 - TEIN schroefset dan maar weer
Deze avond de JIC schroefset vervangen door de 'simpele' TEIN schroefset die al een jaar of 4/5 onder de auto heeft gezeten, hoewel nu compleet overgespoten dus roest verwacht ik nu niet binnen 10 jaar 
Het is me eigenlijk weer net iets te soepel nu... Pestzooi. Ik wil precies zo'n set als ik onder het Monster heb. Voorlopig even tevreden proberen te zijn hiermee
Die JIC schroefset... Ondanks dat het voor mij teveel van het goede is, voelt het toch alsof je afscheid neemt van een vrouw die ongekend mooi is, maar tegelijkertijd ook echt maar goed is in 1 ding...
Het is me eigenlijk weer net iets te soepel nu... Pestzooi. Ik wil precies zo'n set als ik onder het Monster heb. Voorlopig even tevreden proberen te zijn hiermee
Die JIC schroefset... Ondanks dat het voor mij teveel van het goede is, voelt het toch alsof je afscheid neemt van een vrouw die ongekend mooi is, maar tegelijkertijd ook echt maar goed is in 1 ding...
Wat een luxeproblemen toch Mark ! 
Heb echt medelijden met je. Maar ja een goed setje kom je ook wel weer tegen dan kan deze weer in de verkoop 
Re: VR2 - groot onderhoud
Een paar avonden besteed aan groot onderhoud. Met belangrijkste speerpunt: een verse koppeling/drukgroep/druklager! Jaja, ruim een jaar na de mislukte el-cheapo koppeling/drukgroep van Exedy zit er weer een ACT in. Niet direct mijn eerste keus na de eerdere 2 ACT combi's die prematuur de geest hebben gegeven, maar het was een gratis set ivm garantie en dit zouden de verbeterde vingers moeten zijn die niet meer zomaar breken. Let's see!
Verder vervangen (km stand: 274726)
- vers vliegwiel (origineel)
- koppelingshevel (origineel)
- hevel-kogel (origineel)
- druklager (orgineel)
- verse plens Amsoil MTF versnellingsbak olie
- verse binnenste stuurkogel rechts (aftermarket)
- nieuwe assen/homokineten (aftermarket)
- nieuwe rechte draagarmen (origineel)
- nieuwe kromme draagarmen (origineel)
(slechts 1 kromme draagarm bleek een versleten kogel te hebben achteraf, maar hup, weg ermee, al dat spul nieuw)
De koppeling is weer flink zwaarder maar dat heeeeeerlijke gevoel van een enorme vuistvol vermogen als je het rechter pedaal vol intrapt. GEWELDIG!!!
Binnenkort nog doen:
- K&N filter reinigen
- vacuum test
- olie / filter vervangen
- distributie vervangen
Verder vervangen (km stand: 274726)
- vers vliegwiel (origineel)
- koppelingshevel (origineel)
- hevel-kogel (origineel)
- druklager (orgineel)
- verse plens Amsoil MTF versnellingsbak olie
- verse binnenste stuurkogel rechts (aftermarket)
- nieuwe assen/homokineten (aftermarket)
- nieuwe rechte draagarmen (origineel)
- nieuwe kromme draagarmen (origineel)
(slechts 1 kromme draagarm bleek een versleten kogel te hebben achteraf, maar hup, weg ermee, al dat spul nieuw)
De koppeling is weer flink zwaarder maar dat heeeeeerlijke gevoel van een enorme vuistvol vermogen als je het rechter pedaal vol intrapt. GEWELDIG!!!
Binnenkort nog doen:
- K&N filter reinigen
- vacuum test
- olie / filter vervangen
- distributie vervangen
Sow, das een best lijstje. Passen de assen goed? of waren dit niet degenen die je uit de U.S. had over laten komen?
Klopt nico! De korte as is perfect. De lange as is 15mm te lang. Ik heb de binnenste homokineet dus maar overgezet op de oude as waarvan de buitenste homokineet nog perfect was/is. Nu ik dit weet ben ik ervan overtuigd dat de yanks ook een 15mm kortere variant kunnen leveren zodat het echt plug en play is.
haha, oh god, ik krijg ineens een flashback naar dat gedoe met mijn wagen. Daar zitten twee verschillende bouwjaren assen onder, die prima passen maar de onderdelen zijn (net) niet uitwisselbaar. Dat werd een heel gedoe met overzetten en andere hoezen enzo. Ja ik lees het topic wel, maar ik heb dusdanig weinig verstand van zaken dat ik niet verder kom dan: succes en respect met al dat werk 
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: VR2 - custom downpipe, ganadors, teflon pakking
Tot niemands verbazing heb ik vandaag maar weer 'ns een dagje garage gedaan 
Ganador zijspiegels gemonteerd inclusief knipperlichtfunctie (waarschijnlijk toch nog niet fel genoeg, maargoed, de bedrading ligt er in ieder geval nu
)
Verder even een vacuum-lek-test gedaan. Flink lek bij het gasklephuis. En dat wist ik eigenlijk al, maar nu weet ik ook waardoor. Ik heb er een poos terug een V6 gasklephuis opgezet ivm werkend krijgen van de cruise-control. Mooie bijkomstigheid is dat het V6 gasklephuis een mooie 5mm grotere luchtdoorlaat (binnenmaat) heeft tov het VR4 gasklephuis. De metalen pakking dicht echter 1 vacuumkanaaltje van het V6 huis niet helemaal af. Als je de metalen originele pakking wil gebruiken dan moet je dus die van de V6 gebruiken, niet die van de VR4
Verder goed om te weten: het VR4 inlaatspruitstuk zou eigenlijk nu ook 5mm vergroot moeten worden. Kan ook prima, er zit zat materiaal. Ik ga dat dus wel ns doen met een reserve spruitstuk dat ik heb liggen! Meer lucht!!!
Verder had al een jaartje (of meer?) een paar plaatjes 3mm teflon liggen met als doel om daar pakkingen van te maken. En zo geschiedde het! Een perfect op maat custom pakking die een prachtige afdichting geeft, maar tegelijkertijd een mooie brug vormt tussen het warme luchtinlaat spruitstuk en het gasklephuis. Die laatste wordt nu dus in principe niet opgewarmd en zou koeler moeten blijven. Koelere lucht is compacter dus beter.
Tenslotte heb ik de 'standaard' VR4 downpipe (hoewel zwaar aangepast voor de VR2) onder de auto vandaangehaald en ben nu aardig op weg om een rvs pijp flink customized te monteren. Op 1 buis na is ie klaar.
Ganador zijspiegels gemonteerd inclusief knipperlichtfunctie (waarschijnlijk toch nog niet fel genoeg, maargoed, de bedrading ligt er in ieder geval nu
Verder even een vacuum-lek-test gedaan. Flink lek bij het gasklephuis. En dat wist ik eigenlijk al, maar nu weet ik ook waardoor. Ik heb er een poos terug een V6 gasklephuis opgezet ivm werkend krijgen van de cruise-control. Mooie bijkomstigheid is dat het V6 gasklephuis een mooie 5mm grotere luchtdoorlaat (binnenmaat) heeft tov het VR4 gasklephuis. De metalen pakking dicht echter 1 vacuumkanaaltje van het V6 huis niet helemaal af. Als je de metalen originele pakking wil gebruiken dan moet je dus die van de V6 gebruiken, niet die van de VR4
Verder had al een jaartje (of meer?) een paar plaatjes 3mm teflon liggen met als doel om daar pakkingen van te maken. En zo geschiedde het! Een perfect op maat custom pakking die een prachtige afdichting geeft, maar tegelijkertijd een mooie brug vormt tussen het warme luchtinlaat spruitstuk en het gasklephuis. Die laatste wordt nu dus in principe niet opgewarmd en zou koeler moeten blijven. Koelere lucht is compacter dus beter.
Tenslotte heb ik de 'standaard' VR4 downpipe (hoewel zwaar aangepast voor de VR2) onder de auto vandaangehaald en ben nu aardig op weg om een rvs pijp flink customized te monteren. Op 1 buis na is ie klaar.
- Bijlagen
- miss_laatjuh
- Provincie: Noord-Brabant
is dit die 2x2,5 naar 3inch downpipe ?
maak maar snel af dan
gegarandeerd dat je ineens je turbos hoort werken ,
vertel voordat je een proefrit gaat maken eens tegen het vrouwtje dat je de turbos op 1 bar hebt laten draaien
ben benieuwd of ze het gelooft ,de mijne wel hahaha
lekker bezig geweest weer
maak maar snel af dan
gegarandeerd dat je ineens je turbos hoort werken ,
vertel voordat je een proefrit gaat maken eens tegen het vrouwtje dat je de turbos op 1 bar hebt laten draaien
ben benieuwd of ze het gelooft ,de mijne wel hahaha
lekker bezig geweest weer
Zo'n twin-turbo downpipe maken is geen 'doe-ik-effe' klusje zeg! Het feit dat er twee pijpen naar de turbo-uitlaatspruitstukken lopen is al een mooie handicap, maar de hele boel uitlijnen zodat het stress-vrij gemonteerd kan worden, EN gedragen door ophangbeugels in rubbers EN er een lambda sonde geplaatst moet worden (dus ook een brok schroefdraad ingelast moet worden). En dat laatste kan bij mijn creatie alleen maar op het korte stukje rechte pijp. Maar daar moet je dan ook weer rekening houden met de bevestigingsbouten van de flens. Het is gelukt, maar het kostte me bij elkaar zeker een uur of 5!
Een tegenvallertje: het voorste flexstuk blijkt ook een lek te hebben. Het zag er nog goed uit en voelde stevig, maar blijkbaar zit er toch een scheurtje in. Dus ik mag nog een stukje lassen zodra ik een nieuw flex-stuk heb (60mm buitenmaat pijp).
Verder: uitgelijnd bij AD autoservice Reeuwijk.
Een tegenvallertje: het voorste flexstuk blijkt ook een lek te hebben. Het zag er nog goed uit en voelde stevig, maar blijkbaar zit er toch een scheurtje in. Dus ik mag nog een stukje lassen zodra ik een nieuw flex-stuk heb (60mm buitenmaat pijp).
Verder: uitgelijnd bij AD autoservice Reeuwijk.
Oh ja, ook wel aardig: een before/after van de Ganador zijspiegels!
Netjes man, ziet er goed uit!
Waarom heb je voor 2x2.5inch gekozen? Ga je je turbo elbows ook nog aanpassen? Of had het geen speciale reden dat je voor 2.5 hebt gekozen?
Onze turbo elbows zijn net iets meer dan 2" als ik t goed onthouden heb.
Waarom heb je voor 2x2.5inch gekozen? Ga je je turbo elbows ook nog aanpassen? Of had het geen speciale reden dat je voor 2.5 hebt gekozen?
Onze turbo elbows zijn net iets meer dan 2" als ik t goed onthouden heb.
Ik heb ze nagemeten en de BINNENdiameter van de downpipe vanaf de turbo's is 2.25" (buitenmaat is 60mm) en dat komt samen in een pijp die 2.75" - achtig is (meer richting ovaal). De rest van de uitlaatlijn is ook allemaal die 2.75" binnendiameter dus da's mooi een. Overigens meer toeval dan opzet, want ik had die downpipe nog liggen, was er eentje van RPW. De elbows aanpassen doe ik niet snel denk ik. Lijkt me een b*tch om ze eraf te krijgen en hoeveel vlees er op die dingen zit weet ik niet (ik zou denken aan een soort uithonen). Wat ik wel ga doen is de rand van het reserve inlaatspruitstuk vergroten zodat de lucht van het grotere gasklephuis er ook zonder beperking in kan 
De turbodruk opvoeren is dan next (nog altijd standaard 0.6 bar).
De turbodruk opvoeren is dan next (nog altijd standaard 0.6 bar).
Ah ik wist niet zeker meer of ie 2.25 is, vandaar dat ie bij mij dan toen 2x 2.25 heeft gepakt
Maar neemt niet weg Mark, ziet dr goed uit!
Die elbows heb ik indd ook al eens bekeken, wss is het echt eraf halen en namaken, honen geloof nie dat dat gaat lukken en anders word ie te dun denk ik.
Ik wist helemaal niet dat jij nogsteeds stock turbodruk reed man...
Maar neemt niet weg Mark, ziet dr goed uit!
Die elbows heb ik indd ook al eens bekeken, wss is het echt eraf halen en namaken, honen geloof nie dat dat gaat lukken en anders word ie te dun denk ik.
Ik wist helemaal niet dat jij nogsteeds stock turbodruk reed man...
- miss_laatjuh
turbo outlet
heel toevallig dat ik die wel weet te vinden ,vind ze echt MEGA MEGA MEGA DUUR !!!!
ik zou er het geld wel voor over hebben alleen niet zonder ze te testen (ga er dus vanuit dat ik ze nooit zal hebben :p )
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
jij interesse mark ?
mag ik ze dan een keer lenen ?
heel toevallig dat ik die wel weet te vinden ,vind ze echt MEGA MEGA MEGA DUUR !!!!
ik zou er het geld wel voor over hebben alleen niet zonder ze te testen (ga er dus vanuit dat ik ze nooit zal hebben :p )
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
jij interesse mark ?
mag ik ze dan een keer lenen ?
mmmmmm 475 euro voor een set.
en dan nog verzendkosten.
en dan nog verzendkosten.
Co-founder of galantfans
Co-founder of galantfans
weer lekker bezig geweest Mark, die spiegels staan 'm echt gruwelijk goed 
Re: VR2 - custom downpipe - flex stuk
Vanavond het voorste kapotte flex-stuk vervangen. Mooi stress-vrij hangende voorpijp nu. En mooi 'stil' 
Ook maar direct het K&N luchtfilter schoongemaakt (bleek hard nodig, bleek blauw te zijn, ik dacht dat het gewoon zwart hoorde te zijn!) en de olie en oliefilter gewisseld (0W-30 Amsoil natuurlijk weer). Tenslotte ook de dump-valve maar 'ns een schoonmaakbeurtje gegeven. Kon ook geen kwaad! Wat een bagger zat er in en om dat ding.
En nog wat werk gedaan aan het reserve spruitstuk. Gisteren heeft ie een badje gekregen in de autoonderdelen-wasmachine van m'n zwager. Ik heb de luchtinlaatopening vergroot tot 65mm en ben begonnen de buitenkant te polijsten. Begint al wat te worden!
Ook maar direct het K&N luchtfilter schoongemaakt (bleek hard nodig, bleek blauw te zijn, ik dacht dat het gewoon zwart hoorde te zijn!) en de olie en oliefilter gewisseld (0W-30 Amsoil natuurlijk weer). Tenslotte ook de dump-valve maar 'ns een schoonmaakbeurtje gegeven. Kon ook geen kwaad! Wat een bagger zat er in en om dat ding.
En nog wat werk gedaan aan het reserve spruitstuk. Gisteren heeft ie een badje gekregen in de autoonderdelen-wasmachine van m'n zwager. Ik heb de luchtinlaatopening vergroot tot 65mm en ben begonnen de buitenkant te polijsten. Begint al wat te worden!
Re: VR2 - inlaatspruitstuk vergroten
Gisterenavond de koppelings-pen verwisseld voor een verse (de eerdere hadden we iets -te ver- ingekort). Nu past alles weer mooi en koppelt ie weer prima (wel zwaar natuurlijk, maar dat heeft met zwaardere ACT drukgroep te maken).
Verder het reserve VR4 inlaatspruitstuk verder afgemaakt en de buitenkant een beetje opgefrist. Ik weet nog niet of ik er toch een laagje verf op doe, of alleen blanke lak. Of toch maar niks aan doen en gewoon weer laten oxideren.
Ben wel erg benieuwd naar of dit enig merk/meetbaar verschil maakt nu de opening gelijk is aan de opening van het gasklephuis.
Verder het reserve VR4 inlaatspruitstuk verder afgemaakt en de buitenkant een beetje opgefrist. Ik weet nog niet of ik er toch een laagje verf op doe, of alleen blanke lak. Of toch maar niks aan doen en gewoon weer laten oxideren.
Ben wel erg benieuwd naar of dit enig merk/meetbaar verschil maakt nu de opening gelijk is aan de opening van het gasklephuis.
Zou wel verschil moeten geven,want groter= lagere snelheid van de lucht.Hoop niet dat de achterste cilinder dan niet op tijd zijn lucht krijgt.
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Hey Mark, dat inlaatspruitstuk: hoe polijst jij dat? Ziet er
uit!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Vooral zo:
En ook met een miniatuur versie hiervan op de dremel.
- miss_laatjuh
Zoals je weet heb ik er wijnig (geen :p) verstand van.. Maar bepaald jou maf niet hoe veel lucht er door gaat?? Ben benieuwd als hij klaar is! Ziet er zoeizo weer lekker fris uit dalijk.
Netjes pik.
Ik denk dat het niet echt merkbaar is.
In ieder geval niet voor het gevoel, misschien zie je wel wat verschil op de dyno.
Wanneer het wel zn voordeel doet (gepoort en grotere inlaat) is als er grotere injectoren opgaan ect.
Maar maakt de inlaat niet te glad van binnen he.
De inlaat lucht moet een werveling houden, de uitlaat jan wel een stuk gladder dan de inlaat.
Tis zelfs zi dat als de inlaat van binnen te glad dat het in vermogen minder wordt.
Ik denk dat het niet echt merkbaar is.
In ieder geval niet voor het gevoel, misschien zie je wel wat verschil op de dyno.
Wanneer het wel zn voordeel doet (gepoort en grotere inlaat) is als er grotere injectoren opgaan ect.
Maar maakt de inlaat niet te glad van binnen he.
De inlaat lucht moet een werveling houden, de uitlaat jan wel een stuk gladder dan de inlaat.
Tis zelfs zi dat als de inlaat van binnen te glad dat het in vermogen minder wordt.
Co-founder of galantfans
Co-founder of galantfans
Jep thanks mark, ik wist dat dus ik heb op 1 lelijk gietpuistje na de binnenkant onberoerd gelaten. Ik deel het vermoeden dat er nu niets van te merken zal zijn. Maar inderdaad, als er meer lucht nodig is dan kan het op deze manier net effe wat makkelijker geleverd worden. Maar met stock turbos op stock boost zal er vast niets van te merken zijn. Ach, voorbereid op de toekomst en... Het ziet er weer lekker fris uit 
idd tooooppppp!!!
Co-founder of galantfans
Co-founder of galantfans
Re: VR2 - dynamowissel & downpipe/de-cat gedoe
Dagje vrijgenomen en lekker bezig geweest. Was ook nodig, want carolien vertelde gisteren dat de radio onderweg een paar keer was uitgevallen en de ruitenwissers ook niet bepaald meer 'op tempo' bewogen.
Snelle check met de multimeter vertelde dat de accu niet meer werd bijgeladen door de dynamo. Gelukkig had ik nog een recent gereviseerd exemplaar liggen (joh...) dus 'even' een paar uurtjes speelplezier om dat ding te wisselen. Omdat ik toch onder auto lag, zag ik dat het hagelnieuwe voorste flex-stuk van de dikke custom made downpipe geraakt was. Vanzelfsprekend geef ik carolien de schuld
maargoed, nu is het ding nog mooi gas-dicht, als het nog een paar keer gebeurd, dan kan ik een nieuwe flex-stuk ertussen gaan lassen. Geen geweldig plan.
Oplossing: ik heb een soort beschermschildje om het voorste deel van het flexstuk geplaatst. En het eerste deel van de downpipe zelf ook voorzien van een extra laag rvs plaatmateriaal. Er zaten al een paar schaafplekjes op. Kortom: eigenlijk bezig geweest om de downpipe 'carolien-proof' te maken
En nu de downpipe er toch af was heb ik het lamdba sonde gat vergroot, want die bleek net te krap voor de wideband lambda sonde die ik een poosje terug wilde plaatsen.
En omdat ik toch bezig was met uitlaat-pijperij meteen ook maar de catalysator vervangen door een rechte buis. More sound & powah!
Snelle check met de multimeter vertelde dat de accu niet meer werd bijgeladen door de dynamo. Gelukkig had ik nog een recent gereviseerd exemplaar liggen (joh...) dus 'even' een paar uurtjes speelplezier om dat ding te wisselen. Omdat ik toch onder auto lag, zag ik dat het hagelnieuwe voorste flex-stuk van de dikke custom made downpipe geraakt was. Vanzelfsprekend geef ik carolien de schuld
Oplossing: ik heb een soort beschermschildje om het voorste deel van het flexstuk geplaatst. En het eerste deel van de downpipe zelf ook voorzien van een extra laag rvs plaatmateriaal. Er zaten al een paar schaafplekjes op. Kortom: eigenlijk bezig geweest om de downpipe 'carolien-proof' te maken
En nu de downpipe er toch af was heb ik het lamdba sonde gat vergroot, want die bleek net te krap voor de wideband lambda sonde die ik een poosje terug wilde plaatsen.
En omdat ik toch bezig was met uitlaat-pijperij meteen ook maar de catalysator vervangen door een rechte buis. More sound & powah!
Dat is idd geen stom idee, alleen als ie ombuigt komt er wel constante druk op het flexstuk. Is dat geen probleem?
Tsja daar heb jij weer een punt Nico! Heb ik niet aan gedacht. Ah well, we'll see what happens.
Productief dagje geweest weer
Maar die 'pleister' die je op de bocht gelast hebt; was de pijp daar doorgesleten ofzo?
Maar die 'pleister' die je op de bocht gelast hebt; was de pijp daar doorgesleten ofzo?
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Nee de pleister is puur voorzorg, er zat een licht schaafplekje op, maar ik weet maar al te goed hoe de downpipe van de legnum het voor de kiezen kreeg... Het eerste deel van de voorpijp was gewoon platgebeukt!