Dakstrips verwijderen:
1- Je kan het beste achteraan beginnen. Grijp de strip aan de binnenzijde met je vingers, en druk hem rustig naar buiten en omhoog tegelijk (foto 1). De strip maakt hierbij een kantelbeweging waardoor de clips losschieten zonder te beschadigen.
2- Hanteer de strip voorzichtig: enerzijds kan je je vingers eraan opensnijden, anderzijds verbuigen ze gemakkelijk waardoor ze niet meer strak zijn.
Verbaas je nu even over de hoeveelheid troep die ongemerkt met je meereisde. Even schoonmaken en het dak in de was zetten zonder uitslag te krijgen op de strips. Een idee om de strips te behandelen met Plasti-Dip?

Opnieuw bevestigen van de dakstrips:
1- Plaats de clips terug in de dakstrips, de precieze plek komt later.
2- Let op: bij de A-stijl zitten de clips andersom (foto 8), op kleur in een specifieke volgorde (van voor naar achteren rechts (passagierszijde): rood-geel-zwart, en links: blauw-geel-zwart). Op de kit van de voorruit is te zien waar deze clips gezeten hebben.
3- Met voorzichtig drukken klemmen ze zich voldoende vast.
4- Wanneer eenmaal de dakstrip op de A-stijl teruggeplaatst is, en goed aansluit bij de voorruitlijst aan de onderzijde, kunnen de grijze clips op hun plek geschoven worden ter hoogte van de inkepingen van de rail in het dak (foto 6).
5- Let bij het vastklikken goed op dat de clips op de juiste manier in het dak gestoken worden (foto 7).
Zo, ik zie er wel geen moer van, en toch rijdt het weer lekkerder want ik weet dat mijn dakje nu echt schoon is!