Dus.. na de zoveelste doffe klap.. eens in de "pen" geklomen om eens op zijn twain's te zaneken tegen te gemeente.
Ik woon aan de pietjepukstraat in Schiedam, zoals jullie ongetwijfeld zullen weten liggen er drempels in deze straat. Nu ben ik in het bezit van een Mitsubishi galant (model 97-2002) en deze kan maar met moeite over deze drempels heen komen.
· Waneer er alleen een bestuurder in de auto zit.. (we paraten nu echt over 5 km/uur) lukt het om zonder schade over de drempel te komen.
· Waneer de auto half beladen is, is het onmogelijk om zonder de drempels te raken door de straat te rijden.
· Waneer de de auto vol is geladen (maximaal laad vermogen opgeven door fabrikant) is het zelfs onmogelijk om over de drempel heen te komen.. de auto komt midden op de drempel volledig op zijn chassis te staan
Nu is een Mitsubishi galant een vrij lage auto en vooral zacht geveerd.. maar hij voldoet aan alle eisen van de rdw, dus is mijn conclusie dat jullie drempels niet voldoen.
Als je de drempels eens goed bekijkt valt het volgende op
· hoe kort de drempels zijn, waardoor de gehele drempel onder de auto zit waneer de voorwielen over de drempel heen zijn.
· voor en achter de drempels zitten kleine verzakingen in de weg, hierdoor klapt de auto dus kortstondig met de onderkant op de drempel.
· Duidelijk te zien is de slijtage van het veelvuldig gebruik van de dempel (het is eigenlijk een soort spoor vorming)
Ik woon zelf naast de 1e korte drempel in de straat. En ik hoor de gehele dag auto’s over die drempel “schuren” ik ben dus duidelijk niet de enige die er last en schade van ondervind. Kort geleden stond er een volkswagen golf die zijn uitlaat er op lek/kappot reed.
Nu lees ik overal hoe duurzaam de gemeente Schiedam wil zijn, maar zoals u begrijpt is het alles behalve duurzaam om verkeersdrempels te hebben die auto’s slopen. Om nog maar te zwijgen over de extra uitlaatgassen die drempels veroorzaken in het algemeen.
Mijn verzoek is aan u om eens kritisch naar de situatie te kijken en hopelijk concludeert u dan dat er iets moet worden aangepast. Mijn conclusie zou in iedergeval zijn dat er teveel en vooral ongeschikte drempels in de straat liggen.
Ervan uitgaande dat ik u heb geïnspireerd tot ondernemen van actie, wacht ik uw reactie met belangstelling af.
Met vriendelijke groet ,
En nu maar wachten op response