hallo allemaal!

Stel je hier even voor (plaatjes van je auto svp in ShowCase plaatsen). Een foto van jezelf is helemaal leuk!
Plaats reactie
Painless
Provincie: Noord-Holland

hallo allemaal!

Bericht door Painless »

Ik ben Thijs en rijd al 20 jaar in een Galant 2.5L V6 Elegance. Heerlijke auto, maar bij die leeftijd (van de auto!) komen natuurlijk ook wat kwaaltjes kijken. En een daarvan zijn de schokbrekers voor. Heeft iemand ervaring met het vervangen ervan? en dan bedoel ik met name welk merk/type schokbreker zouden jullie adviseren?

Groet, mede Galant liefhebbers,

Thijs.
Qualconu
Provincie: Noord-Brabant

Re: hallo allemaal!

Bericht door Qualconu »

Ik heb recent de OEM-schokdempers van mijn Galant 2.0 1997 Sedan vóór vervangen door deze Kayaba dempers.
KYB Excel-G 341141 Shock absorber for MITSUBISHI GALANT.
Kayaba is een gerenommeerd merk dat staat voor goede kwaliteit. Ben er heel tevreden mee.
Ik weet niet of deze ook geschikt zijn voor de 2.5 V6
Als je het VIN (chassisnr) van je auto even doorgeeft kan ik in de Mitsubishi database het juiste OEM onderdeelnummer voor jou auto opzoeken.
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 4 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2026: 284
menno3x8g
Provincie: Groningen

Bericht door menno3x8g »

Welkom.
Volgens mij is de ophanging van de 2.0 en V6 hetzelfde. Er is alleen verschil in de bevestiging van de remklauwen tussen pre-facelift en facelift (vanaf ongeveer 1999), maar dat zou voor de vervanging van de schokbrekers niet uit moeten maken. De laatste keer dat ik schokbrekers vervangen heb is met een schroefset, dus instelbaar in hoogte en deze ook in demping: BC Racing type BR. Je verliest dan wel wat comfort ook in de zachtste stand. Het vervangen is niet zo'n grote klus als je een klein beetje handig bent. Ik zou wel meteen die verbindingsstukjes voor de stabilisatorstang vervangen, die moeten namelijk toch los en meestal mol je ze met een haakse slijper of zo.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Rathal0n
Provincie: Gelderland

Bericht door Rathal0n »

Welkom,

Ik heb er ook KYB Excel G's onder zitten, deze rijden prima hoor.
Ook zou ik net zoals menno aanbeveelt de stabilisatorstangen meteen meenemen deze overleven meestal het los en vast halen niet mocht het nodig zijn.
Ik heb de KYB 341141 voor zitten en achter de KYB 341213.
´01 Galant 2,5 V6
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”