Veel van de binnenverlichting is intussen met ledjes uitgevoerd, zie ook foto, want in de 310.000 km zijn er wel eens wat lichtjes gesneuveld natuurlijk.
Daarnaast was het natuurlijk irritant dat de accu steeds elke 3 jaar vervangen moest worden omdat de het sluipverbruik de accu sloopte (ik rij bepaald niet dagelijks, soms wel 2 weken niet, maar als dan wel lange ritten) en daarom in de bumper, voor, als je heel goed kijkt in de foto, een afsluitbare DC-connector geplaats waarmee de accu steeds op 13V wordt gehouden. De huidige accu zit er intussen dik 6 in en is van het EFB-type wat ook stevig bijdraagt aan de langere levensduur.
Vervelend is wel dat mijn voorruit spontaan een barst vertoont en dat vervangen niet zo simpel blijkt. Paar jaar terug de remmen voorzien van nieuwe schijven, blokken en alle schokbrekers en veren ook maar vervangen; de auto leek op een gegeven moment wel een Amerikaan uit de jaren 70. Geen APK afkeur, ook die ruit niet trouwens, maar toch de auto kan strak sturen, maar dan moet alles natuurlijk wel kloppen. Helaas heeft Galantje wel stevige concurrentie gekregen van mijn Honda klassiekers o.a. een CB500 uit 1977 zie foto. Doordat ik (te) veel te doen heb is dat voor Galant nu wel wat minder, maar inruilen (voor een auto met een gemakkelijkere onderhoudsvraag) is wel een slecht idee gebleken omdat je niet de prijs krijgt die het verdient (plus de auto enorm het risico loopt om straks een Taxi te worden in Bamako of zo) en sommige het idee hebben gelijk de LPG-installatie eruit te moeten slopen. Dom idee, tenzij je minder dan 5000km/jr gaat rijden of dergelijke, want het scheelt maar een paar tientjes per maand en dat is in 1 x tanken wel terug verdiend, immers de installatie is inmiddels 100% afgeschreven... Dus voorlopig blijft Galant dan maar bij mij totdat ik een keer een serieuze liefhebber tegenkom die haar schoonheid wel kan waarderen. Op dit moment werk ik aan mijn 500 vanwege een remmenrevisie en als dat klaar is gaat Galantje weer fijn de warme garage in. Galant, heerlijke reismobiel, heeft diverse Europese landen gezien in is zelfs op het kanaal eiland Jersey geweest en daar komen betrekkelijk weinig Nederlanders met hun auto en dus val je overal wel positief op je wordt spontaan her en der herkent zeg maar...
Leuk is wel dat mijn 2 jongens "opgegroeid" zijn in deze auto, maar desondanks rijden ze liever in onze andere auto; een e-auto. Galants zijn in mijn optiek solide auto's, zeker het blok want zelfs na zo een afstand zijn prestaties, brandstof (LPG 9L en Benzine 7,8L/100km) en olieverbruik (minder dan 0,1L /100km) dik in orde. Blok en eigenlijk alles zit vanaf het begin stevig in de WD40 en dat heeft gelukkig de roestduivel aardig buiten de deur weten te houden; het is maar een idee... Groetjes en tot ziens op het forum of elders... (b.v. een of ander oldtimertreffen b.v. in Ruinerwold; mag Galant straks ook heen met 25+)