Benzinefilter

Voor info en vragen over de motor, turbo, uitlaat, downpipe, enz.
Plaats reactie
menno3x8g
Provincie: Groningen

Benzinefilter

Bericht door menno3x8g »

Vervangen van brandstoffilter (zit voor het achterwiel rechts): als dat nog niet gedaan is zou ik dat meenemen, het zijn de kosten niet om het te laten. Ik heb daar met een van mijn eerste Galants lekkage gehad vanwege doorroesten. Ik kwam daar pas achter tijdens boodschappen doen en rook benzine op de parkeerplaats. En wat doe je dan? Terug naar huis rijden of naar de dichtstbijzijnde garage via de WW? Er zal wel een boutje afbreken, dus dan is het improviseren om dat op te lossen. Dat kan je daarom ook door de garage laten doen. Even oppassen met de remleiding die daar loopt. Als daar corrosie op zit heb je kans dat je die leiding moet gaan vervangen vanwege lekkage na rep van filter (met corrosie moet ie trouwens toch vervangen worden).
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
EddyB
Provincie: Noord-Holland

Benzinefilter

Bericht door EddyB »

MBT de benzinefilter. Ik heb mijn auto gekocht met 156.000 km op de teller en weet niet of 1 van de vorige eigenaren de filter al heeft laten vervangen. Kun je aan de buitenkant zien als je de zitting heb verwijderd of het nog de originele is? Ik ben nu aangekomen bij 241.000 km. Red je dat uberhaupt met 1 filter?
Qualconu
Provincie: Noord-Brabant

Re: Benzinefilter

Bericht door Qualconu »

EddyB schreef: 11 jun 2025, 08:50 De vraag waar ik nu dringend mee zit: zut de benzinefilter onder de auto bij het rechter? wiel, of onder de bank achter.
Zoals Menno al zei: Het brandstoffilter zit bij het rechter achterwiel. Onder de auto daar waar de benzineleiding en de remleidingen samenkomen en naar de voorkant van de auto lopen.
Dus niet bereikbaar vanaf de achterbank.
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2025: 314
EddyB
Provincie: Noord-Holland

Benzinefilter

Bericht door EddyB »

Hallo, beste Galant vrienden,
Ik ben er achter gekomen dat mijn benzinefilter er op zijn minst 90.000 km op heeft zitten. Ik wist niet dat deze na elke 50k vervangen zou moeten worden. Ik ben in zuid spanje en heb die met de referentie van op de foto hier besteld. Maar van een ander merk. Is dat de juiste? Is vervanging makkelijk? Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt?
Bedankt en groeten
Ed
Bijlagen
Screenshot_20250611_091331_Chrome.jpg
menno3x8g
Provincie: Groningen

Bericht door menno3x8g »

Lijkt me wel het juiste filter.
Op YT vind je verschillende filmpjes hoe dat te vervangen, helaas niet van een 8G Galant.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Yeti
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Bericht door Yeti »

Na jaren onder de auto gehangen te hebben kan het kleine boutje van de beugel wel al eens afbreken. Voorzichtig zijn met de plastic leiding houders. De lipjes breken, door veroudering, snel af. Sommige zijn nieuw niet of moeilijk te verkrijgen.

Daarnaast eerst even de koppeling van de slang die afkomstig is vanaf de pomp goed schoon maken. Dan gaat deze makkelijker los en komt er geen vuil in het filter. Ik zelf had een unit gekocht inclusief de beugel dus niet veel problemen mee gehad na 25 jaar.

Door de verschillende verbindingen kan je het filter nooit verkeerd monteren.
DSC_4183A.JPG
1999 2.0L GLX Limited edition,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Techniek: motor, lucht invoer, uitlaat & koeling”