Loop of sloop?

Algemene 8G gerelateerde topics die echt nergens anders tussen passen.
Plaats reactie
Beijert
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 mei 2020, 12:06
Provincie: Drenthe

Loop of sloop?

Bericht door Beijert »

Zojuist de galant terug ontvangen van een pre apk controle.

Is het stuurhuis lek :cry:

Daarnaast lijkt hij aardig te roken ondanks de 80.000km op de motor. (Olie op de uitlaat?)

Nou rest de vraag natuurlijk of het voor ons de moeite waard is. Wat zal het kosten om er een nieuw stuurhuis in te laten plaatsen?

Het betreft een Motion 2.4 uit 2002 met 280.000 op de klok en 80k op het blok. Dorpels vorig jaar al laten lassen
Mark
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Loop of sloop?

Bericht door Uray25 »

Even contact opnemen met Randy van PandaParts.

Die kan je vast wel helpen.
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Loop of sloop?

Bericht door Yeti »

Waar lekt het huis?

Wat is de oorzaak. Er zijn revisie setjes die je bij de Mitsu dealer gewoon kan kopen en als bij een van de wartels is dan kan je daar ook nieuwe O-ringen voor kopen. Die van mij heb ik zelf vervangen. Beschrijving hoe te doen staat in de manual. Vaak is het lastigste van de hele klus de gereedschappen die er voor nodig zijn.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Loop of sloop?

Bericht door menno3x8g »

Mocht het nodig zijn: ik heb hier een goed stuurhuis liggen van een PFL 8G.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Beijert
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 mei 2020, 12:06
Provincie: Drenthe

Re: Loop of sloop?

Bericht door Beijert »

Hoi,

Bedankt voor de reacties. Ik heb hem terug van de werkelijke keuring, er zat nog drie weken vakantie van mijzelf tussen.

Vlak voor vertrek had ik hem terug waarbij het mij opviel dat het olieniveau niet echt veel lager was dan max. Preventief het potje leeggehaald en vervangen met Barrs. Bij de keuring kwam er niets naar boven wat betreft het stuurhuis. :?
Enkel een lekkage bij het flexibele stuk van de voorpijp en de remleiding boven de tank. Dat laatste was vorig jaar al minder, dus dit jaar maar omleggen.

Nieuwe voorpijp en RVS catback heb ik, katalysator zelf is onderweg is onderweg. Nu alleen iemand vinden met tijd en een brug, mijn monteur heeft nu alleen nog maar een garage waar de auto niet eens helemaal in past :D
Mark
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Algemeen”