Ouwe Galant fan
Ouwe Galant fan
Door een vastgelopen rem en een goed artikel over revisie kwam ik weer eens op Galant forum terecht en bedacht me dat ik eigenlijk altijd al lid had willen worden; beter laat dan nooit
Ik ben John en mijn bouwjaar is 1944.
Beginnend met een 3G stationwagon heb ik van elke generatie wel een wagen gehad.
Met veel genoegen rijd ik sinds 2009, als 2e eigenaar, een 8G Sedan 2.5 V6 uit 1997 in die mooie metallic kleur waarvan je nooit weet of íe nou blauw of groen is (blauw op het kentekenbewijs). Km. stand: bijna nog net geen 200.000.
De auto was in nieuwstaat toen ik hem kocht en ik probeer hem in de originele staat te houden.
Wel eens een parkeer deukje en een maal in de flank aangevallen door een agressief Koreaantje waarvan het baasje 1 week z'n rijbewijs had, maar gelukkig geen edele delen geraakt en perfect hersteld door een bevriende plaatwerker.
Qua techniek doe ik zelf (nog te) weinig aan de auto bij gebrek aan benodigde werkruimte en gereedschap. Mijn laatste wapenfeiten wat dat betreft gaan terug naar Simcaatjes en VW Kevertjes in de jaren '60. Hoewel, ik heb de garage wel eens verbaasd met een noodreparatie aan het schakelmechanisme van de versnelling (lang leve de tiewraps .
Leuk is is het bezoeken autoshows en -tentoonstellingen, tezamen met mijn kleinzoon: een nog veel grotere auto fan dan ik. Zijn grootste wens is, als hij zijn rijbewijs heeft, met zijn opa, ieder met z'n eigen perfecte, blauwe G8 op de showpaddoc van Japfest te staan.
De foto is van Japfest een paar jaar geleden. Sorry voor de bewerking, is een van mijn hobby's.
(Vind 'm eigenlijk wel stoer, zo).
Heb al enige nuttige tips op het forum gevonden, o.a. over het klokje: mijn dank!
Ik ben John en mijn bouwjaar is 1944.
Beginnend met een 3G stationwagon heb ik van elke generatie wel een wagen gehad.
Met veel genoegen rijd ik sinds 2009, als 2e eigenaar, een 8G Sedan 2.5 V6 uit 1997 in die mooie metallic kleur waarvan je nooit weet of íe nou blauw of groen is (blauw op het kentekenbewijs). Km. stand: bijna nog net geen 200.000.
De auto was in nieuwstaat toen ik hem kocht en ik probeer hem in de originele staat te houden.
Wel eens een parkeer deukje en een maal in de flank aangevallen door een agressief Koreaantje waarvan het baasje 1 week z'n rijbewijs had, maar gelukkig geen edele delen geraakt en perfect hersteld door een bevriende plaatwerker.
Qua techniek doe ik zelf (nog te) weinig aan de auto bij gebrek aan benodigde werkruimte en gereedschap. Mijn laatste wapenfeiten wat dat betreft gaan terug naar Simcaatjes en VW Kevertjes in de jaren '60. Hoewel, ik heb de garage wel eens verbaasd met een noodreparatie aan het schakelmechanisme van de versnelling (lang leve de tiewraps .
Leuk is is het bezoeken autoshows en -tentoonstellingen, tezamen met mijn kleinzoon: een nog veel grotere auto fan dan ik. Zijn grootste wens is, als hij zijn rijbewijs heeft, met zijn opa, ieder met z'n eigen perfecte, blauwe G8 op de showpaddoc van Japfest te staan.
De foto is van Japfest een paar jaar geleden. Sorry voor de bewerking, is een van mijn hobby's.
(Vind 'm eigenlijk wel stoer, zo).
Heb al enige nuttige tips op het forum gevonden, o.a. over het klokje: mijn dank!
Re: Ouwe Galant fan
Hartelijk welkom op het forum John.
Op Uw leeftijd is het ook geen feest meer om aan 'n auto te (moeten) sleutelen.
Nu is het belangrijkste om er in te rijden en van te genieten.
Veel plezier op ons forum, voor U en ons toekomstig lid (Uw kleinzoon).
Op Uw leeftijd is het ook geen feest meer om aan 'n auto te (moeten) sleutelen.
Nu is het belangrijkste om er in te rijden en van te genieten.
Veel plezier op ons forum, voor U en ons toekomstig lid (Uw kleinzoon).
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2024: 404
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2024: 404
Re: Ouwe Galant fan
Welkom John.
De How-to's zijn ook mijn favoriete leesvoer.
Helaas is het mij niet gelukt het 8G virus over te brengen op mijn zoon.
De How-to's zijn ook mijn favoriete leesvoer.
Helaas is het mij niet gelukt het 8G virus over te brengen op mijn zoon.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: Ouwe Galant fan
Dank!
Goed BB trouwens; lekker duidelijk.
Zeg maar "je", zoveel schelen we niet.
En dat virus slaat 1G over
Goed BB trouwens; lekker duidelijk.
Zeg maar "je", zoveel schelen we niet.
En dat virus slaat 1G over
Re: Ouwe Galant fan
Welkom John,
Grappig mijn eerste ervaring met de Galant was de auto van m'n vader, een 3G station waarna mijn eerste solo ride in de 4G 2.3 TD van m'n vader was. Dus het kan wel overslaan van vader op zoon.
Dit forum is beter dan alle vraagbaken of haynes manuals bij elkaar. (helpt ook wel dat de fabrieks handboeken beschikbaar zijn middels het forum).
Velen leden op het forum hebben inmiddels al tientallen jaren ervaring met de Galant en zijn zeer behulpzaam met het zoeken naar oplossingen als er überhaupt een probleem zou zijn met de Galant.
Welke kleur Blauw heb je? T09 Meister Blue Metalic of de F06 Winning Turquioise welke een pearl color is. De Pearl color zou verklaren waarom de ene keer de kleur blauw lijkt en in een andere licht omgeving hij meer groen lijkt.
Veel lees plezier en kennis vergaring hier op het forum
Grappig mijn eerste ervaring met de Galant was de auto van m'n vader, een 3G station waarna mijn eerste solo ride in de 4G 2.3 TD van m'n vader was. Dus het kan wel overslaan van vader op zoon.
Dit forum is beter dan alle vraagbaken of haynes manuals bij elkaar. (helpt ook wel dat de fabrieks handboeken beschikbaar zijn middels het forum).
Velen leden op het forum hebben inmiddels al tientallen jaren ervaring met de Galant en zijn zeer behulpzaam met het zoeken naar oplossingen als er überhaupt een probleem zou zijn met de Galant.
Welke kleur Blauw heb je? T09 Meister Blue Metalic of de F06 Winning Turquioise welke een pearl color is. De Pearl color zou verklaren waarom de ene keer de kleur blauw lijkt en in een andere licht omgeving hij meer groen lijkt.
Veel lees plezier en kennis vergaring hier op het forum
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Re: Ouwe Galant fan
Dank je, Yeti, ik begin me al thuis te voelen.
Ik kan momenteel niet bij de kleurcode omdat de wagen voor rem revisie bij de garage staat.
Ik kom er op terug.
Kan me wel herinneren: die eerste 3G station was heel mooi metallic bruin.
Ik kan momenteel niet bij de kleurcode omdat de wagen voor rem revisie bij de garage staat.
Ik kom er op terug.
Kan me wel herinneren: die eerste 3G station was heel mooi metallic bruin.
Re: Ouwe Galant fan
Auto heb je niet nodig om de kleurcode te achterhalen. Even je Chassis nummer in ASA (electronische onderdelen cathalogus van Mitsubishi) zetten en alles komt naar boven. ASA is te vinden op het Forum. Maar het heeft ook geen haast.
De station van mijn vader was Antreciet, die weg moest omdat mijn moeder geen Wilma Flintstone wilde spelen omdat de bodem aan de passagiers kant doorgerot was. De 2.3TD had inderdaad ook een mooi bruin Metalic kleur (vaak zwart van achteren) wat konden die dingen roken.
De station van mijn vader was Antreciet, die weg moest omdat mijn moeder geen Wilma Flintstone wilde spelen omdat de bodem aan de passagiers kant doorgerot was. De 2.3TD had inderdaad ook een mooi bruin Metalic kleur (vaak zwart van achteren) wat konden die dingen roken.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Re: Ouwe Galant fan
Hallo John, leuk een nieuw forumlid. Welkom en mooie Galant!
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: Ouwe Galant fan
Yeti, 't is een F06.
Hij staat na de rem revisie nu voor de deur in het donker weer vrolijk blauw te glimmen terwijl hij vanmiddag tijdens de wasbeurt groen was.
Wel gemist, de afgelopen dagen
Gelukkig nooit last van "roken" gehad bij de Galants. De Lada's wilden wel wat uitstoten. En een standaard uitdrukking van BMW kenners was toch: "Een BMW pluimt altijd wel een beetje".
Hij staat na de rem revisie nu voor de deur in het donker weer vrolijk blauw te glimmen terwijl hij vanmiddag tijdens de wasbeurt groen was.
Wel gemist, de afgelopen dagen
Gelukkig nooit last van "roken" gehad bij de Galants. De Lada's wilden wel wat uitstoten. En een standaard uitdrukking van BMW kenners was toch: "Een BMW pluimt altijd wel een beetje".
Re: Ouwe Galant fan
Welkom John! Hier nog een geval waar de Galant-liefde doorgegeven werd tussen generaties
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---