Galant Type en Model Overzicht

Veel gestelde vragen en antwoorden, handleiding, tips & trucs.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Qualconu
Berichten: 320
Lid geworden op: 04 mar 2020, 17:33
Provincie: Noord-Brabant

Galant Type en Model Overzicht

Bericht door Qualconu »

Beeldscherm voorbeeld:
Mitsubishi Galant Type- en Model Overzicht.png
Databestand in Excel formaat:
Mitsubishi Galant Type- en Model Overzicht.xlsx
(37.45 KiB) 74 keer gedownload
Let op:
Mijn advies is om, nadat je het Excel-bestand geraadpleegd hebt, wijzigingen NOOIT op te slaan.
Daarmee voorkom je dat je data-records onbewust verhaspeld, waardoor onjuiste informatie wordt weergegeven.
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2024: 404
totempalen
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 apr 2021, 16:02
Provincie: Drenthe

Re: Galant Type en Model Overzicht

Bericht door totempalen »

Beste Qualconu, mooie spreadsheet. Precies waar ik naar op zoek was.

Echter naar mijn gevoel klopt het toch niet helemaal.
Ik selecteer bij Bouwjaar 1997, en bij cilinder inhoud 1.8l. Dan houd je twee gevallen over. Bij brandstof systeem staat dan ''CARB''.
Volgensmij klopt dat niet. Een carburateur op een auto gebouwd in 1997? Hier ook een afbeelding van hoe het er onder de motorkap van een 1997 1.8l Galant uit ziet: [External Link Removed for Guests] Duidelijk EFI.

Begrijp ik hier iets verkeerd? Staat CARB ergens anders voor dan carburateur? Wat gaat hier mis?

Mvg, Thomas
Gebruikersavatar
Qualconu
Berichten: 320
Lid geworden op: 04 mar 2020, 17:33
Provincie: Noord-Brabant

Re: Galant Type en Model Overzicht

Bericht door Qualconu »

Thomas,
Volgens de tabel is de laatste 1.8 MPI Galant voor de Europese markt gebouwd in 1996
Wat is het chassisnummer van je auto?
Zou het mogelijk bouwjaar 1996 kunnen zijn?
Ik heb niet bijgedragen aan de inhoud van de tabel en moet er vooralsnog vanuit gaan dat de gegevens in de tabel juist zijn.
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2024: 404
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Galant Type en Model Overzicht

Bericht door Yeti »

totempalen schreef: 12 apr 2021, 15:56 Echter naar mijn gevoel klopt het toch niet helemaal.
Ik selecteer bij Bouwjaar 1997, en bij cilinder inhoud 1.8l. Dan houd je twee gevallen over. Bij brandstof systeem staat dan ''CARB''.
Volgensmij klopt dat niet. Een carburateur op een auto gebouwd in 1997? Hier ook een afbeelding van hoe het er onder de motorkap van een 1997 1.8l Galant uit ziet: [External Link Removed for Guests] Duidelijk EFI.

Begrijp ik hier iets verkeerd? Staat CARB ergens anders voor dan carburateur? Wat gaat hier mis?

Mvg, Thomas
Hallo Thomas,

Volgens ASA en het werkplaats handboek (zie inhoudsopgave op pagina 13A-1) kunnen de EA1 en EA2 modellen uitgerust zijn met Carburateurs.
Ik denk dat het hier alleen de GEN Export modellen betreft.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
totempalen
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 apr 2021, 16:02
Provincie: Drenthe

Re: Galant Type en Model Overzicht

Bericht door totempalen »

Qualconu schreef: 12 apr 2021, 19:20 Thomas,
Volgens de tabel is de laatste 1.8 MPI Galant voor de Europese markt gebouwd in 1996
Wat is het chassisnummer van je auto?
Zou het mogelijk bouwjaar 1996 kunnen zijn?
Ik heb niet bijgedragen aan de inhoud van de tabel en moet er vooralsnog vanuit gaan dat de gegevens in de tabel juist zijn.
Hallo,
Mijn auto heeft geen chassisnummer. Heb nog geen Galant haha. Was nog even op de Galants aan het inlezen toen ik deze post maakte.
Auto uit het plaatje komt van deze advertentie: [External Link Removed for Guests]
Ziet er uit als een 7e generatie. Zal dan inderdaad uit 1996 zijn.

Yeti schreef: 13 apr 2021, 11:37 Hallo Thomas,

Volgens ASA en het werkplaats handboek (zie inhoudsopgave op pagina 13A-1) kunnen de EA1 en EA2 modellen uitgerust zijn met Carburateurs.
Ik denk dat het hier alleen de GEN Export modellen betreft.
Sorry, ik weet niet zeker of ik het helemaal begrijp.
Na even googlen, EA1 en EA2 zijn allebei 8e generatie. Die zij dus wél met carburateurs verkocht, maar niet in Nederland?


Met de posts van jullie twee samen snap ik hem geloof ik.
De afbeelding is van een 7e generatie. Die kwam wél met een EFI 1.8l.
De CARB 1.8l die ik gezien heb zit in de 8e generatie maar is niet voor de Nederlandse markt bedoelt.
Kon je de 8e generatie dus eigenlijk helemaal niet meer krijgen met een 1.8l in een Nederlandse dealer.

Super bedankt allebei. Top forum dit :thx:
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Galant Type en Model Overzicht

Bericht door Yeti »

totempalen schreef: 13 apr 2021, 20:56
Sorry, ik weet niet zeker of ik het helemaal begrijp.
Na even googlen, EA1 en EA2 zijn allebei 8e generatie. Die zij dus wél met carburateurs verkocht, maar niet in Nederland.

De CARB 1.8l die ik gezien heb zit in de 8e generatie maar is niet voor de Nederlandse markt bedoelt.
Kon je de 8e generatie dus eigenlijk helemaal niet meer krijgen met een 1.8l in een Nederlandse dealer.
Ik kan niet 100% uitsluiten dat er geen 8G Galants met carburator motoren zijn geleverd in Nederland / Europa. Het Mitsubishi Aftersales Support Application (ASA) heeft 4 varianten tw Europeese, Amerikaanse, Japanse en General Export markt. Alleen bij de General Export versie komen de carburatoren naar voren. Bij de andere versies van ASA worden alleen de injectie brandstof systemen geladen (bij invoering EA2A/W)

Waarom geen 100%? omdat middels de optie codes en chassisnummers er ook General Export auto's in europa verkocht zijn (en misschien ook wel in Nederland / parallel import) Ik denk dat alleen de officiële dealers of Nederlandse importeur hier uitsluitsel over kan geven.

Ik moet je bekennen dat ik er nog nooit ééntje heb gezien (zelfs niet op een foto)
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant Type en Model Overzicht

Bericht door foks »

In landen als Saudi-Arabië was in de jaren '90 de benzine 10 of 15 dollarcent de liter.
Met dat soort prijzen kun je met een carburateur de auto goedkoper aanbieden, omdat niemand iets geeft om het verbruik.
Ik denk dat met een 4A/T en altijd de Airco erbij, het verbruik voor Nederlandse benzineprijzen niet al te best uit zou pakken ;)
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Plaats reactie

Terug naar “How-To's / FAQ's / Manuals / Resources / Links”