Racepaard - Galant VR4 - cold spec - injectoren

Plaats hier je turbo project. Van 6G tot 8G, VR4, VR2 en 4 cylinder turbo's
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Racepaard - Galant VR4 - middenconsole

Bericht door marksanne »

Gisterenavond weer 'ns een avondje met het racepaard bezig geweest. Het de-alarmiseren en het weer orgineel maken van het middenconsole zorgde ervoor dat er nog heel wat plastic panelen los lagen tot ik de volgende stap zou nemen om de turbodruk en AFR metertjes te verleggen naar een andere plek.

Die andere plek is het dashboardkastje geworden. Daarin was al de Apexi SAFC en de bass-boost volumeknop voor de subwoofer geplaatst, dus wat mij betreft een prima plaats voor twee metertjes. Ik moet nog iets van houdertjes maken zodat ze niet heen en weer wiebelen, maar da's echt voor een regenachtige dag. Het betekende toch al een heleboel kabeltjes omleggen, aanpassen (inkorten, danwel verlengen) en weer een beetje netjes wegwerken.
afr-gauge-dashboard.jpg
Nu het middenconsole weer standaard moest worden, betekende het ook dat ik iets moest doen met een reserve RHD middenconsole dat ik nog had liggen. Een 'hout'-versie die niet matched bij de mooi zwart-met-een-fonkeltje gespoten andere delen zoals Jos dat gedaan had. Dezelfde kleur spuitbus vinden is onmogelijk (Jos wist ook niet meer welke kleur het was) dus ik begon maar met zwart. Op zich okee, maar een tikje standaard. Dat zeer subtiele fonkeltje van die andere gespoten delen sprak me aan, dus even gezocht en een Motip black metallic spuitbus erop losgelaten. Nice!
middenconsole.jpg
middenconsole-closeup.jpg
Uiteraard ook de andere delen gespoten en nu maar even geduld opbrengen voordat ik het hele zaakje kan installeren!

De vervangende radio is een 2DIN Kenwood ding die ik een paar jaar terug voor de Banaan had gekocht. Een fijn ding met erg goede bluetooth functies (ook twee telefoons tegelijk waar je eenvoudig tussen kunt wisselen). En het geluid dat nu in die auto zit... wow! Echt nice. Alle speakers zijn ooit al vervangen door flink beter dan standaard en dat is echt te merken. Klinkt als een huis!
radio.jpg
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Racepaard - Galant VR4 - middenconsole

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Cool. Ik was ook aan het denken meters in het kastje te plaatsen. Bij de 6g bestaat hier een origineel paneel van zowel ralliart alsook hks voor. Wellicht bestaat ook zoiets voor de 8g?
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Racepaard - Galant VR4 - middenconsole

Bericht door marksanne »

De boel zit weer in elkaar en het is mooi gelukt! Meteen een extra 12V plus en massa onder de console naar het opbergvakje onder de armsteun gebracht zodat ik er een net dubbel USB oplaadpunt in kan doen. Uit het zicht, maar wel handig ipv die lelijke snoeren overal.
Bijlagen
vr4-centrecontrole-black.jpg
vr4-leather01.jpg
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Racepaard - Galant VR4 - middenconsole

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Goed bezig. Is de kleur van die headunit nu een beetje gelijk aan die van het dash?
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Racepaard - Galant VR4 - middenconsole

Bericht door marksanne »

Klopt, de HU is ook zwart en lijkt daarom mooi te passen in het zwart van de middenconsole.
Ik ken dat 6G 3-metertjes houders denk ik. Ralliart staat erop toch?
Voor de 8G is zoiets er niet. Geeft niet, ik ga er geen pronkstuk voor maken, zolang die metertjes maar netjes vastzitten vind ik het okee.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
mitsu-galant
Berichten: 1000
Lid geworden op: 09 jul 2012, 13:12
Provincie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Racepaard - Galant VR4 - middenconsole

Bericht door mitsu-galant »

Wauw! Heb je de stoelverwarming ook aangesloten? Wil ook naar leder gaan in de VR4
Huidige Galantpark

Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Racepaard - Galant VR4 - middenconsole

Bericht door marksanne »

Stoel verwarming nog niet. 12V ligt eronder al wel klaar. Ik mis een setje originele stoelverwarmingstekkers.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Racepaard - Galant VR4 - middenconsole

Bericht door menno3x8g »

marksanne schreef: 20 okt 2020, 12:45 Stoel verwarming nog niet. 12V ligt eronder al wel klaar. Ik mis een setje originele stoelverwarmingstekkers.
Mis je de mannetjes of de vrouwtjes?
(serieus bedoeld)
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Racepaard - Galant VR4 - middenconsole

Bericht door marksanne »

De mannetjesstekkers mis ik. De vrouwtjes zitten al netjes op het originele beugeltje onder de stoelen.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Racepaard - Galant VR4 - middenconsole

Bericht door menno3x8g »

Ik s kijken of ik wat heb morgen.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Racepaard - Galant VR4 - middenconsole

Bericht door menno3x8g »

Kijk:
PA212088-min.JPG
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Racepaard - Galant VR4 - middenconsole

Bericht door Xenon »

menno3x8g schreef: 20 okt 2020, 21:25 Ik s kijken of ik wat heb morgen.
Dan nu 'ns kijken hoe lang je ze nog hebt, Menno... 👌 :wha:
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Racepaard - Galant VR4 - middenconsole

Bericht door marksanne »

Ik liet van de week de motor weer 'ns even lopen en terwijl ik even naar binnen liep en afgeleid werd was ik een half uur later pas terug in de garage waar Racepaard nog rustig stond te ronken, tot ik achter het stuur kroop en een check-engine lampje zag. Het eerste dat ik dacht: heh? het is toch geen VAG product? Nouja, even de 'OBD'-kermisverlichting-stekker erin en zien wat de code is: 71, wat staat voor Vacuum Control Solenoid Valve System <T / C-A / T>.

Hmmm... de solenoid die ik nog niet heb vervangen, da's jammer. Even meten, volgens de geleerden moet het ding zowel koud als warm tussen de 35-45 Ohm meten. En het resultaat: hoog, laag, ergens in het midden, nul. Kortom: stuk. Het ding heeft artikelnummer MR266769 / k5t47576. Kijken waar ik die kan bestellen, danwel de dealer natuurlijk.

Verder vanavond de achterbank-vergrendelbeugels 1.5cm verlengd zodat de nu neerklapbare delen ook werkelijk vastgeklikt kunnen worden (de originele VR4 achterbank was 1 'vaste' rugleuning zonder neergeklapt te kunnen worden. Onhandig en het stoffen interieur had ik tenslotte al maanden terug vervangen door een euro V6 leren interieur, alleen die beugels moeten de luiste lengte hebben en de twee die ik had waren van het kortere type. Ik denk van een oudere euro V6 met beige leren interieur waar de beugels minder diep insteken.

Beetje bij beetje!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Racepaard - Galant VR4 - middenconsole

Bericht door Uray25 »

Die heeft onze Legnum ook regelmatig...
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Racepaard - Galant VR4 - middenconsole

Bericht door marksanne »

@Menno: ik heb blijkbaar toch de stekkers voor de stoelverwarming! Die beugels die je op de foto hebt brachten me aan het twijfelen of ik die niet precies zo ook had overgezet vanuit mijn 'voorraad' toen ik het lederen interieur heb ingebouwd. Ja dus! De stekker die echter wel mis is die onder de middenconsole naar de bedieningsknoppen voor de stoelverwarming gaat.

Mocht je die ook hebben, dan hou ik me zeeeer aanbevolen!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Racepaard - Galant VR4 - achterlichten-mod

Bericht door marksanne »

Ik kan het niet laten. Ik heb dit zoveel jaar terug al een paar keer gedaan voor de VR2 en later Monster, dus nu is het de beurt aan Racepaard om een setje gemodificeerde facelift achterlichten te ontvangen.

De modificaties zijn:

- verwijderen het plastic reflectorplaatje (geeft een groter lichtvlak bij normaal licht en remlicht)
- verwijderen van het rode-lijntjes patroontjes (is een transparant 'printje' met die rode lijntjes, zit gewoon geklemd in de buitenbehuizing) - geeft een frissere, strakke uitstraling
- toevoegen 'DRL' lichtstrip (rood) - geeft een leuk accent en iets modernere look
tail lights vr4-org.jpg
Zo ziet het achterlicht er origineel uit.
tail-lights-vr4-org1.jpg
Hier de tools nodig (zonder het heteluchtpistool) incl het rode ledstripje.
tail lights vr4-mod.jpg
Hier het gemodificeerde achterlicht.
tail lights vr4-mod2.jpg
Andere hoek.
tail lights vr4-compare.jpg
En de vergelijking.

Zodra ik een net rechterachterlicht heb (de huidige heeft een barstje in het 'glas'), doe ik de modificatie uiteraard ook en is dit klusje ook geklaard.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Racepaard - Galant VR4 - achterlichten-mod

Bericht door marksanne »

Oh en het vacuum-solenoid onderdeeltje (MR266769 / k5t47576) is binnengekomen, gemonteerd en getest: geen TCL error meer, yay! (wel 100 euro armer...)
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Racepaard - Galant VR4 - achterlichten-mod

Bericht door menno3x8g »

Mark, ik denk dat ik beide wel heb: stekkertje stoelverwarming en rechter achterlicht sedan FL (overigens ook PFL).
Maak vandaag wel ff fotootje.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Racepaard - Galant VR4 - JDM koplampen LHD mod

Bericht door marksanne »

Vandaag een volle dag bezig geweest om twee JDM Galant/Legnum koplampen om te bouwen zodat het lichtbeeld netjes voor ons verkeer hier op de weg schijnt. Origineel zijn deze 1-piece koplampen alleen in Japan geleverd en feitelijk is dit ook het juiste type horend bij de VR4. Maar om het tegenliggende verkeer niet te irriteren met de naar de verkeerde stralende lichten is het even wat werk. Ohja, en voor de APK is het ook nodig natuurlijk :)

Het begint met uitbouwen van de euro (glas) koplampen. Daarna de lampen een minuut of 10 rondom de rand tussen het zwarte plastic en het glas warmstoken met een heteluchtpistool. De kit is nu flexibel en met wat plastic spatels en kracht trek je beide delen van elkaar af.

De reflector loshalen spreekt voor zich, gewoon de 2 of 3 stelschroeven losdraaien (2 indien er electrische hoogteverstelling op de euro koplampen zitten).

Hetzelfde bij de JDM koplampen, en de RHD (Right Hand Drive) reflector omwisselen voor de LHD donor.
Nog een keer hetzelfde voor andere kant koplamp.
Ik heb bij 1 JDM koplamp ook de grootlicht reflector omgezet, die was wit uitgeslagen, waarschijnlijk heel heet geworden.
Ook heb ik de oranje kapjes verwijderd in het compartimentje voor de knipperlichten. Het hoeft in NL niet oranje te zijn, wit licht mag ook en dat vind ik strakker/frisser staan.
galant-vr4-headlights-mod.jpg
(links de JDM omgebouwde koplamp, rechts de Euro 2-delen koplamp)

Waarom dit hele geintje dan zoveel uur moet duren? Ik heb ze best wel vertroeteld nu ze uit elkaar lagen, dus alles heel goed schoongemaakt, het plastic glas gepoetst met een plastic-Wax van Megiurs.

Ook heb ik alle boutjes die niet meer zo fris waren achtereenvolgens gezandstraald, geprimered, zilver- en tenslotte in blanke lak gespoten.
Ik moet nog een afdichtrubbertje zoeken dat om het stuk hoort waar het knipperlicht zit, dan kan ik ze daarna terugplaatsen.
galant-vr4-bolts.jpg
Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om het voorste frame op te frissen, er zaten wat kleine roestplekjes op. Nu oogt het alweer een klap beter! Ook het opstaande randje waar de (facelift) grille op leunt weggezaagd zodat de grille veel netter aansluit op deze bumper. De grille is ooit overgespoten, heeft naast de verkeerde zilverkleur ook het 'gaas' meegespoten. Zonde, dat moet weer origineel worden, dus zwart gaas. Het VR-4 logo zat op verkeerde plek en het beugeltje en schroefjes waren roestig, dus ook meteen gezandstraald, geprimered en overgespoten in zwart.
galant-vr4-fresh.jpg
Ik ga alle bouten en moeren in de motorruimte die niet meer fris zijn vervangen of opknappen de komende tijd. Gewoon voor het zicht. En het eerste afgebroken boutje was alweer een feit. Uitboren en het schroefdraad weer 'ruimen'/herstellen met een tap. Alles origineel houden en straks alle boutjes met een beetje vet monteren.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
mitsu-galant
Berichten: 1000
Lid geworden op: 09 jul 2012, 13:12
Provincie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Racepaard - Galant VR4 - JDM koplampen LHD mod

Bericht door mitsu-galant »

Lekker bezig Mark!
Huidige Galantpark

Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Racepaard - Galant VR4 - JDM koplampen LHD mod

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Wow. Goed bezig Mark!
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Racepaard - Galant VR4 - JDM koplampen LHD mod

Bericht door marksanne »

De steuntjes van de radiator die ik wat had opgefrist vond ik toch niet zo mooi gelukt. Opnieuw en nu compleet kaalgestraald, geprimered, mat zwart dit keer en natuurlijk blanke lak.

Ook het complete mechanisme voor de motorkapsluiting gestraald en overgespoten.
Screenshot_20201102-103219.jpg
Helaas niet erg opgeschoten, ik had graag de deur frames willen afronden dit weekend...
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
mitsu-galant
Berichten: 1000
Lid geworden op: 09 jul 2012, 13:12
Provincie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Racepaard - Galant VR4 - JDM koplampen LHD mod

Bericht door mitsu-galant »

Netjes, alleen de boutjes van de radiator had ik persoonlijk niet zwart gemaakt.
Huidige Galantpark

Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Racepaard - Galant VR4 - JDM koplampen LHD mod

Bericht door foks »

pfffff, wat een werk steek je er weer in. Goed bezig zeg!
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Racepaard - Galant VR4 - JDM koplampen LHD mod DONE

Bericht door marksanne »

Met een prachtig vers exemplaar van Menno heb ik nu de achterlichtconversie afgemaakt en een paar aardige plaatjes geschoten van hoe het er 'echt' uitziet. Mijn telefoon heeft allerlei camerainstellingen die je ook handmatig kunt instellen en ziedaar, dan wordt het meer realistisch qua kleur en totale look!
Bijlagen
tail lights vr4-mod3.jpg
tail lights vr4-mod4.jpg
tail lights vr4-mod5.jpg
tail lights vr4-mod6.jpg
tail lights vr4-mod7.jpg
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Toneburst
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 mar 2012, 07:38
Provincie: Friesland

Re: Racepaard - Galant VR4 - JDM koplampen LHD mod DONE

Bericht door Toneburst »

MS

Ik wordt steeds blijer van jouw bezigheden en je verslag; good job! Ik zie bevestigd dat volbloed in juiste stal is gekomen. Er wordt bijzonder goed voor Racepaard gezorgd, respect!

De Edele Dame krijgt de hartelijke groeten van de bejaarde Mercedes Maffiabak en de KTM offroad tweewielerwoestijnhengst uit de oude stal. Die krijgen nu ook eindelijk de aandacht die ze verdienen....

Hou door, ga vol..

Toneburst.
Je stopt niet met spelen omdat je ouder wordt. Je wordt juist ouder als je stopt met spelen....
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Racepaard - Galant VR4 - JDM koplampen LHD mod DONE

Bericht door marksanne »

Vanavond de koplampen inclusief de rubber randjes rond het knipperlichtdeel gemonteerd!
16047943021121.jpg
Daarnaast het vers verkregen handgreepje van de kofferbak gemonteerd, net als een verser ventilatieroostertje in het middenconsole welke nu netjes gecentreerd blijf zitten (de originele had na de laatste montage een klein plastic breukje waardoor 'ie een heel klein beetje schuin zat, we praten over 1 of 2 mm maar toch).

En als laatste is ook het plastic handgreepje van de handrem vervangen door een lederen exemplaar. Het zijn natuurlijk slechts puntjes op de i, maar anders blijft het (voor mij) een auto die niet helemaal af is.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Racepaard - Galant VR4 - achterlichten-mod

Bericht door Yeti »

marksanne schreef: 30 okt 2020, 13:52
- verwijderen het plastic reflectorplaatje (geeft een groter lichtvlak bij normaal licht en remlicht)
Is dat refelctortje niet een APK eis? Niet dat het veel keurmeesters zal opvallen maar toch.

Waar heb je die ledstrip gekocht?
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Racepaard - Galant VR4 - JDM koplampen LHD mod DONE

Bericht door marksanne »

Klopt helemaal. Het is niet dat de reflector niets meer doet, maar er hoort geen licht van achteraf doorheen te komen. Wordt niet op gelet.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
mitsu-galant
Berichten: 1000
Lid geworden op: 09 jul 2012, 13:12
Provincie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Racepaard - Galant VR4 - JDM koplampen LHD mod DONE

Bericht door mitsu-galant »

Leuk bezig weer! Trouwens, zijn de handrem hoezen van een RHD anders dan LHD?
Huidige Galantpark

Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Racepaard - Galant VR4 - JDM koplampen LHD mod DONE

Bericht door marksanne »

Nee, past direct en het hoesje klopt ook. Had ik niet verwacht eigenlijk maar gelukkig makkelijke swap!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
mitsu-galant
Berichten: 1000
Lid geworden op: 09 jul 2012, 13:12
Provincie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Racepaard - Galant VR4 - JDM koplampen LHD mod DONE

Bericht door mitsu-galant »

Mooi, dan heb ik ook weer n kleine upgrade
Huidige Galantpark

Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Racepaard - Galant VR4 - cold spec - maar dan echt

Bericht door marksanne »

Staat voor het eerst in jaren de cold-spec VR4 een nachtje buiten aangezien ik de garagezolder aan het opruimen ben:
Leegte! (Nog wel)
Leegte! (Nog wel)
Groeiende afvalberg
Groeiende afvalberg
Word je 6 april wakker, kijk je uit het raam... Heel erg duidelijk cold-spec!
Cold-spec
Cold-spec
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Racepaard - Galant VR4 - cold spec - maar dan echt

Bericht door menno3x8g »

Mooi plaatje Mark!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
mitsu-galant
Berichten: 1000
Lid geworden op: 09 jul 2012, 13:12
Provincie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Racepaard - Galant VR4 - cold spec - maar dan echt

Bericht door mitsu-galant »

Daar zie ik nog wel bruikbaar spul tussen..
Huidige Galantpark

Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Racepaard - Galant VR4 - cold spec - APK-bijna-okee

Bericht door marksanne »

Van het weekend heb ik eindelijk de lelijke deurstijlen overgespoten in strak en fris zwart! Dat was eigenlijk een onzinnig dingetje dat ik nodig achtte voordat ik 'm door een APK wilde doen. Heeft natuurlijk niets met APK te maken, maar erin rijden met die lelijke deurstijlen... nee.

Dus de auto even goed vertroeteld, schoonmaken, wat kleine dingetjes, lampjes nagekeken/gefixed, het mistachterlicht dat ik dacht te moeten aanleggen bleek niet nodig (pas vanaf 1997 nodig), dus dat was snel klaar.

Vandaag de APK. In de basis niets aan te merken, behalve dat de accu los stond. Oeps! Snel naar huis, uit de voorraad een originele accubeugelset gevist en gemonteerd, terug naar LeenAPK maar... de CO-waarde (rond de 2%) bleek daarmee te hoog. Wat we ook probeerden (klein gaatje in de uitlaat gedicht, verse tank premium 98 benzine erin), het werd eerder slechter dan beter. Volgens de mannen van ClubVR4 op de chat is het vast de katalysator. Die heeft natuurlijk al 9 jaar (sinds de auto geschorst werd) niet meer werkelijk z'n kunstje gedaan. Ik heb vanavond dus maar een reserve VR4 katalysator eronder geschroefd, verse pakkingen (MB687004) en morgen even 'regeneren' (lees: 3500 toeren aanhouden, dan vol door naar maximum toeren, loslaten, even stationair en dit kunstje zeker een keer of 10 doen). Daarna de auto hoog in de toeren zodat de katalysator zo heet mogelijk is naar de APK rijden en snel testen.

Ik hoop deze week een nieuwe poging te kunnen doen, wellicht morgen al!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Racepaard - Galant VR4 - cold spec - APK-bijna-okee

Bericht door Xenon »

Mark, Meany had tijdens de TUV (altijd in december) ook altijd wel de uitdaging om de kat tijdig opgewarmd te krijgen. Om te voorkomen dat je de motor met bezopen toerentallen moet pijnigen, propten ze hier altijd de uitlaat dicht met doeken, inclusief meetsonde. Dan lieten ze m gewoon staan met stationair draaiende motor. Op een gegeven moment was de boel binnen specs bij het meettoerental. Vraag me niet hoe, kan het ook niet verklaren, maar het werkte :)

Ja, de hitte kan er minder makkelijk uit, maar de uitgestoten CO2 ook. Die hoopt zich ook op. En toch kwam ie er op deze manier doorheen :bump: :P
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Racepaard - Galant VR4 - cold spec - APK-bijna-okee

Bericht door marksanne »

Thanks Vincent! Lukt me vandaag helaas niet om langs te gaan, morgenochtend een nieuwe poging!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
mitsu-galant
Berichten: 1000
Lid geworden op: 09 jul 2012, 13:12
Provincie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Racepaard - Galant VR4 - cold spec - APK-bijna-okee

Bericht door mitsu-galant »

Goed bezig Mark! Nu hopen dat ze eindelijk de weg op mag..

Hoe staat de VR2 er nu dan bij?
Huidige Galantpark

Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Racepaard - Galant VR4 - cold spec - bougies- en klepdekselpakkingen

Bericht door marksanne »

In de zoektocht naar waarom de verbranding niet perfect (genoeg) is ben ik maar begonnen met wat relatief eenvoudigs. De achterste 3 bougies. Die waren niet vervangen.
16218039025446.jpg
Hmmm... Olie in de middelste schacht.
16218038813955.jpg
Eentje was kleddernat, een andere zag er ook wat minder fris uit en de laatste zag er nog best goed uit.
16218038063684.jpg
Verse iridiums komen terug. Maar niet voordat...
16218037810043.jpg
Lekker alles is opengeschroefd.
16218036973001.jpg
Lekker krokante pakkingen, vooral de bougie-schacht-pakkingen.
16218037324162.jpg
Vers origineel rubber!

Op laten warmen, rondje gemaakt. Lijkt mooier te lopen, maar bij terugkomst ging de stationairloop flink pendelen. Dat deed 'ie van de week ook al. Hmmm...
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Plaats reactie

Terug naar “(TURBO) Projecten”