UV-filter (mist)lampen

Detailing tot in de kleinste details. Alle benodigde know-how voor oogverblindende resultaten. Tip: houd je zonnebril binnen handbereik!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

UV-filter (mist)lampen

Bericht door menno3x8g »

De grote vergeler had toegeslagen bij de mistlampen.
Dus geschuurd en gepolijst en ze zien er weer als nieuw uit.
Tevens het stelmechanisme weer gangbaar gemaakt.
Maar nu: om de houdbaarheidsdatum van dit werk te verlengen zou ik graag een UV-filter willen aanbrengen.
Maar welke?
Ervaringen?
P8311841.JPG
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: UV-filter (mist)lampen

Bericht door menno3x8g »

Iemand ervaring met Gyeon Q² Trim?
Het blijkt ook mogelijk om een 2K laklaag te spuiten na eerst te primeren, maar is alles bij elkaar veel duurder.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: UV-filter (mist)lampen

Bericht door cvw »

Ja, ik. Zie dit bericht nu pas, sorry. De Trim, klein flesje voor bijna 40 euro. Ik heb werkelijk nog nooit zulk mooi spul in de vingers gehad. Maar, wel de handleiding volgen anders heb je een extra klus. Geweldig spul om al je kunststof zwart te maken en te houden. Werkt perfect op de rubberranden van ramen en werkt zeker voor het coaten van je lampen nadat je die weer helder hebt geschuurd. Zorg er wel voor dat je de auto na het coaten een uurtje of 12 (bij voorkeur binnen) kunt laten staan om de coating te laten drogen.

Ruim dat potje netjes op, dus met zijn originele dopje en niet met die pipet er in. Anders heb je volgende keer uitgeharde trim. Je doet er lang mee, hebt maar een klein beetje nodig.

Na een jaar heb ik ongeveer 75% van het flesje leeg. Ik heb uiteraard al het kunststof van de Volvo er mee gedaan maar ook grote delen van de caravan zoals de bumper, de stickers en alle kunststof strips.

Trim is voor de buitenkant van de auto. Wil je voor de binnenkant een zeer goede kunststof verzorger die herstelt, een satijnen glas achterlaat en lang blijft zitten, kijk dan eens naar de Q2M preserve. Daar heb ik zelfs de hele binnenkant van de caravan mee gedaan. Dit zijn echt top middelen die wat kosten, maar echt resultaat leveren.

Kijk maar naar de raamranden en onderkant van de achterbumper. Ook de achterlichten zijn met trim behandeld.
20200820_201911.jpg
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: UV-filter (mist)lampen

Bericht door menno3x8g »

Okee, dank Cees!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Plaats reactie

Terug naar “Detailing”