Oude OZ Super tourismo velgen

Voor info en vragen over wielen (velgen), banden, schokbrekers, veren, ophanging, remmen, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Oude OZ Super tourismo velgen

Bericht door Yeti »

Weet iemand of de oude OZ racing Super turismo velgen ergens nog nieuw te koop zijn. Ik wil mijn 4 gaats velgen omwissellen naar 5 gaats i.v.m remmen upgrade.

Het gaat dan om deze velgen:

Afbeelding
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Oude OZ Super tourismo velgen

Bericht door kevin1990 »

Gave foto zeg!
En nee geen idee sorry
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Oude OZ Super tourismo velgen

Bericht door Yeti »

Inmiddels de wielen gevonden.

OEM Mitsubishi Evo 6 Velgjes

Afbeelding

Refurbished OEM MItsubishi OZ racing rims by Enkei!! (MR455365)
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
Esperante
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 sep 2017, 20:28
Provincie: Noord-Holland

Re: Oude OZ Super tourismo velgen

Bericht door Esperante »

Ik ben al tijden op zoek naar exact deze velgen ivm Brembo's... Heb een zwak voor die stijl.

Heb je enig idee wat de ET / J waardes zijn? Voor het geval ik een niet-passende 5x114.3 set aanschaf.
Ik heb me bij dit forum aangesloten en alles wat ik kreeg was dit stukje tekst.
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Oude OZ Super tourismo velgen

Bericht door Yeti »

Mitsubishi ASA leert ons: MR455365 WHEEL,DISC, TYPE PG,AL,17"X7 1/2JJ, 5PCD114.3,OS38

Let op: op deze velg kan je banden leggen van 215 -235 mm breed. Aangezien de velg ET38 is heb je kans dat als je breder gaat dan 215 je banden aanlopen in de achterste wielkasten. Zelf heb ik er 225 op liggen maar heb de auto nog niet zo ver dat ik kan kijken of het past. Indien nodig moet de lip aan de binnenkant van de wielkast omgerold worden. Uiteraard moet je voor deze velg (voor de EU Galants) de Wiel Hubs omgebouwd zijn naar de 5 stud versie. Maar in de meeste gevallen zal dat al zo zijn indien men een brake upgrade gedaan heeft. (meer dan 276mm)

Daarnaast heb je nog Center caps nodig: MR455388 CAP,DISC Wheel, CTR, TYPE AQ

De Center caps zijn nog prima te leveren voor rond de €13,38

Voor de wielen zelf zag ik dat een Duitse leverancier ze nog in de prijslijst had staan voor €238,81 p/st maar of die ze kan leveren is een tweede aangezien de meeste leveranciers aangeven dat ze niet meer leverbaar zijn.

[External Link Removed for Guests]


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
Esperante
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 sep 2017, 20:28
Provincie: Noord-Holland

Re: Oude OZ Super tourismo velgen

Bericht door Esperante »

Intussen is de gewenste set gevonden in Birmingham. Zou als het goed is onderweg moeten zijn, bedankt voor de tips Yeti!
Ik heb me bij dit forum aangesloten en alles wat ik kreeg was dit stukje tekst.
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Oude OZ Super tourismo velgen

Bericht door Yeti »

Mooi dat het gelukt is want ze worden schaars.

Ik ben zelf nog op zoek naar een geschikt reservewiel. (oude is 4 x 100) Liefst een thuiskomertje want dat bespaart weer gewicht.Helaas vragen ze voor afgedankte Evo versies bijna €200,- Tot die tijd zal ik helaas met een reparatieset rond moeten rijden (al duurt dat nog wel even voordat het rondrijden zo ver is)
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Oude OZ Super tourismo velgen

Bericht door Yeti »

Update:

Evo V thuiskomertje gevonden voor €60,- inclusief verzending met nog bijna nieuwe band. Is lichter dan het oude reservewiel dus dat is een kleine gewichts besparing.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Techniek: wielen, banden, ophanging & remmen”