KNOEI's 8G Avance - The reawakening
Re: KNOEI's 8G Avance - oops.....
Puzzelrit van het/de MOC (mitsubishi owners club). Echt gezellige club maar niets gaat boven de hulpvaardigheid en gezelligheid op GF 
Aha okey , ga ik ook maar eens zoeken 
Maar eh, Nico; had je de auto niet laten uitlijnen nadat je hem verlaagd had? Zo te zien niet. Hoort er wel bij........
He nico, heb je ook parkeerhulp? Of wat is dat in de achterbumper ? Wel een mooie bak hoor !!
Dat is de Avance van Okko op de voorgrond deze heeft inderdaad parkeersensoren. Wil ik ook ooit maar jah, 't geld groeit niet aan de bomen eh!janmitsv6 schreef:He nico, heb je ook parkeerhulp? Of wat is dat in de achterbumper ? Wel een mooie bak hoor !!
Via Echo-Whisky aan een setje VR-4 koplampen kunnen komen voor een zacht prijsje.
Toen ik de 20 meter bubbeltjes plastic had verwijderd kwam ik er ook achter waarom
Hier heeft een soort stickerfolie overheen gezeten (misschien komen ze van Niels af?!?) Dus overal plastic resten en flink beschadigde lens door het proberen te verwijderen hiervan.
Dus een paar dagen terug een begin gemaakt. Schoonmaakmiddellen in aanslag. (WOW Wat werkt die Tar-X GOED!!!!!)
En dit was het resultaat na flink schoonmaken.
Daarna de DAP500 Polijstmachine erbij gepakt en 2 hits Monello mezzo op oranje 1 hit mezzo op wit en 1 hit Monello finale op zwart.
Bij 1 unit zaten een aantal diepe krassen. Deze aangepakt met de Gele kompressor pad en Monello Inizio en na een aantal hits, met tussenpauzes om het plastic af te laten koelen, was het resultaat bijna perfekt!!
Natuurlijk zijn de lampen Niet nieuw dus steenslag houd je toch... Binnenkort gaan ze uit elkaar en ga ik de binnenzijde van de lens nog schoonmaken en de spiegels overzetten van een LHD koplampen set en dan a.s.a.p. monteren!!
Hier onder nog wat foto's van het resultaat.
Toen ik de 20 meter bubbeltjes plastic had verwijderd kwam ik er ook achter waarom
Hier heeft een soort stickerfolie overheen gezeten (misschien komen ze van Niels af?!?) Dus overal plastic resten en flink beschadigde lens door het proberen te verwijderen hiervan.
Dus een paar dagen terug een begin gemaakt. Schoonmaakmiddellen in aanslag. (WOW Wat werkt die Tar-X GOED!!!!!)
Daarna de DAP500 Polijstmachine erbij gepakt en 2 hits Monello mezzo op oranje 1 hit mezzo op wit en 1 hit Monello finale op zwart.
Bij 1 unit zaten een aantal diepe krassen. Deze aangepakt met de Gele kompressor pad en Monello Inizio en na een aantal hits, met tussenpauzes om het plastic af te laten koelen, was het resultaat bijna perfekt!!
Natuurlijk zijn de lampen Niet nieuw dus steenslag houd je toch... Binnenkort gaan ze uit elkaar en ga ik de binnenzijde van de lens nog schoonmaken en de spiegels overzetten van een LHD koplampen set en dan a.s.a.p. monteren!!
- Bijlagen
Petje af Nico ! Netjes gedaan !!
Re: KNOEI's 8G Avance - VR-4 lichtunits in progress
Die zien er weer goed uit! 
- MD-Performance
- Provincie: Noord-Holland
Ziet er goed uit nico toppie !!!
Tijd om naar bed te gaan!!
En zo liggen ze er momenteel bij compleet gedemonteerd.
En zo liggen ze er momenteel bij compleet gedemonteerd.
Mooi werk! Tipje: schrijf alvast met een stift op de RHD reflectorunits iets van 'RHD' ofzo. Als je zometeen ook de andere set koplampen open hebt liggen... en je houdt het niet perfect netjes uit elkaar, dan kun je je vergissen en weer keurig netjes de verkeerde reflectors terugmonteren...
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
- Echo Whiskey
- Provincie: Zuid-Holland
Klopt.KNOEI 8G schreef:Via Echo-Whisky aan een setje VR-4 koplampen kunnen komen voor een zacht prijsje.
Toen ik de 20 meter bubbeltjes plastic had verwijderd kwam ik er ook achter waarom![]()
Natuurlijk zijn de lampen Niet nieuw dus steenslag houd je toch... Binnenkort gaan ze uit elkaar en ga ik de binnenzijde van de lens nog schoonmaken en de spiegels overzetten van een LHD koplampen set en dan a.s.a.p. monteren!!![]()
![]()
![]()
De lenzen zagen er inderdaad uit alsof ze een keer met een schuurspons zijn schoongemaakt, over de gehele breedte horizontale krassen.
Maar ziet er weer strak uit man, je gaat er meer plezier van hebben dan ik in ieder geval!
Keurig resultaat, Nico 
Goed om te weten hoe je het hebt aangepakt, want ik heb ook nog een setje VR4 koplampen liggen, waarvan ééntje met een doffe lensrand bovenlangs.
Monello in verschillende smaken in overvloed

[edit]
Heeft Okko zich ook alweer aangemeld op GF2? heb 'm nog niet voorbij zien komen... dacht ik?... Toch?...
[/edit]
Goed om te weten hoe je het hebt aangepakt, want ik heb ook nog een setje VR4 koplampen liggen, waarvan ééntje met een doffe lensrand bovenlangs.
Monello in verschillende smaken in overvloed
[edit]
Heeft Okko zich ook alweer aangemeld op GF2? heb 'm nog niet voorbij zien komen... dacht ik?... Toch?...
[/edit]
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Hey Nico, ga je op 'mijn' tour door ook hoogteverstelling in te gaan bouwen in deze JDM units? Of zit er geen hoogteverstelling in je huidige koplampen?
Mooi resultaat trouwens hoor! Ongelofelijk wat er nog van moois te maken is van zo'n setje mishandelde en verwaarloosde dingen te maken is met de juiste kennis en producten!
Mooi resultaat trouwens hoor! Ongelofelijk wat er nog van moois te maken is van zo'n setje mishandelde en verwaarloosde dingen te maken is met de juiste kennis en producten!
Ja er zit er zit elek. koplamp verstelling in mijn huidige units maar deze wil ik "in on piece" houden voor als ik de JDM lampen beu word!!
Ik heb dus een setje koplampen van de sloop die heeft dus ook elektrische verstelling maar ik "durf" niet zo goed dat gat voor deze motor in mijn units te maken.
Dus ik denk dat ik ze gewoon origineel houd en mocht ik er later tijd en zin in hebben dan ga ik er dan wel aan beginnen!!
Maar gelijk een vraag: Hoe krijg ik dat motortje los. Ik kan 'm een kwartslag draaien zodat hij los zit maar krijg hem dan niet geheel los.
Zit deze geklikt ofzo
Ik kan ook zo niets over de koplampen vinden in het werkplaatshandboek. Welke sectie kan ik dat in vinden??
Ik heb dus een setje koplampen van de sloop die heeft dus ook elektrische verstelling maar ik "durf" niet zo goed dat gat voor deze motor in mijn units te maken.
Dus ik denk dat ik ze gewoon origineel houd en mocht ik er later tijd en zin in hebben dan ga ik er dan wel aan beginnen!!
Maar gelijk een vraag: Hoe krijg ik dat motortje los. Ik kan 'm een kwartslag draaien zodat hij los zit maar krijg hem dan niet geheel los.
Zit deze geklikt ofzo
Ik kan ook zo niets over de koplampen vinden in het werkplaatshandboek. Welke sectie kan ik dat in vinden??
Ik heb het motortje pas nog vervangen bij die van mij voor de APK.
Je draait hem een kwartslag en dan is het een kwestie van met beleid trekken .
Aan het motortje zit een stangetje met aan het eind een bolletje die in een soort kommetje zit en dat trek je dan uit elkaar.
Maar wel met beleid trekken
Succes
Je draait hem een kwartslag en dan is het een kwestie van met beleid trekken .
Aan het motortje zit een stangetje met aan het eind een bolletje die in een soort kommetje zit en dat trek je dan uit elkaar.
Maar wel met beleid trekken
Succes
Je kunt ook die motortjes losklikken inclusief het voetje waarin ze vastzitten maar dan moet het glas al los van het plasticdeel zijn.
- MD-Performance
Zodan dat is nog eens een verschil nico !!!! Lekker bezig !
Ze zitten erin
Even sneak peak en dit weekend komen er meer foto's
Even sneak peak en dit weekend komen er meer foto's
Re: KNOEI's 8G Avance - VR-4 lichtunits sneak preview
Oh yeah!!!
wat is het verschil tussen de europese en jdm lampen?
ik snap dat ze in jdmland aan de verkeerde kant van de weg rijden,
maar is verder het enige verschil dat de knipperlichten er aan vast zitten?
ik snap dat ze in jdmland aan de verkeerde kant van de weg rijden,
maar is verder het enige verschil dat de knipperlichten er aan vast zitten?
Jup, dus het uiterlijk is net wat anders. En de lens is van plastic ipv glas wat we in de EU varianten hebben!!
Nice Nico. Veel beter die VR4 units

Erg mooie wagen alleszins! en knap dat je zelf alles kan, zo raak je tenminste ergens zonder je huis te moeten verkopen 
Failure is always an option.
mooi hoor ben benieuwd naar het eindresultaat bouw je er ook dagrijverlichting bijin?
Nope, ben niet zo'n fan van DRL!
Ik rijd sowieso altijd met dimlicht aan en af en toe met stadslicht. Vind het een te groot nadeel dat bij DRL je achterlichten niet branden!!
\
edit: Thnx voor de reacties!!!

Ik rijd sowieso altijd met dimlicht aan en af en toe met stadslicht. Vind het een te groot nadeel dat bij DRL je achterlichten niet branden!!
edit: Thnx voor de reacties!!!
Laatst gewijzigd door KNOEI 8G op 25 apr 2012, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- MD-Performance
Ziet er goed uit nico !
Wat mooie update nico !
Nog even een vraagje ,
Hoe zit dat precies met die koplamp verstelling ?
Moet ik nog iets aanpassen of doen ? , ik heb ook elektrische verstelling nu
Nog even een vraagje ,
Hoe zit dat precies met die koplamp verstelling ?
Moet ik nog iets aanpassen of doen ? , ik heb ook elektrische verstelling nu
Ik heb de elektrische koplampverstelling niet overgezet.
vond het even te veel werk om dat over te zetten en wilde ze er te graag inhebben.....
Dus kijk in het topic van marksanne daar staat in hoe en wat, maar ik heb me er nog niet aan gewaagd.
vond het even te veel werk om dat over te zetten en wilde ze er te graag inhebben.....
Dus kijk in het topic van marksanne daar staat in hoe en wat, maar ik heb me er nog niet aan gewaagd.
Re: KNOEI's 8G Avance - whoops.........
Sommige hadden het waarschijnlijk al gezien op facebook...
Haha, kom je thuis van een dag hard werken. Auto op de inrit gezet. Eenmaal binnen had m'n vriendin het eten bijna klaar. 3 min. Later loop ik met mn bord in mn hand naar de huiskamer ??beweegt mn auto nu??...... Ja K*T.
Rennen op de sokken naar buiten en daar rolt ie van de inrit af...... Net proberen tegen te houden maar net te laat en hij schuift zo zachtjes de sloot in! Gelukkig ging t heel zacht en kwam er geen verkeer voorbij!!
De overburen om n sleeptouw gevraagd en eerst met de audi 80 proberen te trekken maar dat mocht natuurlijk niet baten. Toen de tractor maar en toen stelt t niets meer voor. Nu staat ze weer op alle 4 de wielen en geen schade
Hahaha
heb je gelijk een staatslot gehaald ?
Zo te horen heb je echt geluk gehad !
Wel erg grappig om te lezen nico !
Zo te horen heb je echt geluk gehad !
Wel erg grappig om te lezen nico !
Jeemig Nico!!!!!! Pannekoek!! Mooi dat het met een sisser is afgelopen.
Btw , ik heb de topic van marksanne gevonden en ben al een beetje aan de slag gegaan ...
Like!marksanne schreef:Jeemig Nico!!!!!! Pannekoek!! Mooi dat het met een sisser is afgelopen.
@ Martijn, Mooooi!!! Dat gaat 'm echt goed doen hoor!! maakt de snoet weer een stukkie breder zeker als er binnenkort de "Avance" bumper onder zit!! 
OMG
Ben je weer een hartverzakking rijker (anders ik wel).
Ongelooflijke mazzelaar die je bent
Phewww...
Ben je weer een hartverzakking rijker (anders ik wel).
Ongelooflijke mazzelaar die je bent
Phewww...
Het mooie is dat hij compleet op de bodem zat dus de skirts hebben niets geleden en ook de achterzijde heeft nog geen takje geraakt!!
Dus kon er gelukkig meteen mee lachen, en de rest van de straat ook...
Misschien toch net het voordeel van een verlaagde auto, dat hij eerder vast zit op de bodem
Dus kon er gelukkig meteen mee lachen, en de rest van de straat ook...
Misschien toch net het voordeel van een verlaagde auto, dat hij eerder vast zit op de bodem
Moet je wel zeggen dat ik wel erg schrok toen ik de foto's eerst in het klein zag ...